0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
افسردگی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی افسردگی

درباره افسردگی

یکی از اختلال‌های روحی و روانی که این روزها گریبان‌گیر بسیاری از افراد شده افسردگی است. در دنیای مدرن امروز که با سرعت غیرقابل باوری همه‌چیز در حال تغییر است شاهد مشکلات زیادی در زمینه روحی و روانی هستیم. یکی از افرادی که بر اساس تحصیلات و تجربیات خود راهکارهای زیادی برای درمان این موضوع ارائه کرده است. فرهنگ هلاکویی است. او در کتاب صوتی افسردگی روش‌هایی را برای شناخت و درمان افسردگی را ارائه می‌دهد.

 

درباره کتاب صوتی افسردگی

کتاب صوتی افسردگی شامل 9 ساعت از مجموعه سخنرانی‌های دکتر فرهنگ هلاکویی درباره افسردگی است. هلاکویی در این سخنرانی‌ها به نکات مهم و کلیدی درباره افسردگی، انواع آن و روش‌های درمان آن می‌پردازد.

مشکل در یادگیری مطالب، مشکل در سخن گفتن و گفتگو کردن، علائم دوقطبی، علائم شیدایی و سرخوشی در بزرگ‌سالان، عدم توجه به ظاهر و آرایش، خودنگرانی نسبت به آینده و دردهای جسمانی از موضوعاتی است که هلاکویی در این کتاب درباره آن‌ها توضیح می‌دهد. او درباره افسردگی می‌گوید: «افسردگی به عنوان یک اختلال، به عنوان یک گرفتاری و درگیری ولی به زبان دقیق یک بیماری شایع است که در همه‌ی جوامع بشری و در طول تاریخ به گونه‌های مختلفی وجود داشته و افراد را مورد آزار و اذیت بسیار قرار داده است. این بیماری با علائم و نشانه‌های فلسفی و جهان‌بینی با نظام باورها و اعتقادات انسانی با زمینه‌های شناخت و ادراک و آگاهی فرد و با موضوع‌های احساسی، عاطفی و هیجانی و حتی زمینه‌های رفتاری و گفتاری و بدنی در ارتباط است.»

خلاصه‌ای از عناوین و محتوای کتاب صوتی افسردگی

انتشارات ما و شما خلاصه‌ای از عناوین مجموعه حاضر منتشر کرده که بعضی از آن‌ها به شرح زیر است:

مشکل در یادگیری مطالب، مشکل در سخن گفتن و گفتگو کردن

افراد دوقطبی، علائم شیدایی و سرخوشی در بزرگ‌سالان

سردرد، کمردرد، پشت‌درد، درد مفصل، گرفتاری‌های پوستی

 گوشه‌گیری و انزوا، حساس بودن افراد افسرده، توهمات و فکر باطل

علائم و نشانه‌های کودکی و نوجوانی، وحشت از خواب

بدخلقی و لجبازی، پرخاشگری و خودزنی، خیال‌پردازی، دروغ‌گویی...

نشناختن افراد و از یاد بردن نام‌ها، نداشتن توجه و تمرکز، دارودرمانی

کاهش میل جنسی، تمایل به خودکشی و احساس گناه، احساس بی‌فایده بودن...

عوامل مهم بوجود آمدن افسردگی، نرسیدن به اهداف و آرزوها...

درد و رنج در زندگی، ازدواج، وابستگی، جدایی، مرگ عزیزان

روانکاوی، هیپنوتیزم، رفتاردرمانی، شناخت درمانی در معالجه افسردگی

مصرف بیش‌ازحد سیگار، مواد مخدر و ... تغذیه نامناسب و اضطراب و نگرانی

کاهش انرژی، کاهش وزن، کم شدن خواب و ... غم و اندوه شدید

درباره دکتر فرهنگ هلاکویی

در دنیای امروز که منابع و اشخاص زیادی به‌عنوان مشاور و درمانگر کنار ما هستند تا با مشکلات و بیمارهای خود مبارزه کنیم و مسائل مختلف را حل کنیم، کمتر کسی است که نام فرهنگ هلاکویی را نشنیده باشد. او به عنوان روانشناس، روان‌درمانگر، مشاور ازدواج و خانواده و استاد دانشگاه توانسته به افراد زیادی کمک کند تا بار دیگر به زندگی عادی خود بازگردند. هلاکویی متولد سال 1323 در ایران است و در رشته‌های روان‌شناسی و اقتصاد در دانشگاه تهران تحصیلات خود را به پایان رساند و در دهه 50 به امریکا مهاجرت کرد. او تحصیلات تکمیلی خود را در رشته‌ی مشاوره‌‌ی ازدواج، خانواده و کودکان در دانشگاه یوتا به پایان رساند و مسیر تحصیلی خود را تا مقطع دکترا ادامه داد و در رشته‌ی جامعه‌شناسی از دانشگاه یوتای آمریکا فارغ‌التحصیل شد.

هلاکویی سال‌ها در برنامه‌های تلویزیونی، رادیویی، سمینارها و ... حضور داشته است. او در آمریکا مرکز بهزیستی بورلی هیلز را تاسیس کرد. این مرکز به عنوان یکی از مراکز مشاوره برای افراد زیادی موثر بوده است. به ویژه برای مشاوره دادن به زوج‌ها، خانواده‌ها و کودکان. یکی از برنامه‌های مشهوری که دکتر هلاکویی در آن حضور داشته، برنامه رازها و نیازها بوده است. او در این برنامه به شکل تلفنی پاسخگوی بسیاری از ایرانیان بوده است که نیاز به مشاوره در زمینه‌های مختلف داشته‌اند. این برنامه مخاطبان زیادی داشت و باعث محبوبیت هلاکویی بین افراد زیادی شد. به طوری که بعدها تخمین زده شد که بیش از 30 هزار نفر در این برنامه از مشاوره‌های او استفاده کردند. همچنین هلاکویی هرسال سخنرانی و سمینارهای زیادی را در سراسر آمریکا و اروپا برگزار می‌کند.

هلاکویی در سمینارهای مختلف درباره موضوعات گوناگونی مثل ازدواج، اضطراب، خشم، تربیت فرزند و ... صحبت کرده است. خوشبختانه این سمینارها مدت‌هاست که به شکل کتاب‌های صوتی از سوی انتشارات ما و شما منتشرشده است تا همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند. آثار دکتر هلاکویی چه به شکل صوتی و تصویری و چه به شکل مکتوب در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفته است تا همه اشخاص بسته به مشکل و نیاز خود در هر کجای دنیا که هستند از این منابع مفید استفاده کنند. از جمله کتاب‌های صوتی هلاکویی که در ایران منتشرشده می‌توان به کتاب صوتی خوشبختی، کتاب صوتی شخصیت ناسالم، کتاب صوتی علم و شبه علم، کتاب صوتی استرس یا فشار روانی اجتماعی، کتاب صوتی انسان و عشق، کتاب صوتی شخصیت سالم، کتاب صوتی خانواده تک سرپرست، کتاب صوتی رمز و راز موفقیت و کتاب صوتی ازدواج و خانواده موفق اشاره کرد. تمام این کتاب‌ها برای خرید و دانلود در سایت فیدیبو برای علاقه مندان قرار داده شده است.

هلاکویی اکنون در لس آنجلس در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کند و سال‌ها عمر خود را صرف سخنرانی و مشاوره به ایرانیان کرده است تا به آن‌ها یاد دهد که برای زندگی کردن باید تلاش و کوشش کرد و به اهداف خود پایبند بود.

«ترس و اضطراب و وحشت»، «تهی و پوچ دیدن دنیا»، «هدف و تلاش»، «اهداف مهم در زندگی» و «معنی و هدف زندگی» از جمله عناوینی است که هلاکویی در بعضی از سخنرانی‌های خود درباره آن‌ها صحبت کرده است و توجه علاقه‌مندان به حوزه‌ی روانشناسی و موفقیت را جلب کرده است.

فرهنگ هلاکوئی درباره اضطراب، ترس، خشم و افسردگی صحبت‌هایی داشته است و در هر کدام از سخنرانی‌های مربوط به این موارد نکات و راهکارهای قابل اجرایی را ارائه داده تا اشخاص بتوانند در موقعیت‌های مختلف زندگی با آن مقابله کنند.

چرا که مشکلات روحی و روانی روی زندگی افراد تاثیرگذار است و گاهی حتی تخریب‌کننده است. به همین دلیل باید کنترل شود. هلاکوئی بر این باور است که همه‌ی ترس‌های انسان قابل‌نابودی هستند و برای رفع آن‌ها راه‌حل وجود دارد. او در سمینارهایش راه‌حل‌های کاربردی مطرح می‌کند که افراد بتوانند در محیط کار، در خانه و حتی روابطشان ترس‌ها را نابود کنند و در مسیر بهبودی قدم بگذارند.

هلاکویی سال‌ها به عنوان مشاوری موفق در حوزه‌های مختلف فعالیت داشته است. او همچنین در سال‌های اخیر توانسته به‌عنوان زوج درمانگر و مشاور ازدواج برای زوج‌های ایرانی تأثیرگذار باشد. او فعالیت‌های زیادی درزمینه‌ی بهبود روابط زناشویی در کارنامه‌اش دارد.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی افسردگی اثر فرهنگ هلاکویی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
354.۱۰ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۳۵:۴۲
نویسندهفرهنگ هلاکویی
راویفرهنگ هلاکویی
ناشرانتشارات ما و شما
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۰/۰۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۵۴.۱۰ مگابایت
۰۸:۳۵:۴۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 64 مخاطب
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
10 ٪
32 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

به معرفی علائم می‌پردازد و سپس روشهای درمانی که در دنیا هست معرفی میشوند ولی هیچ توصیه فردی صورت نمیگیرد و فقط مراجعه به پزشک مد نظر هست و اینکه از روی علائم بدانید که شاید در مسیر افسرده شدن هستید و بهتر است برای درمان سریع اقدام کنید تا دچار افسردگی شدید نشوید و در مراحل ابتدایی درمان بشید

4

سلام رفقا با معرفتا یه کتاب معرفی کنید برای کسی که ذهنش پر از ترس و درد و ضعف شده و کمکش کنه که زندگیشو از اول شروع کنید

1

الکی این کتاب رو نخرید، تقریبا هیچ راهکاری برای درمان یا پیش‌گیری از افسردگی ارائه نمیده، صرفا یه سری اطلاعات در مورد این بیماری میده که ادم‌های افسرده خودشون بهتر از همه اونها رو میدونن

5

کتاب های دکتر هلاکویی به زبان در عین سادگی علمی و کاربردی مطرح میکند و گره های ذهنی در موضوع را می شکافد و مساله را شفاف سازی میکند. حتما باید یکبار آنرا مطالعه کنید .

5

اقای دکتر صحبتاشون همیشه برای من خیلی مفید بوده،چقد خوب میشد ک‌ ادما بجای جهت گیری. و قضاوت بیشتر اطلاعاتشون و در زمینه ارتباطاتشون ببرن بالا ک ادمای بیشتری شاد باشن

5

دكتر هلاكويي هميشه بى نظير بوده تو اين كتاب هم به طور قدم به قدم در مورد افسردگى و انواع اون و راه هاى درمانش توضيح كاملى ميده

1

مخاطب این کتاب (در اصل سخنرانی دکتر هلاکویی و نه کتاب) روانشناسان هستند و نه عموم مردم

5

مگه میشه از دکتر هلاکویی چیزی گوش کرد و یاد نگرفت.خداوند این مرد رو برای جامعه انسانیت و خصوصاً ما ایرانیا حفظ کنه.

3

جالب نبود - دکتر خیلی جالب صحبت میکنه نمیدونم‌چرا این‌موضوع جذابیت نداشت برام

5

توصیه میکنم حتما گوش کنید اگر احتمال میدهید که افسرده هستید

نمایش 22 نقد دیگر
4.2
(64)
40,000
٪50
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
افسردگی
٪50
افسردگی
فرهنگ هلاکویی
انتشارات ما و شما
4.2
(64)
40,000
٪50
20,000
تومان