0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه به احساسات دیگران پی ببریم
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی چگونه به احساسات دیگران پی ببریم

نویسنده:
پل اکمن
درباره چگونه به احساسات دیگران پی ببریم

درباره‌ی کتاب صوتی چگونه به احساسات دیگران پی ببریم

کتاب «چگونه به احساسات دیگران پی ببریم» با عنوان انگلیسی (Emotions Revealed) برای اولین بار در سال 2003 منتشر شد. این اثر در چاپ دوم تصحیح و به روز و فصل جدیدی با عنوان دروغ‌ها و احساسات به آن افزوده شد. این فصل حاصل جدیدترین پژوهش‌ها و تحقیقات نویسنده در ارزیابی صداقت است.

پل اکمن احساسات را تعیین کننده‌ی کیفیت زندگی می‌داند. او معتقد است احساسات می‌تواند لحظات بسیار لذت بخشی را برای ما به همراه بیاورد و از طرف دیگر باعث ایجاد آسیب‌های شدیدی به شخص گردد.

او در این اثر 4 مهارت اساسی را برای درک احساسات و افکار مردم را توضیح می‌دهد و راهکارهایی برای بهبود این توانایی توصیه می‌کند.

مهارت اول: درک احساسات خود پیش از حرف زدن و اقدام به عمل

مهارت دوم: انتخاب احساسات بدون آزاردادن دیگران و دست‌یابی به اهداف

مهارت سوم: حساسیت بیشتر داشتن نسبت به احساسات بقیه

مهارت چهارم: استفاده‌ی محتاطانه از اطلاعات و احساسات سایرین

پل اکمل توضیح می‌دهد که اغلب احساسات به سرعت و بدون نقش داشتن ضمیر ناخودآگاه در شکل می‌گیرد. اغلب افراد کنترل کاملی بر روی احساسات خود ندارند. این کتاب متداول‌ترین احساسات و نحوه‌ش شناخت و کنترل آن را مورد بررسی قرار میدهد.

فصل‌های کتاب صوتی چگونه به احساسات دیگران پی ببریم

فصل اول: احساسات در فرهنگ‌های مختلف

فصل دوم: چه مواقعی احساساتی می‌شویم

فصل سوم: تغییر موضوعاتی که باعث برانگیخته شدن احساسات در ما می‌شود

فصل چهارم: رفتارهای احساساتی

فصل پنجم: غم و درد

فصل ششم: خشم

فصل هفتم: ترس و تعجب

فصل هشتم: تحقیر و انزجار

فصل نهم: احساسات لذت بخش

فصل دهم: دروغ‌ها و احساسات

خاتمه: زندگی با احساسات

درباره‌ی پل اکمن نویسنده‌ی کتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم

پل اکمن روان‌شناس برجسته، استاد دانشگاه، پژوهشگر و نویسنده‌ی آمریکایی است. او پنجاه و نهمین روان‌شناس قرن بیستم لقب گرفته و یکی از پیشگامان مطالعه در مورد احساسات و ارتباطات حالت چهره به شمار می‌آید.

 

پل اکمن در سال 1934 در واشنگتن به دنیا آمد. پدرش متخصص اطفال و مادرش وکیل بود. خواهرش نیز دانش آموخته‌ی رشته‌ی روان‌شناسی است. پل اکمن در سن 15 سالگی وارد دانشگاه شیکاگو شد. او پس از 3 سال به دانشگاه نیویورک رفت و مدرک لیسانس خود را از این دانشگاه دریافت کرد. در همین دوره بود شیفته‌ی جلسات گروه درمانی و روان پویایی شد. روانشناسی بالینی رشته‌ی مورد علاقه‌ی پل اکمن بود او این رشته را برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد و دکترای خود از دانشگاه آدلفی دریافت کرد. پل آکمن مطالعه هیجانات و تاثیر آن بر زبان بدن را برای اولین بار هنگام نوشتن پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد خود آغاز کرد.

نیم قرن مطالعه و پژوهش درباره‌ی زبان بدن

پل اکمن تحقیقات گسترده‌ای در زمینه‌ی نشانه‌ها و رفتارهای غیرکلامی انجام داده است. او معتقد است زبان بدن زبانی مستقل از مرزبندی‌های امروزی است و برای تمام مردم دنیا قابل درک است. پل اکمن برای تکمیل پژوهش‌های خود به سرتاسر دنیا سفر کرده و از چهره‌ی افراد در حالات مختلف عکاسی کرده است. او حتی به قبایل بدوی رفته و زبان بدن آنها را نیز مورد کنکاش قرار داده است. حاصل پژوهش‌های گسترده و پردازش هزاران تصویر وجود 7 نوع احساس مشترک در میان همه‌ی انسان‌ها را نشان می‌دهد که فارغ از زبان و فرهنگ برای همه قابل درک است.

آثار و افتخارات پل اکمن

پل اکمن در سال 2011، از سوی مجله‌ی تایمز به عنوان یکی از 100 چهره‌ی تاثیرگذار بر مردم نام گرفت. او هم‌چنین پنجاه و نهمین روانشناس تاثیر گذار و پانزدهمین روان شناس تاثیر گذار قرن بیست و یکم لقب گرفته است. بسیاری کتاب‌های مرجع روان‌شناسی رو هم‌ردیف فروید و داروین قرار می‌دهند.

سریال «Lie To Me» در سال 2009 بر اساس پژوهش‌های پل اکمن ساخته شده است.

از کتاب‌های پل اکمن که ترجمه فارسی آنها در ایران وجود دارد می‌توان به «رمزگشایی از چهره» و «روان‌شناسی فریب‌کاری» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی  چگونه به احساسات دیگران پی ببریم به زبان فارسی

انتشارات کتاب‌سرای نیک، کتاب صوتی «چگونه به احساسات دیگران پی ببریم» را با ترجمه‌ی مریم تقدیسی و  خوانش فرزانه فائزی منتشر کرده است. امکان خرید و دانلود کتاب صوتی «چگونه به احساسات دیگران پی ببریم» از همین صفحه از سایت فیدیبو امکان پذیر است.

در بخشی از کتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم می‌خوانیم

در حالیکه مشغول خوردن کنسروی بودم که با خودم از آمریکا به این دهکده‌ی دورافتاده در ارتفاعات پاپوآی گینه‌ی نو یعنی محل زندگی مردم فور آورده بودم، به من نگاه می‌کرد. وقتی دیدم به من نگاه می‌کند و متوجه حالتی شدم که تمام صورتش را در برگرفته بود، چنگالم را انداختم و دوربینی که همیشه گردنم بود، بلند کردم. خوشبختانه مردم فور هنوز نمی‌دانستند دوربین چه عملی انجام می‌دهد و عادت داشتند مرا در حالیکه آن را جلوی چشمم نگه می‌داشتم، ببینند. به همین علت متوحه موضوع نشد و تا زمانی که از او عکس نگرفته بودم، رویش را برنگرداند.

آن عکس جدا از اینکه یکی از حالات متداول انزجار را نشان می‌دهد، بر اهمیت این موضوع نیز تاکید دارد خوردن چیزی که از نظر فرد مقابل‌مان ناخوشایند است، موجب اسجاد احساس انزجار می‌شود. او حتی آن غذا را امتحان هم نکرده بود. فقط تماشای من در حال خوردن آن، باعث ایجاد حس انزجار در او شده بود. سی سال قبل درباره‌ی حس انزجار نوشتم نوعی حس بیزاری. مزه‌ی چیزی که می‌خواهید آن را تف کنید. حتی خوردن چیزی نامطبوع می‌تواند باعث ایجاد حس انزجار شما شود. بویی که می‌خواهید راه بینی‌تان را به روی آن ببندید یا از آن فاصله بگیرید هم باعث ایجاد حس انزجار می‌شود و حتی اینکه چیزی نفرت انگیز چه بویی را ایجاد می‌کند هم می‌تواند باعث ایجاد نفرتی قوی شود.

منظره‌ی چیزی که فکر می‌کنید مزه یا بوی آن تنفرانگیز است هم می‌تواند باعث ایجاد این حس در شما شود. صداها هم در صورتی که در ارتباط با اتفاقات مشمئزکننده باشند، می‌تواند حس انزجار را برانگیزد. هم‌چنین دست زدن و احساس کردن چیزی چندش آور مانند لجن می‌تواند باعث ایجاد حس انزجار شود.

این فقط مزه، بو و دست زدن یا افکار و صحنه‌ها یا صداها نیستند که می‌توانند باعث ایجاد حس انزجار شوند. بلکه اعمال و ظاهر افراد یا حتی عقایدشان هم باعث ایجاد چنین حسی می‌شود. ظاهر مردم می‌تواند نامطبوع و نگاه کردن به آن‌ها تنفرانگیز باشد. برخی از مردم با دیدن فردی از شکل افتاده یا علیل یا فردی زشت رو دچار حس انزجار می‌شوند. زخمی باز هم می‌تواند تنفرانگیز باشد. منظره‌ی خون یا مشاهده‌ی عمل جراحی نیز می‌تواند چندش آور باشد. برخی از کارهای انسان‌ها هم تنفرانگیزند. اعمال انسان‌ها می‌توانند منزجر کننده باشند. افراط در آنچه که از نظر دیگران انحرافات جنسی است هم می‌تواند نفرت انگیز باشد. فلسفه یا نحوه‌ی برخورد با روشی تحقیر آمیز هم در برخی از مردم نفرت ایجاد می‌کند.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
370.۱۸ مگابایت
مدت زمان
۱۲:۵۹:۲۰
نویسندهپل اکمن
مترجممریم تقدیسی
راویفرزانه فائزی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۹/۰۵
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
63,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۷۰.۱۸ مگابایت
۱۲:۵۹:۲۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
22 ٪
4
ستاره
44 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
11 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

در اینکه پل اکمن یک نابغه در زمینه شناخت احساسات است شکی ندارم ولی این مطالب مربوط به قرون گذشته ست و بیشتر کتاب صرف توصیف وقایعی می‌شود که تجربیات پل را بیان می‌کند و هیچ ربطی به آموزش ندارد. این کتاب می‌تواند در قالب یک میکرو بوک ارائه شود. ۴ ستاره میدم به پل اکمن و ناشر و راوی ⭐⭐⭐⭐

3.6
(9)
91,000
٪40
54,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
چگونه به احساسات دیگران پی ببریم
چگونه به احساسات دیگران پی ببریم
پل اکمن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه به احساسات دیگران پی ببریم
٪40
چگونه به احساسات دیگران پی ببریم
پل اکمن
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.6
(9)
91,000
٪40
54,600
تومان