0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چرا ازدواج، چرا طلاق

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی چرا ازدواج، چرا طلاق

درباره چرا ازدواج، چرا طلاق

نهاد خانواده به‌عنوان قدیمی‌ترین نهاد بشری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. خانواده جایی است که نیروی فعال جامعه در آن تربیت می‌شود و به‌نوعی خشت اول هر اجتماع است. برای داشتن یک خانواده‌ی موفق ابتدا باید انتخاب مناسب اتفاق بیفتد. فرد باید با توجه به شرایط، خلقیات، اعتقادات و بسیاری از فاکتورهای مهم دیگر انتخاب درستی انجام دهد و البته پس از آن برای حفظ این انتخاب کوشش کند؛ اما معیارهای انتخاب درست چه چیزهایی است؟ چگونه بفهمیم انتخابمان درست است؟ اگر متوجه شدیم انتخابمان غلط است باید چه کنیم؟ دلایل طلاق چه چیزهایی است؟ دکتر هلاکویی در کتاب صوتی چرا ازدواج، چرا طلاق به این سؤال‌ها پاسخ داده است تا ذهن مخاطبش را نسبت به این مسائل روشن کند.

‌درباره‌ی کتاب چرا ازدواج، چرا طلاق اثر دکتر فرهنگ هلاکویی

چرا ازدواج، چرا طلاق مجموعه‌ای از سیمنارها، سخنرانی‌ها و کلاس‌های آموزشی دکتر هلاکویی درباره‌ی این دو موضوع است که در قالب دو سی‌دی منتشرشده است. بخش اول این کتاب صوتی چرا ازدواج و بخش دوم آن چرا طلاق است. دکتر هلاکویی سال‌هاست درباره‌ی آسیب‌شناسی ازدواج و طلاق صحبت می‌کند. ازدواج یک قرارداد بین زن و مردی است که یکدیگر را برای زندگی مشترک انتخاب کرده‌اند. این قرارداد حقوقی را برای آنان ایجاد می‌کند و قواعدی دارد که دو طرف باید آن را رعایت کنند. دکتر هلاکویی در این مجموعه سخنرانی‌ها تلاش کرده است مهم‌ترین مطالبی که باید در چنین اتفاقی به آن توجه شود را بیان کند و راه‌حل‌هایی کاربردی و عملی نیز برای مخاطبانش ارائه دهد. انتشارات ما و شما با مجوز دکتر هلاکویی این سخنرانی‌ها را جمع‌آوری کرده و در قلاب کتاب صوتی چرا ازدواج، چرا طلاق، منتشر کرده است تا مخاطب داخل ایران نیز بتواند با صرف هزینه‌ای اندک از مشاوره‌های دکتر هلاکویی بهره‌ ببرند. این کتاب توانسته است محبوبیت زیادی میان مخاطبان دکتر هلاکویی پیدا کنند.

مروری بر فصل‌های کتاب چرا ازدواج، چرا طلاق

کتاب چرا ازدواج، چرا طلاق از 4 بخش اصلی تشکیل‌شده است که در هرکدام به مجموعه سوالاتی پرداخته‌شده است، عنوان فصل‌ها و سوالات کتاب چرا ازدواج، چرا طلاق به شرح زیر است:

  • دلایل آنکه انسان‌ها نمی‌خواهند ازدواج کنند:
  • چرا زنان و مردان از هم جدا می‌شوند؟
  • مواردی که افراد جداشده‌اند و جدایی و طلاقشان انتخاب اشتباهی بوده است.
  • چرا افرادی که در زندگی اشتراکی‌شان درگیر هستند همچنان به زندگی‌شان ادامه می‌دهند.

‌درباره‌ی دکتر فرهنگ هلاکویی نویسنده‌ی کتاب چرا ازدواج، چرا طلاق

دکتر فرهنگ هلاکویی، روانشناس و جامعه‌شناس شیرازی متولد سال 1323 است. دکتر هلاکویی سال‌های کودکی و نوجوانی را در شیراز گذراند و پس از شرکت در آزمون کنکور برای تحصیل در رشته‌ی روانشناسی دانشگاه تهران به این شهر آمد. دکتر هلاکویی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌های اقتصاد و روانشناسی از دانشگاه تهران دریافت کرده است و مدتی هم به‌عنوان مدرس دانشکده‌ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران فعال بود. او سپس به دانشگاه یوتا رفت و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی خانواده، ازدواج و کودکان از این دانشگاه دریافت کرد و سپس دکترای خود را در رشته‌ی جامعه‌شناسی از این دانشگاه گرفت.

دکتر هلاکویی مدتی در رادیو، تلویزیون ایران فعال بود تا اینکه تصمیم به مهاجرت گرفت و در آمریکا ساکن شد. ایشان مدیریت یک کلینیک روان‌درمانی بورلی‌هلیز را در ایالت کالیفرنیا به عهده دارد. دکتر هلاکویی در زمینه‌های مختلفی ازجمله روانشناسی کودک، ازدواج و خانواده فعالیت می‌کند و سمینارها و کلاس‌های زیادی در زمینه‌ی ترس، اضطراب، استرس، افسردگی، انگیزه و هدف در زندگی و مطالبی ازاین‌دست برگزار می‌کند.

همچنین سال‌هاست دکتر هلاکویی برنامه‌ای رادیویی به نام رازها و نیازها برگزار می‌کند که تاکنون بیشتر از 2000 قسمت از آن پخش‌شده است. دکتر هلاکویی در این برنامه به سوالات روانشناسی بینندگان پاسخ می‌دهد و سعی می‌کند با مطرح کردن مطالب عمومی‌تر افراد بیشتری بتوانند از پاسخ‌ها استفاده کنند. انتشارات ما و شما که مسئولیت انتشار آثار ایشان در ایران را بر عهده دارد بسیاری از سخنرانی‌های دکتر هلاکویی در زمینه‌های مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب کتاب صوتی منتشر می‌کند. از میان این کتاب‌‎ها می‌توان به «شخصیت سالم»، «شخصیت ناسالم»، «رمز و راز موفقیت»، «ازدواج و خانواده موفق»، «خوشبختی» و «استرس یا فشار روانی اجتماعی» اشاره کرد.

چرا باید کتاب چرا ازدواج، چرا طلاق را خواند؟

ازدواج و طلاق هردو انتخاب‌های بسیار مهم و بسیار سختی در زندگی انسان هستند. انتخاب فردی که می‌خواهید ادامه‌ی زندگی‌تان را با او بگذرانید مسئله‌ای است که تمام زندگی و فعالیت‌هایتان را تحت تأثیر قرار خواهد داد. این انتخاب باید با توجه به اولویت‌هایتان در زندگی اتفاق بیفتد و البته معیارهای بسیار زیاد دیگری هم برای آن وجود دارد. از سوی دیگر طلاق نیز انتخاب بسیار سختی است. این اتفاق ممکن است چند ماه تا چند سال پس از ازدواج اتفاق بیفتد و تبعات مختلفی خواهد داشت. آنچه درباره‌ی هردوی این اتفاقات بسیار مهم است این است که نیاز به آگاهی زیادی دارد و تصمیمی است که باید با صرف وقت و مطالعه‌ی زیاد اتفاق بیفتد.

کتاب ازدواج، چرا طلاق تلاش کرده است از زوایای مختلف این اتفاقات را بررسی کند و دلایل و معیارهای واقعی و غیرواقعی را شرح دهد. این کتاب‌ها می‌توانند به هرکسی که در آستانه‌ی هر یک از این تصمیم‌هاست کمک کنند تا شرایط بهتری برای تصمیم‌گیری داشته باشند و با ذهن روشن‌تری یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی‌شان را بگیرند.

انتشارات ما و شما کتاب چرا ازدواج، چرا طلاق را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب چرا ازدواج، چرا طلاق در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی خانواده قرار دارد.

کتاب چرا ازدواج، چرا طلاق مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی چرا ازدواج، چرا طلاق را دکتر فرهنگ هلاکویی به ‌عهده داشته ‌است.

کتاب چرا ازدواج، چرا طلاق حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع روانشناسی خانواده را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب چرا ازدواج، چرا طلاق اثر دکتر فرهنگ هلاکویی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها درزمینه‌ی روانشناسی خانواده می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1,015.۵۹ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۲۳:۳۷
نویسندهفرهنگ هلاکویی
راویفرهنگ هلاکویی
ناشرانتشارات ما و شما
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۰/۰۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۰۱۵.۵۹ مگابایت
۰۷:۲۳:۳۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 87 مخاطب
آموزنده 🦉 (2)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
72 ٪
4
ستاره
19 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
4 ٪
55 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

کتابهای دکتر هلاکویی به زبان ساده و در عین حال علمی و کاربردی در موضوعات مختلف روانشناسی و رفتار به تحلیل و بررسی مساله می پردازد و ابهامات و سوالات ذهنی خواننده را می شکافد، شفاف سازی نموده و پاسخ می دهد. با مطالعه درست عمیق و بدون پیش داوری نظرات دکتر، قدرت شناخت تحلیل و تصمیم گیری و برنامه ریزی شخص ارتقا می یابد و گره های ذهنی او گشوده میشود. حداقل یکبار مطالعه این کتاب را به خوانندگان توصیه میکنم.

5

تقریبا یک هفته طول کشید همه اش رو گوش بدهم چون فقط تو راه رفت و برگشت به کار گوش می دادم ولی واقعا کاربردی و مفید بود. دید خیلی خوبی میده . لازمه که همه ی زنان و مردان این کتاب رو گوش بدن و برای همه یه چیزی داره. ممنون از فیدیبو

4

نسخه اندروید رو هم دانلود کردم بازم نداشت این کتاب رو . واقعا که خجالت آوره

4

واقعاااا فوق العاده اس توصیه میکنم اگه هنوز ازدواج نکردید یا در شرف ازدواج هستید حتماااا گوش کنید دیدتونو نسبت به اینده و حال حاضر طرف مقابلتون باز میکنه ،خود من رابطه های خوبی نداشتم ناشی از اطلاعات نادرستم بود

5

واقعا عالی و بینظیره این کتاب و ب تمام دختران و پسران چ اونایی ک ازدواج کردن و چ کسانی ک مجرد هستن توصیه میکنم ک گوش بدن این کتابو... لطفا بقیه اثار دکتر هم اضافه بشن ?

5

معرکه ست این کتاب امیدوار باقی کتاب های دکتر هم اضافه کنید مثل حرمت نفس

4

من فک کردم اگه پول واریز کنم،دیگه دانلودش رایگانه،، اگه همه کتابهاتون اینطور باشه،که نمیصرفه،، میرم کتاب میخرم،،،ولی از این کتاب راضی بودم.

5

شنیدن این سخنرانی نوعی طبقه بندی در ذهن ایجاد می کنه اما برای درک بیشتر روابط انسانی بهتره مشاوره های دکتر هولاکویی رو گوش کرد

4

چقدر که ما خوشبختیم که دکتر هلاکویی رو داریم

5

امیدوارم حضور و وجود آقای دکترهلاکویی رو حالا حالاها داشته باشیم??♥️این کتابشون هم مثل همه ی کتابهای دیگشون عااااالی بود و آموزنده♥️?

نمایش 45 نقد دیگر
4.5
(87)
آموزنده 🦉 (2)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چرا ازدواج، چرا طلاق
چرا ازدواج، چرا طلاق
فرهنگ هلاکویی
انتشارات ما و شما
4.5
(87)
آموزنده 🦉 (2)
40,000
تومان