0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
باغبان و نجار
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب باغبان و نجار

دیدگاه های جدید علم روان شناسی رشددر باب رابطۀ والدین و فرزندان
ناشر:
نشر نو
درباره باغبان و نجار

باغبان و نجار ( The Gardener and the Carpenter) کتابی پرفروش در حوزه روانشناسی به قلم آلیسون گوپنیک است. این کتاب یک دیدگاه جدید در علم روانشناسی است برای تربیت فرزندان از این رو که برخی والدین همیشه مانند نجار بوده اند و خواهان شکل دادن فرزندان خود به حالت دلخواه خود بوده‌اند اما در این کتاب نویسنده می‌گوید باید مانند یک باغبان رفتار کرد. یعنی به جای شکل دادن فرزند آن را رشد داد به هر شکلی که قرار است رشد کند، یعنی محافظت و مراقبت کرد. مفهوم پرورش به خوبی در این کتاب توضیح داده شده است.

در باغبان و نجار، روانشناس و فیلسوف پیشگام رشد، آلیسون گوپنیک، استدلال می‌کند که تصویر آشنای قرن بیست و یکمی از والدین و فرزندان، عمیقاً اشتباه است - این تصویر فقط بر اساس علم بد نیست، بلکه برای بچه‌ها و والدین نیز بد است. گوپنیک باتکیه‌بر مطالعه تکامل انسان و تحقیقات علمی پیشرفته خود در مورد چگونگی یادگیری کودکان، نشان می‌دهد که اگرچه مراقبت از کودکان عمیقاً مهم است، اما مسئله شکل‌دادن به آنها برای رسیدن به روش خاصی نیست. کودکان به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که نامرتب و غیرقابل‌پیش‌بینی، بازیگوش و تخیلی باشند و هم با والدینشان و هم از یکدیگر بسیار متفاوت باشند. تنوع و انعطاف‌پذیری دوران کودکی به آنها اجازه می‌دهد در دنیایی غیرقابل‌پیش‌بینی نوآوری کنند، خلق کنند و زنده بمانند. «والدین» باعث یادگیری کودکان نمی‌شود - اما والدین دلسوز به کودکان اجازه می‌دهند با ایجاد محیط‌های امن و دوست‌داشتنی یاد بگیرند.

کتاب باغبان و نجار یکی از پرفروش ترین کتاب های روانشناسی حوزه‌ی تربیت می‌باشد و در سایت آمازون از طرف خوانندگانش نمره‌ی 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

باغبان و نجار با ترجمه‌ی مریم برومندی از انتشارات نو توسط فیدیبو در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

آلیسون گوپنیک

گوپنیک متولد 16 ژوئن 1955 در فیلادلفیا است. وی دانشمند در زمینه روان‌شناسی رشد، استاد روانشناسی و استاد فلسفه در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی است. او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه مک گیل و همچنین مدرک دکتری خود را از این دانشگاه دریافت کرد.

از افتخارات او می‌توان به کمک‌هزینه تحصیلی تحقیقاتی علوم طبیعی و شورای تحقیقات مهندسی دانشگاه کانادا، بورسیه دانشمند مهمان اوشر در Exploratorium، مرکز مطالعات پیشرفته در بورسیه علوم رفتاری، و بورسیه مور در مؤسسه فناوری کالیفرنیا و عضو انجمن علوم روانشناسی دانست. او یک رهبر شناخته شده بین‌المللی در مطالعه یادگیری و رشد کودکان است و اولین کسی بود که استدلال کرد که ذهن کودکان می‌تواند به ما در درک سؤالات عمیق فلسفی کمک کند. او یکی از بنیان‌گذاران مطالعه «نظریه ذهن» بود که چگونگی درک کودکان از ذهن دیگران را روشن می‌کرد و «نظریه تئوری» را تدوین کرد، این ایده که کودکان به همان روشی که دانشمندان می‌آموزند.

از دیگر آثار آلیسون گوپنیک که در ایران ترجمه شده است می‌توان به اثر معروفش، علیه تربیت فرزند اشاره داشت. این کتاب نیز کتابی در حوزه‌ی روانشناسی تربیتی و رشد است.

چرا باید کتاب باغبان و نجار را بخوانیم؟

اگر علاقه‌مند به کتاب‌های حوزه‌ی روانشناسی تربیتی و رشد هستید و به دنبال فلسفه‌ای نو در آموزش به فرزند می‌گردید، خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند تا به سمت‌وسوی جدیدی از آگاهی نسبت به پرورش فرزند قدم بردارید و با پاسخ‌های جدیدی در مورد سؤالات قدیمی خواهید رسید.

این کتاب به درد تمامی والدین می‌خورد، کسانی که فرزندان درحال‌رشد دارند یا تازه می‌خواهند صاحب فرزند شوند. همچنین معلم‌ها مربی‌ها و کسانی که با کودکان سروکار دارند.

در بخشی از کتاب باغبان و نجار می‌خوانیم

  • همان‌طور که بچه‌ها از یک موجود کاملاً وابسته به یک فرد کاملاً مستقل تبدیل می‌شوند، باید از افرادی که (بیشتر اوقات) بازی می‌کنند، به افرادی که (بیشتر اوقات) کار می‌کنند، تبدیل شوند. این تغییر، اتفاقات و تغییرات بنیادینی را در ذهن و مغز بچه‌ها می‌طلبد. والدین، مراقبت‌کنندگان و معلم‌ها باید این تغییر را به شیوه‌ای مدیریت کنند که درعین‌حال که فواید بازی را برای کودک حفظ می‌کنند، فواید کارکردن را هم در او فعال کنند. مدارس، مهم‌ترین مؤسساتی که ما برای مدیریت این تغییرات از آنها استفاده می‌کنیم، به‌شدت در اجرای این دو امر مهم ضعیف عمل کرده‌اند. آیا امکان بهبود آنها وجود دارد؟
  • درعین‌حال، یکی از اساسی‌ترین کارکردهای دوران کودکی، مجاز بودن برای نوآوری و تغییر است. در حقیقت، به طرز تناقض‌آمیزی اگر نسل‌های گذشته شیوه‌های جدید را به کار نمی‌بردند، امروز هیچ‌گونه فرهنگ و سنت خاصی هم وجود نداشت. بدون رخ‌دادن حوادث جدید و بی‌سابقه، تاریخی وجود نخواهد داشت. در دوران بلوغ و نوجوانی، بچه‌ها به‌طور مشخص، شیوه‌های جدید لباس پوشیدن، رقصیدن، صحبت‌کردن و حتی فکرکردن را ابداع می‌کنند. چگونه می‌توان هم فرهنگ و سنت‌های گذشته را حفظ و به نسل جدید منتقل کرد، و هم به بچه‌ها اجازه و شجاعت برای ابداع شیوه‌های کاملاً جدید را داد؟

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب عدالت

علاقه‌مندان به این سبک کتاب و حوزه علوم رفتاری و تربیتی کودکان می‌توانند از کتاب‌های زیر نیز بهره ببرند و از مطالعه آن‌ها لذت کافی ببرند:

 

 

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۴۸ مگابایت
تعداد صفحات
350 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۴۰:۰۰
نویسندهآلیسون گوپنیک
مترجممریم برومندی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۲۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
170,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۴۸ مگابایت
۳۵۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
پربار 🌳 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
پربار 🌳
آموزنده 🦉

همه پدر و مادرها لازمه این کتاب رو بخونن چیزهایی میگه که خیلی وقتها ما بعنوان پدر یا مادر فراموش می‌کنیم یا حتی نمی‌دونیم. در کنارش اطلاعات علمی بسیار جالبی میده. ولی ترجمه‌ش می‌تونست خیلی بهتر باشه.

1

۱۵۰ صفحه از کتاب رو خوندم هر چی تلاش کردم ادامه بدم نشد متن سخت و سنگین بود . محتوای اموزشی خاصی هم نداشت. نمی دونم مشکل از ترجمه بود یا نويسنده!

5

عالیه

3.8
(5)
آموزنده 🦉 (1)
126,000
٪20
100,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
باغبان و نجار
٪20
باغبان و نجار
دیدگاه های جدید علم روان شناسی رشددر باب رابطۀ والدین و فرزندان
نشر نو
3.8
(5)
آموزنده 🦉 (1)
126,000
٪20
100,800
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر