0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ترس، اضطراب و وحشت
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ترس، اضطراب و وحشت

درباره ترس، اضطراب و وحشت

ترس یکی از قدرتمندترین احساسات درون فرد است. این احساس یک اثر بسیار قوی در ذهن و بدن دارد. در واقع ترس می‌تواند در شرایط اضطراری سیگنال‌های واکنشی جدی ایجاد کند. به عنوان مثال اگر در آتش‌سوزی گرفتار شویم یا مورد حمله قرار بگیریم و در مواقعی با رویدادی غیر خطرناک مثل امتحانات، سخنرانی در جمع، شغل جدید یا حتی مهمانی در ما ایجاد شود. ترس یک پاسخ طبیعی به تهدیدی است که می‌تواند واقعی یا غیر واقعی باشد. ترس و اضطراب می‌توانند برای مدت کوتاهی دوام داشته باشند و بعد از آن بگذرند، اما همچنین می‌توانند زمانی طولانی‌تر بمانند و ممکن است فرد با آن گرفتار شود. در بعضی موارد این احساسات زندگی شما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند و این امر در توانایی شما در غذا خوردن، خوابیدن، تمرکز، مسافرت کردن، لذت بردن از زندگی یا حتی ترک خانه یا رفتن به محل کار و مدرسه تاثیر می‌گذارد. برای مواجه شدن و کنترل ترس راه‌های زیادی وجود دارد. دکتر فرهنگ هلاکویی در سمینار ترس، اضطراب و وحشت درباره این موضوع صحبت می‌کند.

درباره کتاب صوتی ترس، اضطراب و وحشت

کتاب صوتی ترس، اضطراب و وحشت در دسته کتاب‌های روانشناسی قرار می‌گیرد. این کتاب مجموعه‌ای از 7 ساعت کارگاه دکتر فرهنگ هلاکویی، مشاور خانواده، است که درباره ترس و اضطراب و تاثیر آن در زندگی روزمره انسان توضیح می‌دهد. در واقع دکتر هلاکویی در این کتاب صوتی از تفاوت ترس و اضطراب، هراس و نگرانی، وحشت، فوبیا و ... صحبت می‌کند. او هر کدام از این موارد را به صورت جداگانه توضیح می‌دهد و درباره عوامل ایجاد آن و راه‌هایی برای درمان آن‌ها ارائه می‌کند.

کتاب صوتی ترس، اضطراب و وحشت برای همه‌ی افراد جامعه مناسب است. چرا که ترس پدیده و مفهومی ست که در ناخودآگاه انسان وجود دارد. هیچ فردی به شکل آگاهانه تصمیم به ترسیدن نمی‌گیرد. ترس واکنش ناخودآگاه ذهن به محرک است؛ اما چیزی که در این میان وجود دارد کنترل احساسات و افکار نسبت به این محرک‌هاست. بعد از گوش کردن به سخنرانی دکتر فرهنگ هلاکویی به حد قابل توجهی قادر خواهید بود احساسات و افکارتان را کنترل و مدیریت کنید تا احساسات منفی که در نهایت منجر به ترس و اضطراب می‌شود را رها کنید.

چرا باید کتاب صوتی ترس، اضطراب و وحشت را شنید؟

دکتر هلاکویی در این سمینار توضیح می‌دهد که انسان مجموعه‌ای از حالات و عواطف است که در دودسته‌ی مثبت و منفی دسته‌بندی می‌شوند. این سمینار به بررسی جنبه‌های منفی عواطف و هیجانات افراد می‌پردازد که اتفاقا موضوع مهمی است و هر فردی ملزم به شناخت جنبه‌های مثبت و منفی خود است. موضوع ترس و اضطراب یکی از مهم‌ترین مسائل افراد در جامعه امروز است که تقریبا بیشتر افراد در زندگی خود با آن مواجه هستند. دکتر هلاکویی ضمن بحث و گفت‌و‌گوی کامل درباره اختلال ترس و اضطراب و بررسی علت‌ها و بیان نحوه پیشگیری و درمان توضیح می‌دهد که ترس بخشی از زندگی انسان است که می‌توان آن را از بین برد و ترس بیش از حد فرد را با مشکلات زیادی رو به رو می‌کند. او توضیح می‌دهد که ترس، وحشت و اضطراب درباره مسائلی مثل روابط با همسر، پول، ازدواج، ارتفاع، حیوانات، امتحان دادن، حرف زدن و ... همه قابل کنترل و از بین بردن هستند.

ترس منشا بیرونی و اضطراب منشا درونی دارد. این تفاوت اصلی بین این دو است. در واقع ترس یک نوع پاسخ عاطفی به تهدید شناخته شده یا عینی است و یک علت واضح و روشن برای آن وجود دارد. مثل ترس از شلیک گلوله، ترس از ارتفاع و ...

اضطراب ریشه‌ی درونی دارد و در بیشتر مواقع پاسخ به یک تهدید نامشخص یا ناشناخته است که شاید توجیه شناخته شده یا خاصی ندارد بلکه ناشی ا تفکرات ذهن درواکنش به خطری احتمالی است. از طرفی وحشت به معنای ترس ناگهانی است که تنها در ظرف چند دقیقه بر فرد حاکم می‌شود. دکتر هلاکویی با ذکر همه‌ی این موارد راه‌های درمان و برطرف کردن هر کدام را در این کتاب صوتی توضیح خواهد داد.

نگاهی بر مباحث کتاب صوتی ترس، اضطراب و وحشت

انتشارات ما و شما ناشر اختصاصی کتاب‌های صوتی دکتر هلاکویی مباحث این سمینار را به این شکل بیان کرده است:

علائم و نشانه‌های حمله وحشت

اضطراب زمانی است که خطر واقعی نیست، خیالی و ذهنی است

ترس وقتی است که خطر واقعی ست، خارجی است و هم اکنون وجود دارد

اضطراب ناشی از رفتن به اماکن شلوغ و پرتردد، استفاده از پل هوایی و ...

رفتن به بزرگراه با وسیله نقلیه، استفاده از هواپیما و ...

نزدیک شدن به حیوانات (سگ و گربه و ...) هراس و وحشت اجتماعی از مردم

احساس بد برای رفتن به مهمانی، اضطراب در شب عروسی

وسواس، علائم شخصیت وسواسی مجبور، تنبیه بدنی، تجاوز جنسی در کودکی

عوامل زمینه‌سازی برای تخیلات و تصورات منفی، فکر بد، غلط و منفی

از یک حادثه بد، نباید قاعده کلی بسازیم، ابراز محبت در مورد افراد مضطرب عصبی

اضطراب هستی، اضطراب نادانی، اضطراب اخلاقی، روابط جنسی و پرخاشگری

نگرانی فرد به دلیل جدایی اطرافیان مانند مسافرت و ... اضطراب ناشی از مرگ عزیز

ترک اعضای خانواده مانند ازدواج، ادامه تحصیل، وابستگی به اعضای خانواده

اضطراب ناشی از برخورد فیزیکی پدر و مادر، اختلافات شدید والدین

روان‌درمانی، روانکاوی، رفتن به گذشته و پیدا کردن علل و عوامل

هیپنوتیزم یا هیپنوتراپی برای بازگشت به گذشته

شناخت درمانی، بیماری‌های روان‌تنی، تکنیک EMDR، آرامش و Relaxation

دارو درمانی، داروهای ضدافسردگی برای افراد مضطرب و وحشت‌زده

درباره دکتر فرهنگ هلاکویی

دکتر هلاکویی متولد سال 1323 در شیراز است. او سال‌هاست که در حوزه مشاوره خانواده، مشاوره افراد و روان‌درمانی فعالیت دارد و به الهم بخش ایرانیان زیادی در رابطه با حل مشکلات روابطشان بوده است. دکتر هلاکویی در رشته‌های روانشناسی، اقتصاد و مشاوره ازدواج مدرک دکترا دارد. او سال‌هاست که در امریکا اقامت دارد اما با این حال کتاب‌های صوتی او برای همه ایرانیان در سراسر دنیا قابل‌دسترس است. هلاکویی جزو افراد سرشناس و شناخته‌شده‌ای است که بسیاری از افراد برنامه‌ها و سمینارهای او را پیگیری می‌کنند. هلاکویی همچنین روانشناس، روان‌درمانگر، مشاور ازدواج و خانواده، جامعه‌شناس، استاد دانشگاه و شخصیت رادیویی است.

هلاکویی در سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۱ عضو انجمن روحانی «سنتا مونیکا» بوده است. او همچنین با تاسیس یک مرکز بهزیستی به نام بورلی هیلز توانسته در حوزه مشاوره ازدواج، خانواده و کودکان فعالیت گسترده‌ای داشته باشد. دکتر هلاکویی نه تنها در سمینارها که در رسانه هم حضور داشته است. او نزدیک به 20 سال است که در برنامه‌های تلوزیون و رادیو در آمریکا حضور داشته که معروفترین آنها «رازها و نیازها» بوده است. دکتر هلاکویی در این برنامه به صورت تلفنی به سوالات بسیاری از ایرانیان در زمینه‌های روان‌شناختی، اجتماعی و خانوادگی پاسخ می‌دهد. جالب است بدانید شمار افرادی که از دکتر هلاکویی به شکل تلفنی مشاوره گرفته‌اند به بیش از 29000 نفر رسیده است که این خود نشان از تاثیرگذاری او بر این افراد داشته است.

انتشارات ما و شما سمینارها و کارگاه‌های دکتر هلاکویی را به صورت کتاب صوتی منتشر کرده است. کتاب‌های صوتی دکتر فرهنگ هلاکویی از جمله کتاب‌های صوتی دکتر فرهنگ هلاکویی از جمله کتاب صوتی خوشبختی، کتاب صوتی شخصیت ناسالم، کتاب صوتی علم و شبه‌علم، کتاب صوتی استرس یا فشار روانی اجتماعی، کتاب صوتی خانواده تک سرپرست، کتاب صوتی شخصیت سالم، کتاب صوتی اگر جوان بودم، کتاب صوتی رمز و راز موفقیت و کتاب صوتی ازدواج و خانواده برای خرید و دانلود در فیدیبو قرار دارد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
447.۲۸ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۰۸:۳۱
نویسندهفرهنگ هلاکویی
راویفرهنگ هلاکویی
ناشرانتشارات ما و شما
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۰/۰۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۴۷.۲۸ مگابایت
۰۸:۰۸:۳۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 75 مخاطب
پربار 🌳 (3)
آموزنده 🦉 (2)
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
13 ٪
33 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اگر با دکتر فرهنگ هلاکویی اشنایی بیشتری داشتید،بیشتر لذت میبردید در ضمن:من ک هنوز گوش ندادمش ولی درکل وقتی دلایل و ریشه یک موضوع روانشناسی مشخصش میشه ،خیلی وقتا دیگه درمان مشخصه توصیه میکنم عزیران گفتگو های این دانشمند بزرگ ایرانی رو در یوتیوب و اینستاگرام ببینن و ب بقیه هم پیشنهاد بدن تا کمی رو حقیقت و اگاهی حرکت کنند

4

من کامل گوش دادم. شناخت خوبی از انواع گرفتاریهای اضطراب میدهد. تعریف اضطراب و اینکه از کجاها نشات میگیرد. فقط در بخش پایانی اشاره ای به نحوه درمان روانشناسی میپردازد. وارد بحث روانپزشکی و دارو درمانی نمیشه. در کل کتاب خوب جهت آشنایی با گرفتاری های اضطرابی انسان است

5
پربار 🌳
آموزنده 🦉

کتابهای دکتر هلاکویی به زبان ساده و در عین حال علمی و کاربردی در موضوعات مختلف روانشناسی و رفتار به تحلیل و بررسی مساله می پردازد و ابهامات و سوالات ذهنی خواننده را می شکافد، شفاف سازی نموده و پاسخ میدهد. حداقل یکبار مطالعه این کتاب را به خوانندگان توصیه میکنم.

5

من سالهاست که درگیر اضطراب هستم و خودم دلیلش رو نمیدونستم، اما بعد از گوش کردن این فایل و دیگر سخنان جناب دکتر هلاکویی کاملاً متوجه شدم که ریشه این مشکل چی هست و چه باید بکنم. به جرأت میتونم بگم ۹۰٪ مشکلاتم رو خودم بدون تراپی و دارو حل کردم.

4

بنظرم ادما جای جبهه گیری و قضاوت درمورد هرچی،بیشتر مطالعه کنن سرچ کنن اگاهیشون و ببرن بالا وقتی انسان های بزرگی مثل دکتر اهلاکویی و... این گنجینه هارو در اختیارمون گذاشتن چ خوبه ک بیشتر استفاده کنیم،بسیار مفید

4

این سی دی آیا به درمان ترس و اضطراب هم کمکم می کنه یا فقط ریشه های خشم و اضطراب رو مطرح می کنه.ترس و وحشت زیادی می خام ببینم با گوش کردنش ترسم کم میشه؟؟کسی هست گوش کرده باشه و درمان شده باشه؟

5

علت نظر ندادنشون اینه که کار تراپی و روان درمانی ساده نیست و هرکس باید شخصا با مشاوری صحبت کنه و خودشو بشناسه،مگرنه نسخه عمومی نداره..

1

کتابی خوبی بشه بدون اینترنت هم گوش داد واین کتاب مطالب نا کارامدی داره اصلا پیشنهاد نمیکنم😏

1

در مورد درمان حرفی نمی زند فقط به معرفی انواع و اشکال ترس و خشم میپردازد

5

اصلا مگه میشه دکتر هلاکویی اثری داشته باشند و نخواند یا نشنید!؟

نمایش 23 نقد دیگر
4
(75)
پربار 🌳 (3)
40,000
٪50
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ترس، اضطراب و وحشت
٪50
ترس، اضطراب و وحشت
فرهنگ هلاکویی
انتشارات ما و شما
4
(75)
پربار 🌳 (3)
40,000
٪50
20,000
تومان