0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فلسفه برای نوآموزان

معرفی، خرید و دانلود کتاب فلسفه برای نوآموزان

کتاب اول، تردید در باورهای رایج
درباره فلسفه برای نوآموزان

‌درباره‌ی کتاب فلسفه برای نوآموزان اثر پُل تامسون و شارون ام. کی

کتاب فلسفه برای نوآموزان نوشته‌ی پل تامپسون و شارون ام. کی برای نخستین بار در سال 2006 منتشر شد. این کتاب، راهنمایی ابتدایی برای شناخت فلسفه است و به طور خاص برای نوجوانان نوشته شده است. نویسندگان این کتاب هر دو استادان تحسین شده دانشگاه هستند و این امر اعتبار این کتاب را بالا می‌برد. جالب است بدانید این کتاب در دو جلد نوشته شده است. جلد اول این مجموعه تردید در باورهای رایج و جلد دوم آن پرسش درباره‌ی واقعیت و معرفت نام دارد. با وجود این که کتاب‌ها برای رده‌ی سنی نوجوانان نوشته شده‌اند؛ اما خوانش آن‌ها برای کسانی که به تازگی به علم فلسفه علاقمند شده‌‌اند؛ می‌تواند مفید باشد.

انتشارات ققنوس، ناشر این مجموعه‌ی دوجلدی درباره‌ی آن می‌نویسد:« کتاب‌هایی که درباره فلسفه منتشر می‌شوند شامل موارد مختلفی است از شرح حال و اندیشه‌های فلاسفه تا موضوعات فلسفی. این کتاب‌ها مسائل غامضی را با زبانی دشوار بیان می‌کنند که فهم آن برای بسیاری از خوانندگان اگر نگوییم ناممکن ولی دشوار است. کتاب حاضر از آن دسته از کتاب‌هایی است که با هدف تدریس در دبیرستان‌ها و برای گروه سنی نوجوان تألیف شده است. به راستی فلسفه و مطالعه آن به چه کار می‌آید؟ فلسفه می‌تواند همه هستی آدمی را زیر و زبر کند. این کتاب به خوبی می‌آموزد که چگونه فلسفه را نه فقط در کلاس درس که در زندگی روزانه نیز می‌توان به کار بست. از نقاط قوت این دو کتاب ترتیب موضوعی مباحث آن است. بیشتر کتاب‌های آموزشی فلسفه به ترتیب تاریخی به فیلسوفان و مکتب‌های فلسفی یا تاریخ فلسفه می‌پردازند اما محور اصلی این دو کتاب موضوعات آن است و ممکن است در برخی مباحث آرای یک فیلسوف عهد باستان در کنار نظرهای یک فیلسوف معاصر قرار گیرد. مؤلفان این کتاب‌ها کوشیده‌اند از مهم‌ترین فلاسفه یاد کنند. حتی اگر آن فیلسوف در قید حیات باشد. از این‌رو خوانندگان کتاب با رویکردهای جدید در فلسفه نیز آشنا می‌شود، که از دیگر نقاط قوت کتاب به شمار می‌آید.

همان طور که اشاره شد و مؤلفان هم در ابتدای کتاب توضیح داده‌اند، این اثر برای گروه سنی نوجوان تألیف شده است، اما به نظر می‌رسد که برای عموم علاقه‌مندان و دانشجویان فلسفه جذاب و آموزنده باشد. هر فصل این کتاب با گفتگویی شبه واقعی و ساده میان دو نوجوان خیالی آغاز می‌شود که بر سر برخی مسائل با یکدیگر اختلاف نظر دارند. اختلاف نظر آن‌ها در هر فصل دو رویکرد فلسفی مختلف را درباره موضوعی که عنوان آن فصل است نشان می‌دهد. به بیان روشن‌تر در هر فصل دو یا چند رویکرد اصلی درباره مباحث مهم فلسفه بررسی می‌شود. هر گفتگو با یک آزمون خیالی پی گرفته می‌شود تا ادعاهای مناقشه‌برانگیز مورد آزمایش قرار گیرند.»

مروری بر فصل‌های کتاب فلسفه برای نوآموزان

کتاب فلسفه برای نوآموزان در چهار بخش اصلی نوشته شده است.

بخش اول: زیبایی

بخش دوم: حقیقت

بخش سوم: عدالت

بخش چهارم: خدا

ترجمه‌ی کتاب فلسفه برای نوآموزان به فارسی

انتشارات گروه انتشاراتی ققنوس کتاب فلسفه برای نوآموزان را با ترجمه‌ی حوریه هوشیدری فراهانی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. حوریه هوشیدری فراهانی نویسنده، پژوهشگر و مترجم ایرانی متولد سال 1353 است. او تحصیلات خود را در رشته‌ی ادبیات و عرفان تکمیل کرده است و به عنوان یکی از اعضای فعال دانشنامه‌ی جهان اسلام مشغول به کار است. از جمله کتاب‌های ترجمه شده توسط او می‌توان به ترجمه کتاب دو جلدی کتاب فلسفه برای نوآموزان اشاره کرد.

کتاب فلسفه برای نوآموزان مناسب چه کسانی است؟

کتاب فلسفه برای نو آموزان مناسب نوجوانان و کسانی است که به تازگی به علم فلسفه علاقمند شده‌اند. این کتاب با راهنمایی و توضیحات قدم به قدم، خوانندگان را با این علم عمیق و زیبا آشنا می‌کند. خواندن این کتاب برای فهم بهتر دنیای اطراف واجب است؛ زیرا که فلسفه علم نگرش است. این علم یکی از جامع‌ترین علوم شاخه‌ی مطالعات انسانی است. با شناخت فلسفه افراد می‌توانند درک بهتری از علوم دیگر مانند جامعه‎شناسی و ادبیات داشته باشند و این امر خود، بر اعتبار فلسفه می‌افزاید.

  • کتاب فلسفه برای نوآموزان در دسته‌ی کتاب‌های فلسفه قرار دارد.
  • کتاب فلسفه برای نوآموزان مناسب برای گروه سنی نوجوانان است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 175 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 8 روز بخوانید.
  • کتاب فلسفه برای نوآموزان حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب فلسفه برای نوآموزان می‌خوانیم

عشق چیست؟

می‌گویند عشق در جهان مهم‌ترین چیز است. تقریبا همه‌ی ترانه‌هایی که از رادیو پخش می‌شود درباره‌ی عشق است و مضمون بیشتر فیلم‌هایی که از آن‌ها لذت می‌بریم عاشقانه است. اما چند نفر از انسان‌ها درنگ می‌کنند و از خود می‌پرسند که به راستی عشق چیست؟فیلسوفان کسانی هستند که درباره‌ی چیزهایی پرسش می‌کنند که دیگران آن‌ها را بدیهی می‌دانند. عشق چیزی است که انسان‌ها از آغاز تاریخ آن را بدیهی دیده‌اند. فیلسوفان از آن زمان کوشیده‌اند که دست کم بفهمند عشق چیست.

افلاطون در رساله‌ی ضیافت، به تحقیق درباره‌ی ماهیت عشق پرداخته است. این گفتگو، گروهی را در یک مهمانی ترسیم می‌کند که هرکدام دیدگاهی درباره‌ی چیستی عشق ارائه می‌دهد. یکی از مردان، که نمایشنامه‌نویسی به نام آریستوفانُس است، استدلال می‌کند که عشق راستین هنگامی است که شما «نیمه‌ی گمشده» خود را بیابید.

فیلسوفان اتفاق نظر دارند که عشق چیز خوبی است، اما اتفاق نظر ندارند که چرا عشق خوب است. بر اساس نظر افلاطون، عشق خوب است زیرا عقلانی است، به این معنا که عشق همواره دلیل عقلانی دارد. او معتقد است که عشق حقیقی همواره به سوی زیبایی حقیقی کشیده می‌شود. زیبایی حقیقی چیزی نیست که بتوان آن را دید یا احساس کرد. بلکه از رهگذر فلسفه به وجود زیبایی پی می‌بریم- یعنی با اندیشیدن درباره‌ی آن.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب فلسفه برای نوآموزان اثر پُل تامسون و شارون ام. کی بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی فلسفه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۹۹ مگابایت
تعداد صفحات
175 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۵۰:۰۰
نویسنده شارون ام کای
نویسنده دومل تامسون
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۱/۰۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۹۹ مگابایت
۱۷۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 59 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
10 ٪
31 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عالی بود این مجموعه کتاب. در اصل برای نوجوانان نوشته شده ولی برای هر کسی که علاقه داره با فلسفه آشنا بشه بسیار مفیده. متن ساده و روان و در عین حال بسیار جذاب و گیرایی هم داره (شخصاً هر دو جلد کتاب رو تنها در دو روز خوندم). هر فصل از کتاب، نخست با گفتگوی خیالی میان دو نفر شروع می‌شه و در ادامه چند پرسش مطرح می‌شه. بعد می‌ره به سراغ دو یا چند فیلسوف مطرح گوناگون که نگاه‌های کاملاً متفاوتی به اون پرسش‌ها داشتن. طبقه‌بندی فصل‌ها هم موضوعی هست و کاری به تاریخ فلسفه نداره (لذا ممکنه در یک فصل، اون دو فیلسوف یکی مال یونان باستان باشه و دیگری معاصر) و به مسائلی مثل فلسفه‌ی هنر، اخلاق، علم و... می‌پردازه. نکته‌ی دیگه این که به هیچ‌وجه تلاش نمی‌کنه شما رو به سمت خاصی متمایل کنه. صرفاً در هر فصل، چند دیدگاه متضاد از یک مسئله رو بدون سوگیری شرح می‌ده و در انتها نظر و قضاوت خود شما رو می‌خواد و حتی فعالیت‌ها و تمرین‌هایی هم پیشنهاد می‌ده. ضمناً محتوای کتاب هم به شکلی تنظیم شده که فرد یاد بگیره از فلسفه در زندگی روزمره هم استفاده کنه. در کل خیلی عالیه. هم خودتون بخونید و هم اگر نوجوانی در اطرافتون هست حتماً پیشنهاد بدید بخونه – مخصوصاً با توجه به این که در مدارس ایران هم جز به دانش‌آموزان علوم انسانی، هرگز فلسفه تدریس نمی‌شه (و تازه اونی که به دانش‌آموزان علوم انسانی تدریس می‌شه هم اصلاً جالب نیست).

5

در مورد نمونه کتاب دقت بیشتری شود. در این کتاب قسمت نمونه هیچ بخشی از متن اصلی ندارد

3

خیلی از نظراتی که اینجا میخونید درواقع مشخصه که هیچ مطالعه ای راجع به فلسفه نداشتن قبل خوندن این کتاب. این کتاب هم محتواش و هم لحنش برای یه دانشجوی راهنمایی علاقمند به فلسفست که صرفا میخواد بدونه وقتی میگن فلسفه دارن از چی صحبت میکنن. هیچ اطلاعات مفیدی راجع به شاخه های فلسفه و مکاتب و جزییات اون توی این کتاب نیست و کسایی که دنبال یادگیری واقعی فلسفه هستن دنبال یه منبع بهتر باشن.

4

راستش می خواستم از کتاب فلسفه دبیرستان، یه کم فاصله بگیرم و برم در عمق فلسفه ولی خب جا خوردم. به نظرم رسید که کتاب های فلسفه مدرسه، دقیقا از قالب همین کتاب استفاده کرده اند حتی لحن گفتن هم عوض نشده ولی خب، حداقل مطالب بیشتری داشت و کیف کردم

5

همانطور که دوستان گفتند باید در انتخاب بخش نمونه دقت بیشتری صورت بگیرد. به نظر من فهرست کتاب، نمای کلی از موضوعات مورد بحث رو دربرمی گیره و در تصمیمگیری برای انتخاب کتاب خیلی موثره.

5

نمونه ای از صفحات کتاب در قسمت نمونه کتاب نیست...انگار که چد صفحه ی اول مثل پیش گفتار را فقط نشون داده اند??

5

خیلی عالی کتابش برای فردی که تازه ورود به دنیای فلسفه کرده که یک دید کلی بهش میده و با فعالیت های آخرش ذهن خواننده به چالش میکشه و بیکارش نمیذاره

5

فکر نکنین که برای نوجوانانه صرفا واقعا برای سنین بالاتر هم آموزنده هست.واقعا عالی و چالش برانگیزه و ذهن رو باز میکنه.

5

واقعا کتاب خوبیه، این که یک موضوع رو از دیدگاه چند فیلسوف بررسی کرده و در انتها نتیجه‌گیری هم داره، این واقعا لذت بخشش کرده

4

اشنایی نسبی از فلسفه ارائه میده و یکی از نکات مثبتش نظرات فیلسوفان قدیم و جدید رو در یه موضوع با هم بررسی می کنه

نمایش 21 نقد دیگر
4.3
(60)
75,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فلسفه برای نوآموزان
فلسفه برای نوآموزان
کتاب اول، تردید در باورهای رایج
گروه انتشاراتی ققنوس
4.3
(60)
75,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر