0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شادمانی انتخاب شماست!

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شادمانی انتخاب شماست!

آموزه هایی از یک سال همنشینی با سالخوردگان
نویسنده:
جان للند
درباره شادمانی انتخاب شماست!

کتاب شادمانی انتخاب شماست یک کتاب جالب است. شاید با شنیدن این عنوان فکر کنید با یک کتاب انگیزشی معمولی طرف هستید که می‌خواهد درباره‌ی خوشبین، شاد و راضی بودن همیشگی حرف بزند. اما این‌طور نیست این کتاب یک کتاب جالب درباره‌ی سالمندی است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و توانست سروصدای زیادی را به پا کند.

«Happiness Is a Choice You Make» داستان ۶ نفر است که بیش از ۸۵ سال سن دارند و اهل نیویورک هستند. این شش نفر در این کتاب درباره‌ی معنای پیرشدن و شروع سالمندی حرف می‌زنند و از این می‌گویند که چگونه می‌شود از این دوران زندگی لذت ببرند. جان للند نویسنده‌ی این کتاب، ابتدا قصد داشت درباره‌ی چالش‌های پیری، تنهایی‌ها و فرایند زوال جسم  و ذهن بنویسد؛ اما با ۶ نفر مواجه شد که با وجود داشتن پیش‌زمینه‌های مختلف احساس رضایت شگفت‌انگیزی نسبت به دوران سالمندی خود داشتند و از آن لذت می‌بردند و در نتیجه‌ی یک سال همنشینی با این افراد توانست از واقعیت تازه‌ای پرده بردارد؛ سالمندی می‌تواند ثروتی غیرمنتظره باشد و شما می‌توانید از این دوران به شکل هیجان‌انگیزی استفاده کنید. کتاب شادمانی انتخاب شماست مجموعه‌ای درس‌هایی است که می‌توانند کیفیت زندگی شما را در این دوران به‌شدت افزایش دهد. کافی است ذهن خود را تغییر دهید و تصمیم بگیرید. افرادی هم هستند که معتقدند این کتاب تنها برای سالمندان نیست و می‌تواند بر ذهن هرکسی اثرگذار باشد تا شادتر زندگی کند.

جان للند کیست؟

جان للند (john leland) یک نویسنده‌ی مشهور آمریکایی است که در سال ۱۹۵۹ به دنیا آمده است. او در کالج کلمبیا در رشته‌ی زبان انگلیسی درس‌خوانده است و سال‌هاست به‌عنوان خبرنگار فعالیت می‌کند. او خبرنگار نیویورک‌تایمز است و پیش از آن در نیوزویک، دیتیل، نیوزدی و اسپین فعالیت کرده است. او به‌خاطر فعالیت‌هایش دو بار جایزه‌ی بین‌المللی خبرنگاری دریافت کرده است. او علاوه بر کتاب شادمانی انتخاب شماست دو کتاب «hip: the history» و «why Kerouac matters» را نوشته است.

دو دلیل برای شنیدن کتاب شادمانی انتخاب شماست

  • سالمندی را از یک زاویه‌ی تازه ببینید، اغلب افراد هنگام به‌یادآوردن سالمندی چیزهایی مانند محدودشدن روابط و توانایی‌ها را به یاد می‌آورند؛ اما این کتاب درباره‌ی چیزهای متفاوتی حرف می‌زند و به پتانسیل‌های این دوران اشاره دارد.
  • با انگیزه‌ی بیشتری پیش بروید. شادمانی انتخاب شماست به سالمندی به‌عنوان دورانی به سمت غروب نگاه نمی‌کند؛ بلکه تلاش می‌کند به خوانندگانش انگیزه بدهد تا از این دوران لذت ببرند و انتخاب‌های مناسبی برای خودشان انجام دهند. با خواندن این کتاب و آشنایی با شخصیت‌هایش درخواهید یافت سالمندی یک فرصت است که می‌توانید از آن لذت ببرید.

کتاب صوتی شادمانی انتخاب شماست، آموزه‌هایی از یک سال همنشینی با سالخوردگان را عطیه پورصالح به فارسی برگردانده است و انتشارات کتابسرای نیک آن را منتشر کرده است. نسخه صوتی این کتاب با صدای کامبیز خلیلی منتشر شده است که آن را با صدایی رسا و خوب خوانده است و اگر فکر می‌کنید ترجیح می‌دهید کتابتان را بشنوید می‌توانید آن را در همین صفحه در دسته‌بندی روانشناسی از فیدیبو دانلود کنید.

در بخشی از کتاب شادمانی انتخاب شماست می‌شنویم

این شش سالخورده همگی برای گذر از این روزها سازوکار‌های خاص خود را خلق کرده بودند؛ اما اغلب راهبرد‌های آنها به روشی مشابه خلاصه می‌شد: صرف وقت و انرژی برای چیز‌های رضایت‌بخشی که هنوز هم می‌توانند انجام دهند، نه زاری و شکوه برای کار‌هایی که سابق‌براین می‌توانستند انجام دهند، ولی الان نمی‌توانند. متخصصان سالمندشناسی آن را «بهینه‌سازی انتخابی در جهت جبران کاستی» می‌نامند: افراد پیر از آنچه که برایشان باقیمانده حداکثر استفاده را می‌کنند تا آنچه را که ازدست‌داده‌اند جبران کنند. (به گفته‌ی جیمز براون: «او باید از آنچه دارد، برای یافتن آنچه می‌خواهد استفاده کند.») اگر سی درصد از قابلیت‌های سابق خود را دارید، آن را صرف کار‌هایی کنید که دوست دارید. شاید خطرپذیری جوانی به‌خاطر این فکر است که زندگی ارزش زیستن ندارد وقتی دیگر نتوانید چیز‌هایی را انجام دهید که الان می‌توانید.

در شطرنج، گاهی بازیکنان از تکنیکی به نام «آنالیز درجه یک» برای تقویت و تداوم بازی خود استفاده می‌کنند. آنها به‌جای آنکه در ابتدای بازی به جلو و در پایان به عقب حرکت کنند، توالی حرکاتی را که به چینش خاص مهره‌ها می‌انجامد دنبال می‌کنند. یعنی اگر مهره‌ی سفید اندکی اریب پیش می‌رود، بررسی می‌کنند چه حرکتی برای رسیدن به این خانه انجام داده و قبل از این چه حرکتی کرده است؟

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب شادمانی انتخاب شماست

خواندن کتاب شادمانی انتخاب شماست مانند زدن یک عینک تازه و نگاه‌کردن با آن به زندگی است. چنین کتابی می‌تواند ذهن شما را بازتر کند. کتاب‌های دیگری هم هستند که چنین خاصیتی دارند و می‌توانند روی دیدگاه شما درباره‌ی سالمندی اثرگذار باشند. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
274.۴۶ مگابایت
مدت زمان
۰۹:۵۰:۵۲
نویسندهجان للند
مترجمعطیه پورصالح
راویکامبیز خلیلی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۰/۱۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۷۴.۴۶ مگابایت
۰۹:۵۰:۵۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
100 ٪
1
(1)
73,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
شادمانی انتخاب شماست
شادمانی انتخاب شماست
آموزه هایی از یک سال همنشینی با سالخوردگان

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شادمانی انتخاب شماست!
شادمانی انتخاب شماست!
آموزه هایی از یک سال همنشینی با سالخوردگان
انتشارات کتاب‌سرای نیک
1
(1)
73,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر