0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فلسفه زندگی زناشویی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی فلسفه زندگی زناشویی

درباره فلسفه زندگی زناشویی

بالزاک به توصیفات دقیق و جزئی خود در سراسر جهان شهرت دارد. او با تحلیل‌های موشکافانه خود به خوبی از پس روایت‌های داستانی و غیر داستانی برآمده است و این را آثار موفق او ثابت کرده است. بالزاک در کتاب فلسفه زندگی زناشویی از مسائلی در زندگی زوج‌ها می‌گوید که شاید کمتر به آن‌ها دقت کرده باشیم. این کتاب به زوج‌ها کمک خواهد کرد تا در زندگی خود عمیق‌تر شوند.

درباره کتاب صوتی فلسفه زندگی زناشویی

کتاب صوتی «فلسفه زندگی زناشویی» اثر اونوره دو بالزاک است که نسخه چاپی آن را انتشارات ققنوس و نسخه صوتی آن را آوانامه منتشر کرده است. بالزاک در این کتاب با نگاهی متفاوت و درون‌مایه طنز زندگی زناشویی و مسائل و مشکلات مربوط به آن را واکاوی می‌کند. این کتاب در عین حال که لبخند را به لب خواننده می‌نشاند او را با حقایقی که دغدغه بسیاری از زوج‌هاست آشنا می‌کند. بالزاک سعی کرده تا با انتقاد از جامعه‌ی آن زمان خود به زبان ساده و روان به این اثر شکلی فلسفی دهد.

مطالب این کتاب به هیچ وجه دست و پا گیر نیستند و خبری از پیچیدگی‌های کلامی در آن نیست. به همین دلیل استفاده از مطالب آن برای همه‌ی افراد کاربردی خواهد بود. بالزاک در این اثر گزاره‌ای فلسفی زیادی مثل «بدبختی انواع مختلفی داد»، «شرارت، چاپلوسی، فلاکت و عشق تنها مختص زمان حال هستند»، «عشوه‌گری طمع را از بین می‌برد» و ... را به عنوان ابزاری برای بیان مشکلات زندگی زناشویی در گذر زمان معرفی می‌کند.

درباره اونوره دو بالزاک

«اونوره دو بالزاک» honore de Balzac نویسنده و داستان‌نویس توانمند فرانسوی در ۲۰ مه سال ۱۷۷۹ در شهر تور در جنوب فرانسه متولد شد. مادرش از طبقه بورژوای پاریس و پدرش پیش از آن که منشی شورای سلطنتی شود، مسئولیت منشیگری دادستانی را عهده‌دار بود.

بالزاک در دوره کودکی به تحصیل علاقه نداشت به همین دلیل مدرسه را رها کرد و زمانی که نوجوان بود همراه خانواده به پاریس نقل مکان کرد؛ اما علاقه‌ی تحصیلی که در دوره کودکی درون او سرد شده بود در سن جوانی دوباره گرم شد. بالزاک جوان به دانشگاه رفت و در رشته‌ی حقوق تحصیل کرد. بعد از فارغ‌التحصیلی او مدتی به عنوان منشی کار کرد و رفته رفته شور نوشتن در او شکل گرفت. اگرچه خانواده او با نویسنده شدن مخالف بودند اما بالزاک ادبیات و نوشتن را به شکل جدی شروع کرد و اولین کتابش را در سال 1829 منتشر کرد. از این زمان به بعد نوشتن تنها کاری بود که بالزاک به شکل جدی و عاشقانه آن را انجام می‌داد تا جایی که به یکی از پرکارترین نویسندگان قرن نوزدهم فرانسه تبدیل شد.

نام بالزاک در تاریخ ادبیات فرانسه جاودانه مانده است. او کسی است که داستان‌های ماندگاری در سبک رئالیسم اجتماعی خلق کرد و نه تنها بر نویسندگان بعد از خود که در ادبیات جهان تاثیرگذار بود.

افتخارات بالزاک کم نیستند، او برنده‌ی نشان لژیون دونور، ارزشمندترین نشان افتخار در کشور فرانسه است و افرادی همچون «امیل زولا»، «چارلز دیکنز»، «هنری جیم»، «گوستاو فلاوبرت» و «کارل ماکس» در نوشته‌های خود از این نویسنده برجسته الهام گرفته‌اند.

مجموعه‌ی تمام آثار بالزاک «کمدی انسانی» نامیده می‌شود. این مجموعه ۹۱ اثر کامل شده از داستان کوتاه و رمان و مقاله‌‌ی تحلیلی و ۴۶ اثر کامل نشده از بالزاک را شامل می‌شود.

بالزاک در آثار خود فضای اجتماعی و سیاسی آن دوره از اروپا به ویژه فرانسه را به تصویر کشیده است. به همین دلیل خواندن آثار بالزاک خواننده را با مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه‌ی آن روز و زندگی طبقات مختلف آشنا می‌کند. بخشی از آثار بالزاک که به فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند «باباگوریو»، «شوآن‌ها»، «دخترعمو بت»، «پزشک دهکده»، «اوژنی گرانده»، «کشیش دهکده» و «زن بی‌گناه» هستند.

این نویسنده بزرگ فرانسوی در ۵۱ سالگی در پاریس درگذشت و در گورستان «پرلاشز»، جایی که محل دفن بسیاری از بزرگان ادبیات است، به خاک سپرده شد.

ترجمه کتاب صوتی فلسفه زندگی زناشویی به زبان فارسی

کتاب صوتی «فلسفه زندگی زناشویی» نوشته‌ی «اونوره دو بالزاک» را انتشارات آوانامه با خوانش «وحید فقیهی» منتشر کرده است. انتشارات ققنوس این اثر را تحت عنوان مجموعه‌ی پانوراما با ترجمه‌ی «بنفشه فریس آبادی» منتشر کرده است. هدف انتشارات ققنوس از انتشار کتاب‌های گزیده و خلاصه آشنایی و معرفی آثار مهم جهان به افراد است. به همین دلیل شعار این مجموعه برای چاپ این کتاب‌ها «خواندن گزیده‌ای از آثار، به‌مراتب بهتر از نخواندن آن‌هاست» است.

در بخشی از کتاب فلسفه زندگی زناشویی می‌خوانیم

پس از رسیدن به سطح مشخصی در عرض یا طول جغرافیایی در اقیانوس زندگی زناشویی، دردی مزمن و متناوب که کمی هم به دندان درد شبیه است، نمایان می‌شود...

به گمانم همین‌جا جلو مرا بگیرید و بگویید: «چطور می‌توان این سطح را در دریای زندگی مشترک بالاتر برد؟ شوهر چطور هنگام کشتیرانی می‌فهمد که به این نقطه رسیده است؟ آیا می‌توان مانع اصابت کشتی به صخره شد یا نه؟»

می‌دانید، نه لزوماً پس از ده سال زندگی مشترک که ممکن است تنها پس از ده ماه به این نقطه برسید. این موضوع به حرکت کشتی، میزان باری که حمل می‌کند، بادهای موسمی، قدرت جریان آب و به‌ویژه ترکیب و چیدمان تجهیزات و خدمه کشتی بستگی دارد؛ اما خب! زندگی زناشویی یک مزیت هم دارد؛ ملوان‌ها تنها از یک‌راه می‌توانند کشف کنند که به نقطه مورد بحث رسیده‌اند یا نه در حالی که شوهرها برای فهم این موضوع هزاران راه دارند.

مثال: کارولین که پیش از این غزال زیبا و جواهر گران‌بهای شما بود و حالا تبدیل شده فقط به زنِ شما، هنگام گردش در خیابان بیش از پیش خود را به بازویتان می‌چسباند یا برعکس، فکر می‌کند اگر دست در بازویتان نیندازد، باوقارتر جلوه خواهد کرد؛ یا به مردهای کم و بیش جوان و کم و بیش خوش لباس توجه می‌کند، در حالی که سابق بر این هیچ مرد دیگری را نمی‌دید. حتی زمانی که بلوار سیاه از کلاه‌های مردانه بود و بیش از هر صدایی، صدای ضربه پوتین‌های آقایان کف خیابان شنیده می‌شد؛ یا زمانی که به خانه می‌آیید، می‌گوید: «کسی نیست، موسیو آمده!» در حالی که پیش از این با حالت، نگاه یا لحنی که موجب می‌شد کسانی که دوستش دارند با خود بگویند: بالاخره یک آدم خوشبخت دیدیم، می‌گفت: «آه! آدولف است!»

این فریادِ از سر شادی زنان در دو حالت شنیده می‌شود: یکی زمانی که صادقانه رفتار می‌کنند، دیگری زمانی که با گفتن جمله‌ای مثل «آه! آدولف است!» قصد ریاکاری و چاپلوسی دارند. وقتی زنتان می‌گوید: «کسی نیست، موسیو آمده!» به آن معناست که او دیگر تصمیم ندارد مرحمت کرده و نمایش بازی کند؛ یا اگر دیرتر از ساعت معمول به خانه بیایید (مثلاً یازده یا دوازده شب)، زنتان... در حال خروپف کردن است! چه علامت زشتی!..

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
125.۷۷ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۱۷:۰۵
نویسنده اونوره دو بالزاک
مترجم بنفشه فریس آبادی
راویوحید فقیهی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۳/۰۱
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۲۵.۷۷ مگابایت
۰۲:۱۷:۰۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
گیرا 🧲 (2)
اجرای روان 🎙️ (2)
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
16 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

در این کتاب خط سیر عموم ازدواج‌ها بعد از گذر دوران بهاریشون که چهار پنج سال اولیه‌س به زبان طنز ترسیم میشه. این قاعده کلیه و چندتایی استثنا هم نقضش نمیکنه بخصوص اون زوج خوشبخت پنحره روبرویی که خودشون ستون این قاعده هستن!! یه جمله قشنگ از قول بزرگان نقل میکنه که مضمونش اینه: هیچ رابطه عاطفی و عاشقانه‌ای نیست که به اندازه ازدواج در معرض زوال باشه

4
اجرای روان 🎙️
تلخ ☕️
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

نویسنده بسیار رندانه و زیرکانه اخلاق های منفی مردان و بخصوص زنان را به شیوه طنز و کنایه بیان کرده است‌. اجرای راوی هم شنیدنی و روان است. متاهلین حتما این کتاب را گوش دهید.

5

خوانش بسیار عالی، ونگاه نویسنده به فلسفه زندگی زناشویی هرچند خیلی مخالف زن بوده قابل تامل هست

3

یه جایی از اتومبیل نام می‌برد . بالزاک در ۱۸۵۰ از دنیا رفته.

1

مثال های خسته کننده از دعواهای زن و شوهری .

3.7
(6)
اجرای روان 🎙️ (2)
51,000
٪30
35,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فلسفه زندگی زناشویی
٪30
فلسفه زندگی زناشویی
اونوره دو بالزاک
آوانامه
3.7
(6)
اجرای روان 🎙️ (2)
51,000
٪30
35,700
تومان