0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آنسان که انسان می اندیشد
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آنسان که انسان می اندیشد

نویسنده:
جیمز آلن
ناشر:
ماه آوا
درباره آنسان که انسان می اندیشد

از کوزه برون همان تراود که در اوست. این مصداق بارز کتاب «آنسان که انسان می‌اندیشد» است. خیلی از مواقع ما عوامل زیادی همچون خانواده و جامعه را مقصر صد درصد همه‌ی مشکلاتمان می‌دانیم اما آیا واقعا همین‌طور است؟ آیا همیشه و به طور کامل دیگران باعث ناکارآمدی و سقوط ما هستند؟

یقینا جواب منفی است  و در پاسخ باید بگوییم: به قول قدیمی‌ها هرکس نان دلش را می‌خورد. برای رسیدن به تعالی و رشد فردی آیا خواندن کتاب‌های انگیزشی کافی است؟ کلاس‌های مسیرهای موفقیت و ... به تنهایی مارا به درجاتی بالایی انسانی هم درکنار افزایش سرمایه می‌رسانند؟ خیر

در کنار تمام این‌ها ما به تلنگری نیاز داریم که به ما یاداور شود که نباید تنها اوضاع مالیمان را ارتقا دهیم، آنچه بیشتر اهمیت دارد اوضاع روح و شخصیتمان است که باید متعالی شود.

درباره‌ی کتاب صوتی آنسان که انسان می‌اندیشد

کتاب آنسان که انسان (As a Man Thinketh) می‌اندیشد کتابی است که  غذای تعالی روح شما را فراهم می‌کند و به خواننده یاداوری می‌کند که آنچه از شما در بیرون و برای دیگران نمود دارد، دقیقا همان‌چیزی است که شما از روحتان ساخته‌اید. آیا این کاردستی خود را می‌پسندید؟

جیمز آلن نویسنده اثر، سخت معتقد است که اندیشه‌ی شما چیزی از شما می‌سازد که در جامعه حضور دارد و نوع اندیشه‌ی شما بر شخصیت شما تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. کتاب آنسان که انسان می‌اندیشد در سال ۱۹۰۲ نوشته و منتشر شده است. همان‌طور که اشاره شد، موضوع محوری این کتاب تأثیر اندیشه بر جسم و روح آدمی و جنبه‌های مختلف زندگی و در نهایت بهبود و توسعه فردی از طریق رشد و پرورش آن است. به اعتقاد نویسنده اندیشه‌ی شما متاثر از محیط اطرافتان است و همان‌طور که خودش از محیط بیرون تاثیر می‌پذیرد، بر اطراف نیز تاثیر می‌گذارد. یک شخصیت شریف و متعالی به‌واسطه بخت و اقبال شکل نمی‌گیرد، بلکه حاصل تلاشی مستمر در راستای تفکر صحیح و معلول پرورش دراز مدت در جوار افکار متعالی است. به قول جیمز آلن در کتاب آنسان که انسان می‌اندیشد، اندیشه هم مانند عضلات بدن که با ورزش کردن ورزیده می‌شوند، با تفکرات درست و البته مثبت شکل می‌گیرد و بر رفتار فرد تاثیر می‌گذارد. این کتاب به مدت ۱۰۰ سال است که همواره در لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار دارد.

درباره‌ی جیمز آلن نویسنده کتاب آنسان که انسانن می‌اندیشد

جیمز آلن در تاریخ ۲۸ نوامبر سال ۱۸۶۴ در خانواده‌ای بسیار فقیر به دنیا آمد و در سن ۱۵ سالگی به دلیل مرگ پدر مجبور به ترک تحصیل شد تا بتواند کار کند و خرج مادر و دو برادر کوچک‌ترش را بدهد. او که به نویسندگی و البته روزنامه‌نگاری علاقه‌ی زیادی داشت اوایل کارگری کرد و چندی بعد در شرکت‌های خصوصی مشغول به کار شد؛ تا اینکه توانست در سال ۱۸۹۳ به لندن و به دنبال آن به جنوب ولز نقل مکان کند و به علاقه‌ی خود یعنی روزنامه نگاری و تهیه گزارش بپردازد. در سال ۱۸۹۵ با لیلی لوییزا ارام آشنا شد و در همان سال با او ازدواج کرد او تواست در مجله عصر طلایی استخدام شود و طی گزاراشت خود توانست از راز ذهن مطلع شود و اولین کتاب خود را به نام از «فقر تا قدرت» را منتشر کند که سر و صدای زیادی را بر پا کرد و  به عنوان برترین‌ها در مجله‌ی عصر طلایی معرفی شود. جیمز آلن در سم ۳۸ سالگی با تاثیر پذیری از تولستوی به به شهر ایلفراکامپ نقل مکان کرد و به نویسندگی مشغول شد. او توانست در طی ۹ سال ۱۹ کتاب منتشر کند و به کمک همسرش مجله‌ی فلسفلی پرتو خرد را روانه‌ی بازار کرد.

درباره‌ی ترجمه کتاب صوتی آنسان که انسان می‌اندیشد

این کتاب به مدت ۱۰۰ سال است که هم‌چنان جز پرفروش‌ترین‌ها قرار دارد و تقریبا به همه‌ی زبان‌ها از جمله زبان شیرین فارسی نیز ترجمه شده است. در سال ۱۳۸۲ گیتی خوشدل این کتاب را با نام «تو همانی که می‌اندیشی» به همت انتشارات قطره منتشر کرد. اما در سال ۱۳۹۵ این کتاب فلسفی را امیرحسن مکی با زبان فارسی بازنویسی کرد و انتشارات آریاگهر آن را چاپ کرد . اما در سال ۱۳۹۹ انتشارات صوتی آوانامه نسخه‌ی صوتی این کتاب را با صدای رضا عمرانی برای آن دسته از افرادی که به شنیدن کتاب علاقه دارند، منتشر کرد.

کتاب صوتی آنسان که انسان می‌اندیشد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب گروه سنی خاصی ندارد و هر آن کسی که به دنبال تعالی و رشد فردی است، خواندن این کتاب برایش مفید و البته واجب خواهد بود. برای تهیه و دانلود pdf کتاب آنسان که انسان می‌اندیشد و یا دانلود نسخه‌ی صوتی کتاب می‌توانید به سایت فیدیبو مراجعه کنید و یا با نصب اپلیکیشن رایگان فیدیبو کتابخانه‌ی الکترونیکی خود را همه وقت و همه‌جا به همراه داشته باشید. کتاب آنسان که انسان می‌اندیشد می‌تواند هدیه‌ی مناسبی باشد برای آن کسی که ترقی شخصیتش برای شما حائز اهمیت است.

در بخشی از کتاب صوتی آنسان که انسان می‌اندیشد می‌شنویم؛

این سخن که: «انسان همان نیتی است که در دل دارد»، نه تنها تمام ابعاد وجود انسان را در برمی‌گیرد. بلکه‌ چنان جامع است که کلیه‌ی شرایط و اوضاع و احوال زندگی او را شامل می‌شود. انسان به معنای واقعی کلمه، آنسان است که می‌اندیشد و شخصیت او حاصل جمع افکار اوست. همان‌سان که تا بذری نباشد گیاهی هم نخواهد رست، هر عمل انسان هم از بذرهای نهانی اندیشه‌اش جوانه می‌زند و تا اندیشه‌ای در کار نباشد عملکردی هم نخواهد بود. این مطلب همان‌قدر درباره‌ی اعمال «خودجوش» و «ناخودآگاه» صدق می‌کند که در مورد اعمال عمدی صادق است. عمل از انديشه شکوفا می‌شود و خوشی و رنج میوه‌های آن هستند؛ از این رو، انسان میوه‌های تلخ و شیرین درختانی را می‌چیند که آن‌ها را به دست خود کاشته است. ما حاصل انديشه‌ای هستیم که در سر داریم. اگر اندیشه‌ی انسان اهریمنی باشد، پیامد آن درد و رنج خواهد بود. درست همان‌گونه که ارابه از پس گاو می‌آید، و اگر انديشه‌ی انسان پاک و ناب باشد، سعادت و خوشی هم‌چون سایه، درپی‌اش روان خواهد شد. به یقین جز این نخواهد بود. انسان پرورده‌ی قانون حاکم برجهان هستی است. نه مخلوق مکر و نیرنگ و قانون علت و معلول در قلمرو نهانی اندیشه، همچون دنیای مادی و ملموس، مطلق و تمام عیار است. یک شخصیت شریف و متعالی به واسطه‌ی بخت و اقبال شکل نمی‌گیرد. بلکه حاصل تلاشی مستمر در راستای تفکر صحیح و معلول پرورش دراز مدت در جوار افکار متعالی است. به همین ترتیب، یک شخصیت پست و فرومایه از در سر داشتن مداوم افکار حقیر ناشی می‌شود.

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
67.۲۵ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۰۸:۳۵
نویسندهجیمز آلن
مترجمامیرحسن مکی
راویرضا عمرانی
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۱/۲۴
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۷.۲۵ مگابایت
۰۱:۰۸:۳۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
46 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
23 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
7 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

بد نبود، انگار داشت سر خط اخبار میگفت ،اینقدر خلاصه معلومه کتاب خوبیه ولی حیف که خیلی خلاصه شده راوی خوب بود ولی اون صدای زمینه ترسناک بود

5
آرامش‌بخش 🌱
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

خوندن این کتاب کم حجم از واجباته گوینده عالی و موزیک متن فوق الاده متناسب با متن و صدای گوینده قطعا پیشنهاد میکنم

4

کتاب بدی نیست. بیشتر مثل یه پادکسته. یه سری دیدگاه بهمون میده و بعضی چیزها رو یادآوری می کنه

4

کتاب خوبی بود اما انتظار محتوا جدید و انقلابی نداشته باشید راوی هم خوب بود.

1

شعاری ،کلیشه ای ، واقعا هیچ و هیچ صدای راوی ام یکم کسل کننده بود

5

بسیار عالی مختصر ولی جامع

5

عااااااااالی

3

خوب بود

4
(13)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
54,600
٪30
38,220
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
آنسان که انسان می اندیشد!
آنسان که انسان می اندیشد!
جیمز آلن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آنسان که انسان می اندیشد
٪30
آنسان که انسان می اندیشد
جیمز آلن
ماه آوا
4
(13)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
54,600
٪30
38,220
تومان