0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کیلومتر 11 جاده ی ارومیه به سلماس

معرفی، خرید و دانلود کتاب کیلومتر 11 جاده ی ارومیه به سلماس

نویسنده:
حامد حبیبی
درباره کیلومتر 11 جاده ی ارومیه به سلماس
اولین کار بلند حامد حبیبی، کیلومتر 11 جاده‌ی قدیم ارومیه به سلماس، روایتی است بی وقفه از زمانی از دست رفته. حبیبی کخ با داستان‌های کوتاهش بین مخاطبان ادبیات ایران شناخته شده است، در این داستان نیز استراتژی فکری و فلسفی آثار قبلش را پی‌گییری می‌کنند. در این روایت با نویسنده‌ای جوان روبه‌روییم که به پدیده‌ها و تاریخ و آدم‌های پیرامونش حساسیت دارد. او مدام این چهره‌ها و زمان‌ها را احضار می‌کند تا فضای شهری بسازد که انگار در حال انهدام است؛ انهدام زیبایی و جوانی. داستان بلند حبیبی با تاکید بر اهمیت جوانی در معرض زمان قرار گرفته شده، نثری موجز و صحنه‌هایی قاب گرفته شده، مخاطب خود را به خیال و مکث وا می‌دارد. متن مملو از وجود متفاوت زیستن است در تهران این روزگار و آدم‌هایی که بخش‌های مهمی از هویت‌شان در نزدیکی یا تناقض با شهر وزمانه‌شان ساخته شده است. کیلومتر 11 جاده‌ی قدیم ارومیه به سلماس درباره‌ی برخورد با واقعیت نامهربان جهان بیرون است و جوانی‌ای که تلاش می‌کند مقاومت کند مقابل این هجمه‌ی تاریخی. حبیبی که پیش از این در کتاب‌هایی چون پلک ماهی و بودای رستوران گردباز از وجودهای متزلزل نوشته بود، باز هم سراغ قلب بودن می‌رود وسط شهری بزرگ...
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
739.۶۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
113 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۴۶:۰۰
نویسندهحامد حبیبی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۲/۱۸
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
10,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۳۹.۶۰ کیلوبایت
۱۱۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.2
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من و من زیادی تو شروعش به خرج دادم ولی همین که تمرکز کردم، چنان به دلم نشست که نه می‌تونستم زمین بذارمش، نه ادامه بدم. چون می‌ترسیدم زود تموم شه و من بمونم و انتخاب کتاب بعدی. که البته وقتی دیدم قلم آقای حبیبی این‌چنین گیرا و دلنشینه، انتخاب کتاب بعدی برام آسون‌تر شد. خلاصه کتاب انقد قشنگ بود برام که همش تو این فکر بودم وقتی تمومش کردم چی ازش بگم که وقتی یکی دیدگاه من رو خوند، مجاب شه که کتاب رو بخونه.. از این شاخه به اون شاخه پریدن های جملات نه تنها آزارت نمیده، حتی برات جذابه که بدونی جمله ای که داری می‌خونی قراره با کدوم کلمه وصل شه به جمله ی بعدی. تنها ایرادی که می‌تونم بگیرم اینه که کاش بهتر تموم می‌شد.

3

نگاه تلخ و ویژه ای به زندگی و آدم هایش دارد. جمله ها و تشبیه هایی مخصوص خودشان داشتند که دوست داشتم. کاش پایان بندی جذاب تری داشت. دز مجموع متفاوت و خواندنی ست.

3.2
(6)
25,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کیلومتر 11 جاده ی ارومیه به سلماس
کیلومتر 11 جاده ی ارومیه به سلماس
حامد حبیبی
نشر چشمه
3.2
(6)
25,000
تومان