0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جمهور

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جمهور

کتاب صوتی
نویسنده:
درباره جمهور

افلاطون، پایه‌گذار فلسفی فرهنگ غرب

افلاطون (Plato) دومین فیلسوف از فیلسوفان بزرگ سه‌گانه‌ی (سقراط، افلاطون و ارسطو) یونانی است. او احتمالا ۴۲۷ سال پیش از میلاد مسیح در آتن و در خانواده‌ای اشرافی و با اصل‌ونسب به‌ دنیا آمد. تولد افلاطون مصادف با دورانی بود که یونان باستان به اوج عظمت خود رسیده و شاید اندکی هم از قله‌ی عظمت گذشته و در نشیب انحطاط افتاده بود. در میان این سه فیلسوف، افلاطون بود که پایه‌های فلسفی فرهنگ غرب را بنا گذاشت و تاثیر او بر فلسفه‌ی اسلامی نیز قابل توجه است. نسب پدرش آریستون به کودروس آخرین پادشاه یونان می‌رسید و مادرش، پریشکنه نسبتی با سولون قانون‌گذار و غزل‌سرای آتنی داشت. گفته شده نام اصلی افلاطون، آریستوکلس بوده است که بر طبق روایتی، مربی کُشتی‌اش به‌دلیل هیکل تنومند و سینه‌ی ستبرش، او را افلاطون به‌ معنای فراخ و آزادمنش می‎‌‌نامد. روایت دیگری هم دلیل انتخاب این اسم را فصاحت بیان و وسعت سبک او بیان می‌کند. از بهترین آثار افلاطون که جزو درخشان‌ترین آثار فلسفی‌اند که تاکنون تألیف شده‌اند می‌توان به «ضیافت»، «جمهور» و «محاکمه‌ی سقراط» اشاره کرد. افلاطون در حدود سال ۳۴۷ میلادی در آتن درگذشت. اطلاعات زیادی درمورد چگونگی مرگش در دسترس نیست. در هر صورت میراثِ فلسفی و ادبی افلاطون در عرصه‌ی فلسفه‌ی یونانی ‌همچنان زنده است. نوشته‌های او در طی ۲۰۰۰ سال گذشته مورد مطالعه و پژوهش قرار گرفته‌اند و هنوز هم در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند.


ارتباط افلاطون با سقراط

کسی نیست که نام افلاطون و سقراط را نشنیده و از شهرت و مقام مخصوصی که در جهان فلاسفه دارند بی خبر باشد. بیشترین ارتباط افلاطون با سقراط بود و واضح است که گفتار و اخلاقیات سقراط بیشترین تاثیر را روی افلاطون داشته است. افلاطون در بیست سالگی برای تکمیل معارف خود شاگرد سقراط شد. این مصاحبت و شاگردی به مدت ده سال ادامه یافت. سقراط در سن هفتاد سالگی به جرم انکار خدایان رسمی کشور، ابداع خدایان جدید و فاسد کردن جوانان در یک دادگاه آتنی محاکمه شد. او به روش و گفته‌هایش بسیار اعتقاد داشت و هیچ تلاشی برای تبرئه‌ی خود نکرد. افلاطون در سال ۳۹۹ پیش از میلاد شاهد اعدام خودخواسته‌ی سقراط بود و پس از اعدام سقراط، افلاطون آتن را ترک کرد و عازم مگارا شد و چند سالی را در شهر‌های یونان و کشور‌های بیگانه گذراند.


مفهوم واقعی عدالت در کتاب جمهور افلاطون!

کتاب جمهور افلاطون از بزرگ‌ترین آثار فلسفی و ادبی جهان است. در این اثر که جلوه‌گاه نظر نقاد و افکار عمیق افلاطون است میان سقراط و چند تن از جویندگان حقیقت گفت‌و‌گویی در می‌گیرد. در آغاز، سخن از مفهوم واقعی عدالت است. سقراط با برهان‌های روشن خود پرده‌های ابهام را از روی حقیقت عدالت به یک سو می‌زند و سپس در خیال، به جامعه‌ای عادل و کامل می‌پردازد. از سازمان و شکل حکومت و مدینه‌ی فاضله‌ی خود سخن می‌گوید و سرانجام دامنه‌ی گفت‌و‌گو را به بحث درباره‌ی موجبات تباهی و زوال حکومت می‌کشاند. دیگر موضوع‌های مهمی که در کتاب جمهور طرح شده است همان‌هایی هستند که بشر از بدو پیدایش فکر به آن توجه داشته و مادام که باقی است، توجه خواهد داشت، و به همین جهت است که با آن‌که بیش از دو هزار و سیصد سال از تاریخ تألیف این کتاب می‌گذرد، هنوز مطالب آن تازگی دارد. فلسفه‌ی زندگی و مرگ، بقای روح، چگونگی عالم بعد، دینداری، اخلاق، عشق، فلسفه، اصول تربیت، کشورداری، هنرهای زیبا، حکمت الهی، این‌ها موضوع‌های کتاب جمهور افلاطون است که فکر انسان را همیشه به خود مشغول داشته و احساسات بشری را برانگیخته است.


کتاب صوتی «جمهور»

کتاب صوتی «جمهور» اثر «افلاطون» است که با همکاری نشر صوتی آوانامه و «انتشارات نگاه» تهیه و تولید شده است. ترجمه‌ی این اثر بر عهده‌ی «فواد روحانی» بوده و خوانش آن را «تایماز رضوانی» انجام داده است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۰۴ مگابایت
مدت زمان
۱۸:۵۸:۲۴
نویسنده افلاطون
مترجمفواد روحانی
راویفریاد موسویان
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۶/۲۸
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۰۴ مگابایت
۱۸:۵۸:۲۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
100 ٪
4
0 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

دمتون گرم. امروز داشتم با خودم میگفتم کاش این کتاب رو صوتی کنند! شوکه شدم یهو دیدمش 😍😍

5
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
گیرا 🧲

اثری فاخر با ترجمه‌ی فاخر و اجرای فاخر ..‌. 👌

5
(4)
٪30
154,000
107,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جمهور
افلاطون
آوانامه
5
(4)
٪30
154,000
107,800
تومان