0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آبنبات هل دار
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آبنبات هل دار

نویسنده:
مهرداد صدقی
ناشر:
سماوا
درباره آبنبات هل دار

یکی از خوراکی‌های محبوب بچه‌ها همیشه آبنبات بوده است و آبنبات هل دار یکی از انواع خوشمزه و دلچسب آبنبات است که حس و حال دهه‌ی شصت ایران را در خود دارد. درست مثل کتاب آبنبات هل دار که مهرداد صدقی آن را نوشته است و در آن تلاش کرده است کمی نوستالژی را به خاطرمان بیاورد. این کتاب ۴۰۰ صفحه‌ای در سال ۱۳۹۵ در کشور منتشر شد و توانست جایگاه خود را در میان علاقه‌مندان به ادبیات داستانی ایران پیدا کند. این کتاب اولین جلد از مجموعه‌ای است که با کتاب‌های آبنبات پسته‌ای، آبنبات دارجینی و آبنبات نارگیلی ادامه پیدا می‌کند. این کتاب‌ها را نشر سوره مهر منتشر کرده است. داستان طنز آبنبات هل دار نسخه صوتی و الکترونیکی هم دارد و نسخه صوتی آن با صدای میرطاهر مظلومی بازیگر توانمند کشورمان منتشر شده است. اگر به دنبال این نسخه هستید می‌توانید آن را در دسته‌بندی داستان و رمان فیدیبو دانلود کنید.

آبنبات هل دار از زبان پسری به نام محسن  از سال‌های جنگ در ایران می‌گوید و از عروسی‌ها، عزاداری‌ها، دغدغه‌های مردم و چیزهایی شبیه این حرف می‌زند. اولین برخوردهای مردم با خوراکی‌ها و وسایل لوکس و جدید و چیزهایی مانند تلویزیون رنگی در این کتاب با لحنی طنزآمیز و جذاب روایت شده است و خوشی‌های ساده‌ی مردم پر رنگ شده است. این کتابی نگاهی تا حدی حسرت آلود به آن روزها دارد و این موضوع را به ذهن متبادر می‌کند که علی رغم کم بودن امکانات در آن دوران زندگی با شادمانی بیشتری همراه بوده است

خلاصه کتاب صوتی آبنبات هل دار

محسن پسر نوجوانی اهل بیرجند است که برادرش می‌خواهد به جبهه برود و فضای خانواده‌اش که از طبقه متوسط هستند برای همین موضوع تغییر کرده است. او  پسری سرزنده و شیطان است که خرابکاری‌های بامزه‌ای انجام می‌دهد و در دل این کارها روایتی از روزگار یک خانواده‌ی طبقه‌ی متوسط، که طبقه‌ی غالب جامعه ایران است بیان شده است. او دروغ‌های شاخدار می‌گوید و حتی زیراب همکلاسی‌هایش را در مدرسه می‌زند. در کوچه با بچه‌ها فوتبال بازی می‌کند و از آش پشت پای پسر همسایه که دسته‌جمعی در کوچه پخته‌اند می‌چشد. به عروسی می‌رود و برنامه‌ریزی می‌کند با پول‌هایی که در مجلس جمع کرده چه چیزهایی بخرد.

مهرداد صدقی کیست؟

مهرداد صدقی نویسنده‌ی ایرانی متولد بجنورد است و در سال ۱۳۵۶ به دنیا آمده است. کودکی او در دهه‌ی شصت همان فضایی که داستان آبنبات هل دار در آن روایت شده است به دنیا آمد. او در دانشگاه در رشته‌ی مهندسی صنایع درس خوانده و دکترای صنایع چوب و کاغذ دارد اما با این وجود به نوشتن روی آورده است و استعدادش را در طنز پردازی نشان داده است. در بالا به تعدادی از کتاب‌های او اشاره کردیم در ادامه تعداد دیگری از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • آخرین نشان مردی
  • میرزا روبات
  • نقطه ته خط
  • مغز نوشته‌های یک نوزاد

از روی کتاب آخرین نشان مردی سریالی با عنوان پدر پسری ساخته شد که در سال ۹۹ از شبکه پنج پخش شد و با استقبال مخاطبان مواجه شد.

چرا باید کتاب صوتی آب نبات هل دار را شنید؟

بیخود نیست که کتاب آبنبات هل دار بیش از ده بار تجدید چاپ شده است و نسخه صوتی آن هم در میان شنیدنی‌ترین کتاب‌ها قرار دارد، این کتاب یک اثر تماماً ایرانی است که سال‌های به خصوصی را در تاریخ ایران به خاطر افراد می‌آورد. هم نوجوانان و جوانان این دوره که آن روزها را به یاد نمی‌آورند می‌توانند این کتاب را بخوانند و به یک فضای شاد و بامزه از گذشته بروند و هم کسانی که در آن روزها زندگی کرده‌اند می‌توانند به این شکل آن روزها را دوباره به یاد بیاورند و احساسش را دوباره تجربه کنند. صدقی به شیوه‌ای هنرمندانه به مخاطبش تلنگر می‌زند و می‌گوید راه‌هایی برای آسان‌تر گرفتن زندگی هم وجود دارد. از سوی دیگر صدای گرم میرطاهر مظلومی نسخه صوتی این کتاب را متفاوت کرده است و باعث شده است هرچه بیشتر از آن لذت ببرید.

در بخشی از کتاب صوتی آبنبات هل دار می‌شنویم

عمه بتول، که شاباش را ریخت روی عروس و داماد، گریه کنان گفت:‌«قربانشان برم! چی به همم می‌آن.» هیچ یک از بچه‌ها به عروس و داماد نگاه نکردند که آیا به هم می‌آیند یا نه؛ چون همه مشغول جمع کردن پول بودند. حمید مثل ژان والژان، پایش را گذاشت روی یکی از پول‌ها تا نتوانم آن را بردارم. تا خم شدیم، کله‌هایکان خورد به همدیگر و برای این شاخ درنیاوریم زود تف کردیم. هرچند حمید آن را برداشت، بازهم من از او بیشتر پول جمع کرده بودم؛ شانزده تومان و پنزار. با آن پول می‌شد یک ساندویچ کالباس با نوشابه، یک بستنی، یک لیوان تخمه و یک آدامس بخرم. حمید دوازده تومان جمع کرده بود، سعید بیست پنزار، و فرهاد پونزه زار. فرهاد در یک اقدام خودشیرین کنی، پولش را برد داد به عروس و داماد. توی دلم گفت:‌«چی غلطا!» ولی محمد که از این حرکت خوشش آمده بود یک ده تومانی به او داد. بلافاصله من و حمید هم پولمان را به محمد دادیم؛ اما چون خبری از پاداش نشد در همان شلوغی با التماس مجبورش کردیم پولمان را پی بدهد.

توی مردانه همه مردها در یک ردیف نشسته بودند ود داشتند از جبهه و کوپن روغن نباتی و نفت برای زمستان حرف می‌زدند.

پیشنهادهایی برای دوست داران کتاب صوتی آبنبات هل دار

کتاب آبنبات هل دار از آن دسته کتاب‌هایی است که خواننده را از زمان و مکان خودش جدا می‌کند و او را به درون قصه می‌برد و اجازه می‌دهد احساسات جدیدی را تجربه کند. کتاب‌های دیگری هم با این خصوصیات وجود دارند. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
697.۷۳ مگابایت
مدت زمان
۱۲:۴۲:۰۴
نویسندهمهرداد صدقی
راویمیرطاهر مظلومی
ناشرسماوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۰۵
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۹۷.۷۳ مگابایت
۱۲:۴۲:۰۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 173 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (7)
اجرای روان 🎙️ (5)
5
ستاره
76 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
3 ٪
115 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

به هر حال من هم آب نبات هل دار( البته به زحمت تا آخر تحملش کردم) و هم دارچینی رو گوش دادم ،دارچینی رو بیشتر دوست داشتم ،اما چیزی که آزارم میده اینکه چطور از توی خانواده ای اینطور بهم ریخته که همه مشغول دروغ گویی و سر هم و سر دیگران کلاه گذاشتن هستن و مدام غیبت میکنن و دروغ میگن و از هم دزدی های کوچک و بزرگ میکنن،یکی میشه محمد و یکی میشه ملیحه یکی مومن و معتقد و یکی درسخوان و دانشجوی پزشکی در حالی که به محسن کوچکترین توجهی از لحاظ تربیت اجتماعی و درس خواندن نمیشه ،بعد ناگهان بدون هیچ پیش زمینه ای محسن متحول میشه و غیره و غیره .به نظرم نویسنده ایده خوبی داشته ولی پردازش اون جای بحث داره.

5

یکی از بی‌نظیرترین داستان هاییه که تا بحال خوندم . اینقدر طنز شیرینی داره که واقعا مثل یه آبنبات فوق العاده خوشمزه است . روایتی از سال‌های جنگ که با آداب و رسوم و روابط خانواده و شیطنت های پسر بچه ای ده ساله اینقدر جذابِ که دلت نمیخواد رهاش کنی . داستانی برای تمام سنین . من با بچه هام گوش میکنیم و تمام مدت میخندیم . ممنون از آقای صدقی با این قلم روان و طنز شیرین و دلچسبشون و البته که جای تشکر ویژه هم از آقای مظلومی داره که شیرینی داستان رو با روایت عالیشون صدچندان میکنن . فقط امیدوارم آبنبات پسته ای هم آقای مظلومی بخونن تا سه گانه شیرین آبنبات ها کامل بشه . حتما بشنوین این داستان فوق العاده رو

5

این کتاب خیلی جالبی بود برای من و دوتا پسرام که تقریبا همسن و سال راوی داستان هستن این کتاب رو ما باهم و چند بار گوش دادیم حتی جمله های کتاب رو بچه ها تقریبا حفظ شدن و برای تکیه کلام ازش استفاده میکنن هنرمندی نویسنده کتاب که توی این همه هیاهو و تنوع چنین تاثیر گزاری برای نوجوان ها داره قابل تقدیره همچنین راوی محترم که با لحن زیبا و زیر و بم های استادانه تاثیر کتاب رو دوچندان کرده لطفا اگه امکانش هست جلد های دیگر مجموعه هم صوتی بشه ممنونم

4
سرگرم‌کننده 🧩

کتاب مثل اسمش شیرین بود فقط بعضی حوادث کتاب با واقعیت اون زمان همخوانی نداشت مثلا در بجنورد دهه ۶۰ سنگ قبرها اونم برای زنها عکس داشته اند؟ تقریبا غیر ممکنه! و از این دست ناهماهنگی های زمانی بازم داشت. روایت آقای میرطاهر خوب بود ولی بهتر هم می تونست باشه. خطاب به ناشر صوتی: لطفا کتاب بعدی (ابنبات پسته ای) را هم به صورت صوتی منتشر کنید تا بین دو کتاب گپ نیفتد و سیر زمانی حوادث از دستمان خارج نشود. با تشکر

4

موزیک در اول هر فصل یکم آزار دهنده بود ، کتاب با ریتم خیلی خوبی شروع شد با طنز فوق العاده ، ولی از اواسط کتاب رفته رفته انگار دست نویسنده از داستان جذاب خالی شد . و آخر کتاب هم به نظرم میشد بهتر تموم بشه . در کل برای کسانی که قصد دارن این کتاب رو گوش بدن توصیه میکنم که اینکار رو انجام بدن . کتاب قشنگیه مخصوصاً با صدای جذاب استاد مظلومی

1

درود بر شما خدا قوت ببخشید تکرار نام کتاب نویسنده و گوینده از ارزش اثر می کاهد. هرچند طبق روال سایر رمان هائی که در مورد جنگ ایران و عراق است تا حدودی کلیشه ای بود در کنار مردسالاری ها و تبعیضات طبقاتی و جنسیتی حاکم در ایران... ولی مایه های طنزگونه خوب بود مخصوصا با اجرای جناب آقای میرطاهر موفق باشید و مانا ?

5

عالی بود خیلی ممنونم هم راوی و هم کتاب بی نظیر بودن ?. کاش آبنبات پسته ای رو هم صوتی کنید??? که بتونیم به ترتیب کتابها رو بخونیم . واقعیتش انقدر صدای راوی برای این کتاب مناسب بود که برای اولین بار تو عمرم دلم نمیخواد کتاب چاپی رو زودتر بخونم ?لطفا آبنبات پسته ای هم زودتر صوتی کنید ??

5

ساده و روان و خودمانی نوشته شده بود و دارای طنز ریز و زیبایی بود. اول هر بخش نام نویسنده هی تکرار میشد که میزدم بره جلو فقط این ایراد رو داشت. کاشکی ترتیب خواندن کتابها رو هم میگفتن چون ادامه و مکمل یکدیگرند گویا

5

این کتاب فوق‌العاده است. چند بار تا حالا هم گوش کردم هم خوندم. کلا هر وقت ناراحتم این کتاب رو گوش میکنم. اجرای آقای مظلومی دلنشین و زیباست. کاش بقیه جلد های این مجموعه هم به صورت صوتی و با روایت آقای مظلومی منتشر بشه.

5

عالی بود، نویسنده قلم طنز فوق العاده ای دارد خواندن و احرای راوی عالی است ولی اسکاش اول هر بخش مشخصات کتاب تکرار نمیشد! حدود یک دقیقه اول را هربار باید رد کرد که آزاردهنده است. آهنگهای انتها و گاها وسط بعضی از بخش ها هم به نظر من‌طولانی است.

نمایش 105 نقد دیگر
4.5
(173)
سرگرم‌کننده 🧩 (7)
85,000
٪30
59,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
آبنبات هل دار
آبنبات هل دار
داستان طنز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آبنبات هل دار
٪30
آبنبات هل دار
مهرداد صدقی
سماوا
4.5
(173)
سرگرم‌کننده 🧩 (7)
85,000
٪30
59,500
تومان