0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شناخت درمانی

معرفی، خرید و دانلود کتاب شناخت درمانی

مبانی و فراتر از آن
نویسنده:
جودیت اس بک
درباره شناخت درمانی
این کتاب چرا نوشته شده است؟ طبیعی است هر کسی که کتابی درباره‌ی روان‌درمانی می‌خواند، این پرسش را از خود بپُرسد. این پیش‌درآمد در پی آن است که به این سؤال پاسخ دهد. برای‌ این‌که این پرسش خوانندگان کتاب شناخت‌درمانی: مبانی و فراتر از آن، تألیف دکتر جودیت س. بک پاسخ داده شود، باید توجه خواننده را به نخستین روزهای شناخت‌درمانی و روند رُشد آن از آن زمان تاکنون جلب کنم. زمانی‌که من برای اولین بار شروع به درمان بیماران با استفاده از مجموعه روش‌هایی کردم که بعدها «شناخت‌درمانی» نام گرفتند، هیچ تصوری از این‌که این روش که به‌طور جدی از آموزش روانکاوانه من فاصله گرفته بود، مرا به کجا خواهد برد، نداشتم. من با توجه به مشاهدات بالینی‌ام و نیز براساس برخی مطالعات و آزمایش‌های بالینی نظام‌دار، این نظریه را ارائه کردم که هسته‌ی اختلالات بالینی نظیر افسردگی و اضطراب، اختلالی در تفکر است. این اختلال در تفکر به شکل نوعی سوی‌مندی نظام‌دار در شیوه‌ی تفسیر بیمار از تجارب خاصی جلوه‌گر می‌شود. من دریافتم که می‌توانم با هدف قرار دادن این تعابیر غیرسود‌مند و پیشنهاد دادن پاسخ‌های جایگزین که همان توضیح‌های احتمالی دیگر برای تبیین این رویداد هستند، سریعاً نشانه‌های بیماری را تا حدودی تسکین دهم. آموزش به بیماران در استفاده از این مهارت‌های شناختی موجب ابقای بهبودی می‌شد. این تمرکز بر مشکلات این‌جا و اکنون بیمار، طی حدود ۱۰ الی ۱۴ جلسه منجر به برطرف شدن کامل نشانگان بیماری می‌شد. بعدها آزمایش‌های بالینی که توسط گروه خود من و پژوهشگران و بالینی‌گرانی در سایر جاها انجام شد، کارآمدی این روی‌کرد را در درمان اختلالات اضطرابی، افسردگی و وحشت‌زدگی نشان داد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
5.۰۳ مگابایت
تعداد صفحات
448 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۵۶:۰۰
نویسنده جودیت اس بک
مترجملادن فتی
مترجم دومفرهاد فریدحسینی
ناشرنشر دانژه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Cognitive therapy: basics and beyond
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
160,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۵.۰۳ مگابایت
۴۴۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
آموزنده 🦉 (2)
5
ستاره
30 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
20 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من یه کتاب از جویدت بک خوندم که از هر دکتری بیشتر بهم کمک کرد برای لاغری و کمک به کاهش وزن .در اون کتاب مطالب روانشناسی که برای من که پرخوری عصبی داشتم بسیار مفید بود به طوری که عاشق اون کتابم .عنوان کتاب لاغر شوید و لاغر بمانید. این کتابش رو هم مشتاق شدم که بخوانم مطمّنم که گنجینه ای با ارزش برام خواهد بود

5
آموزنده 🦉

برای دانشجویان کارشناسی خیلی کمک کننده و اموزنده است با توجه به قیمت بالای کتاب الان که تخفیف هم خورده ازش استفاده کنید ارزشش رو داره.

1

متاسفانه این کتاب نسخه قدیمی هست، نسخه جدیدتر در بازار موجوده که تفاوت هایی داره

4

کتاب بدی نیست ولی خوانشش سخته ولی من کتاب لیهی ترجیح میدم

2

تخصصی هست و به درد عامه نمیخوره

4

میشه این کتاب رو جز فیدی پلاس قرار بدین؟

5

عالی

3.5
(10)
آموزنده 🦉 (2)
140,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شناخت درمانی
شناخت درمانی
مبانی و فراتر از آن
نشر دانژه
3.5
(10)
آموزنده 🦉 (2)
140,000
تومان