0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عادت هشتم
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب عادت هشتم

از تأثیرگذاری تا عظمت ادامه هفت عادت مردمان مؤثر
نویسنده:
استفان کاوی
درباره عادت هشتم

«عادت هشتم» کتابی است که «استفان کاوی» آن را در ادامه‌ی کتاب موفق و پرفروش «هفت عادت مردمان موثر» نوشته است. در این کتاب با هشتمین عادتی که می‌تواند زندگی‌تان را متحول کند آشنا می‌شوید. این کتاب در سه فصل به نام‌های «درد»، «مشکل» و «راه حل» نوشته شده است. پس از این سه فصل، دو بخش دیگر هم آمده که به ترتیب «صدای خود را بیابید» و «به دیگران الهام دهید تا صدای خود را بیابند» نام دارد. این کتاب با عنوان فرعی «از تاثیرگذاری تا عظمت» با ترجمه‌ی «مهدی قراچه داغی» در انتشارات پیکان منتشر شده است.

درباره کتاب عادت هشتم

کتاب هفت عادت مردمان موثر در سال 1989 منتشر شد، زمانی که زندگی و فعالیت‌های انسانی به اندازه‌ی هزاره‌ی سوم میلادی چندان پیچیده و پرتنش نبود. از آن زمان تا امروز دنیا و آدم‌ها تغییرات زیادی داشته‌اند. چالش‌هایی که در زندگی و روابط شخصی، در خانواده، در کار و سازمان خود با آن سروکار داریم، ابعاد متفاوتی پیدا کرده است. البته این به معنای آن نیست که هفت عادت امروز تاثیری در زندگی ندارد، در واقع هر چه تغییرات بیشتر و چالش‌ها پیچیده‌تر باشد، این عادت‌ها نقش موثرتری پیدا می‌کند.

در سال 2004 بود که کاوی نیاز جدیدی برای ایجاد تغییر و تحول در زندگی انسان امروزی احساس کرد. او متوجه شده بود که خواسته‌ی انسان معاصر در دوران جدید، رسیدن به عظمت است. هدف از این عظمت این است که موفق شویم، با شور و اشتیاق کار کنیم و تاثیرگذاری فوق‌العاده‌ای داشته باشیم. واقعیت جدید هفت عادت همان چیزی است که عادت هشتم را خلق کرده است. عادت هشتم این است که بتوانید صدای خود را پیدا کنید و به دیگران هم کنید تا بتوانند صدای‌شان را پیدا کنند. منظور از این صدا همان رده‌های عالی‌تر انگیزه و نبوغ انسانی است که به ذهنیتی متفاوت و مهارت‌های جدیدی نیاز دارد و ابزار و عادت جدیدی می‌خواهد.

عادت هشتم می‌تواند خیلی راحت شخصیت و به دنبال آن دنیای‌تان را از این رو به آن رو کند. چیزهایی که کاوی در این کتاب از آن‌ها صحبت می‌کند شاید چندان پیچیده و دشوار نباشد، یا حتی فکر کنیم که پیش از این خودمان هم آن‌ها را می‌دانستیم، اما نکته اینجاست که چقدر از این روش‌ها و راهکارها خارج از فضای ذهنی خود، و در دنیای واقعی استفاده کرده‌ایم. اینجاست که کاوی وارد می‌شود و با قلم قدرتمند و کلام نافذ خود وادارمان می‌کند تا یک بار دیگر این فرصت را به خودمان و دنیای اطراف‌مان بدهیم تا به آدم‌های بهتری تبدیل شویم. آموزه‌های این کتاب فقط برای صاحبان تجارت و افراد خاص نوشته نشده است. با انجام تمرینات و ایجاد عادت‌های جدید، پس از مدتی تاثیر این راهکارها را روی زندگی شخصی، اجتماعی و عاطفی خود هم می‌بینید.

درباره استفان کاوی

استفان کاوی متولد سال 1932 در آمریکا است. او طی سال‌های فعالیتش به عنوان سخنور و مربی خودپروری، جوایز متعددی برنده شده است. جایزه‌ی کالج توماس مور برای خدمت به بشر، مرد صلح سال 1998، سخنگوی برتر 1999 و کارگزار بین المللی برتر سال 1994 اشاره کرد. همچنین مجله‌ی تایم دکتر استفان کاوی را یکی از 25 آمریکایی موثر معرفی کرده است. اولین کتابش «ریشه‌های معنوی روابط بشری» است که آن را در سال 1970 منتشر کرده است. «دفتر تمرین هفت عادت مردمان موفق»، «انسان‌های موثر»، «هفت عادت خانواده‌های کامروا»، «اندیشه‌های روز مردمان موثر»، «7 عادت نوجوانان موفق»، «عادت هشتم»، «زندگی موثر»، «سرعت اعتماد» و «موفقیت در بحران، نتایج قابل پیش‌بینی در زمان‌های غیر قابل پیش‌بینی» از سایر آثار بزرگ این نویسنده هستند.

ترجمه کتاب این کتاب به شما را موفق می‌کند به فارسی

«مهدی قراچه داغی» یکی از مترجمان بسیار موفق و خوش‌نام ایران است. قراچه داغی در زمینه‌های مختلفی مانند روان‌شناسی، کسب و کار، موفقیت و رمان بیش از 500 کتاب ترجمه کرده که بیش از 350 عنوان از این کتاب‌ها، روان‌شناسی هستند. «مردان مریخی، زنان ونوسی»، «عشق هرگز کافی نیست»، «از حال خوب به حال بد» و «روان‌شناسی تصویر ذهنی» از معروف‌ترین ترجمه‌های این مترجم است. باتوجه به این که قراچه داغی تجربه و مهارت بالایی در فن ترجمه‌ی متون روان‌شناسی و خودپروری دارد، مفاهیم کتاب به ساده‌ترین زبان و درعین حال، کاملا وفادار به متن اصلی ترجمه شده است.

بخشی از کتاب عادت هشتم

به این صدا گوش بدهید: 

«زندگی‌ای برایم باقی نمانده. فرسوده شده‌ام. از پا درآمده‌ام».

«‌مایوس و ناراحت هستم». 

«شاید آن چه را باید داشته باشم ندارم».

«من تفاوتی ایجاد نمی‌کنم. تاثیرگذار نیستم».

«عصبانی هستم. می‌ترسم. اگر شغلم را از دست بدهم بیچاره می‌شوم».

«‌تنها هستم».

«به شدت تحت فشار عصبی هستم. همه چیز فوری و اضطراری است».

«دارم خفه می‌شوم».

«‌از این همه دورویی و سیاست‌بازی خسته شده‌ام».

«دلخورم. از کاری که می‌کنم لذت نمی‌برم».

«نمی‌توانم اوضاع را تغییر بدهم».

اینها جملگی حرف‌های اشخاص در خانه و در محل کار است -سخن میلیون‌ها پدر و مادر، کارگر و کارمند، کارکنان بخش خدمات، مدیران، حرفه‌ای‌ها، روسای سرتاسر جهان که تلاش می‌کنند در میان واقعیت‌های مسلم زندگی امروز، راه به جایی ببرند. این درد و رنج شخصی است، و عمیق است. خود شما می‌توانید با بسیاری از این عبارات رابطه‌ی هم‌دلانه برقرار کنید. همان طور که کارل راجرز گفته «آن چه بیش از هر چیز شخصی است، بیش از هر چیز عمومی است». 

البته بعضی‌ها در وضعیت بهتری قرار دارند. آن‌ها تاثیرگذارند و در محل کارشان پرانرژی ظاهر می‌شوند. امّا شمار این اشخاص خیلی کم است. اشخاص با موقعیتی روبه‌رو هستند که در دنیای به شدت پیچیده‌ای که در آن زندگی می‌کنند، از آن‌ها انتظار می‌رود در ازای دریافت کمتر، بیشتر تولید کنند، و با این حال به این اشخاص اجازه داده نمی‌شود که از بخش قابل ملاحظه‌ای از استعدادها و هوش و فراست خود بهره بگیرند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
6.۹۹ مگابایت
تعداد صفحات
444 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۴۸:۰۰
نویسندهاستفان کاوی
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرنشر پیکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
the ۸th habit: from effectiveness to greatness, c 2,004
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۰/۰۲
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
240,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶.۹۹ مگابایت
۴۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
14 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب خوبیه اما ترجمه بخش هایی از این کتاب خوب نبود به عبارتی غیر قابل فهم بود

5

بینهایت کتاب خوبی و هر فرد شاغل باید حتما بخونه .عالیه

4

تقریبا خوب هست ولی کمیدباید تخصصی تر نگاشته شود

3.9
(7)
80,000
٪20
64,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عادت هشتم
٪20
عادت هشتم
از تأثیرگذاری تا عظمت ادامه هفت عادت مردمان مؤثر
نشر پیکان
3.9
(7)
80,000
٪20
64,000
تومان