0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پدیده رزی

معرفی، خرید و دانلود کتاب پدیده رزی

درباره پدیده رزی

پدیده رزی


کتاب پدیده رزی نوشته گرام سیمسیون، رمانی عاشقانه و علمی-تخیلی است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. این کتاب ادامه رمان پروژه رزی است و داستان زندگی دان تیلمن و رزی جارمن را پس از ازدواج و بارداری رزی روایت می‌کند. دان، یک استاد دانشگاه است که در زمینه هوش مصنوعی تحقیق می‌کند. او در پروژه‌ای به نام پروژه رزی تلاش می‌کند تا با استفاده از هوش مصنوعی، همسر ایده‌آل خود را خلق کند. او در نهایت موفق می‌شود و رزی را خلق می‌کند. در پدیده رزی، دان و رزی با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شوند. رزی باردار است و دان باید برای پدر شدن آماده شود. او تلاش می‌کند تا با مطالعه کتاب‌ها و مقالات، اطلاعات لازم را در مورد پدر شدن کسب کند. اما روش عجیب دان در تحقیقات، باعث به وجود آمدن مشکلاتی قانونی برای او می‌شود.

در کنار داستان دان و رزی، کتاب پدیده رزی به موضوعات دیگری مانند هوش مصنوعی، اخلاق و خانواده نیز می‌پردازد. سیمسیون در این کتاب به بررسی این موضوع می‌پردازد که آیا هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین انسان‌ها در زندگی شود.

برای خواندن کتاب‌های داستان و رمان خارجی به فیدیبو سر بزنید.


آشنایی با گرام سیمسیون نویسنده کتاب

گرام سیمسیون نویسنده، فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس استرالیایی است. او در سال ۱۹۵۹ در ملبورن استرالیا متولد شد. سیمسیون مدرک کارشناسی خود را در رشته ریاضیات از دانشگاه ملبورن و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته اطلاعات و مدل سازی داده‌ها از دانشگاه موناش دریافت کرد.

سیمسیون پیش از انتشار رمان «پروژه رزی» در سال ۲۰۱۳، شغلی دانشگاهی داشت و در زمینه «اطلاعات و مدل سازی داده ها» فعالیت می کرد. به همین سبب در شرح زندگی دانشگاهی قهرمان داستانش که پروفسوری دانشگاهی است، به موفقیت رسیده است.

سیمسیون پس از موفقیت «پروژه رزی»، دو رمان دیگر به نام‌های «پدیده رزی» (۲۰۱۴) و «نتیجه رزی» (۲۰۱۸) منتشر کرد. این دو کتاب نیز به مانند «پروژه رزی»، داستان‌های عاشقانه و علمی-تخیلی هستند.


چرا باید کتاب پدیده رزی را بخوانیم؟

این کتاب را باید خواند زیرا:

-        داستان جذاب و گیرا

-        شخصیت‌پردازی خوب

-        پرداخت مناسب موضوعات علمی-تخیلی

در مجموع، کتاب پدیده رزی رمانی خواندنی و سرگرم‌کننده است که برای علاقه‌مندان به رمان‌های عاشقانه و علمی-تخیلی توصیه می‌شود


در بخشی از کتاب پدیده رزی می‌خوانیم

معضل آب‌پرتقال در آخرهفته‌ای رخ داد که همین‌جوری‌اش هم مختل شده بود. یکی از ساکنان مجموعه‌ی مسکونی‌مان از ما کولی گرفته بود و لباس‌های خودش را قاطی لباس‌های ما در رختشورخانه‌ی عمومی جا زده بود و هر دو بلوز «پلوخوری» من را به نابودی کشانده بود. این‌که آدم بخواهد بازده را بالا ببرد قابل درک است، منتها یک تکه لباسش که با لباس‌های روشن ما شسته شده بود یک طرح بنفش دائمی و ناهمگون روی کل لباس‌های ما انداخته بود.

من که باکیم نبود: در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه کلمبیا به عنوان استاد مدعو جا افتاده بودم و دیگر دل‌نگرانِ «تأثیر مثبت در برخورد اول» نبودم. همچنین به مخیله‌ام خطور نمی‌کرد که به‌خاطر رنگ لباسم رستورانی از خدمت‌رسانی به من سر باز زند. لباس‌های بیرونی رزی، که اکثراً سیاه بودند، جان سالم به در برده بودند. مشکل محدود بود به لباس‌های زیرش.

توضیح دادم که با این طرح و رنگ جدید مشکلی ندارم و کس دیگری هم که قرار نیست او را هنگام لباس درآوردن ببیند، شاید جز پزشکش که اگر آدمی حرفه‌ای‌ باشد نباید معاینه کردن او را فدای زیبایی‌شناسی کند. اما رزی جروم، همسایه‌ی خاطی، را شناسایی کرده بود و سعی کرده بود برای پیشگیری از تکرار جرم با او به گفتمان بنشیند. عملی بود معقولانه، اما جروم به رزی خاطرنشان کرده بود که برود گورش را گم کند.

من از این‌که رزی با مقاومت روبه‌رو شده بود شگفت‌زده نشدم. رزی بنا به عادت رویکرد قلدرمآبانه‌ای در مکالمه پیش می‌گرفت. این رویکرد هنگام صحبت با من مؤثر و درواقع ضروری می‌نماید، اما سایرین صریح‌اللهجه بودن او را به تخاصم تعبیر می‌کنند. از احوالات جروم این‌جور بر می‌آید که علاقه‌ای به بررسی گزینه‌های برد ـ برد ندارد.

حالا رزی از من می‌خواست که «جلوی جروم دربیایم» و حالی‌اش کنم که «ما جا نمی‌زنیم.» این درست همان رفتاری است که من به شاگردان ورزش‌های رزمی‌ام یاد می‌دهم که از آن اجتناب کنند. اگر هر دو طرف به دنبال این هدف باشند که بر دیگری مسلط شوند و بنابراین الگوریتم «پاسخ با نیروی بیش‌تر» را پی بگیرند، نتیجه‌ی نهایی نقص عضو یا مرگ یکی از طرفین خواهد بود. آن هم سر رخت چرک.

پیشنهاداتی برای خوانندگان کتاب پدیده رزی

اگر از خواندن کتاب پدیده رزی لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن کتاب‌های زیر غافل نشوید.

۱- کتاب جنایت و مکافات نوشته فئودور داستایوفسکی

۲- کتاب عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل

۳- کتاب شب‌های روشن


















دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
376 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۳۲:۰۰
نویسندهگرام سیمسیون
مترجممهدی نسرین
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Rosie Effect
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۷
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۱ کیلوبایت
۳۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
84,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پدیده رزی
پدیده رزی
گرام سیمسیون
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
84,000
تومان