0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سرکوب ماورا
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب سرکوب ماورا

آیا علم همیشه بر جادو پیروز می شود؟ ساختار، کارکرد و گسترش افکار و رفتارهای ماورایی
درباره سرکوب ماورا

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که زندگی بدون جادو و تخیل چگونه خواهد بود؟ سرکوب ماورا برای ما توضیح می‌دهد که آیا علم همیشه بر جادو پیروز می‌شود و مجبوریم که جادو و تفکرات جادویی را فراموش کنیم یا اینکه خوب است که گاهی مانند کودکان در دنیای افسانه‌ها غرق شویم.

کتاب سرکوب ماورا: آیا علم همیشه بر جادو پیروز می‌شود با عنوان اصلی Magic and the Mind: Mechanisms, Functions, and Development of Magical Thinking and Behavior با قلم یوجین سابوتسکی به تفسیر این مسئله می‌پردازد که نباید ذهنمان را به علم و جهان مادی محدود کنیم بلکه باید مانند زمان کودکی به خیال نیز تکیه کنیم. جادو از دیرباز به یکی از عقاید محبوب انسان‌ها شناخته شده اما جادو ارتباط نزدیکی با هنر نیز دارد زیرا هر دو از رابطه‌ی میان ذهن و طبیعت نشات گرفته‌اند و هدف هر دو معنا بخشیدن است در صورتیکه هدف علم، نتیجه است. با مراجعه به دسته بندی روانشناسی، می‌توانید به دیگر کتاب‌های این حوزه در فیدیبو دسترسی داشته باشید.

با یوجین سابوتسکی بیشتر آشنا شویم

یوجین سابوتسکی E. V. Subbotskiĭ روانشناس و نویسنده سرشناسی است که به عنوان استاد در دانشگاه لنکستر انگلستان مشغول به تدریس است. حوزه تخصصی مورد تحقیق سابوتسکی روانشناسی نموداری است. او تا کنون نه عنوان کتاب چاپ کرده اما تنها سرکوب ماورا به فارسی ترجمه شده است. شما می‌توانید بعضی از کتاب‌های این روانشناس را در زیر مشاهده کنید:

  • Faith through the prism of psychology
  • Examining the psychological foundations of science and morality
  • Science and magic in the modern world

پنج دلیل برای اینکه چرا باید کتاب سرکوب ماورا را بخوانیم

طرفداران علم همیشه با دین و جادو مخالف هستند و هیچگاه باورهایی بدون دلیل منطقی را نمی‌پذیرند اما اگر بتوان این دو حوزه مختلف را به هم پیوند داد، آیا نظام فکری انسان‌ها متفاوت نخواهد شد؟ جادویی فکر کردن و بازگشت به دوران تخیلات کودکی می‌تواند گاهی در دنیای بزرگسالی ما را نجات بدهد. خواندن کتاب سرکوب ماورا می‌تواند:

  • ارتباط میان علم و جادو را برای ما بیشتر روشن کند.
  • به ما بگوید که میان دین و جادو چه تفاوت‌هایی وجود دارد.
  • دلیل علاقه کودکان به جادو و ماورا را برای ما بیان و تحلیل کند.
  • نقش خلاقیت در دنیای کودکی و بزرگسالی را توضیح دهد.
  • نقش فرهنگ در این طرز تفکر را برای ما تفسیر کند.

در بخشی از کتاب سرکوب ماورا می‌خوانیم

شواهد پژوهش‌های بازبینی شده نشان می‌دهد که دنیای فانتزی و خیالی بر عملکرد کودکان در تکالیف شناختی، مانند درک تئوری ذهن، درک اشکال خیالی، منطق استدلالی، هستی شناسی و گزارش‌های خیالی از رویدادهای گذشته تاثیر می‌گذارد.

یکی از تغییرات اساسی باورهای افراد هنگام رنسانس اروپا شکل گرفت. زمانی که گرایش‌های فرهنگی قرون وسطا که با مذهب و جادو همسو بودند، به وسیله دانشی عظیم و مزاحم در تنگنا قرار گرفتند. دیدگاه علمی بر اساس دو فرضیه اصلی شکل گرفته است. فرضیه اول می‌گوید که تمام رویدادهای طبیعی، بدون استثنا بر اساس قوانین فیزیکی هستند و در قلمروی علت و معلول فیزیکی قرار گرفته‌اند.

هنگامی که واقعیت ملموس را مقابل واقعیت خیالی قرار می‌دادم، به دو حوزه مختلف و متضاد واقعیت خیالی پی بردم: واقعیت خیالی از پیش دیده‌شده و واقعیت خیالی ساختگی. اشیا و رویدادهای واقعیت خیالی از پیش‌دیده‌شده دقیقا مانند همتایان ملموس خود در دنیای واقعی هستند و همان محدودیت‌ها را دارند.

دانش یکی از نیروهای سرکوب‌کننده باورهای ماورایی نامتعارف است. پژوهش‌های مرورشده نشان دادند که باورهای ماورایی در ذهن منطقی کودکان نفوذ می‌کنند و در گفتار و رفتارشان نمود دارند. باورهای قبلی در دوران مدرسه و پس از شنیدن دلایل شفاهی منطقی کودکان بزرگتر به مرور رنگ می‌بازند.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب سرکوب ماورا

بحث جادو و دین و اعتقاد به آن‌ها از دیرباز مورد بحث و گفتگو بوده که طرف دیگر این جبهه، علم قرار دارد. اما باور به مسائلی که دلیل منطقی ندارند و مشاهدات اثبات شده‌ای برایشان وجود ندارد، نیاز به تحلیل بیشتری دارد. ریشه‌یابی این اعتقادات از موضوعات مورد علاقه انسان مدرن است. اگر شما نیز به این حوزه یعنی دین و جادو و علم علاقه‌دارید، به عناوین زیر سر بزنید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۲۳ مگابایت
تعداد صفحات
280 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۲۰:۰۰
نویسندهیوجین سابوتسکی
مترجمافسانه مقدم
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‭Magic and the mind : mechanisms, functions, and development of magical thinking and behavior,c۲۰۱۰
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۲۳ مگابایت
۲۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
75,900
٪30
53,130
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سرکوب ماورا
٪30
سرکوب ماورا
آیا علم همیشه بر جادو پیروز می شود؟ ساختار، کارکرد و گسترش افکار و رفتارهای ماورایی
انتشارات نسل نواندیش
5
(1)
75,900
٪30
53,130
تومان