0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ضوابط مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب ضوابط مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی

ناشر:
فیدیبو
درباره ضوابط مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی

نقد و بررسی کتاب ضوابط مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی

کتاب ضوابط مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی اثر پیمان نیک بخت سرداری، به بررسی نکاتی می‌پردازد که برای انتخاب مکان ایستگاه آتش نشانی باید به آن‌ها توجه کرد. اطلاعات چاپ شده در این کتاب نشان می‌دهند که استقرار ایستگاه‌های آتش نشانی در نزدیکی کاربری‌های دیگر نظیر بهداشتی، درمانی، اداری، مراکز سوخت رسانی، مراکز تولیدی و صنعتی، به دلیل ریسک بالای آتش سوزی ضروری است. از سمت دیگر ساخت آن در نزدیکی کاربری‌های فرهنگی-ورزشی نظیر زمین ورزش کودکان، کتابخانه عمومی، سینما و تئاتر نسبتا ناسازگار است. اگر به شهرسازی علاقه‌مند هستید، به دسته کتاب‌های معماری و شهرسازی فیدیبو سر بزنید. 

موضوع کتاب ضوابط مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی

کتاب ضوابط مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی به محل ساخت یکی از مهم‌ترین مراکز خدمات رسانی شهری می‌پردازد. برای اینکه آتش‌نشانان بتوانند در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه برسانند، باید مراکز آن‌ها از لحاظ جغرافیایی در منطقه خوبی باشد تا ایمنی شهر با تضمین کرده و دسترسی نسبتا آسانی به نقاط مختلف داشته باشند. برای تعیین سازگاری استقرار ایستگاه‌های آتش نشانی با سایر ساختمان‌ها، باید به ارزیابی نوع عملکرد و تاثیر مزاحمت‌های هر کدام از آنها بصورت متقابل بر روی همدیگر پرداخت. این داده‌ها هم‌چنین کمک خواهند کرد تا فاصله مناسب مراکز آتش نشانی تا سایر کاربری‌ها مشخص شود.

مطالعه کتاب ضوابط مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی به چه کسانی توصیه می‌شود؟ کتاب ضوابط مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی نوشته پیمان نیک بخت سرداری، کتابی مفید برای دانشجویان معماری و شهرسازی خواهد بود. اگر قصد دارید در این زمینه کاری فعالیت کنید، باید اطلاعات خود را بالا برده و نکات لازم برای استقرار ایستگاه های آتش نشانی را نیز در نظر بگیرید. 

درباره نویسنده کتاب ضوابط مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی

کتاب ضوابط مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی اثر پیمان نیک بخت سرداری است. ایشان متولد 1352 بوده و در رشته رشته مهندسی HSE تحصیل کردها ست. اگر به مطالعه آثار ایشان علاقه‌مند هستید، 2 کتاب زیر را به شما توصیه می‌کنیم:

در بخشی از کتاب ضوابط مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی می‌خوانیم

این عامل ناشی از تراکم جمعیتی و اقتصادی بالای چنین مناطقی می باشد.مراکز تجاری به علت عامل اقتصادی (فعالیتهای خرید و فروش)مناطق مسکونی و صنعتی به دلایل خاص مستعد آتش سوزی می باشند به همین جهت استقرار مراکز آتش نشانی در این مناطق نه تنها بلامانع بوده بلکه بنابر شرایط خاص مکان گزینی اجتناب پذیر نیز می باشد .در مورد کاربری آموزشی به دلایل ویژگی های خاص این فضاها (نیاز به سکوت، آرامش، دوری از مکانهای پر سر و صدا)به استثنای مراکز دانشگاهی از همجواری ایستگاه‌های آتش نشانی با چنین کاربری ها حتماً بایستی خودداری گردد.این موضوع بخصوص برای مراکز آموزشی مقیاس کوچک مانند مهد کودک، مدارس ابتدایی و راهنمایی از حساسیت زیادی برخوردار می باشد و استقرار مراکز آتش نشانی در همجواری فضاهای آموزشی طبق نظر کارشناسان مسائل شهری کاملا ناسازگار می باشد .عدم استقرار ایستگاه‌های آتش نشانی در کنار این فضاها نه تنها منجر به بهبود و کارایی عملکرد مراکز آموزشی می گردد بلکه در مواقع بروز حوادث به جهت شلوغی محوطه بیرون مدارس بخصوص در ساعات مراجعت دانش آموزان به منازل منجر به توقف و اتلاف وقت ماشین های آتش نشانی نشده و در نتیجه ماشینهای آتش نشانی در اسرع وقت می توانند خود را به مکان آتش سوزی رسانده و اطفاء حریق کنند .در صورت استقرار و همجواری ایستگاهای آتش نشانی در کنار فضاهایی چون مهد کودک و مدارس ابتدایی و راهنمایی امنیت جانی دانش آموزان نیز تهدید می شود. از طرفی دوری زیادتر از حد معقول از فضاهای آموزشی نیز مناسب نیست به دلیل اینکه در چنین فضاهایی به دلیل تراکم بالای جمعیت دانش آموزی و پایین بودن سطح آگاهی دانش آموزان از مسائل ایمنی با توجه به شرایط سنی امکان موارد آتش سوزی بالا می باشد، لذا فاصله پیشنهادی که ازمجموع نظرات کارشناسان در این پژوهش بدست آمده حدود ۲۰۰ متر می باشد.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب ضوابط مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی

اگر از مطالعه کتاب ضوابط مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی لذت بردید، 3 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
675.۳۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
66 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۱۲:۰۰
نویسنده پیمان نیک بخت سرداری
ناشرفیدیبو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۱۴
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۷۵.۳۲ کیلوبایت
۶۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
80,000
٪30
56,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ضوابط مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی
٪30
ضوابط مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی
پیمان نیک بخت سرداری
فیدیبو
0
(بدون نظر)
80,000
٪30
56,000
تومان