0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پاداش

معرفی، خرید و دانلود کتاب پاداش

منطق پنهانی که انگیز ه های ما را شکل می دهد
نویسنده:
دن آریلی
درباره پاداش
ما همگی مدیرعامل زندگی خود هستیم. کلی تلاش می‌کنیم تا به خودمان بقبولانیم که هر روز از خواب بلند شویم و کاری را که بر عهده داریم انجام دهیم. علاوه‌براین، سعی می‌کنیم افرادی که برای ما و با ما کار می‌کنند، کسانی که از ما چیزی می‌خرند یا با معامله می‌کنند، و حتی کسانی که ما را کنترل می‌کنند تشویق کنیم. این کار را در زندگی‌های شخصی‌مان هم انجام می‌دهیم: بچه‌ها از سنین بسیار پایین سعی می‌کنند والدینشان را به انجام کارهایی وادار کنند («بابا، من خیلی می‌ترسم. خودم نمی‌تونم این کار رو بکنم.» یا «همۀ بچه‌های دیگه اسنپ‌چت دارند.») و البته، هرکدام به اندازه‌ای موفق به متقاعدکردن والدینشان می‌شوند. در بزرگ‌سالی نیز تلاش می‌کنیم افرادی را که برایمان مهم هستند به انجام کارهای موردنظرمان ترغیب کنیم («عزیز دلم، امروز خیلی روز سختی داشتم. ممکنه لطفاً بچه‌ها رو بخوابونی و ظرف‌ها رو بشوری؟»). ما سعی می‌کنیم کاری کنیم که فرزندانمان اتاقشان را مرتب کنند و تکالیفشان را انجام دهند. تلاش می‌کنیم همسایگانمان را بر آن داریم که پرچینشان را تمیز کنند یا در مراسمِ محلی نقشی را بر عهده بگیرند. شغل رسمی‌مان هرچه باشد، ما همگی به‌عنوان انگیزاننده(۷)های نیمه‌وقت مشغول کاریم. اما دربارۀ انگیزه(۸)، که نقشی چنین کلیدی در زندگی‌هایمان دارد، واقعاً چه می‌دانیم؟ به‌واقع، از نحوۀ کارکردش در زندگی‌هایمان چه می‌فهمیم؟ فرضی که دربارۀ انگیزه وجود دارد این است که انگیزه تحت تأثیر پاداش‌های ملموس و بیرونی است. «فلان کار رو بکن، در مقابلش فلان چیز رو بگیر.» اما اگر در واقع حکایتِ انگیزه بسیار ظریف‌تر، پیچیده‌تر و مسحورکننده‌تر از فرض‌های سادۀ ما باشد، چه؟ این کتاب به کاوش در جنگلِ واقعیتِ انگیزه می‌پردازد و بی‌خبریِ ما از شگفتی‌ها و پیچیدگی‌های آن را به تصویر می‌کشد. امید من این است که، برخلاف برداشت مرسوم، که انگیزه را خیلی ساده در حد معادلۀ «موشی به‌دنبال پنیر» می‌پندارد، بتوانم زوایای پنهانِ این جهان زیبا، عمیقاً انسانی و از نظر روانی پیچیده را روشن کنم. انگیزه جنگلی است پر از درختان درهم‌تنیده، رودخانه‌های کشف‌نشده، حشره‌های خطرناک، گیاهان عجیب‌وغریب و پرنده‌های رنگارنگ. این جنگل پر از چیزهایی است که فکر می‌کنیم خیلی اهمیت دارند، اما در حقیقت اهمیت زیادی ندارند، و مهم‌تر از آن، این جنگل پر است از جزئیات غیرمعمولِ بسیار مهمی که یا به‌طور کامل نادیده‌شان می‌گیریم یا فکر می‌کنیم اهمیت چندانی ندارند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۴ مگابایت
تعداد صفحات
120 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۰:۰۰
نویسندهدن آریلی
مترجمامیرحسین میرابوطالبی
ناشرترجمان علوم انسانی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Payoff: The Hidden Logic That Shapes Our Motivations
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۱۱
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
29,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۴ مگابایت
۱۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 55 مخاطب
پربار 🌳 (1)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
41 ٪
4
ستاره
30 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
7 ٪
34 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

خوندن این کتاب برای دوستانی که میخوان کسب و کاری راه بندازن و یا در شغل فعلی خودشون پیشرفت کنن پیشنهاد میشه. گام اول در ارائه سرویس مطلوب به مشتری، شناخت دقیق از مکانیزم رفتاری و عادت ه. و البته به نظرم یه نمونه موفق در این حوزه خود فیدیبو هستش????

2

بنظرم ترجمه آقای مصطفی سپهریان کتاب بهتری هست. دارم متوجه می شم که فیدیبو برای حق اشتراک انحصاری کتاب بی خیال کیفیت اثر می شود.‌

4

قبلا از دن آریل کتاب نابخردی های پیشبینی پذیر را خوانده بودم واقعا مطالب عالی است. باید توجه کنید که کتاب های آقای آریلی بر اساس مطالعات دانشگاهی و کاملا علمی است این کتاب در مورد انگیزاننده های انسان است و اینکه چه چیزی به انسان ها برای تصمیمات مختلف انگیزه میده

4

با وجود اینکه کتاب حجم کمی داره، ولی از بهترین کتاب ها در زمینه "اقتصاد رفتاری" هستش که به صورت بسیار دقیق، نحوه ایجاد انگیزه یا از بین بردن اون، بخصوص در محیط های کاری، تو محیط های کاری و رو شرح میده.

3

کتاب در قالب یک کتاب عامه‌پسند نوشته شده ولی در متن کتاب، ارجاعات خیلی خوبی به برخی مطالعات و آزمایش‌های اجرا شده توسط دن آریلی و دیگر دانشمندان (عمدتا دانشمندان حوزه اقتصاد رفتاری) داده شده و از این جهت، کتاب می‌تواند بینش خوبی به خوانندگان خود ارائه دهد.

4

#کتاب_بعدی_من میخوام این کتاب از ترجمان علوم انسانی بخونم.دیگه کتابهای عادی راضیم نمیکنه.کتاب باید علمی و‌دقیق باشه و من به این انتشارات اطمینان دارم.پاداش...انگیزه اصلی پس ذهن ما..هورمون ها...

3

من وسطای کتابم و کتلب پرمحتوا و کارامدیه به نظرم بخونید ،جدی هم میصرفه هم واقن اموزنده‌ست هم برای زندگی شخصی و هم اگر در نقش تربیتی هستید(مربی،معلم،کتابدار،ولی...)

5

کتاب خیلی جالبی هستش و مهم تر اینکه بر پایه ی نکات علمی، خیلی از کارهایی که ما مدام در حال تکرارش هیتیم رو نقض میکنه و بنابراین میتونه روشنگر و متحول کننده باشه.

5

کتاب خیلی خوبی بود، کاملا علمی و دقیق نظریه‌های آزمایش شده رو مطرح می‌کنه و مثل بعضی از کتاب‌های زرد فقط جملات قصار بی‌پایه و اساس نمیگه!

2

اگر کتابهای قبلی نویسنده را خوانده باشید نکته تازه ای در این کتاب نخواهید یافت مگر خلاصه ای از کتابهای قبلی. این تنها نکته مثبت کتاب ایت.

نمایش 24 نقد دیگر
3.9
(56)
پربار 🌳 (1)
20,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
پاداش
پاداش
هوش کسب وکار (1) منطق پنهانی که انگیزه های ما را شکل می دهد

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پاداش
پاداش
منطق پنهانی که انگیز ه های ما را شکل می دهد
ترجمان علوم انسانی
3.9
(56)
پربار 🌳 (1)
20,400
تومان