0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سال ها

معرفی، خرید و دانلود کتاب سال ها

درباره سال ها

«کلمات وحشی اند. آزاد و بی مسئولیت و مهارنشدنی. آری. می توان در بندشان کرد!

می توان تحت حروف الفبا به صف کشیدشان و به فرهنگ نامه ها تسلیم شان کرد. اما دیگر زنده نیستند.»

ویرجینیا وولف، نویسنده و مترجم انگلیسی یکی از مشهورترین نویسندگان زن در قرن بیستم میلادی است. نوشته‌های این نویسنده علاوه‌بر اینکه بسیار لطیف و احساسی هستند، آغازگر نقد فمینیستی و جنبش زنان هم محسوب می‌شوند. کتاب سال‌ها یکی از بهترین آثار این نویسنده است که در آن روان پیچیده‌ی انسان بررسی می‌شود. ‌

درباره‌ی کتاب سال‌ها اثر ویرجینیا وولف

کتاب سال‌ها نوشته‌ی ویرجینیا وولف است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1937 منتشر شد. کتاب سال‌ها داستان خانواده‌ی پارتیگر را روایت می‌کند، وولف روایت این خانواده را در طی سال‌های مختلف بررسی می‌کند، او در این بررسی روان عمیق انسان‌ها و گسترش و پیچیدگی آن را در طی سال‌ها بیان می‌کند. فرهاد بدری زاده در مقدمه‌ی کتاب سال‌ها می‌نویسد: «پیچیدگی سبک ویرجینیا وولف، خوانندگان را در برزخی قرار می‌دهد که حتی در پایان داستانهایش نیز از آن رهایی نمی‌یابند. زندگی در رمان های او، گاه به صورت اعمالی تکراری و پوچ جلوه گر می‌شود، زمانی جلوه‌ای جذاب و دوست داشتنی می‌یابد و گاهی نیز حالتی اسرارآمیز و خیالی به خود می‌گیرد. او بیشتر در درون شخصیت‌هایش زندگی می کند، تصورات و افکار آنان را به رشته تحریر درمی‌آورد و خواننده را غالبا با ذهنیات آنها مشغول می‌سازد تا گفتار و اعمالشان. او هنرمندی است که واقعیت‌های زندگی را در ذهن خواننده آثار خود به تصویر درمی آورد و درپی بیان احساس و افکارخویش است، نه کشش و جذابیت داستان.

ویرجینیا در داستان هایش، با نگرشی نو به جهان پیرامون خود، انسان‌ها را موجوداتی می‌داند که می‌توانند فارغ از پای‌بندی‌های اجتماعی و اقتصادی، رها از قید و بندهای بشری، خود را در جلوه های پرنقش و نگار و گوناگون حیات غرق سازند. او در اين انديشه به سر می برد که «برای اینکه بتوانی با همه چیز درآمیزی باید خود را میان آن اندازی» و سرانجام نیز به این انديشه جامه‌ی عمل پوشاند، خود را میان آب انداخت و به زندگی خویش خاتمه داد.»

خلاصه داستان سال‌ها

انتشارات نگاه درباره‌ی کتاب سال‌ها می‌نویسد: «سال‌ها داستان یک خانواده است : پسرها، دخترها، پدر، مادر، عمو، زن‌عمو، پسرعموها، دخترعموها، مستخدم و … . ولف کتاب را به فصل‌های مختلف تقسیم کرده و در این فصل‌ها شرح زندگی چند نفر را باز می‌گوید. در واقع، داستان واکاوی و درون‌کاوی دوران سالخوردگی آدمی است و می‌کوشد به روایت و از دید ولف، بیهودگی زندگی انسان، خانواده و فامیل را روشن کند.»‌‌

درباره‌ی ویرجینیا وولف نویسنده‌ی کتاب سال‌ها

ویرجینیا وولف رمان‌نویس، مقاله‌نویس، ناشر و منتقد انگلیسی متولد 26 ژانویه 1882 است. او از چهره‌های برجسته‌ی ادبی انگلستان شناخته می‌شود و سال‌های بین دو جنگ جهانی، از مهره‌های اصلی انجمن روشنفکری بلومزبری بود. ویرجینیا وولف یکی از مشهورترین نویسندگان قرن بیستم است و تقریباً بر همه‌ی نویسندگان بعد از خود تأثیر شگفت‌انگیزی گذاشته است.

ویرجینیا وولف متولد شهر لندن در کشور انگلستان است. او فرزند پدری نویسنده و مادری اهل مطالعه بود، درنتیجه ویرجینیا از کودکی به منبع کاملی از کتاب دسترسی داشت. پدر ویرجینیا بیشترین تأثیر را در شکل‌گیری شخصیت دخترش داشت. پدر ویرجینیا او را دائماً تشویق به مطالعه می‌کرد و به ویرجینیا نشان می‌داد که چگونه باید با تمام احساسش یک شعر و یا داستان را بخواند. 

یکی دیگر از تأثیرگذارترین افراد در زندگی ویرجینیا وولف همسرش لئوناردو وولف بود. لئوناردو کارمند پیشین اداره‌ی سیلان و از دوستان قدیمی برادر ویرجینیا بود. این زوج تا روز‌های آخر زندگی ویرجینیا زوج خوشحال و خوشبختی بودند. اما متأسفانه ویرجینیا در طول زندگی‌اش دو بار درگیر بیماری افسردگی شد، او توانست بار اول بر این بیماری غلبه کند اما دفعه‌ی دومی که این بیماری به سراغ ویرجینیا آمد او را وادار به خودکشی کرد. نامه‌ای خودکشی ویرجینیا به همسرش لئوناردو یکی از لطیف‌ترین نامه‌های عاشقانه شناخته می‌شود.

نوشته‌های ویرجینیا وولف در قرن بیستم باعث ایجاد جنبش زنان و فمینیسم  شد. یکی از مهم‌ترین کتاب‌هایی که ویرجینیا وولف درباره‌ی حق زنان نوشته است کتاب اتاقی از آن خود است. وولف در این کتاب مسئله‌ای را تحت عنوان «خواهر شکسپیر» بیان می‌کند. او معتقد است که کسی نمی‌داند اما اگر درگذشته خانم‌ها هم حق نوشتن و اتاقی از آن خود داشتند ممکن می‌بود که نویسندگانی در سطح شکسپیر و امثال او می‌شدند.

ترجمه‌ی کتاب سال‌ها به فارسی

انتشارات نگاه کتاب سال‌ها را با ترجمه‌ی فرهاد بدری زاده عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. فرهاد بدری زاده مترجم ایرانی متولد سال 1350 است. کتاب سال‌ها مشهورترین اثر این ترجمه شده‌ی او است که توسط انتشارات نگاه منتشر شده است. انتشارات نگاه کتاب مالیخولیای محبوب من را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قراردادهاست. انتشارات نگاه یکی از ناشران قدیمی تهران محسوب می‌شود. نگاه با بیش از 40 سال فعالیت حرفه‌ای صدها کتاب از ناموران و نوآمدگان عرصه فرهنگ و ادبیات چاپ و منتشر کرده است و همچنان این راه پرفرازونشیب را در صنعت نشر طی می‌کند. این انتشارات طی سال‌ها افتخار داشته تا به شکل تخصصی ناشر آثار بزرگانی چون: احمد شاملو، سیمین بهبهانی، مرتضی راوندی، نیما یوشیج، شهریار، حسین منزوی، عماد خراسانی، یدالله رویایی، نصرت رحمانی، بزرگ علوی، محمدعلی افغانی، رضا براهنی، غلامحسین ساعدی …؛ و بسیاری دیگر از شاعران و نویسندگان معاصر باشد.

کتاب سال‌ها مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب را به همه‌ی خوانندگان پیش‍نهاد می‌کنیم. البته شایان ذکر است که خوانندگان زن و علاقمند به جنبش زنان از خواندن این کتاب لذت بیشتری خواهند برد. کتاب سال‌ها در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های انگلیسی قرار دارد. کتاب سال‌ها مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 568 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 28 روز بخوانید. کتاب سال‌ها جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان‌های انگلیسی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  داستان‌های انگلیسی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب سال‌ها می‌خوانیم

سرهنگ روى صندلىِ ساخته از نى نشست که صداى جیر جیر آن بلند شد. میرا سگ را روى زانوى او گذاشت. پشت یکى از گوشهاى سگ لکه‌اى قرمز ـ احتمالا اگزما ـ وجود داشت. او عینک به چشم زد و خم شد تا گوش سگ را نگاه کند. میرا قسمتى از گردن او را که در تماس با یقه بود بوسید. عینکِ سرهنگ از چشمش افتاد. میرا آن را قاپید و به چشم سگ گذاشت. حس کرد که پیرمرد امروز سرحال نیست. در دنیاى مرموز باشگاه و زندگى خانوادگى‌اش که هرگز در مورد آن چیزى به او نمى‌گفت، اتفاقى افتاده بود. امروز او پیش از آنکه میرا موهایش را درست کند پیدایش شده بود که این باعث مزاحمت بود. ولى وظیفه‌اش این بود که پیرمرد را سرگرم کند. بنابراین از جا پرید ـ با جثه‌اى که بزرگتر مى‌نمود هنوز مى‌توانست بین میز و صندلى حرکت کند ـ پرده بخارى دیوارى را برداشت و قبل از ا ینکه سرهنگ بتواند جلوى او را بگیرد آن را روشن کرد که صداى جرق جرق آتش در فضاى آن خانه کرایه‌اى طنین انداخت. آنگاه روى دسته صندلى سرهنگ نشست. 

میرا در آیینه نظرى به خود انداخت. سنجاق سرش را جابجا کرد و گفت : «اوه میرا، چه دختر ژولیده و شلخته‌اى هستى!» او حلقه‌اى بلند از موهایش را رها کرد که روى شانه‌هایش غلتید. موهاى طلایى‌اش هنوز زیبا بود گرچه تقریبآ چهل ساله بود و، اگر حقیقت برملا مى‌شد، دخترى هشت ساله داشت که دوستانش در بِدفورد  از او نگهدارى مى‌کردند. موهاى میرا به آرامى و به دلخواه خود رها شد و موج برداشت و باگى با دیدن این صحنه خم شد و موهاى او را بوسید. صداى یک ارگ دندانه‌اى از انتهاى خیابان به گوش رسید و بچه‌ها به آن سمت هجوم بردند که با رفتن آنها آرامشى ناگهانى به وجود آمد. سرهنگ شروع به نوازش گردنِ میرا کرد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب سال‌ها اثر ویرجینیا وولف بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های انگلیسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۴۶ مگابایت
تعداد صفحات
568 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۸:۵۶:۰۰
نویسندهویرجینیا وولف
مترجم فرهاد بدری زاده
ناشرانتشارات نگاه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۰۸/۱۳
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
20,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۴۶ مگابایت
۵۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
28 ٪
4
ستاره
57 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
14 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

نویسنده می ایستد تا قطار رد شود و او انعکاس نور را از لابلای برگهای درختان آن سوی ریل تماشا کند

5

در مجموع کتاب جالبی بود که می‌شد گذر تاریخ، و اثرات تغییرات و وقایع تاریخی مثل جنگ و... رو روی آدم ها دید‌.

1

متاسفانه جذبم نکرد بخاطر توصیفات زیادی ک داشت..تا انتها نخوندم... ترجمه عالی

4

ویرجینیا وولف رو باید همیشه خواند همیشه باید به او رجوع کرد...

4

لطفا این کتابو با انتشارات امیر کبیر موجود کنید. مرسی

3.9
(7)
88,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سال ها
سال ها
ویرجینیا وولف
انتشارات نگاه
3.9
(7)
88,000
تومان