0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سنجش پیامدهای هستی شناسی هایدگر

معرفی، خرید و دانلود کتاب سنجش پیامدهای هستی شناسی هایدگر

نقد خوانش احمد فردید
ناشر:
نشر نی
درباره سنجش پیامدهای هستی شناسی هایدگر

کتاب‌های بسیار خوبی در دنیای فلسفه منتشر شده‌اند که چیزهای زیادی را می‌توانید از آن‌ها یاد بگیرید. سنجش پیامدهای هستی‌شناسی هایدگر یکی از این کتاب‌هاست که احسان شریعتی آن را نوشته است. این کتاب در نقد خوانش احمد فردید است و زبان‌اصلی آن فرانسه است. در این کتاب که در حقیقت یک پژوهش کامل در اندیشه‌‍‌های هایدگر است مسائل زیادی مورد بررسی قرار گرفته است و پیامدهای اخلاقی و سیاسی اندیشه‌های هایدگر بحث شده است. از سوی دیگر در این کتاب می‌توانید چیزهای زیادی درباره‌ی سبک زیستنی که این فیلسوف آلمانی از آن حرف می‌زند یاد بگیرید و از سوی دیگر خوانش فردید از آن را هم بخوانید و باهم مقایسه کنید. در پایان این کتاب واژه نامه و منابع بسیار مفصلی هم قرار گرفته است که به کمک آن‌ها می‌توانید مطالعه‌ی خود را گسترش دهید و در این حوزه کاملاً عمیق شوید. کتاب سنجش پیامدهای هستی شناسی هایدگر را انتشارات نی چاپ کرده است. اگر اهل خواندن کتاب الکترونیک هستید انتشارات نی نسخه‌ی الکترونیکی را با همکاری فیدیبو منتشر کرده است و می‌توانید آن را در همین صفحه از دسته بندی فلسفه و عرفان دانلود کنید.

احسان شریعتی کیست؟

دکتر احسان شریعتی فرزند اول دکتر علی شریعتی است. او متولد سال ۱۳۳۸ در مشهد است. او تحصیلات مقدماتی را در تهران گذراند و سپس به آمریکا رفت تا درسش را ادامه دهد. او در نهایت در فرانسه به دانشگاه رفت و مدتی را در این کشور و پس از آن در ایران گذراند. احسان شریعتی کارشناسی ارشد و دکترای فلسفه خود را از دانشگاه سوربن دریافت کرد است. او سپس در سال ۸۶ به تهران بازگشت و در دانشگاه تهران مشغول به تدریس شد. او در حوزه‌هایی همچون فلسفه غرب و فلسفه‌ی قاره‌ای فعالیت می‌کند و کتاب‌ها و مقاله‌های مختلفی نوشته است. از جمله کتاب‌های او که در فیدیبو موجود است می‌توان به کتاب خودکاوی ملی در عصر جهانی شدن اشاره کرد.

چرا باید کتاب سنجش پیامدهای هستی شناسی هایدگر را خواند؟

سنجش پیامدهای هستی شناسی هایدگر یک تحقیق بسیار ارزشمند است که موضوعات بسیار خوبی در آن مورد بررسی قرار گرفته است و علاقه‌مندان به فلسفه می‌توانند از آن چیزهای زیادی یاد بگیرند. خوانش فردید یکی از خوانش‌های مهمی است که از اندیشه‌ی هایدگر انجام گرفته است و تجزیه و تحلیل آن از سوی احسان شریعتی نتیجه را به یک کتاب ارزشمند تبدیل کرده است که می‌تواند خواننده را به فکر وادارد و به او چیزهای زیادی یاد دهد.

در بخشی از کتاب سنجش پیامدهای هستی شناسی هایدگر می‌خوانیم

پس از کاوش عرصه‌های اندیشه‌ی معاصر، به این نتیجه می‌رسیم که جهان ما با فاصله گرفتن از بلندپروازی‌های افراطی خرد محاسبه گر (علم نیوتنی، فلسفه‌ی هگلی- مارکسیستی، پوزیتیویسم‌های گوناگون... که از دیرباز یقین و حتی رهایی یا نجات را به ما وعده می‌دادند)، بر روی آوارهای جهان قدیم ساخته می‌شود. خلاصه این که، خرد در بطن خود به حدود خویش آگاه می‌شود و از مقام رفیع خود پایین می‌آید، هنگامی که حکمفرمایی امر اتفاقی آغاز می‌شود، هنگامی که پیچیدگی در خود نظم چیزها برقرار می‌شود... بدین ترتیب، عقل منطق گرا جای خویش را به امر بینابینی می‌دهد. یقین‌های ما رخت بر بسته‌اند، اما شناخت‌های گذرا و شرط بندی‌های بسیار موقت باقی مانده‌اند. تمامی این جهش‌ها با دستاوردهای سودمند و پیامدهای ناگوارش بدون مساعدت پیشینه مذهبی و به ویژه مسیحی ممکن نبود، زیرا این پیشینه اولین ضامن متافیزیکی و اخلاقی آن‌ها شد. از توماس تا کانت، تلاش عمده فکری‌ای انجام گرفت تا پیام وحیانی انجیل سازگار شود با میراث حکمت یونای و به ویژه حکمت ارسطویی که پیش‌تر توسط فلاسفه مسلمان انتقال یافته بود. در نهایت متافیزیک مدرسی فقط ترکیبی از تلاش متفکران سده‌های میانه بود.

هایدگر با این پشتوانه تاریخی و در ایران اسلامی، متفکری عرفانی، اگر نگوییم دینی معرفی شده است که در چارچوب متافیزیک غربی، عقلانیت استکباری عصر مدرن را به عمیق‌ترین شکل نشان داده شده و از آن فراتر رفته است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب سنجش پیامدهای هستی شناسی هایدگر

کتاب سنجش پیامدهای هستی شناسی هایدگر یک کتاب خوب خواندنی است که برای کسانی که به این حوزه علاقه‌مندند بسیار کاربردی است. کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانید به سراغشان بروید و مطالعه کنید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

·      در باب حکمت زندگی اثر آرتور شوپنهاور نشر نیلوفر

·      با معنا زیستن اثر تاد می انتشارات لگا

·      هر بار که معنی زندگی را فهمیدم عوضش کردند اثر دانیل مارتین کلاین انتشارات چشمه


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۷۶ مگابایت
تعداد صفحات
366 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۱۲:۰۰
نویسندهاحسان شریعتی
مترجمامیر رضایی
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
La réception de Heidegger en Iran : Le cas de Ahmad Fardid (۱۹۱۰-۱۹۹۴). L'examen critique d'une lect
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۴/۳۱
قیمت ارزی
15.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۷۶ مگابایت
۳۶۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
156,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سنجش پیامدهای هستی شناسی هایدگر
سنجش پیامدهای هستی شناسی هایدگر
نقد خوانش احمد فردید
نشر نی
0
(بدون نظر)
156,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر