0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بر دیوار کافه

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بر دیوار کافه

ناشر:
ماه آوا
درباره بر دیوار کافه

«از دستان من نیاموختی
که من برای خوشبختی تو
چه قدر ناتوانم
من خواستم با ابیات پراکنده‌ی شعر
تو را خوشبخت کنم
آسمان هم نمی‌توانست ما را تسلی دهد
خوشبختی را من همیشه به پایان هفته
به پایان ماه و به پایان سال موکول می‌کردم
هفته پایان می‌یافت
ماه پایان می‌یافت
سال پایان می‌یافت
هنوز در آستانه‌ی در
در کوچه بودیم ، پیوسته ساعت را نگاه می‌کردم
که کسی خوشبختی و جامه‌ای نو به ارمغان بیاورد
روزها چه سنگدل بر ما می‌گذشت
ما با سنگدلی خویش را در آینه نگاه می‌کردیم
چه فرسوده و پیر شده بودیم
می‌خواستیم
با دانه‌های بادام و خاکسترهای سرد که
از شب مانده بود خود را تسلی دهیم
همیشه در هراس بودیم
کسی در خانه‌ی ما را بزند و ما در خواب باشیم
چه‌قدر می‌توانستیم بیدار باشیم
یک شب پاییزی
که بادهای پاییزی همه‌ی برگ‌های درختان را بر زمین
ریختند
به زیر برگ‌ها رفتیم
و برای همیشه خوابیدیم»

شعری که خواندید از احمدرضا احمدي بود، او یکی از مشهورترین شعرای معاصر ایران است. نام احمدرضا احمدی بر همه‌ی علاقمندان به شعر و به ویژه شعر فارسی، نامی آشنا است.

 احمدرضا احمدی یکی از بهترین شعرای معاصر ایرانی است. برخلاف انتظار همه‌ی ما از یک شاعر که باید تنها مجموعه‌های شعر منتشر کند، بر دیوار کافه، یک کتاب شعر نیست، بلکه رمانی است که در زبان یک شاعر بیان می‌شود. خواندن این کتاب می‌تواند به شما کمک کند تا رمان را با نگاه یک شاعر بخوانید و نه یک رمان‌نویس.

درباره کتاب بر دیوار کافه اثر احمدرضا احمدی

کتاب بر دیوار کافه اولین بار در سال 1395 توسط نشر ثالث منتشر شد. با وجود این‌که آثار احمدرضا احمدی توسط انتشارات‌های مختلفی تاکنون منتشر شده اند، اما نشر ثالث را می‌توان ناشر اختصاصی آثار احمدی دانست زیرا تاکنون بیش‌از پنج مجموعه‌ی شعر از او منتشر کرده است اما اکنون شما می‌توانید برای خرید و دانلود کتاب صوتی بر دیوار کافه از طریق همین صفحه‌ی فیدیبو اقدام کنید.

خلاصه داستان کتاب بر دیوار کافه

 کتاب بر دیوار کافه با این جملات شروع می‌شود: «در جوانی وقتی که دانشجو بودم، در پاریس کافه هایی را دوست داشتم که روی دیوارهای آن‌ها مشتریان در سال های مختلف روی آن‌ها یادگاری نوشته بودند. با ماتیک، با مداد ابرو، با ماژیک، با ذغال، با مداد شمعی، با قلم‌های رنگارنگ! و همه هم با عجله نوشته بودند. این یادگاری ها فقط تاریخ داشتند، امضا و نام صاحب یادگاری محو بود یا کهنه بود.بعضی خوانا نبودند اما می‌شد با حوصله آن‌ها را خواند. هیچ کس فکر نمی‌کرد که من از روی آن‌ها یادداشت بر میدارم؛ حتی پیر مرد صاحب کافه که او هم سرگرم مشتریان بود. من همیشه در جست و جوی رازی بودم از کودکی این جست و جو با من بود. این جست و جو یک طرفش من بودم و یک طرف دیگر انهدام و سوگ آدمی... من شیفته‌ی این دیوار شده بودم.»

کتاب بر دیوار کافه داستان دانشجوی فیلمسازی را روایت می‌کند که بعد از ساختن چند فیلم ناموفق، موفق یه ساختن فیلمی پرفروش و موفق می‌شود. داستان از نقطه‌ای شروع می‌شود که جوان فیلمساز ایده‌ی جدیدی برای ساختن فیلم به ذهنش می‌رسد. یکی از روز‌هایی که در کافه‌ی مورد علاقه‌اش رو به روی دیوار یادگاری‌ها نشسته است، با خود می‌اندیشد که سرگذشت هر کدام از این آدم‌ها چه شده است. چند نفر از آن‌ها همچنان اندازه‌ی یادگاری‌هایشان خوشحالند و یا غمگینند؟

او برای پیدا کردن پاسخ سوالش تصمیم می‌گیرد تمام یادگاری‌های کافه را در دفتری بنویسد و به سراغ صاحبانشان برود و این جست و جو را اساس داستان فیلمش بگذارد. به این شکل است که خوانندگان وارد داستان کتاب بر کافه دیوار می‌شوند.

یکی از نکاتی که احمدرضا احمدی در کتابش به آن اشاره می‌کند، نماد شخص پرسه‌زن است. راوی داستان در همان ابتدای داستان اعلام می‌کند که حرفه‌ی معلمی را بی‌خبر رها می‌کند و به پرسه زدن توی شهر پاریس مشغول می‌شود. نماد شخص پرسه زن یکی از پرتکرار ترین نمادهای موجود در ادبیات غرب در قرن نوزدهم و بیستم است. نماد یک پرسه‌زن بیشتر از این‌که به یک فرد جست‌وجو گر دلالت کند به فردی بیکار دلالت دارد. فردی که روزها و ساعت هایش را در جست و جوی هیچ به هدر می‌دهد.

درباره نویسنده

احمدرضا احمدی شاعر، نمایشنامه نویس و نقاش ایرانی متولد 30 اردیبهشت سال 1319 شمسی در کرمان است. او در دهه‌ی سی عمرش در کانون پرورش فکری مشغول به کار شد و تا زمان بازنشستگی در آن‌جا ماند. از جمله فعالیت‌های مهم احمدرضا احمدی در کانون پرورش فکری، شعر خوانی و ضبط صدای شاعران بزرگی مانند نیما یوشج و احمد شاملو و تدوین ردیف موسیقی ایرانی و آوازهای محمدرضا شجریان است. برخی از ارزشمندترین مجموعه‌های کانهون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محصول سال‌های مدیریت احمدی هستند. سهم احمدرضا احمدی در پیشبرد و اشاعه‌ی فرهنگ بی‌شک در کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان غیر قابل انکار است.

احمدرضا احمدی از کودکی با شعر و شاعری آشنا بود. او در بیست سالگی آغاز به سرودن شعر کرد و نخستین مجموعه‌ی شعرش را به نام «طرح» در سال 1340 منتشر کرد. احمدرضا احمدی بر شعر و ادبیات کهن تسلط داشت؛ تلفیق دانش ادبی‌اش و آشنایی‌اش با نیما یوشیج سبب شد که او بنیان گذار سبک شعری جدیدی در ادبیات فارسی باشد؛ سبکی به نام موج نو. این سبک بعدها در داستان، نمایشنامه‎نویسی، تئاتر و سینما هم وارد شد.

احمدرضا احمدی تاکنون بیش از پنجاه دفتر شعر سروده است؛ بخشی از سروده‌های او مخصوص کودکان است که همه‌ی آن‌ها در کتاب‌هایی مصور چاپ‌شده‌اند. شما می‌توانید مجموعه‌ی اشعار و نوشته‌های احمدرضا احمدی را هم به صورت کتاب الکترونیکی و هم پی دی اف pdf از سایت فیدیبو تهیه کنید.

این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

داستان پرکشش و جذاب این رمان خوانش را بسیار شیرین می‌کند. بنابراین خواندن این کتاب را به همه‌ی مخاطبان ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم. بدون شک طرفداران احمدرضا احمدی و علاقه‌مندان به رمان فارسی از خواندن این کتاب لذت بیشتری خواهند برد.

آنچه در بالا خواندید نقد و بررسی کتاب بر دیوار کافه اثر احمدرضا احمدی است. خرید و دانلود کتاب صوتی این اثر در همین صفحه‌ی فیدیبو امکان‌پذیر است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
310.۸۸ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۳۴:۴۰
نویسندهاحمدرضا احمدی
راویرضا عمرانی
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۱/۲۸
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۱۰.۸۸ مگابایت
۰۵:۳۴:۴۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
69 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
15 ٪
1
ستاره
7 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

خیلی کسل کننده بود و متاسفانه نتونستم تا آخر کتاب تحمل کنم با اینکه خوانش خوب از آقای عمرانی دیدم، ولی این کتاب رو خیلی یکنواخت خوندن و وسطاش آدم خواب‌آلود میشد

5

صدای راوی دلنشینه اما متاسفانه در خوانش هیچ احساسی ندارن باعث میشن آدم حوصلش سر بره و حتی خط داستان فراموش بشه

5

من این کتاب رو خریداری کردم در سایت پس چرا هیچ لینک دانلودی نمیبینم؟؟ چه حوری دان کنم

3

دو بخش اولش صدای آهنگ رو مخه و نمیذاره صدای گوینده رو درست شنید.

5

بسیار عاااالی بود آقای عمرانی بینظیر هستن

5

خوب و خواندنی

نمایش 1 نقد دیگر
3.9
(14)
39,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بر دیوار کافه
بر دیوار کافه
احمدرضا احمدی
ماه آوا
3.9
(14)
39,000
تومان