0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
الفبای پدیدارشناسی

معرفی، خرید و دانلود کتاب الفبای پدیدارشناسی

نویسنده:
دن زهوی
درباره الفبای پدیدارشناسی

کتاب الفبای پدیدارشناسی

پدیدارشناسی یکی از جنبش‌های فکری و فلسفی یک قرن اخیر است که تغییرات مهمی بر جریان فلسفه دنیا گذاشت. دن زهوی با نوشتن کتاب الفبای پدیدارشناسی تلاش کرده تا مخاطب را به صورت کامل با این تفکر آشنا سازد. جنبش فکری پدیدار شناسی در ابتدای سده 20 توسط ادموند هوسرل بنیان گذاشته شد و سپس در ادامه توسط فیلسوفان بیشتری توسعه یافت. پدیدارشناسی در واقع، آگاهی افراد را از پدیده‌های ذهنی که بدون هیچ واسطه‌ای در ذهن انسان ظاهر می‌شوند، مطالعه می‌کند. هرچند لازم به اشاره است که تعریف پدیدارشناسی در یک جمله امکان پذیر نیست و برای درک کامل این تفکر، باید یک منبع مناسب را مطالعه کنید. بنابراین، ارزش کتاب الفبای پدیدارشناسی در این است که مخاطب را به خوبی با پدیدارشناسی آشنا می‌کند. این کتاب که در دسته کتاب‌های منطق جای می‌گیرد، توسط مریم خدادادی ترجمه شده و انتشارات بیدگل آن را منتشر کرده است.


درباره نویسنده

دن زهوی یا دن زهاوی فیلسوفی دانمارکی است که در سال 1967 در شهر کپنهاگ متولد شد. او در رشته فلسفه تحصیل کرد و دکترای خود را در رشته پدیدارشناسی و در مرکز هوسرل در کشور بلژیک اخذ کرد. زهوی حالا در دانشگاه کپنهاگ و دانشگاه آکسفورد تدریس می‌کند. موضوعاتی مانند خویشتن شناسی، خودآگاهی، بین الاذهانی، مسائل اجتماعی و... جزو علائق او هستند و مقالات و کتاب‌های زیادی درباره این موضوعات نوشته است. یکی دیگر از فعالیت‌های دن زهوی در مجله پدیدارشناسی و علوم شناختی است که به عنوان سردبیر در آن کار می‌کند. او کتاب الفبای پدیدارشناسی را در سال 2019 نوشت که یکی از بهترین آثارش به شمار می‌آید.


چرا باید کتاب الفبای پدیدارشناسی را مطالعه کرد؟

کتاب الفبای پدیدارشناسی توسط کسی نوشته شده است که سال‌های سال در حوزه‌ فلسفه مطالعه و پژوهش کرده و تخصصش در زمینه پدیدارشناسی است. بنابراین، می‌توان گفت که این کتاب جزو کامل‌ترین آثاری است که پدیدارشناسی را معرفی کرده و می‌توان با خیال راحت آن را خواند و از توضیحاتش بهره برد. یکی دیگر از چیزهایی که ارزش این کتاب را حسابی بالا می‌برد، شناخت زیاد دن زهوی نسبت به ادموند هوسرل است. از آنجایی که پدیدارشناسی توسط هوسرل بنیان گذاشته شده است، با شناخت تفکر او می‌توان پدیدارشناسی را نیز به خوبی درک کرد. بنابراین، کتاب الفبای پدیدارشناسی یک منبع استاندارد و اصولی برای آشنایی با پدیدارشناسی محسوب می‌شود.



بخشی از کتاب الفبای پدیدارشناسی

پدیدارشناسی یکی از سنت‌های غالب در فلسفه قرن بیستم به حساب می‌آید. ادموند هوسرل بیان‌گذارش بود اما مارتین هایدگر، ژان پل سارتر، موریس مرلوپونتی و امانوئل لویناس دیگر حامیان تاثیرگذارش بودند. یک دلیل تاثیرگذاری این سنت آن است که تقریبا همه نظریه‌پردازی‌های بعدی در فلسفه آلمانی و فرانسوی را می‌توان بسط پدیدارشناسی یا واکنش به آن دانست. در نتیجه، پیدا کردن درک درستی از پدیدارشناسی نه تنها به خاطر خودش، بلکه از آن روی که همچنان شرط لازم برای فهم تحولات بعدی در نظریه پردازی قرن بیستم اهمیت دارد.

در طول سال‌ها، پدیدارشناسی در بسیاری از حوزه‌های فلسفه مساهمت‌های مهمی داشته است و تحلیل‌های بدیعی از موضوعاتی همچون قصدیت، ادراک، بدن مندی، عواطف، خودآگاهی، بیناسوبژکتیویته، زمان مندی، تاریخ مندی و حقیقت به دست داده است. پدیدارشناسی نقدهایی هدفمند به فروکاست گرایی، عینی انگاری و علم گرایی وارد ساخته و در دفاع از اعاده جایگاه زیست جهان به تفصیل استدلال کرده است.



پیشنهادهایی برای علاقه مندان کتاب الفبای پدیدارشناسی

اگر مطالعه کتاب الفبای پدیدارشناسی برای شما مفید واقع شده، این آثار را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم:

کتاب زیبایی شناسی زندگی روزمره

زیبایی شناسی جزو موضوعاتی است که برای فیلسوفان اهمیت فراوانی دارد. این کتاب سعی می‌کند زیبایی شناسی را در زندگی روزمره شما مورد بررسی قرار دهد.

دستگاه نظری مارکس

اگر تمایل دارید با تفکر و اندیشه مارکس آشنا شوید، کتاب دستگاه نظری مارکس می‌تواند درک خوبی از چارچوب نظری مارکس به شما بدهد.

کتاب شاقول اندیشه

با خواندن این کتاب یاد می‌گیرید که چگونه می‌توان فلسفی فکر کرد و یک فیلسوف چگونه ذهن خود را تقویت می‌کند.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۱ مگابایت
تعداد صفحات
259 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۳۸:۰۰
نویسندهدن زهوی
مترجممریم خدادادی
ناشرنشر بیدگل
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Fænomenologi
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۵/۰۹
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۱ مگابایت
۲۵۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

جالبه

2.5
(2)
90,650
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
الفبای پدیدارشناسی
الفبای پدیدارشناسی
دن زهوی
نشر بیدگل
2.5
(2)
90,650
تومان