0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
از دل تو تا دل من

معرفی، خرید و دانلود کتاب از دل تو تا دل من

دوازده گام برای زندگی شفقت آمیز
ناشر:
نشر نو
درباره از دل تو تا دل من

کتاب «از دل تو تا دل من: دوازده گام برای زندگی شفقت آمیز»، اثری است که پیرامون یک پرسش بنیادی و معنوی به نگارش در آمده است: آیا شفقت و مهربانی همان راهی است که برای مواجه با معضلات و مسائل لاینحل زندگی ما به کار آید؟ می‌توان به این سویه‌ی انسانی لطیف و اخلاقی دل بست که در عصر اینترنت و ماشینی شدن هر چیز، مهربانی و دلرحمی عنصر بازگشت ما به معنویت فراموش شده و انسانیت است؟ نویسنده‌ی این کتاب که خانم «کارن آرمسترانگ» است، در این زمانه‌ی عجیب، پژوهشگر اموری دینی، اخلاقی و معنوی و فردی روشن ضمیر به حساب می‌آید. او می‌کوشد در دوازده فصل، دوازده گام مهم و اساسی برای زندگی‌ای بر پایه شفقت و مهر ارائه دهد. او می‌خواهد در دل عصر فناوری و هوش مصنوعی زندگی‌ای نو و معنوی را به خوانندگانش هدیه دهد.

این کتاب با عنوان اصلی « Twelve Steps to a Compassionate Life»  یک اثر خودیاری و انگیزشی به دست می‌آید که از سال انتشار ۲۰۱۰ تاکنون چندین بار چاپ شده و به چند زبان ترجمه شده است. ناشر کتاب اصلی آنکر است. ایران اما نشر نو، انتشار آن را برعهده داشته و مترجم خانم مرضیه سلیمانی است. نسخه‌ی فیزیکی کتاب ۲۳۰ صفحه و سال ۹۵ برای بار اول زیر چاپ رفته است. خوشبختانه نسخه‌ی الکترونیکی کتاب در بخش روانشناسی فیدیبو برای علاقه‌مندان در دسترس است.

کارن آرمسترانگ، یاری‌گر معنوی

کارن آرمسترانگ (Karen Armstrong) سخنران و نویسنده‌ی بریتانیایی ۷۸ ساله است. او که نیایی ایرلندی و کاتولیک دارد، در سال ۱۹۴۴ در بخش وایلمور شهر ورچسترشر انگلستان متولد شد. او در خانواده‌ای مذهبی و نسبتا محافظه‌کار بالید و در ۱۷ سالگی به عنوان یک راهب وارد یک صومعه‌ی کاتولیک رومی شد. هر چند به سبب، عقاید سخت‌گیرانه و آزارهای جسمی و روحی در آنجا، پس از هفت سال از این حلقه خارج شد. این مسیر موجب شد، روحیه‌ای فردگراتر و آزادتر بیابد و به معنویت مسیحی عرفانی‌تری روی‌ آورد. او در این مدت به دانشگاه آکسفورد، کالج سنت آن می‌رفت و ادبیات انگلیسی می‌خواند. او تحصیل را تا دکتری ادامه داد هرچند موفق به اخذ آن نشد. پس از این دوران به عنوان سخنران و نویسنده‌ی خودیاری با حال و هوای مذهبی و معنوی شروع به کار کرد. سپس به نوشتن متون تحقیقی در باب ادیان مختلف روی آورد و کتاب‌های مختلفی در باب دین‌های ابراهیمی و غیر ابراهیمی و معنویت در این ادیان نوشته است. او به عنوان کارشناس و نویسنده‌ی مستندهایی درباره‌ی پیامبران،‌ قدیسان، امور روحانی و پیرامون این مسائل نیز فعالیت قابل توجهی دارد.

وی سخنران چیره‌دست و محبوبی است. همین امر موجب شده است که یک جایزه‌ی ۱۰۰ هزار دلاری از بنیاد تد (TED prize) دریافت کند. او این مبلغ را نیز در راه اهداف خود مصرف کرده است. از وی ده‌ها کتاب و مقاله خودیاری، تاریخی و پژوهشی منتشر شده است. همچنین او مقالات علمی درباره‌ی ادیان و مسائل معنوی و سیاسی پیرامون آن نیز نوشته است. هرچند کارهای وی در بدنه‌ی اصلی پژوهش‌های دانشگاهی جای نمی‌گیرد و به نوعی آوانگارد به حساب می‌آید.

این بانوی توانا و کارکشته علیرغم اینکه پای به دوران کهنسالی گذاشته است، همچنان فعال و پرکار است و هم در مستندات و هم در مطبوعات آثار نویی خلق می‌کند.

در بخشی از کتاب از دل تو تا دل من می‌خوانیم

درواقع توانایی آن که احساسات را همچون یک راهنما در نظر بگیری همان چیزی است که در راستای رن قرار دارد. هر حاکمی که بدین شیوه عمل نماید برای سعادت حقیقی مردم کار کند و علایق شخصی خود را کنار بگذارد به نیرویی برای خیر بزرگ در جهان تبدیل می‌شود.

خانواده جایی بود که یک جونزی می‌آموخت همچون انسانی کامل و شخصی بالغ در آن زندگی کند. خانواده مدرسه شفقت بود اما رن نمی‌‌توانست محدود به خانواده باشد. کنفوسیوس در یک روشن‌بینی متفاوت از بودا هر فرد را در مرکز مجموعه ای از دوایر متحدالمرکز شفقت می‌‌دید که همواره در حال گسترش بودند. درس‌هایی که یک جونزی به واسطه مراقبت از والدین و همسر و خواهر و برادرش می‌آموخت وی را می‌پروراند و قلب او را چنان بزرگ می‌ساخت که با عده بیشتری از مردم احساس همدلی می‌کرد: ابتدا با شهر یا روستای خویش سپس با کشور خود و سرانجام با کل جهان. فرمان‌های رن هرگز پایان کار نبود عمل بدان دشوار بود زیرا مستلزم ترک غرور و عصبانیت و آرزوی تفوق بود که ما بدان‌ها معتادیم. و در عین حال از آنجا که این آموزه‌ها برای ما طبیعی بود و بخشی اساسی از انسانیت ما محسوب می‌‌شد، آسان بود کنفوسیوس پرسید: «آیا رن از ما بسیار دور است؟ اگر به راستی خواهان آن، باشیم درخواهیم یافت که درست در کنار ما قرار دارد.»

دو دلیل برای مطالعه‌ی کتاب از دل تو تا دل من

  • ما نیاز داریم که شفقت و مهربانی و آثار آن را بر زندگی‌مان را بهتر و بیشتر بشناسیم.
  • کتاب حاضر در زمره‌ی کتاب‌های زرد روانشناسی و خودیاری قرار نمی‌گیرد، بلکه کتابی ارزشمند و خواندنی است که فردی متخصص آن را نوشته است.

سه پیشنهاد برای علاقه‌مندان به کتاب از دل تو تا دل من

اگر پیگیر چنین کتاب‌های خودیاری‌ای هستید، به شما کتاب‌های زیر را توصیه می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۳۳ مگابایت
تعداد صفحات
230 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۴۰:۰۰
نویسندهکارن آرمسترانگ
مترجممرضیه سلیمانی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۳۳ مگابایت
۲۳۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

مضامین اخلاقی خیلی خوبی داره.

5
(2)
80,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
از دل تو تا دل من
از دل تو تا دل من
دوازده گام برای زندگی شفقت آمیز
نشر نو
5
(2)
80,000
تومان