0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
از اعماق

معرفی، خرید و دانلود کتاب از اعماق

نامه‌ای از زندان به لرد آلفرد داگلاس
نویسنده:
اسکاروایلد
درباره از اعماق

کتاب از اعماق نوشته‌ی اسکار وایلد، نامه‌ای طولانی است که او در دوران حبس دو ساله‌اش به جرم همجنس‌گرایی در زندان ردینگ نوشته است. این نامه، خطاب به بوزی (لرد آلفرد داگلاس)، معشوق وایلد است. نامه با این جمله آغاز می‌شود: بوزی عزیز و با دوستِ عاشقِ تو پایان می‌یابد. وایلد در این نامه، به مرور خاطرات این دوستی و شرح پیامدهای ناگوار آن می‌پردازد و با اشاره به تفاوت‌های دیدگاه خود و داگلاس، دلایل و انگیزه‌های خود را برای تداوم بخشیدن به این رابطه توضیح می‌دهد.

وایلد، در این نامه، به موضوعات مختلفی مانند عشق، دوستی، هویت، و آزادی می‌پردازد. او از عشقی می‌گوید که بر پایه‌ی برابری و احترام بنا شده است و از دوستی‌ای می‌گوید که حتی در سخت‌ترین شرایط، ادامه می‌یابد. او همچنین از هویت خود می‌گوید که به دلیل همجنس‌گرایی‌اش، مورد ستم قرار گرفته است و از آزادی می‌گوید که برای او، به معنای آزادی بیان و آزادی عشق است.

کتاب از اعماق، یکی از مهم‌ترین آثار اسکار وایلد است. این کتاب، علاوه بر ارزش ادبی، از نظر تاریخی نیز اهمیت دارد. این کتاب، به ما کمک می‌کند تا نگاهی به زندگی و اندیشه‌های یکی از مهم‌ترین نویسندگان تاریخ داشته باشیم.

آشنایی بیشتر با اسکارواید

اسکار وایلد، شاعر، داستان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس، و نویسنده‌ی مقالات ایرلندی بود. او در ۱۶ اکتبر ۱۸۵۴ در دوبلین، ایرلند، متولد شد. پدرش، ویلیام وایلد، چشم‌پزشک بود و مادرش، جین وایلد، شاعر بود. وایلد در دانشگاه ترینیتی دوبلین تحصیل کرد و سپس به لندن رفت تا در رشته‌ی حقوق تحصیل کند. اما او علاقه‌ی چندانی به حقوق نداشت و بیشتر به نویسندگی و هنر علاقه‌مند بود. وایلد، در سال ۱۸۸۲، اولین کتاب خود را با نام «اشعار» منتشر کرد. این کتاب، با استقبال خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان مواجه شد. وایلد، در سال‌های بعد، آثار دیگری نیز منتشر کرد، از جمله:

وایلد، در سال ۱۸۹۵، به جرم همجنس‌گرایی به دو سال زندان محکوم شد. این تجربه، تأثیر عمیقی بر زندگی و آثار او گذاشت. وایلد، پس از آزادی از زندان، به فرانسه رفت و در آنجا به زندگی و نویسندگی ادامه داد. او در سال ۱۹۰۰، در پاریس، بر اثر بیماری سل درگذشت. وایلد، یکی از مهم‌ترین نویسندگان تاریخ است. آثار او، به دلیل زبانی شیوا و ظریف، و نگاه عمیق به موضوعات، مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

از جمله ویژگی‌های مهم آثار اسکار وایلد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زبان شیوا و ظریف
  • نگاه عمیق به موضوعات
  • توجه به زیبایی و هنر
  • انتقاد به جامعه‌ی زمان خود

چرا باید کتاب از اعماق را بخوانیم

  • زندگی‌نامه‌ای ارزشمند: کتاب از اعماق، خودزندگی‌نامه‌ای ارزشمند از اسکار وایلد است. این کتاب، به ما کمک می‌کند تا نگاهی به زندگی و اندیشه‌های یکی از مهم‌ترین نویسندگان تاریخ داشته باشیم.
  • نگاه عمیق به موضوعات: کتاب از اعماق، به موضوعات مختلفی مانند عشق، دوستی، هویت، و آزادی می‌پردازد. این کتاب، با نگاهی عمیق به این موضوعات، به ما کمک می‌کند تا در مورد آنها، تأمل کنیم.
  • زبان ساده و روان: کتاب از اعماق، با زبانی ساده و روان نوشته شده است. این زبان، برای مخاطبان عام قابل فهم است و نیازی به داشتن دانش تخصصی ندارد.

در مجموع، کتاب از اعماق، اثری ارزشمند است که می‌تواند برای مخاطبان عام و علاقه‌مندان به ادبیات و تاریخ، مورد توجه قرار گیرد.

در بخشی از کتاب از اعماق می‌خوانیم

فعلاً از نتایج هولناک رفاقتم با تو سخنی به میان نمی‌آورم. صرفاً به چگونگی آن تا زمانی که برقرار بود می‌اندیشم. از جهت فکری برایم خفت‌بار بود. تو مبادی یک طبع هنری را به صورت بالقوه داشتی، اما نمی‌دانم، آشنایی ما یا خیلی دیر صورت گرفت یا خیلی زود. وقتی در انگلستان نبودی هیچ مشکلی نداشتم. در آن ایام، یعنی اوایل سپتامبر سال مورد بحث که موفق شده بودم مادرت را متقاعد کنم تو را به خارج از کشور روانه کند، بار دیگر تارهای ریش‌ریش و از هم گسیخته‌ی تخیلم را انسجام بخشیدم، بر زندگی‌ام مسلط شدم و نه تنها سه پرده‌ی باقیمانده‌ی نمایشنامه‌ی شوهر دلخواه را به پایان رساندم، بلکه طرح دو نمایشنامه‌ی دیگر از نوعی کاملاً متفاوت به نام‌های تراژدی فلورانسی و روسپی قدیسه را نیز تقریباً تکمیل کرده بودم که تو دفعتاً، ناخوانده، برخلاف میل من و در شرایطی که سعادتم را نابود می‌کرد بازگشتی. کار روی این دو اثر ناتمام را نتوانستم از سر گیرم. حالی را که به نوشتن آن‌ها منجر شده بود هرگز نتوانستم باز پیدا کنم. اکنون که خودت یک جلد کتاب شعر منتشر کرده‌ای می‌توانی حقیقت گفته‌هایم را دریابی ...

پیشنهادهایی برای علاقمندان کتاب از اعماق

·      کتاب خرده جنایت های زناشوهری

·      کتاب البته که عصبانی هستم

·      کتاب شهر غصه

 

 



 


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
207 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۵۴:۰۰
نویسنده اسکاروایلد
مترجممریم امینی
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
De Profundis
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۴
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۸ کیلوبایت
۲۰۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
تلخ ☕️ (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
گیرا 🧲
پربار 🌳
تلخ ☕️

اگر بخوام براتون راجع به این کتاب بگم باید اول از همه به سبک کتاب های نامه نگاری علاقه داشته باشید، اسکار وایلد تنها رمان، نمایشنامه و شعر منتشر کرده اما این نامه او " از اعماق" که در این کتاب منتشر شده به مخاطب ها اجازه میده اسکار وایلد واقعی رو از زبان خود او و خارج از سبک‌های ادبی و شیوه‌های شعرگونه بشناسند. وایلد سیر تحول زندگیش رو کاملا توی این کتاب بیان میکنه و باید بدونید که این نامه برای دوست صمیمی او " لرد آلفرد داگلاس" که دلیل اصلی گرفتاری ها و مشقت های زندگی وایلد هست تحریر شده. از آشنایی آلفرد با وایلد تا مشکلاتی که به واسطه او برای وایلد به وجود اومد تا به زندان افتادنش. نکته حائز اهمیت برای من در این کتاب این بود که اسکار وایلد با تمامی این اتفاقات به وجود اومده هنوز هم خواستار دوستی با آلفرد بود و در قسمتی از کتاب گفت: " ماه ها پس از دیگری در انتظار شنیدن خبری از تو بودم. حتی اگر به جای انتظار کشیدن، درها را به رویت بسته بودم، باید می دانستی که ممکن نیست کسی بتواند برای همیشه درها را به روی عشق ببندد". خلاصه کتاب جالب و پر از پستی و بلندی برای من بود، اگر به سبک نامه نگاری علاقه دارید و همچنین اسکار وایلد جزو نویسنده و شاعر های مورد علاقه تون هست این کتاب برای شماست.✨

5
(1)
گیرا 🧲 (1)
50,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
از اعماق
از اعماق
نامه‌ای از زندان به لرد آلفرد داگلاس
نشر مرکز
5
(1)
گیرا 🧲 (1)
50,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر