0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
وزیری امیر حسنک
٪10

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی وزیری امیر حسنک

درباره وزیری امیر حسنک

کتاب صوتی وزیری امیر حسنک یکی از کتاب‌های صوتی جذاب و اثرگذار است که می‌توانیم آن را با صدای محمود دولت آبادی گوش کنیم و از داستان و فضاسازی فوق‌العاده آن لذت ببریم. حسن ابن محمد میکالی که با نام حسنک وزیر شناخته می‌شود، آخرین وزیر سلطان محمود غزنوی بود که تحت عنوان قرمطی بودن و با دستور مسعود غزنوی کشته شد. ماجرای به دار آویخته شدن حسنک، یکی از غمگین‌ترین و عمیق‌ترین داستان‌های کهن فارسی است که بسیاری از ما حداقل چیزی درباره آن شنیده‌ایم. اما در این کتاب صوتی، بخشی از داستان حسنک وزیر را با قلم خود آقای دولت آبادی می‌شنویم و دنبال می‌کنیم. او خودش کتاب صوتی وزیری امیر حسنک را ادای دینی به ابولفضل بیهقی دانسته و با نوشتن آن، حس و حال خودش نسبت به این داستان را نشان می‌دهد. این کتاب صوتی که دردسته کتاب‌های تاریخی جای دارد، توسط انتشارات فیروزی منتشر شده است.


درباره نویسنده

محمود دولت آبادی، نویسنده نام آشنای فارسی که چندین دهه عمر و زمان خود را صرف نوشتن کتاب‌های داستانی گوناگون کرده، تاثیر فوق‌العاده بر ادبیات داستانی فارسی داشته است. هنوز هم اثر بزرگ او یعنی کلیدر توسط ایرانیان خوانده می‌شود و بسیاری از افراد این رمان ده جلدی را بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رمان فارسی می‌دانند. اما محمود دولت آبادی صرفا در کلیدر خلاصه نمی‌شود و کارهای باارزش دیگری را نیز نوشته و به فارسی زبانان تقدیم کرده است.

دولت آبادی در 19 مرداد 1319 در سبزوار مشهد به دنیا آمد. زندگی در آن فضا که از نظر فرهنگی و تاریخی دارای اصالت ویژه‌ای است، باعث شد تا از همان فرهنگ برای نوشتن رمان کلیدر استفاده کند. رمان جای خالی سلوچ رمان دیگری است که بسیاری از مردم نام دولت آبادی را با آن به یاد می‌آورند. علاوه‌بر آن، رمان سلوک و نون نوشتن نیز از دیگر آثار پرطرفدار او هستند.


چرا باید کتاب صوتی وزیری امیر حسنک را گوش کنیم؟

حسنک وزیر، شخصیتی بی نظیر در تاریخ ایران است که نمونه یه وزیر دانا و سیاستمدار به حساب می‌آید که قربانی دسیسه درباریان پادشاه شد. به طور کلی، در تاریخ ایران وزیران بسیاری هستند که به دلایل مختلف مورد غضب پادشاه قرار گرفته‌اند و بسیاری از آن‌ها نیز نام نیکی در تاریخ پیدا کرده‌اند. آشنایی با چنین شخصیتی می‌تواند برای مخاطب امروزی هم جذاب و هم مفید باشد. در نتیجه، به کسانی که به مسائل تاریخی یا حتی سیاسی علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود که از کتاب صوتی وزیری امیر حسنک لذت ببرند.

قلم و صدای محمود دولت آبادی طرفداران زیادی دارد و شنیدن کتابی صوتی که بر اساس یک کتاب تاریخی بزرگ نوشته شده اما آقای دولت آبادی آن را نوشته و می‌خواند، برای بسیاری از افراد خوشایند خواهد بود. بنابراین، اگر از طرفداران ایشان به حساب می‌آیید، فرصت ویژه‌ای در اختیارتان قرار گرفته تا با قلم و صدای آقای دولت آبادی لحظات فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید.



بخشی از کتاب صوتی وزیری امیر حسنک

و حسنک قریب هفت سال بر دار بماند، چنان که پای‌هایش همه فروتراشید و خشک شد، چنان که اثری نماند. تا به دستور فرو گرفتند و دفن کردند، چنان که کس ندانست سرش کجاست و تن کجاست؟ و مادر حسنک زنی بود سخت جگرآور. چنان شنیدم که دو سه ماه این حدیث از او نهان داشتند. چون شنید جزعی نکرد که زنان کنند، بلکه بگریست به درد، چنان که دیگران از درد او خون گریستند.

پس گفت: بزرگا مردا که این پسرم بود، که پادشاهی چون مسعود این جهان بدو داد و پادشاهی چون محمود آن جهان. و ماتم این پسر سخت نیکو بداشت و هر خردمند که این بشنید سخت بپسندید و جای آن بود.

و یکی از شعرای نشابور این مرثیه بگفت اندر مرگ وی و بدین جای یاد کرده شد:

ببرید سران را که سران را سر بود

آرایش ملک و دهر را افسر بود

گر قرمطی و جهود و گر کافر بود

از تخت به دار بر شدن منکر بود

و بوده است در جهان مانند این ...



پیشنهادهایی برای علاقه‌مندان کتاب صوتی وزیری امیر حسنک

اگر از شنیدن این کتاب صوتی لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که این کتاب‌ها را نیز در لیست خودتان قرار دهید:

این کتاب که توسط محمود دولت آبادی نوشته شده، دربردارنده دو داستان هجرت سلیمان و مرد است و با صدای بهاره سیدار روایت می‌شود.

این کتاب توسط محمود دولت آبادی نوشته شده و میلاد تمدن آن را روایت می‌کند. این داستان کوتاه مخاطب را به همان دنیایی می‌برد که طرفداران محمود دولت آبادی عاشق آن هستند.

اگر به شنیدن داستان‌های صوتی علاقه دارید، این کتاب که با قلم ارنست همینگوی نوشته شده و توسط میلاد تمدن روایت شده را بشنوید و از آن لذت ببرید.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
47.۷۱ مگابایت
مدت زمان
۵۲:۰۷
نویسندهمحمود دولت آبادی
راویمحمود دولت آبادی
ناشرانتشارات فیروزی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۷/۲۱
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۷.۷۱ مگابایت
۵۲:۰۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 20 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
85 ٪
4
ستاره
5 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
0 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

چه حسی بهتر از شنیدنِ صدای شما، شنیدنِ کتاب خوندنتون، کتابِ خودتون... . کاش همه ی کتاباتونو، یه بار دیگه، با صدای خودتون میشنیدم.

5

خیلی عالیه که رمان با صدای نویسنده اثر خونده میشه، احساسات در صدا واقعی تره

5

صدای استاد واقعا شیرین و دلنشینه زنده باد

5

چقدر صدای خود آقای دولت‌آبادی جذابه، کاش کلیدر را خودشون گویش میکردن.

5
اجرای روان 🎙️

دوستان این داستان رو جناب دولت‌آبادی ننوشته و از تاریخ بیهقی‌ست.

5

بی نظیر

5

نوشته و صدای گذشتگان.احسنت

4.7
(21)
اجرای روان 🎙️ (1)
25,000
٪10
22,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
وزیری امیرحسنک
وزیری امیرحسنک
برگرفته از کتاب تاریخ مسعودی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
وزیری امیر حسنک
٪10
وزیری امیر حسنک
محمود دولت آبادی
انتشارات فیروزی
4.7
(21)
اجرای روان 🎙️ (1)
25,000
٪10
22,500
تومان