0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قدرت ارتباطات
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب قدرت ارتباطات

با مقدمه دکتر هادی خانیکی
درباره قدرت ارتباطات

قدرت ارتباطات نوشته مانوئل کاستلز یکی از کتاب‌‎های مهم پیرامون موضوعی است که امروز گریبانگیر جوامع بشری شده است. این کتاب که در شاخه کتا‌ب‌های مربوط به ارتباطات و رسانه قرار دارد، به نقش رسانه‌ها به خصوص اینترنت در ایجاد خطوط ارتباطی و تفکر در میان انسان‌ها پرداخته است. این کتاب را می‌توان تا حدی جلد دوم از سه‌گانه عصر اطلاعات دانست. از نظر کاستلز، قدرت به معنای زور و اجبار نیست، بلکه به معنای رابطه میان افراد و گروه‌های مختلف است. این تعریف در واقع سنگ بنای نگارش کتاب قدرت ارتباطات است. این کتاب توسط حسین بصیریان ترجمه و با مقدمه دکتر هادی خانیکی و توسط انتشارات علمی فرهنگی روانه بازار شده است.


درباره نویسنده

مانوئل کاستلز، متولد سال 1942 در بارسلون اسپانیا است. او جامعه‌شناس و نویسنده معروفی است که سه‌گانه مشهور او با عنوان عصر اطلاعات از بزرگترین گنجینه‌های نوشتاری در مورد رسانه و ارتباطات است. داستان زندگی وی نیز جالب توجه است. او در سن بیست سالگی به عنوان دانشجوی چپ‌گرای تندرو از دانشگاه اخراج و به پاریس تبعید شد. وی تا سال 1972 در پاریس ماند و مدرک دکتری خود را از دانشکده نانت که زیر نظر دانشگاه پاریس فعالیت داشت، دریافت نمود. اولین کتاب وی در سال 197 با عنوان یک پرسش شهری: رهیافتی مارکسیستی چاپ شد و شهرت زیادی برای وی به همراه آورد. وی به عنوان استاد دانشگاه در دانشگاه کمبریج و همچنین دانشگاه نانت فرانسه به فعالیت پرداخت.


چرا باید کتاب قدرت ارتباطات را بخوانیم؟

کتاب قدرت ارتباطات به موضوعی مهم اما کمتر دیده شده می‌پردازد، نقش ارتباطات و رسانه‌ها در شکل‌گیری تصورات و تفکرات انسان‌ها. مانوئل کاستلز اعتقاد دارد با گسترش اینترنت و پیشرفت جوامع کنونی، همه نقاط مختلف در دنیا بهم متصل شده‌اند. کتاب کامل و جامع است و با درنظر گرفتن طیف وسیعی از تئوری‌ها و سخنان به بررسی نقش رسانه و ارتباطات در جوامع مختلف می‌پردازد. علاوه بر کتاب که خود به عنوان مرجعی کامل است، ترجمه کتاب نیز روان و دقیق است و برای اصطلاحات تخصصی و جدید، توضیحات تکمیلی ذکر شده تا افراد در حین مطالعه به دشواری دچار نشوند. کاستلز مهم‌ترین بخش این کتاب را ساخت معنا از طریق محافظت از اشتراکات بین شبکه ارتباطی می‌داند و در تلاش است این بخش را با استفاده از عاملی که به نظر وی مهم‌ترین خط ارتباطی است ممکن سازد. این عامل ارتباطی چیزی نیست جز ارتباط اینترنتی که در سرتاسر جهان برقرار است.


در بخشی از کتاب قدرت ارتباطات می‌خوانیم

دعوت به پیوند فرهنگی فضای جریان‌ها در بین گره‌های مختلف، در گرایش به معماری یکدست مراکز مدیریتی جدید در جوامع مختلف دیده می‌شود. به این ترتیب، فضای جریان‌ها ارتباط نمادین معماری همگون در گره‌های هر شبکه در سراسر جهان را نیز شامل می‌شود؛ یه نخوس که معماری از قید و بند تاریخ و فرهنگ هر جامعه رها شده و در دنایی جدید که سیستم چند رسانه‌ای منادی آن است گرفتار می‌شود. محاصره معماری در انتزاع تاریخی، مرز رسمی فضای جریان‌هاست.

از آنجا که مردم هنوز هم در مکان‌ها زندگی می‌کنند، ولی در جوامع ما کارکرد و قدرت در فضای جریان‌ها سازمان یافته‌اند ‌این سلطه ساختاری به گونه‌ای بنیادین معنا و پویایی مکان‌ها را تغییر می‌دهند. گرای مسلط به سوی چشم‌انداز یک فضا جریان‌هایی شبکه‌ای و غیر تاریخی است که می‌خواهد منطق خود را بر مکان‌های تکه تکه و پراکنده تحمیل کند.


برای علاقمندان به کتاب قدرت ارتباطات

اگر شما نیز از علاقمندان به کتاب قدرت ارتباطات هستید، مطالعه کتاب‌های زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

·      سواد رسانه‌ای از الف تا ی ، معاونت صدا و سیما و محمد صادق افراسیابی

کتابی مفید که به خواننده کمک شایان توجهی در کسب اطلاعات پیرامون سواد رسانه‌ای می‌کند.

·      رسانه‌های جدید و سیاست، بری آکسفورد

کتاب معرفی شده، به بررسی نقش سیاست و سیاست‌زدگی در پیشبرد اهداف رسانه‌ها می‌پردازد.

·      همه دروغ می‌گویند، ست استفنز

کتابی است جامعه‌شناسی محور که به موضوعاتی می‌پردازد که رسانه‌ها و اینترنت درباره آنها طفره می‌روند.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
5.۱۷ مگابایت
تعداد صفحات
737 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۴:۳۴:۰۰
نویسندهمانوئل کاستلز
مترجم حسین بصیریان جهرمی
ناشرانتشارات علمی و فرهنگی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Communication Power
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۲/۲۰
قیمت ارزی
22 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۵.۱۷ مگابایت
۷۳۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
57 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
42 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

دقت کنید که کتاب پی دی اف هست

5

کتاب مهم و مرجع

5

سه جلدیه ؟

1

کتاب مهم

3.3
(7)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
21,500
٪30
15,050
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قدرت ارتباطات
٪30
قدرت ارتباطات
با مقدمه دکتر هادی خانیکی
انتشارات علمی و فرهنگی
3.3
(7)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
21,500
٪30
15,050
تومان