0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قدرت هوش کلامی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی قدرت هوش کلامی

نویسنده:
تونی بوزان
درباره قدرت هوش کلامی

درباره‌ی کتاب صوتی قدرت هوش کلامی

کلمات جادو می‌کنند، همه چیز را تحت کنترل خود قرار می‌دهند و به وسیله‌ی آن‌ها می‌توان دیگران را تحت تاثیر قرار داد. هوش کلامی مفهومی است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته است و آن را با سایر پارامترها مانند موفقیت مورد سنجش قرار می‌دهند. به طور کلی، هوش کلامی به توانایی به کاربردن حروف الفبا در قالب کلمات و به دنبال آن جملات گفته می‌شود. هوش کلامی با دایره‌ی لغات ارتباط معناداری دارد به این ترتیب می‌توان میزان توانایی در درک واژه‌ها را اندازه گرفت.

تونی بوزان در این اثر، جنبه‌های مختلف هوش کلامی را بازگو می‌کند. او به شما می‌آموزد چگونه از قدرت تخیل خود برای تقویت ارتباطات بهره ببرید. او پیش از هر چیزی ساختار اساسی کلام را به شما یاد می‌دهد و از تکنیک‌هایی برای افزایش دایره‌ی واژگان استفاده می‌کند. استفاده از زبان بدن، بازی با کلمات و تندخوانی از دیگر مفاهیمی است که در کتاب قدرت هوش جسمانی به آن پرداخته شده است.

فصل‌های کتاب کتاب صوتی قدرت هوش کلامی

فصل اول: سخت آغازین

فصل دوم: بازی با کلمات کودکانه

فصل سوم: قدرت کلام 1

فصل چهارم: قدرت کلام 2

فصل پنجم: کلام مغزی

فصل ششم: کلام بدن

فصل هفتم: خودتان را معرفی کنید

فصل هشتم: مطالعه کنید

فصل نهم: قدرت برقراری ارتباط

فصل دهم: به کلام آخر

 

درباره‌ی تونی بوزان نویسنده‌ی کتاب صوتی قدرت هوش کلامی

تونی بوزان، متولد سال 1942، نویسنده و مشاور آموزشی اهل کشور انگلیس است. او یکی از بنیان‌گذاران تکنیک‌های نقشه برداری ذهنی است. او این تکنیک‌ها را از آلبرت انیشتین و لئوناردو داوینچی الهام گرفته و توسعه داده است.

تونی بوزان تحصیلات دوره‌ی دبیرستان خود را در کانادا به پایان رساند و دانش آموخته‌ی رشته‌های روان‌شناسی، زبان انگلیسی و ریاضیات و علوم از دانشگاه بریتیش کلمبیا است. او اولین بار در سال 1970 مفهومی را تحت عنوان نقشه‌ی ذهن (Mind Map) ارائه کرد. او برای حمایت و توسعه‌ی این مفهوم نرم افزاری را برای حمایت از نقشه‌برداری ذهنی به اسم iMind Map در سال 2006 عرضه کرد. به اعتقاد او ترسیم نقشه‌ی ذهنی می‌تواند توانایی انسان را برای یادگیری افزایش دهد. 

 

تونی بوزان نویسنده‌ای پرکار و پرطرفدار است. اغلب کتاب‌های او در زمینه‌ی روان‌شناسی، خودشناسی و خلاقیت و توسعه‌ی مهارت‌های فردی است. او بیش از 100 جلد کتاب منتشر کرده و آثار او به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده است. از آثار تونی بوزان در ایران می‌توان به کتاب‌های «قدرت هوش کلامی»، «نقشه‌های ذهنی ویژه‌ی محل کار»، «قدرت پذیرش تغییرات» و «قدرت هوش کلامی» اشاره کرد.

 

ترجمه‌ی کتاب صوتی قدرت هوش کلامی به زبان فارسی

انتشارات کتابسرای نیک کتاب صوتی «قدرت هوش کلامی» را با ترجمه‌ی مهين خالصی در سال 1398 منتشر کرده و خوانش آن را فریبا فصیحی بر عهده داشته است. حجم این کتاب صوتی356  مگابایت است. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه از سایت فیدیبو امکان پذیر است.

در بخشی از کتاب صوتی قدرت هوش کلامی می‌خوانیم

سطح دنیای کلامی خود را بازبینی کنید

هر شغل و حرفه‌ای، واژگان و اصطلاحات خاص خودش را دارد. فراموش نکنید که هوش کلامی ارتباط مستقیمی با موفقیت شما در کار دارد. موفق‌ترین افراد، در رشته‌های تخصصی خودشان، واژگانی دارند که بیش از ده درصد مربوط به همان رشته است.

به‌تدریج فهرستی از کلماتی تهیه کنید که خاص حرفه خودتان است و مطمئن شوید که هدف‌تان رسیدن به آن حداکثر ده درصدی است.

یک راه برای آماده کردن ذهن برای این مهارت واژگانی، اين است که وانمود کنید قبلا به این حداکثر ده درصدی رسیده‌اید. نقش بازی کنید. به‌ ویژه با استفاده از نوع واژگانی که توسط افرادی به کار برده می‌شود که در رشته شما موفق هستند. اگر پشتکار نشان دهید، به زودی نیازی به نقش بازی کردن نخواهید داشت، بلکه آن‌ها جزو زندگی‌تان خواهند شد!

برای سایر زمینه‌های زندگی‌تان، مجموعه واژگان پیدا کنید

دو یا سه مقوله دیگر در زندگی‌تان را انتخاب کنید، مثل سرگرمی‌ها، فعالیت‌های اجتماعی، علائق، تحصیلات و غیره. سعی کنید مجموعه واژگانی را که در هریک از این زمینه‌ها به کار می‌رود جمع‌آوری کنید. با انجام این کار درواقع هوش کلامی خود را در همه زمینه‌ها ورزیده می‌سازید. نه فقط یکی را. به این شکل مهارت‌های واژگانی خود را متناسب می‌کنید.

گوش‌به‌زنگ کلمات جدید باشید

درزندگی روزمره، در تلویزیون، رادیو، در فروشگاه محله یا دریک جلسه کاری، گوش‌به‌زنگ کلمات جدید و غیرمعمول باشید. این تمرکز حواس، نه تنها شما را واژه ‌پرداز بهتری خواهد کرد، بلکه از شما شنونده بهتری خواهد ساخت و در نتیجه محبوب‌تر و موفق‌تر از دیگران خواهید شد. همیشه کاغذ یادداشت یا یک ضبط صوت همراه داشته باشید تا بتوانید کلمات جدیدی را که دارای اهمیت، معنا یا زیبایی خاصی هستند، یادداشت کنید. در فواصل منظم یا درپایان روز یا هفته، کلمات جدیدتان را وارد فهرست اصلی کنید.

به دنبال کلمات جدید باشید

با چشم‌های‌تان دقیقاً همان کاری را انجام بدهید که با گوش‌های‌تان انجام می‌دادید. در روزنامه‌ها، مجلات، کتاب‌ها و سینما و تلویزیون و غیره به دنبال کلمات جدید و جالب بگردید. آن‌ها را وارد فهرست‌تان کنید. در حالی که دارید این تمرینات شنیدن و نگاه کردن را انجام می‌دهید.،مراقب کلماتی باشید که بر حس‌های بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی، لامسه و جنبشی‌تان تأثیر می‌گذارند یا به آن‌ها مربوط می‌شوند. این کار هم دانش لغوی شما را بهترو دامنه آن را وسیع‌تر می‌کند و هم از شما فردی معاشرتی و زودجوش و دارای اعتماد به نفس می‌سازد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
280.۰۵ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۰۳:۰۵
نویسندهتونی بوزان
مترجممهین خالصی
راویفریبا فصیحی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۹/۰۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
43,200 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۸۰.۰۵ مگابایت
۰۵:۰۳:۰۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
53 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
23 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

این کتاب روبایدبایدبخونیدبه صورت صوتی زیادموثرنیست چون تمیریناتی داره که بایدروی کاغدوعملی انجام بشه ودراین صورت کتاب خیلی عالی وکابردی هست

5

کتاب فوق العاده ایست برای کسانی ک میخواهند در اجرای سخنرانی ،گفتگوی ها و نشست ها ،دایره لغت کم نیارند

1

اصلا مورد پسند من نبود. پشیمون شدم از خریدنش

5

عالیییئ

1

اصلا توصیه نمیشه

5

کتاب خوبیه

3.8
(13)
67,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
قدرت هوش کلامی
قدرت هوش کلامی
تونی بوزان

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قدرت هوش کلامی
قدرت هوش کلامی
تونی بوزان
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.8
(13)
67,000
تومان