0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نامه به کودکی که هرگز زاده نشد
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی نامه به کودکی که هرگز زاده نشد

درباره نامه به کودکی که هرگز زاده نشد

«تقدیم به

آنان که از تردید نمی‌هراسند

آنان که بدون خستگی و ترس از رنج و مرگ به چراها می‌اندیشند

آنان که خود را بر سر این دوراهی قرار می‌دهند که زندگی‌بخش باشند یا از این بخشش خودداری ورزند.

این کتاب پیشکشی است از یک زن، به‌تمامی زنان.» این جملات تقدیم‌نامه‌ی کتابی است که اوریانا فالاچی، روزنامه‌نگار مشهور ایتالیایی و نویسنده‌ی کتاب مشهور «جنس ضعیف» نوشته است. نامه به کودکی که هرگز زاده نشد کتابی است زنانه و زیبا که توانسته است توجه‌ها را به خود جلب کند و تا سال 2007 بیش از 4 میلیون نسخه‌‌ی رسمی از آن فروخته شد.

‌درباره‌ی کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد اثر اوریانا فالاچی

کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد با عنوان اصلی «lettera a un bamb ino mai nato» اولین بار سال 1976 منتشر شد. این کتاب داستان یک زن است. داستان زنی که فرزندی در شکم دارد و با او حرف می‌زند. کتاب از زبان اول‌شخص نوشته‌شده است و اوریانا فالاچی تلاش کرده است در قالب این درد و دل مادر با فرزندی که به دنیا نیامده است درباره‌ی زندگی حرف بزند. زن داستان اوریانا از تردیدهایش برای به دنیا آوردن کودک حرف می‌زند، از اینکه آیا حق دارد کودک را به دنیا بیاورد یا حتی حق زندگی را از او بگیرد؟

جنس ضعیف توانست نظرات مثبت زیادی را به خود جلب کند و بسیاری از منتقدان اثر او را یک کتاب ارزشمند می‌دانند هرچند این کتاب انتقاداتی را نیز متوجه فالاچی کرده است. بیشتر این منتقدان معتقدند فالاچی بسیار ناامیدانه مسئله را مطرح کرده و نگاهی کدر و تیره به دنیا داشته است. هرچند شاید قابل کتمان نباشد که بسیاری از زنان چنین احساسات و تفکراتی را در دوران بارداری تجربه می‌کنند. این کتاب در مدت کوتاهی پس از انتشار با اقبال زیادی مواجه شد و به چندین زبان برگردانده شد

خلاصه داستان نامه به کودکی که هرگز زاده نشد

. او که فرزندش را از رابطه‌ای موقت به باردار شده و پدر کودک هم راضی به دنیا آمدنش نیست تصمیم گرفته او را به‌تنهایی به دنیا بیاورد و بزرگ کند. این تصمیم موقعیت‌های زندگی او را کاملاً دگرگون می‌کند و شغلش را در معرض نابودی قرار می‌دهد؛ اما میل به بچه داشتن در او بسیار زیاد است و البته به دنبال نشانه‌هایی می‌گردد که تصمیمش را تائید کند.

‌‌‌درباره‌ی اوریانا فالاچی نویسنده‌ی کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد

اوریانا فالاچی خبرنگار و نویسنده‌ی مشهور قرن بیستم سال 1929 در فلورانس به دنیا آمد. دوران کودکی او با سال‌های جنگ جهانی دوم همراه شده بود و درنتیجه او کم‌کم مانند پدرش به مخالفان موسولینی پیوست و وارد جنبش مقاومت زیرزمینی ایتالیا شد.

او بسیار کم سن و سال بود که فعالیتش را به‌عنوان خبرنگار جنگ آغاز کرد و در بیست‌سالگی به‌عنوان خبرنگار بین‌المللی جنگ شناخته شد. او یکی از پر حاشیه‌ترین نویسندگان جهان است که زندگی‌اش با ماجراهای عجیب گره‌خورده است. او از زنان در سراسر جهان، از ظلم، از تبعیض نژادی، از تبعات جنگ در سراسر دنیا و بسیاری چیزهای دیگر نوشته است و هرگز نتوانست جایی در تاریخ سکوت کند.

یکی از مشهورترین آثار فالاچی کتاب «مصاحبه با تاریخ» است که در آن با بسیاری از سیاستمداران مطرح از جمله «امام خمینی (ره)»، «معمر قذافی»، «ایندیرا گاندی»، «یاسر عرفات»، «ملک حسین» و «محمدرضا پهلوی» گفت‌وگو کرده است.

از میان آثار برجسته‌ی اوریانا فالاچی می‌توان به کتاب‌هایی «یک مرد»، «جنس ضعیف»، «ویتنام، جنگ و دیگ هیچ»، «پنه لوپه به جنگ می‌رود» و «اگر خورشید بمیرد» اشاره کرد. اوریانا فالاچی سال 2006 در ایتالیا درگذشت. شاید بتوان او را ضد جنگ ترین نویسنده‌ی تاریخ دانست.

ترجمه‌ی کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد به فارسی

نامه به کودکی که هرگز زاده نشد مانند دیگر آثار فالاچی بارها و بارها در ایران ترجمه و منتشرشده است. مانی ارژنگی اولین بار آن را با عنوان «نامه به کودکی که هرگز زاده نشد» به فارسی برگرداند. سال 1355 ویدا مشفق این کتاب را با عنوان «نامه به کودکی که هرگز متولد نشد» ترجمه کرد و انتشارات جاویدان آن را چاپ کرد. ترجمه‌ی دیگر این کتاب متعلق به یغما گلرویی است که انتشارات دارینوش سال 82 منتشر کرد. ترجمه‌ی عباس زارعی از این کتاب را نیز نشر آموت روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

انتشارات آموت کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد را با ترجمه‌ی عباس زارعی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد را خواند؟

نامه به کودکی که هرگز زاده نشد چیزی بیش از یک داستان است. کتابی است جذاب و کم‌نظیر که احساسات زنانه در آن به زیبایی به تصویر کشیده شده است. اوریانا فالاچی در این کتاب از تردید و دردش حرف زده است. کتاب او بسیار کتاب تأثیرگذاری است، کتابی که احتمالاً اشک خواننده را درخواهد آورد و البته او را به فکر فرو خواهد برد. داستان کتاب اوریانا فالاچی داستان تردیدها و ترس‌هایی است که بسیاری از زنان با آن درگیر بوده‌اند اما بیشتر آن‌ها از ترسشان حرف نزده‌اند و در خاموشی باقی‌مانده‌اند. اوریانا از این ترس حرف می‌زند، از عشق مادر به فرزند حرف می‌زند و از زندگی و سختی‌ها و بی‌رحمی‌هایش برای کودک سخن می‌گوید. کتاب اوریانا فالاچی روایتی است که باید خوانده و فهمیده شود.

کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد در دسته‌ی کتاب‌های داستان قرار دارد.

کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی نامه به کودکی که هرگز زاده نشد را میترا پور رمضان به عهده داشته است.

کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع داستان را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد اثر اوریانا فالاچی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
265.۱۴ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۴۹:۰۳
نویسندهاوریانا فالاچی
مترجمزویا گوهرین
راوی میترا پور رمضان
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۸/۰۵
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۶۵.۱۴ مگابایت
۰۴:۴۹:۰۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 33 مخاطب
5
ستاره
36 ٪
4
ستاره
39 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
9 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

من چند سال پیش نسخه ی چاپی این کتاب رو خونده بودم، چون دوستش داشتم نسخه صوتیشم خریدم که گوش بدم....اولا حوصله م سر رفت از لحن گوینده🙃دوما اینقدرررررر صدای گوینده غمگین بود که غمِ عالم اومد تو دلم .....دفعه ی پیش از خوندن سطر سطرش لذت بردم ولی الان فقط حس افسردگی گرفتم با اینکه کتاب تا اواخرش اصلا کتاب غمگینی نیست خیلی هم شیرینه تا یک جایی ؛ صحبت ها و دغدغه های یک مادرِ باردار با فرزندی که در شکمش داره❤ اواخرش بله فضا غمگین میشه اما همون نسخه ی الکترونیکیش بهتره به نظرم

3

کتاب که بسیار زیباست آمیزه ای از شادی،یاس،امیدواری،نا امیدی،درماندگی،لجاجت و.... اولین بار در سن ۱۵ سالگی این کتاب را خواندم و بعد سالها مجدد آنرا خواندم. اما درباره گوینده. صدای خانم گوینده بسیار زیباست اما حس و حال کتاب تا این اندازه غمگین نیست،به خصوص اوایل کتاب.حال اینکه گوینده سراسر کتاب با غمگین ترین حالت ممکن آنرا اجرا کرده که من به شخصه ترجیح میدادم با لحن مناسب تری می‌خواندند

5

کتاب فوق العاده ای بود.قلم‌بینظیر و خوانش عالی و پر احساس.فقط چند جا راوی اشتباه داشتن در خوانش.ولی در کل لذت بردم از شنیدن این کتاب.با وجود تلخ و غم انگیز بودن ولی بینهایت جذاب بود.

2

توصیه میکنم اگر میخواهید این کتاب رو صوتی تهیه کنید با صدای خانم الهه ابراهیمی گوش بدین، انقدر ساده و روان میخونن که به جانتان مینشیند و آرامش میگیرید

5

من چند سال پیش نسخه چاپی این کتاب رو خواندم و مجددا فایل صوتی اش را شنیدم. به نظرم داستان خوبی بود خصوصاً وقتی با آن در بعضی از موارد همزاد پنداری می کنیم.

4

خیلی غمگین و ادبی میخونن، دوسش نداشتم، چون کتاب رو قبلا چندین بار خوندم ، میدونم که حس و حالش اصلا این نیست!!

4

راستش خیلی صدای زنگدار و لحن بسیار افسرده ی گوینده رو دوست نداشتم.... :-)

4

لحن افسرده و مظلوم نمایانه گوینده متن کتاب رو هم خسته کننده کرده بود صدای زنگدار گوش رو اذیت می‌کرد

4

لحن گوینده خوب نیست ولی مطالب کتاب ارزشمند و به گونه ای است که پیش فرض های انسان را به چالش میکشد

5

صدای این خانم انگار از بهشت میاد!!!! فوق العاده لذت‌بخش میکنه خوندن کتاب رو

نمایش 7 نقد دیگر
3.9
(33)
70,000
٪30
49,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
نامه به کودکی که هرگز زاده نشد
نامه به کودکی که هرگز زاده نشد
اوریانا فالاچی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نامه به کودکی که هرگز زاده نشد
٪30
نامه به کودکی که هرگز زاده نشد
اوریانا فالاچی
آوانامه
3.9
(33)
70,000
٪30
49,000
تومان