0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مرگ آرتمیو کروز

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مرگ آرتمیو کروز

درباره مرگ آرتمیو کروز

«اى انسان

که بر گهواره‌اى از یخ به جهان مى‌آیى،

و خفته در گور از آن مى‌روى.

بکوش تا نقش خود را خوب بازى کنى.»

جمله‌ای که خواندید از پدرو کالدِرون نویسنده و شاعر اسپانیایی قرن هفدهم است. این جمله یکی از جملاتی از که کارلوس فوئنتس در آغاز کتاب مرگ آرتیمو کروز آورده است. کتاب مرگ آرتیمو کروز یکی از بهترین و مهمتر‌ین آثار این نویسنده است و خواندن آن را به همه‌ی مخاطبان و علاقه‌مندان به آثار فوئنتش پیشنهاد می‌کنیم. ‌

درباره‌ی کتاب صوتی مرگ آرتیمو کروز اثر کارلوس فوئنتس

کتاب مرگ آرتیمو کروز نوشته‌ی کارلوس فوئنتس برای نخستین بار در سال 1962 منتشر شد. این کتاب حدود شش سال پیش از انتشار مشهورترین رمان کارلوس فوئنتش یعنی پوست انداختن منتشر شد. با این وجود کتاب مرگ آرتیمو کروز به یکی از مشهورترین کتاب‌های این نویسنده تبدیل شد. نسخه‌ی فیزیکی این کتاب توسط انتشارات نگاه منتشر شد و نسخه‌ی صوتی آن را انتشارات آوانامه با صدای علی دنیوی ساروی منتشر کرده است. انتشارات نگاه درباره‌ی این کتاب می‌نویسد: ««مرگ آرتمیو کروز» یکی از بهترین نمونه های جریان سیال ذهن در ادبیات آمریکای لاتین است. بخش اعظم رمان متشکل از گفتار درونی و ذهنی و شرح حال راوی است. ذهن او مدام در رفت و برگشت است و وقایع مربوط به دوران انقلابی گری و چگونگی فاصله گرفتن او را از آرمان هایش به تصویر می کشد. بخش هایی از رمان به نقد تفکرات کلیسایی می پردازد که جست وجوی حق و عدالت را نوعی ناشکری می داند و می گوید نسبت به آنچه وجود دارد باید راضی بود چراکه زندگی کوتاه است و نباید دنبال افکار بلندپروازانه رفت. کارلوس فوئنتس در این رمان ضمن نقد شرایط پس از انقلاب مکزیک ، تفکرات محافظه کارانه کلیسایی را نیز نقد می کند. فوئنتس می توانست فقط به خاطر رمان «مرگ آرتمیو کروز» جایزه را ببرد.»

‌درباره‌ی کارلوس فوئنتس نویسنده‌ی کتاب صوتی مرگ آرتیمو کروز

کارلوس فوئنتس (Carlos Fuentes) نویسنده‌ی مشهور آمریکای لاتین در سال 1928 در مکزیک به‌دنیا آمد. او به همراه ماریو وارگاس یوسا و گابریل گارسیا مارکز به عنوان پدران سبک رئالیسم جادویی شناخته می‌شوند.

کارلوس فوئنتس فرزند پدری سیاستمدار بود و به همین دلیل زندگی در کشورهای مختلف را تجربه کرده است. زمانی که او در آمریکا بود با ادبیات انگلیسی آشنا شد و از کودکی دلبسته‌ی آن شد. کارلوس فوئنتس بعد از اتمام تحصیلاتش به دنیای سیاست قدم گذاشت و به عنوان سفیر در کشورهای مختلف فعالیت می‌کرد. او مدتی سفر کشور مکزیک در کشورهایی مانند فرانسه، هلند، ایتالیا و پرتغال بود اما فوئنتس بعد از درگیری‌های سیاسی که در سال‌های 1968 بین دانشجویان و ارتش رخ داد از سمت خود استعفا داد و دنیای سیاست را برای همیشه خداحافظی کرد.

کارلوس فوئنتس نویسنده و سیاست‌مدار بزرگی بود و همواره در جامعه‌ی نویسندگی احترام خاصی داشت. او در سال 1990 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات شد. فلیپ کالدرون رییس جمهور وقت مکزیک، در مراسم ترحیم او در سخنرانی‌اش، فوئنتس را افتخار مکزیک و نویسنده‌ای جهانی نامید.

کارلوس فوئنتس شیوه‌ی نگارش کتاب‌هایش را این‌گونه توصیف می‌کند: «من نویسنده‌ی صبحگاهی هستم. از ساعت هشت و نیم شروع می‌کنم و به نوشتن با قلم تا ساعت دوازده و نیم ادامه می‌دهم و بعد می‌روم شنا. سپس برمی‌گردم و ناهار می‌خورم و بعدازظهر کتاب می‌خوانم. بعد هم می‌روم پیاده‌روی تا برای نوشتن روز بعد آماده شوم. قبل از اینکه مشغول نوشتن شوم باید تمام کتاب را در ذهن داشته باشم... دقیقا می‌دانم قرار است چه اتفاقی رخ بدهد، کم‌وبیش همه‌چیز ثابت می‌ماند. در این مواقع عنصر غافل‌گیری را درون خودم قربانی می‌کنم.»

ترجمه‌ی کتاب صوتی مرگ آرتیمو کروز به فارسی

انتشارات آوانامه کتاب صوتی مرگ آرتیمو کروز را با ترجمه‌ی مهدی سحابی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. مهدی سحابی یکی از شناخته‌شده‌ترین مترجمان ایرانی است. او در سال 1323 در قزوین به دنیا آمد و ترجمه تنها یکی از هنرهای او است. او نویسنده، نقاش، مجسمه‌ساز و عکاس نیز هست و نقش انکارناپذیری در معرفی نویسندگان خارجی به خوانندگان دارد. او معرف نویسنده‌هایی مانند مارسل پروست، ایتالو کالوینو، پیرو کایارا، گوستاو فلوبر، لویی فردینان سلین به جامعه‌ی خوانندگان فارسی‌زبان بوده است.

مهدی سحابی در ده‌سالگی همراه با خانواده‌اش به تهران مهاجرت می‌کند و تحصیلات متوسطه‌ی خودش را در دبیرستان البرز تکمیل می‌کند و بعد در رشته‌ی نقاشی وارد دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران می‌شود. او با تسلط بر سه زبان انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی بسیاری از کتاب‌ها را از زبان مبدأ به فارسی برگردانده است. یکی از به‌یادماندنی‌ترین آثاری که مهدی سحابی ترجمه کرده است، رمان چند جلدی در جست‌وجوی زمان ازدست‌رفته نوشته‌ی مارسل پروست است. سحابی برای ترجمه‌ی این مجموعه حدود ده سال زمان گذاشت و با این کار نام خودش را برای همیشه در جامعه‌ی مترجمین ایرانی ماندگار کرد. مهدی سحابی در هفدهم آبان سال 1388 در پاریس درگذشت و پیکرش در قطعه‌ی هنرمندان بهشت‌زهرا دفن شده است.

چرا باید کتاب صوتی مرگ آرتیمو کروز را شنید؟

کتاب صوتی مرگ آرتیمو کروز یکی از مهم‌ترین و بهترین آثار نوشته شده توسط کارلوس فوئنتس نویسنده‌ی برنده‌ی نوبل ادبیات است. فوئنتس جهان‌‌دیده بود و این امر به داستان‌هایش قدرت خاصی می‌بخشید. قدرتی که هر خواننده‌ای از هر کشوری که باشد می‌تواند آن را درک کند.

  • کتاب صوتی مرگ آرتیمو کروز در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های آمریکای لاتین قرار دارد.
  • کتاب صوتی مرگ آرتیمو کروز مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی مرگ آرتیمو کروز را علی دنیوی ساروی به‌عهده داشته ‌است.
  • کتاب صوتی مرگ آرتیمو کروز جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان‌های آمریکای لاتین است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  داستان‌های آمریکای لاتین زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب صوتی مرگ آرتیمو کروز می‌شنویم

من، بیدار می‌شوم. تماس این جسم سرد با اندامم بیدارم می‌کند. نمی‌دانستم که آدم گاهی بی‌اختیار ادرار می‌کند. چشمانم را بسته نگه می‌دارم. نزدیک‌ترین صداها را هم نمی‌شنوم. اگر چشمانم را باز کنم می‌توانم بشنوم؟… اما پلک‌هایم سنگین و انگار از سرب است، گویی لایه‌ای از مس روی زبانم نشسته، در گوش‌هایم انگار چکش می‌کوبند. هوایی که فرو می‌برم آکنده از نوعی… نوعی نقره‌ی زنگ‌زده است. این همه، فلزی‌است. معدنی‌است. بی‌اراده ادرار می‌کنم.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی مرگ آرتیمو کروز اثر کارلوس فوئنتس بود .خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های آمریکای لاتین می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
849.۲۷ مگابایت
مدت زمان
۱۵:۲۴:۴۷
نویسندهکارلوس فوئنتس
مترجممهدی سحابی
راوی علی دنیوی ساروی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۳/۰۴
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۴۹.۲۷ مگابایت
۱۵:۲۴:۴۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

هم خود کتاب و هم اجرا عالی.

5

اجراش و کتاب یکی از یکی بهتر

4

خوانش کتاب عالی بود

4.2
(6)
118,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مرگ آرتمیو کروز
مرگ آرتمیو کروز
کارلوس فوئنتس
آوانامه
4.2
(6)
118,000
تومان