0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دانته آلیگیری

معرفی، خرید و دانلود کتاب دانته آلیگیری

نویسنده:
مارک موسا
درباره دانته آلیگیری

کتاب دانته آلیگیری نوشته‌ی مارک موسا، زندگی‌نامه‌ی شاعر و نویسنده‌ی ایتالیایی، دانته آلیگیری، است. این کتاب، در سال ۱۳۹۸، توسط نشر مرکز، به زبان فارسی ترجمه شده است.

کتاب دانته آلیگیری، در هفت فصل، زندگی دانته آلیگیری را از کودکی تا مرگ، روایت می‌کند. موسا، در این کتاب، به زندگی شخصی، حرفه‌ای، و آثار دانته آلیگیری می‌پردازد. کتاب دانته آلیگیری، کتابی ارزشمند است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به ادبیات، به‌ویژه علاقه‌مندان به ادبیات ایتالیایی، مورد توجه قرار گیرد. این کتاب، با زبانی روان و ساده نوشته شده است و برای مخاطبان عام قابل فهم است.

آشنایی با نویسنده کتاب دانته آلیگیری

مارک موسا، نویسنده‌ی کتاب دانته آلیگیری، استاد زبان و ادبیات ایتالیایی در دانشگاه نورت‌وسترن است. او، در سال ۱۹۶۲، در شهر نیویورک متولد شد. موسا، در دانشگاه هاروارد تحصیل کرد و در سال ۱۹۸۴، مدرک دکتری خود را در رشته‌ی زبان و ادبیات ایتالیایی دریافت کرد.

موسا، در زمینه‌ی ادبیات ایتالیایی، به ویژه ادبیات قرون وسطی، مطالعات گسترده‌ای انجام داده است. او، تاکنون، چندین کتاب و مقاله‌ی علمی در این زمینه منتشر کرده است.

کتاب دانته آلیگیری، یکی از آثار مهم مارک موسا است. این کتاب، زندگی‌نامه‌ی شاعر و نویسنده‌ی ایتالیایی، دانته آلیگیری، است. موسا، در کتاب دانته آلیگیری، با روایتی جذاب و گیرا، زندگی دانته آلیگیری را روایت می‌کند. او، با استفاده از زبانی روان و ساده، مخاطب را از همان ابتدا تا انتها با خود همراه می‌کند. همچنین، اطلاعات جامع و دقیقی از زندگی دانته آلیگیری ارائه می‌دهد و به نقد و تحلیل دقیق آثار او می‌پردازد.

کتاب دانته آلیگیری، کتابی ارزشمند است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به ادبیات، به‌ویژه علاقه‌مندان به ادبیات ایتالیایی، مورد توجه قرار گیرد.

چرا باید کتاب دانته آلیگیری نوشته‌ی مارک موسا را بخوانیم

  • روایت جذاب و گیرا: موسا، با روایتی جذاب و گیرا، زندگی دانته آلیگیری را روایت می‌کند. او، با استفاده از زبانی روان و ساده، مخاطب را از همان ابتدا تا انتها با خود همراه می‌کند.
  • ارائه اطلاعات جامع و دقیق: موسا، در کتاب دانته آلیگیری، اطلاعات جامع و دقیقی از زندگی دانته آلیگیری ارائه می‌دهد. او، با تحقیق و پژوهش دقیق، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.
  • نقد و تحلیل دقیق: موسا، در کتاب دانته آلیگیری، به نقد و تحلیل آثار دانته آلیگیری می‌پردازد. او، با نگاهی عمیق و دقیق، به بررسی موضوعات و مفاهیم مطرح شده در آثار دانته آلیگیری می‌پردازد.

در مجموع، کتاب دانته آلیگیری، کتابی ارزشمند است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به ادبیات، به‌ویژه علاقه‌مندان به ادبیات ایتالیایی، مورد توجه قرار گیرد. این کتاب، با روایتی جذاب و گیرا، اطلاعات جامع و دقیقی از زندگی دانته آلیگیری ارائه می‌دهد و به نقد و تحلیل دقیق آثار او می‌پردازد.

در بخشی از کتاب دانته آلیگیری می‌خوانیم

زندگی

دانته آلیگیری در ماه مه ۱۲۶۵ میلادی در محله‌ی سان مارتینو در فلورانس به‌دنیا آمد. نام پدرش آلیگیرو دی بلّینچونه د/ آلیگیروبود. مادرش در جوانیِ او درگذشت؛ پدرش، که به‌نظر می‌رسد دانته می‌کوشد تا حد ممکن از اشاره به او خودداری کند، همسر دیگری گرفت و صاحب دو فرزند دیگر شد. خانواده‌ی آلیگیری را به‌خاطر عنوان‌ها و امتیازهایی که اعضایش داشته‌اند می‌توان از اشراف دانست هرچند که به‌نظر می‌رسد در زمان دانته از نظر مالی و موقعیت اجتماعی خانواده‌ی ساده‌ای شده بود. دانته خود می‌گوید که خانواده‌اش از پشت تخمه‌ی شریف پایه‌گذاران رُمی شهر (دوزخ، ۱۵، ۷۳ـ ۷۸) بوده‌اند. امّا این مدعا چندان شاهدی ندارد چون از نیاکان دانته تا پیش از پدرِ پدرِ پدربزرگش، موسوم به کاتچاگوئید خبری نیست و این جدّ دانته، چنان‌که خود او می‌گوید، از امپراتور کونراد سوم عنوان شوالیه گرفت و در حدود ۱۱۴۷ میلادی، در جنگ‌های صلیبی دوم کشته شد. (بهشت، ۱۵، ۱۳۹ـ ۱۴۸)

خانواده‌ی دانته نیز، هم‌چون بیشتر اشراف کوچک و پیشه‌وران شهر، از دسته‌ی گوئلف‌ها بود، در مقابله با گیبلین‌ها که عمدتاً از اشراف فئودال بودند. این دو دسته‌بندی از آلمان به ایتالیا آمد و نام‌هایشان شکل ایتالیاییِ نام دو خاندان آلمانی وِلفْ و وایبلینگن بود که با هم دشمن بودند. در ایتالیا این دو دسته‌بندی در آغاز با تفاوتی مشخص در گرایش‌هایشان از هم بازشناخته می‌شدند: گوئلف‌ها از پاپ پیروی می‌کردند و گیبلین‌ها از امپراتور فرمان می‌بُردند. امّا رفته‌رفته این تمایز مشخص از میان رفت و تفاوت ویژگی‌ها و گرایش‌های دو دسته گنگ‌تر شد. همگام با ربط هرچه بیشتر هدف‌ها و فعالیت‌های دو دسته با موقعیت جغرافیایی، رقابت‌های میان محله‌های شهر، اختلاف‌های خانوادگی و منافع شخصی، ویژگی‌های محلی دو دسته هرچه بیشتر اهمیت یافت. ازاین‌رو گوئلف‌ها و گیبلین‌های فلورانس دسته‌بندی‌های خاص همین منطقه بودند.

تا آن‌جا که از نوشته‌های دانته می‌توان دریافت، از زندگی خانوادگی خاطرات خوشی داشته است. با اطمینان می‌توان گفت که از تربیت خوبی برخوردار بوده است، هرچند که از جزئیات آن چندان چیزی شناخته نیست. بعید نیست که به مدرسه‌های ابتدایی راهبان فرانسیسی و بعدها به مدرسه‌ی فلسفه‌ی ایشان رفته باشد. موقعیت اجتماعی ساده‌ی خانواده مانع از آن نشد که دانته به تحصیلات خود ادامه دهد، یا زندگی یک جوان نجیب‌زاده را بگذراند. از نوشته‌هایش برمی‌آید که هم با زندگی روستایی و هم با زندگی شهری آشنا بوده است. احتمال می‌رود که دانته، در دوره‌ای که خواهان کسب مهارت در سبک‌های بیانی بوده، فن بیان را نزد برونتّو لاتینی، دانشمند و سیاستمدار فلورانسی، آموخته باشد، و آن‌چنان‌که خود می‌گوید، از او فراگرفته باشد که آدمی چه‌گونه تواند جاودان شد. (دوزخ، ۱۵، ۸۵) چنین می‌نماید که برونتّو لاتینی بر تمایل دانته به تحصیل دانش دامن زده باشد، و این انگیزه‌ی سفری بوده باشد که او حدود سال ۱۲۸۷ به شهر بولونیا کرد و تصمیم گرفت در مدرسه‌ی بسیار معروف آن به تحصیل فن بیان ادامه دهد.

دانته می‌گوید که در جوانی فن شاعری را پیش خود آموخت (زندگی نو، ۹، ۳). در همین زمان‌ها با ترانه‌سرایان معروف فلورانس آشنا شد، با ایشان مکاتبه داشت و ترانه‌های عاشقانه‌ی خود را اشاعه می‌داد. برای دانته‌ی جوان، نوشتن شعر رفته‌رفته فعالیت مهمی شد که ریشه در عشق ژرف او به هنر و دانش، و علاقه‌اش به ذات عشقِ واقعی داشت.

پیشنهادهایی برای علاقمندان کتاب دانته آلیگیری

·      کتاب بخور، عبادت کن، عشق بورز

·      کتاب صوتی از قیطریه تا اورنج کانتی

·      کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان

 

 



شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۴ کیلوبایت
تعداد صفحات
66 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۱۲:۰۰
نویسندهمارک موسا
مترجممهدی سحابی‌
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۴ کیلوبایت
۶۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دانته آلیگیری
دانته آلیگیری
مارک موسا
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
20,000
تومان