0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پرورش،تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پرورش،تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان

هفت تا سیزده سالگی
درباره پرورش،تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان

هفت‌سالگی سن بسیار حساسی در کودکان است. این سن جایی است که فرزند شما باید از دایره‌ی خانواده خارج شود و به‌طورجدی بخش زیادی از روز را در مکان دیگری، یعنی در مدرسه بگذراند. هفت‌ تا سیزده‌سالگی جایی است که اولین روابط خارج از خانواده‌ی فرزند شما شکل می‌گیرد و البته همین موضوع او را در معرض آسیب‌های مختلف ازجمله پذیرفته‌نشدن از سوی گروه همسالان یا افسردگی و گوشه‌گیری نیز قرار می‌دهد. از سویی این دوران زمانی است که ذهن بچه‌ها آمادگی بسیار خوبی برای یادگیری دارد و باید از آن استفاده کند. ایجاد تعادل در زندگی کودک و حفظ شادابی کودکانه‌ی او در این دوران بسیار مهم است. دکتر هولاکویی در کتاب پرورش، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان از هفت تا سیزده‌سالگی به بسیاری از مطالبی که ممکن است در این دوران با آن مواجه شوید اشاره‌کرده است و راه‌حل‌های کاربردی برای برخورد با مسائل را ارائه کرده است.

‌درباره‌ی کتاب پرورش، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان- هفت تا سیزده‌سالگی اثر فرهنگ هلاکویی

دکتر هلاکویی سال‌هاست که در زمینه‌ی تربیت کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند. ایشان تعداد زیادی سمینار و کلاس آموزشی دراین‌باره برگزار کرده است که در هرکدام از آن‌ها جمعیت زیادی مخاطب سخنانش بوده‌اند. انتشارات ما و شما این مجموعه سخنرانی‌ها را گردآوری کرده و در قالب کتاب صوتی در ایران منتشر کرده است. محتوای این کتاب صوتی 9 ساعت است و بیشتر مباحث دکتر هلاکویی درباره‌ی کودکان هفت تا سیزده سال را پوشش می‌دهد. انتشار این مطالب در قالب کتاب صوتی باعث شده است مخاطب ایرانی بتواند با صرف هزینه‌ای اندک مطالب دکتر هلاکویی را در اختیار داشته باشد و آن‌ها را به کار ببندد.

مروری بر فصل‌های کتاب پرورش، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان- هفت تا سیزده‌سالگی

  • دوران دبستان و مدرسه و لذت خواندن کتاب در فرزندمان
  • چهار مطلب مهم اساسی علم، موسیقی، نقاشی، ورزش، دوستی و صمیمیت
  • علل و عوامل افسردگی در کودکان و چگونگی برخورد و یا معالجه
  • اهمیت موضوع خواندن و نوشتن در ابتدای ورود به دبستان

‌درباره‌ی فرهنگ هلاکویی نویسنده‌ی کتاب پرورش، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان- هفت تا سیزده‌سالگی

دکتر فرهنگ هلاکویی روانشناس، جامعه‌شناس و روان‌درمانگر شیرازی متولد شهریور 1323 است. او دوران مدرسه را در شیراز گذرانده و تحصیلاتش در مقطع کارشناسی را در نیز در دانشگاه تهران انجام داده است. دکتر هلاکویی پس از پایان تحصیلات کارشناسی به آمریکا رفت و در دانشگاه یوتا تحصیلاتش را ادامه داد. او مدرک دکترای خود را در رشته‌ی جامعه‌شناسی از این دانشگاه دریافت کرده است.

دکتر هلاکویی پس از پایان تحصیلاتش به‌عنوان روانشناس در آمریکا مشغول به کار شد و در حال حاضر نیست مدیریت کلینیک روان‌درمانی بورلی هیلز را به عهده دارد. دکتر هلاکویی با وجود آنکه دو ازدواج شکست‌خورده دارد اما درزمینه‌ی ازدواج، طلاق و خانواده مطالب بسیار زیادی را ارائه کرده است. تربیت کودکان، هدف و انگیزه در زندگی و مسائلی اضطراب، ترس و اختلال افسردگی از مهم‌ترین مسائلی است که دکتر هلاکویی از آن‌ها حرف می‌زند. او سال‌هاست سمینارها، سخنرانی‌ها و کلاس‌های آموزشی متعددی را در آمریکا برگزار می‌کند و در آن‌ها تلاش می‌کند افراد را برای داشتن زندگی سالم‌تر و بهتر تشویق کند.

عمده‌ی شهرت دکتر هلاکویی به خاطر برنامه‌ی روزانه‌ی دوساعته‌ای به نام «رازها و نیازها» است. دکتر هلاکویی سال‌هاست این برنامه را اجرا می‌کند در آن تلاش می‌کند به سؤالات روان‌شناسی مخاطبانش پاسخ دهد. تاکنون بیش از دو هزار برنامه‌ی رازها و نیازها پخش‌شده است.

انتشارات ما و شما بسیاری از سمینارهای دکتر هلاکویی را به شکل کتاب صوتی منتشر کرده است. از جمله این کتاب‌ها می‌توان به «ازدواج و عشق»، «شخصیت سالم»، «شخصیت ناسالم»، «اضطراب و فشار روانی اجتماعی» و «علم و شبه‌علم» اشاره کرد.

چرا باید کتاب پرورش، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان- هفت تا سیزده‌سالگی را خواند؟

بچه‌ها در سنین هفت تا سیزده‌سالگی در حال آموختن روابط اجتماعی خارج از دایره‌ی خانه و خانواده هستند. آن‌ها کم‌کم با علائق شخصی‌شان آشنا می‌شوند و سرگرمی‌ها و هنرهایی را رد می‌کنند یا می‌پذیرند. در این دوران است که آن‌ها یاد می‌گیرند چگونه در محیطی غیر از محیط امن خانه از خود محافظت کنند و درعین‌حال از زندگی لذت ببرند. بسیار مهم است که در این دوران بتوانیم ارتباط مؤثری با فرزندمان برقرار کنیم تا با ماهیت علائق شخصی او، دوستانی که انتخاب می‌کند و مشکلات و مسائلی که با آن‌ها روبه‌رو است آشنا شویم. بسیاری از بچه‌ها در این دوران با مشکلاتی مواجه می‌شوند که اگر صمیمیت و ارتباط مؤثر کافی درون خانواده وجود نداشته باشد جرئت بروز آن را نخواهند یافت و درنتیجه اثرات جبران‌ناپذیری در سلامت روان آن‌ها خواهد گذاشت. دکتر هلاکوی در کتاب پروش، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان- هفت‌تا سیزده‌سالگی مطالب متنوع و راهکارهای زیادی را برای برقراری ارتباط صحیح با کودکان و همچنین مسائلی که باید در این دوران به آن توجه داشت بیان کرده است. هر پدر و مادری باید این کتاب را بخواند و توصیه‌های آن را برای داشتن فرزندی شادتر به کار ببندد.

انتشارات ما و شما کتاب پرورش، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان- هفت تا سیزده‌سالگی را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب پرورش، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان- هفت تا سیزده‌سالگی در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی قرار دارد.

کتاب پرورش، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان- هفت تا سیزده‌سالگی مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی پرورش، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان- هفت تا سیزده‌سالگی را فرهنگ هلاکویی به عهده داشته است.

کتاب پرورش، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان- هفت تا سیزده‌سالگی حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع روانشناسی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب پرورش، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان- هفت تا سیزده‌سالگی اثر فرهنگ هلاکویی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها درزمینه‌ی روانشناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
728.۶۱ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۰۵:۱۳
نویسندهفرهنگ هلاکویی
راویفرهنگ هلاکویی
ناشرانتشارات ما و شما
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۰/۰۷
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۲۸.۶۱ مگابایت
۰۸:۰۵:۱۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 29 مخاطب
پربار 🌳 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
72 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
3 ٪
15 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

نظر دوستان خیلی برام عجیبه با اینکه خییییلی طرفدار روش های آقای دکتر هستم ولی با این سخنرانیشون مخالفم . به این دلیل که انگار دارن از روی متنی میخونن خیلی خسته کننده اس و کاربردی نیست . روش های برخورد با بچه هارو مطرح نمیکنن فقط در مورد ویژگی های شخصیتی صحبت میکنن.

5

جدای از نواقص کوچکی که آقای دکتر داره در اجرا ، مثل تکه کلام تکراری (فرزند من و شما)یا قرائت کتاب وار(که به گمان من از حفظ میگن ولی نحوه اجرا اینگونه هست)، جدای ازاین ها بسیار کامل هست و به همه مسائل پرداخته شده است

4

خیلی خوب بود . تمامی حرفها درست بود و باید به کار ببندیم. مرحله بندی کامل بود. والدین از گمراهی نجات میدهند.

4

زیاد جالب نیست. گویی که دکتر داره از روی یک کتاب روخوانی میکنه! و اصلا جذابیتی نداره و خسته کننده هم هست.

5

سلام وقت بخیر.مثل همیشه بیشترین استفاده را از سخنان دکتر هلاکویی بردم.سپاس

5

بسیار عالی و چون با صدای خود آقای دکتر هست بسیار تاثیرگذارتره

5

بسیار عالی و آموزنده است . کاش معلمهای عزیز از این کتاب استفاده کنند .

5

واقعا مفیده . نشنویرباید رنج بکشی...

5

بی نظیر مثل تمام کتابهای استاد هلاکویی

5

عالی بود متشکرم اگر والد هستید حتما گوش بدید

نمایش 5 نقد دیگر
4.5
(29)
پربار 🌳 (1)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پرورش،تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان
پرورش،تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان
هفت تا سیزده سالگی
انتشارات ما و شما
4.5
(29)
پربار 🌳 (1)
40,000
تومان