0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تفکر نقادانه درباره ی مسائل اخلاقی

معرفی، خرید و دانلود کتاب تفکر نقادانه درباره ی مسائل اخلاقی

ناشر:
نشر نو
درباره تفکر نقادانه درباره ی مسائل اخلاقی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که هرکسی در هر رشته‌ای باید به آن اهمیت دهد تفکر نقادانه است و کتاب تفکر نقادانه درباره‌ی مسائل اخلاقی یکی از کتاب‌هایی است که در این حوزه نوشته شده است. این کتاب با عنوان اصلی «the thinker’s guid to understanding the foundations of ethical reasoning: based on critical thinking concepts & tools» در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. این کتاب که حوزه‌های اخلاق و فلسفه را پوشش می‌دهد یک دغدغه‌ی بسیار مهم دارد و آن هم این است که انسان باید بتواند مسائل اخلاقی را به‌خوبی ارزیابی کند و با ذهنی پرسشگر و موشکافانه به آن بپردازد. برای اینکه هم خودمان زندگی اخلاقی داشته باشیم و هم جهانی اخلاقی را بیافرینیم لازم است که تفکر نقادانه را سرلوحه‌ی خود قرار دهیم و تلاش کنیم زندگی را با استدلال‌هایی محکم بفهمیم و پیش ببریم. این کتاب مفاهیم را به شکلی ساده بیان کرده است و تلاش کرده است مسائل جهان روا را پوشش دهد.

کتاب تفکر نقادانه درباره‌ی مسائل اخلاقی کتابی است که در ایران هم با توجه بسیار زیادی مواجه شده است. مهدی خسروانی این کتاب را به فارسی برگردانده است و انتشارات نشر نو آن را چاپ کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب هم با قیمتی مناسب‌تر از نسخه‌ی چاپی در دسترس است و اگر اهل خواندن کتاب روی دستگاه‌های الکترونیکی هستید می‌توانید این کتاب را از دسته‌بندی فلسفه و عرفان در فیدیبو دانلود کنید و بخوانید.

لیندا ادلر و ریچارد پل جه کسانی هستند؟

Linda elder  و Richard paul نویسندگان آمریکایی تعدادی از کتاب‌ها در حوزه‌ی تفکر نقادانه است. الدر نویسنده روانشناس است که بیش از ۲۵ سال مدیریت بنیاد تفکر انتقادی و مدیریت اجرایی این مرکز را برعهده داشته است و توانسته است به یکی از برترین افراد جهان در حوزه‌ی تفکر انتقادی تبدیل شود و از سوی دیگر ریچارد پل هم بیش از سی و پنج سال است در حوزه‌ی تفکر انتقادی فعالیت می‌کند و به هزاران نفر کمک کرده است تا در این حوزه پیشرفت کنند. این دو نویسنده کتاب‌های متنوعی نوشته‌اند و در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

·      آشنایی با هنر دقیق خواندن بر اساس مفاهیم و اصول تفکر انتقادی

·      ماهیت و کارکردهای تفکر نقادانه و خلاقانه

·      آشنایی با شیوه‌ی خوب آموختن و ۳۰ تدبیر عملی برای بهتر کردن یادگیری

چرا باید کتاب تفکر نقادانه درباره مسائل اخلاقی را خواند؟

تفکر نقادانه مسئله‌ی بسیار مهمی است و هر کسی که می‌خواهد انسان اثرگذاری باشد باید به این روش تفکر اهمیت دهد از سوی دیگر مسائل اخلاقی هم بسیار چالش برانگیزند و داشتن یک زندگی اخلاقی کار بسیار دشواری است. تفکر نقادانه می‌تواند کمک کند درک بهتری از مسائل اخلاقی پیدا کنید و قضاوت درباره‌ی این مسائل را بهتر پیش ببرید. کتاب تفکر خلاقانه درباره‌ی مسائل اخلاقی کتابی است که با زبانی ساده و گویا به افراد یاد می‌دهد چگونه به ایجاد جهانی اخلاقی کمک کنند.

در بخشی از کتاب تفکر نقادانه درباره مسائل اخلاقی می‌خوانیم

چارۀ این مشکل در پرورش فضیلت‌های اخلاقی و نیز فضیلت‌های فکری است. هیچ راه مشخص و آسانی برای پرورش فضیلت‌های اخلاقی و فکری در انسان‌ها وجود ندارد، اما از طریق ترغیب آنها به پرورش این فضیلت‌ها و مواجه کردنشان با موقعیت‌های اخلاقی می‌توان به توفیق نسبی در این امر دست‌یافت. توجه به سنجه‌های فکری (بخش ۷) و به‌کارگیری سنجه‌های فکری در مورد عنصرهای اندیشه (بخش ۷) نیز می‌تواند به پرورش فضیلت‌های فکری در افراد کمک کند.

خلاصه اینکه، افراد اخلاق‌مدار، هر قدر هم که برای انجام‌دادن کاردرست انگیزه داشته باشند، تا زمانی که به فهم عمیق دست نیابند و ندانند چه کاری اخلاقاً درست است قادر به عمل اخلاقی نخواهند بود. همچنین، اگر عواملی همچون منافع شخصی، امیال شخصی، یا تابوهای اجتماعی درک آنها از عمل اخلاقی را مخدوش کنند، قادر به تشخیص‌کار اخلاقاً درست نخواهند بود. براین‌اساس، کسی که مشتاقِ اخلاقی زیستن است باید هنر نقد خود و جامعه را کسب کرده و بیاموزد که خودش را از نظر اخلاق‌مدار بودن یا نبودن وارسی کند. باید شایع‌ترین مانع‌های داوری اخلاقی صحیح را بشناسد: اموری همچون نارواداریِ اخلاقی، خودفریبی، و دنباله‌رویِ غیر سنجش‌گرانه از دیگران.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب تفکر نقادانه درباره مسائل اخلاقی

کتاب تفکر نقادانه درباره‌ی مسائل اخلاقی کتابی است که به افراد کمک می‌کند بیشتر بیندیشند و گاهی با عینکی متفاوت به جهان نگاه کنند. اگر این کتاب برای شما اثرگذار بوده است کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانید به سراغشان بروید:

·      مغلطه اثر جمی وایت انتشارات ققنوس

·      آشنایی با هنر پرسشگری سقراطی اثر ریچارد پل انتشارات اختران

·      کتاب کار استدلال اثر دیوید مورو، آنتونی وستن انتشارات اختران



شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۸ مگابایت
تعداد صفحات
175 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۵۰:۰۰
نویسندهلیندا الدر
نویسنده دومریچارد پل
مترجممهدی خسروانی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The thinker’s guide to understanding the foundations of ethical reasoning
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۲۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
100,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۸ مگابایت
۱۷۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
33 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

انسان در جستجوی معنا🤣 آزاد اندیشی سنگ رو سنگ میمونه بنظرت😋

4
(3)
63,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تفکر نقادانه درباره ی مسائل اخلاقی
تفکر نقادانه درباره ی مسائل اخلاقی
لیندا الدر
نشر نو
4
(3)
63,000
تومان