0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هنر درمان
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب هنر درمان

نامه ای سرگشاده به نسل جدید روان درمانگران و بیمارانشان
درباره هنر درمان

اروین یالوم به خاطر ارائه مبانی مهمی در زمینه روان درمانی، به ویژه در رویکرد وجودگرایی، شناخته شده است. اگرچه او در طول دوره فعالیت حرفه‌ای خود تکنیک‌ها و رویکردهای درمانی مختلفی را توسعه داده است، اما بر استفاده از اصول خاصی در روش درمانی ویژه خودش تاکید دارد. او در کتاب هنر درمان، تلاش کرده حاصل چند دهه مطالعه، پژوهش و درمان بالینی را به دیگران آموزش دهد و چیزهایی را بگوید که دانشجویان روان‌درمانی برای آموختن آن‌ها باید سال‌ها زمان صرف کنند. دیدگاه وجودگرایی در این کتاب نیز همانند دیگر کارهای یالوم، به چشم می‌خورد. کتاب هنر درمان بر پایه فلسفه‌ی وجودگرایی استوار است که بررسی مسائل بنیادی انسانی مانند معنا، آزادی، مسئولیت و مرگ را مورد تاکید قرار می‌دهد. اگرچه این کتاب به دانشجویان و اساتید و درمان‌گران توصیه شده اما اگر شما یک خواننده عمومی هستید و به روانکاوی ویژه و اختصاصی اروین یالوم علاقه دارید، حتما از مطالعه آن لذت خواهید برد.


درباره نویسنده

ایروین دی. یالوم، متولد ۱۳ ژوئن ۱۹۳۱، روانپزشک، رواندرمان‌گر و نویسنده آمریکایی است. او به خاطر مشارکت‌هایش در روان درمانی وجودگرایانه، روان‌درمانی گروهی و نوشته‌های خوش‌خوان و عامه‌فهم درباره وضعیت روانی انسانی به شهرت و محبوبیت فراوانی رسیده است.

یالوم آموزش روانپزشکی خود را در بیمارستان ماونت سینای نیویورک آغاز کرد و سپس در بیمارستان جان هاپکینز تحصیلات تخصصی خود را به پایان رساند. در طول آموزش خود، به موضوع روان‌درمانی گروهی و پتانسیل درمانی در روابط بین افراد علاقه مند شد.

در دهه ۱۹۶۰، یالوم به اساتید دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد پیوست و سال‌ها به عنوان استاد روانپزشکی تدریس کرد. او برنامه روان‌درمانی وجودگرایی استنفورد را تأسیس و رهبری کرد و نقش کلیدی در شهرت دادن به روان‌درمانی وجودگرایانه در ایالات متحده داشت.

او طی دوره فعالیت حرفه‌ای خود، چندین کتاب مهم منتشر کرده است که تأثیر زیادی روی توسعه رشته روان درمانی داشته‌اند. برخی از آثار وی عبارتند از:

·      روان‌درمانی وجودگرایی

·      وقتی نیچه گریست

·      آشنایی با عشق: قصه‌هایی از روان درمانی

·       نظریه و عمل در رواندرمانی گروهی

·      خیره به خورشید: غلبه بر وحشت از مرگ



چرا باید کتاب هنر درمان را بخوانیم؟

·      کتاب هنر درمان یکی از کتاب‌های پرطرفدار و جذاب اروین یالوم است که هم برای متخصصین و پژوهشگر علم روان‌شناسی مفید و موثر است و هم برای خوانندگان عمومی کتابی جذاب به‌حساب می‌آید. در این کتاب مانند دیگر آثار یالوم شاهد نگارشی خوش‌خوان هستیم که با استفاده از ساده‌ترین کلمات و با تکیه بر داستان‌گویی جذاب، مهم‌ترین مفاهیم روان‌کاوانه را به مخاطب خود آموزش می‌دهد.


·      یالوم در این کتاب هم، بر اهمیت رابطه درمانی به عنوان عامل مرکزی در تسهیل درمان تأکید می‌کند. او باور دارد روش درمانی که بر پایه اعتماد، همدلی و همکاری ساخته می‌شود، برای درمان موثر ضروری است.


·      تمرکز بر حال و حاضر: یالوم در کتاب هنر درمان به خوانندگانش توصیه می‌کند که درک افکار، احساسات و تجارب حال حاضر خود را بررسی کنند. با تمرکز بر حال حاضر، آن‌ها می‌توانند شناخت دقیقی نسبت به احوال خود به‌دست آورند.


بخشی از کتاب هنر درمان

هوا تاریک است. به مطب‌تان آمده‌ام، ولی پیدای‌تان نمی‌کنم. مطب خالی است، وارد می‌شوم و دنبال‌تان می‌گردم ولی فقط کلاه پانامای‌تان را پیدا می‌کنم که پر از تار عنکبوت است. رویاهای بیمارانم عوض شده است. تار عنکبوت کلاهم را پر کرده؛ مطبم تاریک و متروک است؛ مرا هیچ‌کجا پیدا نمی‌کنند. بیمارانم نگران سلامتی‌ام هستند: آیا برای درمان‌های طولانی مدت زنده می‌مانم؟ وقتی به تعطیلات نمی‌روم، می‌ترسند هرگز بازنگردم. شرکت در مراسم تدفین یا بازدید از مزارم را در خیال مجسم می‌کنند.


پیشنهادهایی به‌ علاقه‌مندان کتاب هنر درمان

اگر از خواندن کتاب هنر درمان اروین یالوم لذت برده‌اید، می‌توانید به سراغ این کتاب‌ها نیز بروید:


کتاب انسان در جستجوی معنی

دکتر ویکتور فرانکل در این کتاب شکلی از جهان‌بینی را به خوانندگانش معرفی می‌کند که می‌توانند به کمک آن همیشه آرامش داشته باشند و قوی زندگی کنند.


کتاب شکل یک زندگی

بهتر است چگونه به زندگی نگاه کنیم؟ این سوالی است که با مطالعه کتاب شکل یک زندگی، می‌توانید به پاسخ آن برسید.


کتاب ذهن حواس جمع

تسلط داشتن بر ذهن و افکار داخل ذهن، یکی از مواردی است که باعث می‌شود احساس آرامش داشته باشیم و زندگی بهتری را بسازیم.















شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۷ مگابایت
تعداد صفحات
320 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۴۰:۰۰
نویسنده اروین د یالوم
مترجمسپیده حبیب
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Gift of Therapgeneration of therapy: an open letter to a new apists and their atients
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۰/۲۲
قیمت ارزی
14 دلار
قیمت چاپی
275,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۷ مگابایت
۳۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
8 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

دیدگاه اگزیستانسیال دیدگاه جالب و قابل تاملی هست ، به عنوان کسی که بیشتر کتاب های فرویدی و نئو فرویدی و اگزیستانسیال رو خوندم ، فکر میکنم اگزیستانسیال در اوج زیبایی ، برای شناخت ماهیت تعارض های روانی و کشش ها و عامل های پنهان کافی نیست . در واقع هیچ مکتبی کامل نیست ، به نظرم میشه از همشون به شکل مکمل استفاده کرد

4

من به واسطه تراپیستم با یالوم آشنا شدم و اولین کتابی که ازش خوندم کتاب وقتی نیچه گریست بود که زیبا نوشته بود انصافا .کتاب آخرش هم که در مورد زندگی خودش هست خوندنی و جذابه. کلا کتاب های یالوم رو باید خوند

5

یالوم واقعا جزو بهتریناست و این کتابش راهنمای بسیار خوبی برای درمانگریِ

4
(12)
137,500
٪50
68,750
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
هنر درمان
هنر درمان
اروین د یالوم

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هنر درمان
٪50
هنر درمان
نامه ای سرگشاده به نسل جدید روان درمانگران و بیمارانشان
نشر قطره
4
(12)
137,500
٪50
68,750
تومان