0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خودت را رها کن

معرفی، خرید و دانلود کتاب خودت را رها کن

کمتر فکر و خیال کن و از زندگیت لذت ببر
نویسنده:
ری جان بیشاپ
درباره خودت را رها کن

نام این کتاب گویای تمام رمز و رازهایی است که نویسنده می‌خواهد آن‌ها را برای‌تان فاش کند. «گری جان بیشاپ» آمده تا در این کتاب کوچک و جمع‌وجور، حال و هوای تازه‌ای به زندگی‌تان بدهد. او مانند یک دوست دلسوز و سخت‌گیر اینجاست تا درباره‌ی زندگی و واقعیت‌های زشت و زیبای آن برای‌تان بگوید. پس به او اعتماد کنید و بگذارید شما را در مسیری که برای‌تان در نظر دارد، راهنمایی کند.

خلاصه فصل‌های کتاب خودت را رها کن

فصل اول «سرآغاز...». تمام آدم‌ها گفت‌وگوی درونی منفی دارند. اما همیشه راه‌های تازه‌ای برای مقابله با این گفت‌وگوها وجود دارد.
فصل دوم «من می‌خواهم». باید دست از سرزنش بخت و اقبال‌تان بردارید و خود، دیگران و شرایط را به خاطر ناکامی‌های‌تان سرزنش نکنید. در اینجا با جادوی خواستن آشنا می‌شوید و می‌بینید که چطور می‌توانید در سخت‌ترین شرایط هم فردی کامیاب و موفق باشید.
فصل سوم «من محکوم به برنده شدن هستم». یک حقیقت پنهان وجود دارد: شما در زندگی خود برنده‌اید. جدا از تمام شعارها، از طریق روش‌های منطقی می‌فهمید که چطور قهرمان زندگی خودتان هستید. 
فصل چهارم «فهمیدم». همه در زندگی خود مشکلاتی دارند و زندگی همیشه کامل نیست و البته هیچ وقت هم نخواهد بود. اینجاست که یاد می‌گیرید چطور نگاهتان را به مشکلات و جهان تغییر دهید و رویکردی مثبت در خود ایجاد کنید.
فصل پنجم «تردید را می‌پذیرم». تردید زمانی اتفاق می‌افتد که اتفاق جدیدی می‌افتد. انسان در برابر تغییر مقاوم است و همیشه به دنبال قطعیت و اطمینان است. در این فصل با قدرت ریسک‌پذیری و امتحان روش‌ها و مسیرهای تازه آشنا می‌شوید.
فصل ششم «من افکارم نیستم؛ من مجموعه اعمالم هستم». زمان آن رسیده که باور کنید شما بر اساس افکارتان تعریف نمی‌شوید، شما همان چیزی هستید که انجام می‌دهید، شما اعمال خودتان هستید.
فصل هفتم «من سرسختم». در اینجا با دلیل و مدرک متوجه می‌شوید که بزرگ‌ترین موفقیت‌های ما از دلِ رنج، عدم قطعیت و ریسک زاده می‌شوند.
فصل هشتم «انتظاری ندارم و همه چیز را می‌پذیرم». وقتش رسیده که از دست از کارهایی که می‌دانید نباید انجام دهید، بردارید و روی کارهایی که باید انجام دهید متمرکز شوید.فصل نهم «بعدش کجا؟». حالا آماده‌اید تا تمام چیزهایی را که تا الان یاد گرفته‌اید، اجرا کنید. می‌توانید جهان بیرون و درون خود را تغییر دهید و زندگی تازه‌ای را آغاز کنید.

درباره کتاب خودت را رها کن

گری جان بیشاپ متفاوت می‌نویسد: روان، ساده  و صریح. او مانند سایر نویسندگان مهربان و مثبت‌اندیش دنیای خودپروری با ملاحظه و آرام نمی‌نویسد. او آمده تا حرفش را بزند و برود. پس چندان وقتی برای حاشیه رفتن و قصه گفتن ندارد. سریع سر اصل مطلب می‌رود و هر چیزی را که لازم است بدانید، رک و راست می‌گوید. هر حرف و کلمه‌ی بیشاپ مثل تلنگری است که به جان خواننده می‌نشیند و او را به خود می‌آورد. او واقعیت‌هایزشت و دردناک زندگی را می‌گوید، اما مخاطبش را در گیجی و گنگیِ پس از آن تنها رها نمی‌کند. اینجاست که مثل یک دوست صبور و مهربان همه چیز را از اول توضیح می‌دهد و راه و چاره‌ی از بین بردن تمام این مسائل و مشکلات را هم معرفی می‌کند.

«کمتر فکر و خیال کن و بچسب به زندگیت»، چیزی است که هر روز آن را می‌شنویم. اما چقدر به آن اهمیت می‌دهیم؟ اصلا می‌دانیم معنی این حرف چیست؟ احتمالا حتی کسانی که این حرف را دائما در گوشمان زمزمه می‌کنند هم نمی‌دانند از چه چیزی حرف می‌زنند. پس طبیعی است که ندانیم دقیقا باید چطور این همه فکر و خیال را رها کنیم و بچسبیم به زندگی‌مان. جان بیشاپ اینجاست تا باید و نبایدهای یک زندگی آرام و نرمال را یادآوری کند. او نویسنده‌ای است که در نوشته‌هایش از حرف‌های تکراری و شعارهای زیبای دنیای روان‌شناسی خبری نیست. چیزهایی که بیشاپ می‌نویسد، همان چیزهایی است که خودش روزی در زندگی تجربه کرده است. پس به او اعتماد کنید، چون تمام تمرین2ها و توصیه‌های این کتاب قبلا آزموده شده و نتیجه‌ی آن هم در زندگی خود نویسنده اثبات شده است. همان‌طور که خودش در ابتدای این کتاب می‌گوید «انسان‌های مغموم و سرکوب‌شده، مادرهای تنها و پدران بیکار، رویا پردازان و آرزو به دل‌ها را می‌ستایم. من همچون شما بودم و شما هم می‌توانید مثل من موفق شوید».

عنوان هفت فصل میانی این کتاب در واقع همان هفت جمله‌ی تاکیدی جادویی است که هر کدام می‌تواند تاثیر شگفتی در زندگی‌تان ایجاد کند. برای خواندن مطالب کتاب دستتان کاملا باز است. می‌توانید هر فصلی را که برای‌تان جالب‌تر است انتخاب کنید و همان یک فصل را بخوانید. با این حال نویسنده فصل‌ها و مطالب کتاب را طوری نوشته‌ که وقتی پشت سر هم قرار می‌گیرند، مثل یک نقشه‌ی راه همه چیز را به شما نشان می‌دهد. پس بهتر است فصل‌ها را به ترتیب بخوانید، چون هر فصل ادامه‌ی فصل قبل است. راهکارهای زیادی در این کتاب وجود دارد. این که بخواهید از میان چند راهکار یکی را انتخاب کنید، ممکن است تمام تلاش‌هایتان را هدر دهد. تمام راهکارها را امتحان کنید تا ببینید کدام یک بیشتر با شخصیت و سبک زندگیتان سازگاری دارد. اگر از همه‌ی این امکانات استفاده کنید، امکان این که بتوانید تغییرات را سریع‌تر در زندگی ببینید، بیشتر است.

درباره‌ گری جان بیشاپ

گری جان بیشاپ سخنران انگیزشی و متخصص علوم خودپروری، اهل گلاسکوی اسکاتلند است. او توانسته میان یافته‌های علمی مدرن و فلسفه‌ی اندیشمندانی مانند سقراط، سنکا و هایدگر تعادلی در آموزه‌های خود ایجاد کند و خالق فلسفه‌ی شخصی خود به نام «فلسفه‌ی محلی» باشد. او علاوه بر برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی در تمام دنیا، کتاب هم می‌نویسد. معروف‌ترین کتاب بیشاپ همین کتاب خود را رها کن است، که توانسته انسان‌های زیادی را در تمام دنیا متحول کند و حال و هوای تازه‌ای به زندگی افراد بدهد.

در بخشی از کتاب خودت را رها کن می‌خوانیم

به نمایش خل‌وچل‌ها خوش آمدید.
مطالعات نشان می‌دهد که روزانه بیش از پنجاه هزار فکر در سرمان می‌چرخند. به تمام چیزهایی که به خودتان می‌گویید و ترجیح می‌دادید نگویید یا چیزهایی که سعی می‌کنید بر آن‌ها پیروز شوید و شکستشان دهید فکر کنید. با این که در مورد افکارِ خودکار و واپس‌گرا کاری نمی‌توانید بکنید، اما در مورد افکاری که خیلی برایتان مهم هستند، قدرت دست شماست. آن‌ها به صورت از پیش‌تعیین‌شده نمی‌آیند!!
نمی‌گویم به خودتان بگویید یک ببر هستید، تا ببر درونتان را آزاد کنید. اول این که شما ببر نیستید و دوم این که، خب، شما ببر نیستید دیگر. همه این‌ها ممکن است برای برخی افراد جواب دهد، اما در این مورد من شدیدا اسکاتلندی هستم. از نظر من این که بگویند این قبیل کارها را انجام بده، مثل این است که به زور یک سطل شربت افرا به خوردم دهند که در آن تکه‌های آبنبات مانده سال قبل را ریخته‌اند. 
باید به «مثبت‌اندیشان» بگویم که ببخشید، اما ما این بچه را در مسیر دیگری پیش می‌بریم! این کتاب قرار است یک قلاب درست و درمان برای‌تان بگیرد تا بتوانید به طبقات بالاتر پتانسیل واقعی خود بروید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
746.۲۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
130 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۲۰:۰۰
نویسنده ری جان بیشاپ
مترجم بهاره قناد زاده
ناشرنشر معیار اندیشه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Un fu*k yourself: get out of your head and into your life,۲۰۱۷
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۷/۲۲
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
19,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۴۶.۲۶ کیلوبایت
۱۳۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 41 مخاطب
5
ستاره
24 ٪
4
ستاره
43 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
17 ٪
23 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

اسم کتاب هست don't fuck yourself هست این رو ترجمه کرده خودت رو رها کن وای به حال محتوای داخلش

4

فکر کنم خودت را به فنا نده ترجمه بهتری است

3

اینجور کتاب ها بستگی داره اول کدوم رو بخونی یکی این رو اول میخونه یکی امکان های بی پایان رو اول میخونه یکی اثر مرکب و ... همشون در کل تفاوت چندانی ندارند میگن به خودت بها بده فرصت های کوچک رو غنیمت بشمار

5

پاراگراف اول اش من رو جذب کرد حالا باید ادامه اش رو بخونم ببینم چی میشه یکی از بهترین مدرس های زبان کتاب زبان اصلی این رو همیشه میخونه منم که زبان چندان باحالی ندارم باید همین رو بخونم ببینم چی میگه

2

من خودم درخواست دادم این کتابو بزارن و اولین نفری بودم که اینو خریدم ولی اصلا اینجوری که تعریف میکنن نیست

4

این کتاب تو لیست پرفروش های فیدیبو قرار داره. دوستانی که کتاب رو خوندن لطفا بیان یه خلاصه ای از کتاب بدن بهمون ببینیم چه جور کتابیه و آیا بخریم یا نه؟

4

کتاب با ترجمه خوب و روانی هست، یک مسئله دیگه این ک به مسائل و مشکلات الان‌ من خیلی نزدیکه و دقیقا حرفهایی رو مرور میکنه که دکترم همیشه بهم میگه...

4

دوستان مهم محتوای و چکیده کتابه اسم اصلا مهم نیست

5

ترجمه اصلی اسم کتاب اینه : خودت را به فاک نده

4

صوتی بشه میخرم، کتاب یا چاپی یا صوتی

نمایش 13 نقد دیگر
3.5
(42)
12,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خودت را رها کن
خودت را رها کن
کمتر فکر و خیال کن و از زندگیت لذت ببر
نشر معیار اندیشه
3.5
(42)
12,000
تومان