0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زندگی با تمام وجود
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی زندگی با تمام وجود

نویسنده:
برنه براون
درباره زندگی با تمام وجود

نقد و بررسی کتاب صوتی «زندگی با تمام وجود»

کتاب زندگی با تمام وجود توسط برنه براون نوشته شده‌است. این کتاب در سال ۲۰۱۸ به زبان انگلیسی منتشر شد. این کتاب مانند تمامی کتاب‌های نوشته شده توسط برنه براون در ژانر روانشناسی و خودشناسی نوشته شده‌اند. این کتاب همانند یک کتاب راهنما برای تمامی علاقه‌مندان به کتاب‌های روانشناسی است. همانطور که نویسنده درمورد این کتاب بیان کرده‌است:«من در کتاب زندگی با تمام وجود سعی کرده‌ام تا به مخاطبانم بیاموزم، کم و کاستی‌های وجودی خود را بپذیرند، چرا که برخلاف عقیده و باور بسیاری، پذیرش کاستی‌های وجودی و درونی باعث دستیابی به موفقیت‌های بیشتری می‌گردد.»

«گل بی‌خار» فقط خداوند است. به همین دلیل هیچ انسانی وجود ندارد که کامل باشد. همه انسان‌ها در بخش‌هایی از وجود خود نقص‌ها و کاستی‌های بسیاری دارند. این نقص‌ها و کاستی‌ها برای خود انسان بسیار بزرگ و چشمگیر هستند. اما در واقع اینطور نیست. در دنیایی که همه انسان‌هایش مملو از کاستی‌ها هستند، نقص‌های دیگران به چشم نمی‌آید. والدین ما، جامعه، مدرسه، دانشگاه و همه اطرافیان از کودکی به ما گفته‌اند که باید این نقص‌های درونی برطرف شده و از بین بروند. اما در واقع هیچ قانونی وجود ندارند که بگوید خودتان را عوض کنید. وجود انسان، با تمام نقص‌ها و کاستی‌هایش زیبا است. تصور کنید، اگر کسی که دوستش دارید، انسانی کامل بود، بازهم همین قدر دوستش داشتید؟ نقص‌ها از ما انسانی می‌سازد که تلاش می‌کند تا انسان موفق‌تری شویم. زمانی که ما به پذیرش کامل از کاستی‌هایمان برسیم، به موفقیت بسیاری دست یافته‌ایم.

کتاب زندگی با تمام وجود، سعی دارد تا به خوانندگان بیاموزد خود را همانطور که هستند دوست بدارند. انسانی را تصور کنید که به دوران پیری رسیده‌است. انسان در دوران پیری دیگر توان، زیبایی و راحتی جوانی را ندارد. در واقع درون و ظاهر او مملو از ایرادها و کاستی‌ها می‌شود. این کاستی‌ها باعث اندوه و ناراحتی همه انسان‌ها است. اما اگر زمان پیری نبود، چه زمان انسان می‌توانست استراحت کند؟ زمان پیری، زمان استراحت است. زمانی است که در آرامش بنشینید و آلبوم خاطراتتان را ورق بزنید.

نویسنده در این کتاب از راه حل‌هایی که باعث پذیرش وجودی خود می‌شود، نیز صحبت می‌کند. یکی از این راه حل‌ها انجام تفریحات و فعالیت‌های شادی‌بخش است. در دنیای امروز، وقت برای تفریح بسیار اندک است. همه انسان‌ها از صبح تا شب مشغول کار و فعالیت هستند. به همین دلیل از تفریح، بازی و سرگرمی غافل می‌شوند. اما هیچگاه نباید از تفریح غافل شد. زیرا روح انسان نیاز به شادی، رهایی و استراحت دارد. این کتاب داستان خود را در چهل و سه فصل روایت می‌کند. در فصول این کتاب موسیقی نیز برای تلطیف روح گذاشته شده‌است. برنه بروان در این کتاب ده رهمنون را به خوانندگان ارائه می‌دهد. این ده رهنمون عبارتند از رهنمون اول- اصالت را درون خود پرورش دهید (شامل بخش‌ راهی برای گریز از فرار)، رهنمون دوم- با خودتان مهربان باشید ( شامل فص‌های همدلی با خود و راهی برای گریز از فشار)، رهنمون سوم- روحیه‌ای انعطاف‌پذیر را در خود پرورش دهید (شامل بخش‌های امید و درماندگی، آگاهی منتقدانه، بی‌حسی و کاهش شدت، با بی‌حس کردن خود در مقابل احساسات منفی و راهی برای گریز از فشار)، رهنمون چهارم- نشاط و سپاس را در خود پرورش دهید ( در بخش‌های سپاس، نشاط چیست؟، کمبود و ترس از تاریکی و راهی برای گریز از فشار)، رهنمون پنجم- شهود را در خود پرورش دهید، رهنمون ششم- خلاقیت را در خود پرورش دهید، رهنمون هفتم- تفریح و استراحت کنید، رهنمون هشتم- آرامش وسکون را در زندگی‌تان پرورش دهید، رهنمون نهم- کارهای معنی‌دار و رهنمون دهم- بخندید، بخوانید و پایکوبی کنید.

در قسمتی از این کتاب داستان زنی بیان شده‌است که پا به سن میانسالی گذاشته است. او در این سن با بحران‌های بسیاری مانند افسردگی و غم شدید روبرو شده‌است. اما اطرافیانش با هوشمندی به او کمک می‌کنند که این حالات از زن دور شود. در نهایت این زن با کمک اطرافیان و خود توانست به ضعف‌ها و اضطراب‌هایش غلبه کند. به علاوه با غلبه به اضطراب، او توانست این دوره از زندگی‌اش را نیز بپذیرد و از آن نهایت لذت را ببرد.

کتاب زندگی با تمام وجود، با تمام نکات آموزنده و خوبش، انتقادهای بسیاری را از منتقدین دریافت کرده‌است. نویسنده در این کتاب از اندیشه‌ها و آیین دین بودا بسیار صحبت کرده‌است. این ترویج از نگاه منتقدین، اشتباه است. زیرا ممکن است بسیاری از خوانندگان تصور کنند که این روش‌های درمانی در ادیان دیگر وجود ندارد. نکته دومی که بسیاری از منتقدین به آن انتقاد کرده‌اند، جداسازی معنویت از دین است. برنه بروان در این کتاب دین را از معنویت جدا می‌داند. اما در واقع چنین چیزی امکان پذیر نیست. زیرا زمانی معنویت وجود دارد که دین وجود داشته باشد. زمانی که انسان به دنیا می‌آید از کودکی به او، آموزه‌های دینی را آموزش می‌دهند. همین آموزش‌ها با خرده معنویت‌های درونی انسان ترکیب شده و ایمان را شکل می‌دهند. به همین دلیل دین هیچگاه نمی‌تواند از مذهب جدا باشد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی «زندگی با تمام وجود» به زبان فارسی

کتاب زندگی با تمام وجود توسط مریم تقدیسی به زبان فارسی ترجمه شده‌است. نسخه صوتی این کتاب در سال 1398 توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شد. گوینده‌ی این کتاب صوتی شهره روحی و فرهاد اتقیایی است. شما می‌توانید کتاب صوتی زندگی با تمام وجود به قلم برنه براون، ترجمه‌ی مریم تقدیسی، گویندگی شهره روحی و فرهاد اتقیایی و انتشارات کتاب‌سرای نیک را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره‌ی «برنه بروان» نویسنده کتاب صوتی «زندگی با تمام وجود»

برنه بروان Berne Brown در هجدهمین روز از ماه نوامبر سال 1965 چشم به جهان گشود. او زاده‌ی تگزاس در آمریکا است. نام خانم بروان به عنوان سخنران، استاد پژوهش، داستان پرداز و نویسنده شناخته می‌شود. پنج کتاب از این نویسنده تاکنون به عنوان پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز شناخته شده‌اند. از آثار این نویسنده آمریکایی می‌توان به زندگی شجاعانه، رهبری دلیرانه، زندگی با تمام وجود و ... نام برد.

بخشی از کتاب صوتی «زندگی با تمام وجود»

کائنات فراخوان‌های بسیاری سرراه‌مان قرار می‌دهد. این ما هستیم که باید در ادراکشان سرعت به خرج دهیم. همان‌طورکه بعدها مشخص شد، کاری که باید انجام می‌دادم. درهم و برهم و عمیق بود. همچنان در حال تقلا در این راه بودم که روزی خسته و ازپا افتاده و درحالی که هنوز گل کفش‌های سفرم خشک نشده بود متوجه شدم:«خدای من, احساس متفاوتی دارم. احساس نشاط و واقعی بودن می‌کنم. هنوز می‌ترسم، ولی درعین حال احساس شهامت می‌کنم ‏ چیزی در من تغییر کرده که تا مغز استخوانم حس می‌کنم.»    

سالم‌تر، بانشاط‌تر و قدرشناس‌تر از هميشه شده بودم. احساس آرامش و ثبات بیشتری داشتم و اضطراب بسیار کم‌تری را حس می‌کردم. زندگی خلاقانه‌ام احیا شده بود و با اعضای خانواده و دوستانم دوباره به طریقی جدید ارتباط برقرار کرده بودم، و مهم‌ترازهمه اينکه برای اولین بار در زندگی با خودم راحت بودم.

یاد گرفتم چطور بیشتراز اينکه نگران «طرز فکرمردم درباره‌ی خودم» باشم به احساسی که داشتم اهمیت بدهم. محدوده‌های جدیدی را برای خود تعیین کردم و دیگر به دنبال جلب رضایت و تأیید دیگران یا کامل بودن نبودم.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
469.۴۹ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۴۰:۴۵
نویسندهبرنه براون
مترجممریم تقدیسی
راویشهره روحی
راوی دومفرهاد اتقیایی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۷/۱۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
46,800 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۶۹.۴۹ مگابایت
۰۶:۴۰:۴۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 27 مخاطب
5
ستاره
44 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
22 ٪
1
ستاره
11 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

دروود دوستان عزیز این کتاب ارزشمند با عناوین موهبت کامل نبودن و زندگی حضور مندانه یا زندگی با تمام وجود و با ترجمه های مختلفی به چاپ رسیده است، نویسنده این کتاب خانم برنه براون پژوهشگر شرم و استاد دانشگاه هستندو در این کتاب علاوه بر شرم به مباحثی همچون پذیرش خود با همه نواقص و سایه ها، غلبه بر کمالگرایی از نوع منفی، پرورش اصالت و شهود ، پرورش انعطاف پذیری یا بازگشت پذیری، پرورش نشاط و آرامش درونی و… پرداخته اند. مطالعه این کتاب برای هر فردی میتواند مفید باشد و به نظرم حتی ضرورت هم دارد، در اینجا واژه شرم به معنای خجالت یا حیا در فرهنگ ما نیست بلکه شرم نوعی واکنش احساسی تعریف شده که در هنگام آشکار شدن صفات نه چندان خوب یا تاریکمان به ما دست می دهد. من دو ترجمه این کتاب و سایر کتاب های خانم براون رو مطالعه کردم و مروری نیز بر ترجمه سوم داشتم، برخی مطالب کتاب و یا ترجمه مقداری سنگین به نظر میرسد و ممکن است خواننده ارتباط برقرار نکند پیشنهاد میکنم برای درک و استفاده بهتر و بیشتر از مطالب این کتاب ارزشمند در کنار خرید و مطالعه آن، پادکست «رادیو اَزی » را به صورت رایگان در فیدیبو بشنوید ، در شش اپیزود و با زبانی ساده و موالها و قصه هایی قابل لمس به توضیح عمیق مطالب کتاب پرداخته شده است. پیروز سلامت باشید

3

کتاب جالبی بود ولی خوب ایراداتی هم داشت، از قرار معلوم کتاب بر اساس صحبت‌های نویسنده با کسانی نوشته شده که با تمام وجود زندگی می‌کنند، حالا این آدمایی که با تمام وجود زندگی میکنن کیا هستن!؟ نامی برده نشده ازشون! این آدما چه کسانی بودند که نویسنده فک کرده اونا با تمام وجود زندگی میکنن؟!

2

این همون کتاب موهبت کامل نبودن هست که اسمش رو عوض کردن ترجمه ش هم خوب نیست پر غلطه شفقت رو همدلی ترجمه کرده شرم رو خجالت ترجمه کرده که از لحاظ تخصصی غلطه در همچین کتابایی ترجمه درست اصطلاحات تخصصی روانشناختی خیلی مهمه

2

نمیدونم من چون چندتا کتاب موفقیت پشت هم خوندم اینجوری بود یا واقعا محتوای جالبی نداشت ، من به پیشنهاد آقای مجتبی شکوری خوندم و انتظارم خیلی بیشتر ازین حرفا بود مخصوصا ازین نویسنده... کتاب فوق العاده معمولی بود

5

به من خیلی کمک کرد تا یاد بگیریم که زندگی که در حال حاضر دارم را با تمام وجود و لذت زندگی کنم و دست از مقایسه خودم با دیگران بردارم. با گوش دادن به کتاب آرامش خوبی داشتم.

5

کتاب کاربردیه با واژه های متفاوت و اشارات جالب مثل ارتباط کمالگرایی و خجالت. ترجیح من اینه کتاب نویسندگان خانم رو با صدای گوینده خانم بشنوم.

4

این همون کتاب موهبت کامل نبودن هست با تفاوت ناشر و مترجم و اسم

2

این که گوینده این کتاب یک آقاست خیلی بده، خیلی تابلوعه که این کتاب باید گوینده خانم داشته باشه، چطور به ذهن ناشر نرسید!

1

یک کتاب خیلی معمولی و ابتدایی در حوزه روانشناسی

2

دوستش نداشتم،خیلی سطحی بود از نظر من.

نمایش 4 نقد دیگر
3.5
(27)
68,000
٪40
40,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زندگی با تمام وجود
٪40
زندگی با تمام وجود
برنه براون
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.5
(27)
68,000
٪40
40,800
تومان