0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خانه‌ی خاموش
درباره خانه‌ی خاموش


معرفی کتاب صوتی خانه‌ی خاموش

رمان صوتی خانه‌ی خاموش اثر ارهان پاموک، با ترجمه محمد فهیمی و با همت راویان داریوش کاردان، اشکان عقیلی پور، علی خسروی، نیما منصوریان، الهه احسانی، ناهید مسلمی و هدی بابایی توسط رادیو گوشه منتشر گردیده است. این رمان روایتگر داستانی از زندگی یک خانواده در شهر جنت حصار است که ناگهان آرامش آن به هم می‌ریزد. این کتاب در ۳۲ فصل روایت می‌شود و هر فصل از دیدگاه یکی از شخصیت‌های داستان به تصویر کشیده می‌شود. راویان داستان به ترتیب رجب، بیوک خانم، حسن، فاروک و متین هستند. داستان در خانه‌ای قدیمی، بزرگ و ساکت آغاز می‌شود. صاحبخانه، زنی پیر، تنها و افسرده به نام فاطمه است که در رمان از او به عنوان مادربزرگ نیز یاد می‌شود. رجب، یک کوتوله، مسئول تمام امور مربوط به خانه، از جمله مراقبت از مادربزرگ، نظافت و خرید است. سه نوه فاطیما به نام‌های فاروک، حسن و متین برای یک هفته به ملاقات او می‌آیند. تمام مقدمات ورود آنها فراهم شده است. فاطمه شب‌ها در رختخواب به فکر نوه‌هایش است و برای دیدار با آنها برنامه‌ریزی می‌کند. خاطرات گذشته، از جمله همسرش، دکتر صلاحتین بیگ، که فردی آزاداندیش بود، در ذهن او مرور می‌شود. روز موعود فرا می‌رسد و نوه‌ها به خانه مادربزرگ می‌آیند. اگر شما هم به شنیدن کتاب‌های داستان و رمان درام خارجی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی کتاب‌های صوتی داستان و رمان درام خارجی فیدیبو سر بزنید.




خلاصه کتاب صوتی خانه‌ی خاموش اثر ارهان پاموک

در دهه‌ی هشتاد میلادی، در شهر ساحلی جنت حصار در ترکیه، فاطمه، پیرزنی در آستانه‌ی نود سالگی، بی‌صبرانه منتظر نوه‌هایش است. روزهای تنهایی و بی‌حوصلگی در سال‌های آخر عمر، با آمدن نوه‌ها رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. او مدام با رجب، خدمتکارش، در حال چک کردن مقدمات است: اتاق‌ها آماده است؟ لحاف‌ها تمیز هستند؟ زمان رسیدن نوه‌ها را پرسیده است؟ رجب که از غرغرهای دائمی خانم بزرگ خسته شده، اما به آن‌ها عادت کرده، به گذشته فکر می‌کند. روزی را به یاد می‌آورد که مادرش به خاطر باردار شدن او، توسط خانم بزرگ از خانه بیرون رانده شد. رجب که از کودکی با تمسخر و قضاوت مردم به خاطر قد و قواره‌ی کوچکش دست و پنجه نرم کرده، پناهگاهش را قهوه‌خانه می‌داند. در آنجا با میل به زندگی سعی می‌کند حقیقت تلخ زندگی‌اش را به فراموشی بسپارد، اما رفتار سرد مردم و تمسخر قدش، خشم و غصه را در وجودش شعله‌ور می‌کند و او را دوباره به تاریکی و تنهایی شب پناه می‌برد. هنوز نوه‌ها نیامده‌اند، اما ذهن فاطمه به گذشته سفر کرده است. به روزگاری که با وجود سن کم، به عقد مردی بزرگ‌تر از خودش در آمد. شوهرش، دکتر صلاحتین بیگ، مردی با افکار روشن بود که در میانه‌ی تحولات سیاسی ترکیه، مجبور به فرار از استانبول به شهری دیگر شدند. پدر فاطمه قبل از فرستادن او به خانه‌ی شوهر، تنها یک چیز به او آموخت: هرگز از مردها سوال نپرسد. شبی که فاطمه به طور اتفاقی به اتاق کار همسرش رفت تا پیشرفت لغت‌نامه‌اش را ببیند، با یادداشت‌های کفرآمیز او روبه‌رو شد. صلاحتین بیگ در این یادداشت‌ها نه تنها وجود خدا را انکار کرده بود، بلکه از زندگی با زن سرد مزاجش نیز گله‌مند بود. دو عقیده‌ای که برای فاطمه بسیار سنگین تمام شد. اما او مطابق آموزه‌های پدر، سکوت را انتخاب کرد و هرگز از همسرش سوالی نپرسید...


  ارهان پاموک، نویسنده‌ای نامدار با جوایز متعدد

فرید ارهان پاموک، متولد ۷ ژوئن ۱۹۵۲، که در ایران به نام ارهان پاموک شناخته می‌شود، نویسنده و رمان‌نویس اهل ترکیه است. او در سال ۲۰۰۶ به عنوان اولین نویسنده ترک‌تبار، جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. پاموک در خانواده‌ای ثروتمند در محله نیشان‌تاشی استانبول متولد شد. اولین رمان او با عنوان آقای جودت و پسران در سال ۱۹۸۲ منتشر شد و جوایز متعددی را برای او به ارمغان آورد. پس از انتشار رمان قلعه سفید، پاموک به تدریس ادبیات داستانی در دانشگاه کلمبیا پرداخت و به همراه همسرش به نیویورک نقل مکان کرد. شهرت پاموک با انتشار رمان نام من سرخ در سال ۱۹۹۸ به اوج خود رسید. این رمان جوایز ادبی متعددی را در سطح بین‌المللی برای او کسب کرد. رمان برف که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، به عنوان اولین و آخرین رمان سیاسی پاموک شناخته می‌شود. ضمیمه روزنامه نیویورک تایمز این رمان را در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از ۱۰ رمان برتر جهان معرفی کرد. پاموک در سال ۲۰۰۳ کتاب استانبول را به عنوان اتوبیوگرافی خود منتشر کرد.

جهت مشاهده سایر آثار ارهان پاموک کلیک کنید.


 چرا کتاب صوتی خانه‌ی خاموش را بخوانیم



رمان صوتی خانه‌ی خاموش، رمانی عمیق و پرمغز است که به دلیل پرداختن به موضوعات مختلف و روایت داستانی جذاب، مورد توجه خوانندگان بسیاری در سراسر جهان قرار گرفته است.

در ادامه به برخی از دلایل عمده‌ای که خواندن این کتاب را ارزشمند می‌کند، می‌پردازیم:

کاوش در اعماق روان انسان : پاموک در این رمان با ظرافت تمام به واکاوی درونیات شخصیت‌های داستان می‌پردازد و لایه‌های مختلف روح و روان انسان را به تصویر می‌کشد. خواننده با مطالعه‌ی این اثر، فرصتی برای تأمل در احساسات، افکار و انگیزه‌های پیچیده‌ی انسان‌ها پیدا می‌کند و به درک عمیق‌تری از ماهیت وجودی خود دست می‌یابد.

 روایتی گیرا و جذاب : پاموک با مهارت تمام، داستانی را روایت می‌کند که سرشار از کشش و تعلیق است. خواننده از همان ابتدای داستان مجذوب ماجراها و شخصیت‌های داستان می‌شود و تا پایان کتاب، با اشتیاق به دنبال سرانجام ماجرا می‌رود.

پرداختن به مسائل اجتماعی و سیاسی : خانه‌ی خاموش تنها یک داستان سرگرم‌کننده نیست، بلکه در دل خود به مسائل مهم اجتماعی و سیاسی نیز می‌پردازد. پاموک با ظرافت و بدون شعارزدگی، به موضوعاتی مانند سنت و مدرنیته، هویت، عشق، تنهایی و ظلم و ستم اشاره می‌کند و خواننده را به تفکر درباره‌ی این مسائل وا می‌دارد.

تصویری از فرهنگ و تاریخ ترکیه : این رمان موجب خواهد شد تا با فرهنگ و تاریخ ترکیه آشنا شوید. پاموک در خلال داستان، به جزئیات زندگی مردم ترکیه، آداب و رسوم و باورهای آنها می‌پردازد و تصویری واقعی از این کشور به خواننده ارائه می‌دهد.

اثری درخشان از ادبیات جهان : خانه‌ی خاموش

به عنوان یکی از برجسته‌ترین آثار ادبیات جهان شناخته می‌شود. این رمان در سال 2006 جایزه نوبل ادبیات را برای پاموک به ارمغان آورد و به دلیل ارزش ادبی و محتوای عمیق آن، مورد تحسین منتقدان و خوانندگان قرار گرفته است.




در بخشی از کتاب صوتی خانه‌ی خاموش میشنویم

گفتم: «غذا حاضره خانم بزرگ، بفرمایید سر میز.»

حرفی نزد. تکیه بر عصا داده، سرپا ایستاده بود. رفتم زیر بازویش را گرفتم و آوردم سرمیز نشاندمش. رفتم به آشپزخانه سینی را آوردم و پیش رویش نهادم. نگاه‌اش کرد، امّا دست به غذا نبرد. وقتی که غرولندکنان گردنش را پیش آورد، دستمال سفره‌اش را برداشتم و زیر گوش‌های بلبله‌اش گره زدم.

گفت: «باز برای شام چی درست کردی، ببینم چی سر هم کردی؟»

گفتم: «خوراک بادمجون، دیروز خواسته بودین آ.»

«از ظهر مونده‌س؟»

سینی را به طرفش هل دادم، چنگالش را برداشت. غرولندکنان بادمجان را هم زد، له کرد و شروع به خوردن کرد.

گفتم: خانم بزرگ سالادتون هم اینجاس». رفتم آشپزخانه یک بادمجان هم برای خودم برداشتم و نشستم و شروع کردم به خوردن.

اندکی بعد صدا زد: «نمک! رجب نمک کجاس؟»

بلند شدم رفتم، نگاه کردم، نمک دم دستش بود.

«اون نمکه دیگه!»

گفت: «اینم مدل جدیده؟، وقتی من غذا می‌خورم، تو می‌ری اون تو.» پاسخ ندادم.

«فردا نمی‌آن؟»

گفتم: «می‌آن خانم بزرگ. نمک نمی‌پاشین؟»

گفت: «تو دخالت نکن، می‌آن؟» گفتم: «آره، فردا نزدیکای ظهر، تلفن کرد.»

«دیگه چه خبر؟»


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی خانه‌ی خاموش

اگر شما هم به شنیدن کتاب‌های صوتی داستان و رمان درام خارجی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، بشنوید.

ملت عشق نویسنده الیف شافاک راوی احمد گنجی، شیما درخشش ناشر آوانامه

کیمیاگر نویسنده پائولو کوئلیو راوی محسن نامجو ناشر نوین کتاب

خزان خودکامه نویسنده گابریل گارسیا مارکز راوی رضا عمرانی ناشر ماه آوا


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
942.۷۷ کیلوبایت
مدت زمان
۰۵:۳۸:۵۹
نویسندهارهان پاموک
مترجممحمد فهیمی
راویداریوش کاردان
راوی دوم اشکان عقیلی پور
راوی سومعلی خسروی
راوی چهارمنیما منصوریان
راوی پنجمالهه احسانی
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۳/۲۴
قیمت ارزی
9 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۴۲.۷۷ کیلوبایت
۰۵:۳۸:۵۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
پربار 🌳
گیرا 🧲

تمامی آثار پاموک شایسته ی یکبار خواندن و یکبار شنیدن هستند.

4.7
(3)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
227,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خانه‌ی خاموش
خانه‌ی خاموش
ارهان پاموک
رادیو گوشه
4.7
(3)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
227,000
تومان