0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چه چیز به چه کس می‌ رسد؟ چرا؟
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب چه چیز به چه کس می‌ رسد؟ چرا؟

اقتصاد نوین جورسازی و طراحی بازار
نویسنده:
الوین راث
درباره چه چیز به چه کس می‌ رسد؟ چرا؟

کتاب چه چیز به چه کس می‌رسد؟ چرا؟ از نگاه نویسنده‌اش، الوین راث، به زبان ساده و برای عموم مردم نوشته شده است. راث، در این اثر، با استفاده از سبک طنز و صمیمی خود، به بررسی جنبه‌های مختلف اقتصاد می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه انتخاب‌های ما در زندگی تحت تأثیر طراحی بازار قرار می‌گیرند. اصطلاح جورسازی در کتاب به عنوان تعبیر اقتصادی از چگونگی رسیدن به اهداف و انتخاب‌های زندگی بیان شده است. نویسنده به بررسی مسائلی می‌پردازد که در بازار و در زندگی روزمره افراد پیش می‌آید و چگونگی تأثیرگذاری این مسائل بر انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌های ما را تشریح می‌کند. الوین راث به همراه لوید شپلی در سال ۲۰۱۲ جایزه نوبل اقتصاد را برای آثارش در حوزه طراحی بازار دریافت کردند. این نشان از ارزش و اهمیت کارهای این نویسنده در حوزه اقتصاد است.

چرا باید کتاب چه چیز به چه کس می‌رسد؟ چرا؟ را بخوانیم

·      تفکرات نوآورانه در زمینه اقتصاد: نویسنده، الوین راث، به طور نوآورانه به موضوعات اقتصادی نگاه می‌کند و از زبان ساده برای توضیح ایده‌ها و مفاهیم پیچیده استفاده می‌کند. این کتاب به خوانندگان این امکان را می‌دهد تا تفکرات جدید و دیدگاه‌های نوین در مورد اقتصاد را درک کنند.

·      آگاهی از تأثیر بازار در زندگی روزمره: این کتاب به خوبی توضیح می‌دهد که چگونه بازار و مسائل اقتصادی در تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب‌های زندگی ما تاثیر دارند. این آگاهی می‌تواند در بهترین شکل ممکن افراد را برای مواجهه با چالش‌ها و فرصت‌های زندگی آماده کند.

·      استفاده از مثال‌های زندگی واقعی: نویسنده از مثال‌های زندگی واقعی برای توضیح مفاهیم خود استفاده می‌کند، که این موضوع به خواننده کمک می‌کند تا مفاهیم را به خوبی درک کند.

·      کاربرد عملی: این کتاب نه تنها به ارائه تئوری‌ها می‌پردازد بلکه به خواننده ابزارها و راهکارهای عملی نیز ارائه می‌دهد که می‌توانند در زندگی روزمره و تصمیم‌گیری‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

به طور کلی، خواندن کتاب چه چیز به چه کس می‌رسد؟ چرا؟ به افزایش آگاهی از مسائل اقتصادی، بهبود تفکر نوآورانه و ارتقاء توانمندی‌های تصمیم‌گیری در زندگی روزمره کمک می‌کند.

در بخشی از کتاب چه چیز به چه کس می‌رسد؟ چرا؟ می‌خوانیم

بیشتر وقت‌ها محیط ساختارمندی برای جورسازی وجود دارد ـ گونه‌ای فرایند درخواست و گزینش ـ که جلب نظر و انتخاب از طریق آن رخ می‌دهد. فرایندهای جورسازی و چگونگی هدایت آن‌ها به دست ما تعیین‌کننده‌ی برخی از مهم‌ترین نقاط عطف زندگی ما و نیز بسیاری موارد کوچک‌ترند. جورسازی نه‌تنها معلوم می‌کند چه‌کسانی در بهترین دانشگاه‌ها پذیرفته شوند، بلکه معلوم می‌کند کدام دانشجویان در پرطرفدارترین کلاس‌ها شرکت کنند و کدام‌ها در بهترین خوابگاه‌ها زندگی کنند. همچنین معلوم می‌کند که بعد از دانشگاه چه‌کسانی بهترین شغل‌ها را به چنگ آورند و چه‌کسانی از بهترین فرصت برای پیشرفت برخوردار باشند. جور‌سازی گاه درباره‌ی زندگی افراد نیز تصمیم می‌گیرد، همانند وقتی‌که تعیین می‌کند اعضای بدن کمیاب موجود برای پیوند به کدام بیماران بدحال برسد.

جورسازی، حتی اگر پیمانش را در آسمان‌ها بسته باشند، در بازار رخ می‌دهد؛ و سرآغاز بازار، همانند داستان‌های عاشقانه، اشتیاق است. بازار با گرد هم آوردن خریداران و فروشندگان، دانشجویان و استادان، کارجویان و کارفرمایان، و حتی گاه عشق‌جویان، به شکل گرفتن و برآورده شدن اشتیاق‌ها کمک می‌کند.

تا این اواخر، اقتصاددانان اغلب از موضوع جور‌سازی به‌سرعت عبور می‌کردند و بیش از هر چیز به بازار کالا‌های اساسی که در آن قیمت به‌تنهایی معلوم می‌کند چه‌چیز به چه‌کس برسد، توجه می‌کردند. در بازار کالا‌های اساسی، فرد تعیین می‌کند چه‌چیز می‌خواهد و، اگر پولش را داشت، آن را به دست می‌آورد. وقتی‌که کسی در بازار سهام نیویورک صد سهم شرکت «اِی تی اَند تی» را می‌خرد، لازم نیست نگران باشد که فروشنده‌ی سهام او را انتخاب خواهد کرد یا نه. او مجبور نیست درخواستی ارائه کند یا هیچ نوع رابطه‌ی نزدیکی با فروشنده برقرار سازد. فروشنده نیز مجبور نیست خودش را به او بقبولاند. قیمت خودش همه‌ی کارها را می‌کند، یعنی این دو نفر را در جایی که عرضه و تقاضا برابر شوند به هم می‌رساند. در بازار سهام نیویورک قیمت تعیین می‌کند چه‌چیز به چه‌کس برسد.

پیشنهادهایی برای علاقمندان کتاب چه چیز به چه کس می‌رسد؟ چرا؟

اگر از خواندن کتاب چه چیز به چه کس می‌رسد؟ چرا؟ لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن آثار زیر را از دست ندهید:

·      کتاب فقر احمق می کند

·      کتاب دید اقتصادی

·      کتاب اقتصاد سیاسی ایران، دوران معاصر

 

 



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۴ کیلوبایت
تعداد صفحات
312 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۲۴:۰۰
نویسندهالوین راث
مترجممحمدصادق الحسینی
مترجم دوممحسن رنجبر
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Who gets what--and why
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۱
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۴ کیلوبایت
۳۱۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
70,000
٪30
49,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چه چیز به چه کس می‌ رسد؟ چرا؟
٪30
چه چیز به چه کس می‌ رسد؟ چرا؟
اقتصاد نوین جورسازی و طراحی بازار
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
70,000
٪30
49,000
تومان