0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شوری در سر

معرفی، خرید و دانلود کتاب شوری در سر

نویسنده:
ارهان پاموک
درباره شوری در سر
اُرهان پاموک بی‌تردید راوی تاریخِ غیررسمی انسانِ ترکی است که سرنوشتش با استانبول گره خورده است. او در تمام رمان‌های خود تا به امروز به رابطه‌ی متناقض و همیشگی انسانش با دوره‌های مختلف سیاسی و اجتماعی ترکیه پرداخته و عملاً سیر تحولات را چنان ساخته که این انسان ناچار به مشاهده‌ی تاریخ شود. ما در رمان شوری در سر او حاشیه‌نشین‌ها را وارد متن می‌کند. حاشیه‌نششین‌هایی که بخش‌های جدیدی را به استانبول اضافه می‌کنند. این حاشیه‌نشین‌ها کی‌اند؟ در سال‌های دهه‌ی پنجاه و شصت میلادی موج مهاجرت به شهر استانبول شتاب عجیبی گرفت. اصلاحات آتاتورک هرچند باعث شکوفایی نسبی شهرهای بزرگ ترکیه از جمله استانبول شد اما شرق ترکیه را چندان تحت تاثیر قر ار نداد. در واقع سیر ماجراهای تاریخی در ترکیه‌ی پنجاه سالِ قبل چنان متنوع و متناقض است که پاموک توانسته با اشاره به هر یک از آنها و قرار دادنِ شخصیت‌های خود در مسیرشان این تحول را نشان دهد. قهرمان او به هیچ‌وجه با هیچ‌یک از این جریان‌ها برخورد مستقیم ندارد اما حضورشان را احساس می‌کند. عوض شدن شکل پیاده‌روها، به قدرت رسیدن حزبِ عدالت و توسعه و امکاناتی که به این حاشیه‌نشین‌ها می‌دهد، کودتای خونین آغاز دهه‌ی هشتاد، نوسازی شتاب‌گرفته‌ی نیمه‌ی دوم دهه‌ی نود و... هر کدام یکی از بخش‌های این روایت هستند. در نهایت، قهرمان همچنان استانبول است. شوری در سر تاریخِ غیررسمی دیگرانی است که به استانبول و تاریخش الحاق شدند. مدلی از ترکیه‌ی پرطلاطم که در کش‌وقوسِ کودتاها، تعصب‌ها، فقر و ثروت‌ها وتنوعِ خاصِ قومیتی و مذهبی و عقیدتی‌اش زنده است. پاموک به این کلِ متراکم می‌اندیشد و ناهمگون. و مدام تکرار می‌کند که آیا استانبول رستگار خواهد شد؟ پاسخ به این پرسش در دلِ متن نهفته است و انسانِ پاموک. او کماکان خوش‌بین است و شهر هنوز می‌تواند خود را و تاریخش را زنده‌ نگه‌دارد گویا. مولود سرخوش از این احساس در کوچه‌ها می‌چرخد و گذشته‌اش را مرور می‌کند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۲۹ مگابایت
تعداد صفحات
735 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۴:۳۰:۰۰
نویسندهارهان پاموک
مترجم عین له غریب
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Kafamda bir tuhafhk
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۲/۱۴
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
160,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۲۹ مگابایت
۷۳۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 15 مخاطب
5
ستاره
53 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
13 ٪
1
ستاره
13 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

همون صفحه ی اول داستان رو که با ترجمه ی انگلیسی و اصل متن ترکی مقایسه کردم از این ترجمه ناامید شدم. بخش اول رو که تموم کردم دیگه نتونستم ادامه بدم. متاسفانه این مترجم دخل و تصرف می کنه در متن اصلی و به اصل اثر وفادار نیست. بقیه ترجمه هاش از کارهای پاموک هم همینطوره. در صورت آشنایی به متن اصلی ترکی یا ترجمه رسمی انگلیسی نگاهی بندازید متوجه میشید. من ترجمه ی انگلیسی رو خوندم و بسیار لذت بردم از این رمان.

5

عااالی محشر هر چی بگم کم گفتم، اصن دوست،نداشتم تموم شه،موضوعات مختلف سیاسی اجتماعی خونوادگی در این کتاب جریان داره، ترجمه خفن عالیه

3

کتاب انتظارات من رو بعنوان خواننده‌ی یک کتاب داستانی در رده کتاب‌های خوب، بر آورد نکرد؛ کما اینکه احساس میکنم ترجمه ضعیف کتاب هم دال بر این مورد شد.

5

کتاب بسیار خوشخوانی بود. از خواندنش واقعا لذت بردم.

4

فضاسازی خوب، پرداختن به مسائل اجتماعی سیاسی در قالب داستان.

4

بهترین کتابی که خوندم

5

حرف نداره

3.8
(15)
165,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شوری در سر
شوری در سر
ارهان پاموک
نشر چشمه
3.8
(15)
165,000
تومان