0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آیا مادر خوبی هستم؟
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب آیا مادر خوبی هستم؟

درباره آیا مادر خوبی هستم؟

یکی از دغدغه‌ها و چالش‌هایی که هر مادری در طول زندگی خود دارد. این است که کودکش را به بهترین شکل از نظر جسمی و روحی بزرگ کند. در واقع مادران مدام نگران این موضوع هستند که آیا به قدر کافی نیازهای فرزندشان را تامین کرده‌اند یا نه. زمانی که این نگرانی تبدیل به تشویش شود مادر دیگر قدرت تشخیص درست و بد از هم را ندارد و ممکن است دچار افراط و تفریط شود. کتاب آیا مادر خوبی هستم نوشته‌ی عبدالحسین رفعتیان به مادران کمک می‌کند تا معیارها و استاندارهای فرزند پروری را بشناسند و آن را در زندگی اعمال کنند.

درباره کتاب آیا مادر خوبی هستم؟

کتاب آیا مادر خوبی هستم نوشته‌ی عبدالحسین رفعتیان است که اولین بار در سال 1389 منتشر شد. این کتاب در دسته کتاب‌های روانشناسی قرار می‌گیرد و به سبک پرسش و پاسخ نوشته شده است. نویسنده در این کتاب معیارها و ابزارهایی مورد نیاز مادران را برای پرورش و بلوغ عاطفی کودک ارائه می‌کند.

والدین در تربیت کودک نقش بسیار مهمی دارند اما از این جهت که کودک از زمان تولد به مادر نزدیک‌تر است می‌توان گفت نقش مادری در این میان بسیار سخت و پر از مسئولیت است. کودک از دامان مادر رشد پیدا می‌کند و اگر مادر از پس تربیت او به‌خوبی برآمده باشد در آینده نیز این کودک جوانی به‌دوراز مشکلات تربیتی و روحی و عاطفی است. در حقیقت یک جامعه زمانی امن و سالم خواهد بود که افرادی آن در خانواده‌ای سالم و با ثبات رشد کنند. نویسنده توضیح می‌دهد که مادر خوب کسی است که خودش به بلوغ عاطفی رسیده و برای پرورش دادن یک کودک سالم آماده است و هویت فرزندش را به عنوان یک شخص مجزا و مستقل به رسمیت می‌شناسد.

این کتاب 17 فصل دارد و متن آن مصاحبه ویراستار کتاب، على طاهرى، با دکتر عبدالحسین رفعتیان درباره موضوع مادرى کردن است. علی طاهری در مقدمه کتاب می‌گوید که تنظیم محتوای این کتاب به این شکل باعث شده تا متن و مفاهیم کتاب برای خواننده ملموس‌تر و قابل‌درک باشد.

مروری بر فصل‌های کتاب آیا مادر خوبی هستم؟

مادر خوب

بلوغ عاطفی

مادر و فرزند

دو فرد مستقل

نگاه مادرانه

مادر کافی

ارتباط حسی–تنی

ماندن یا رفتن؛ مسئله این است

مادر شدن آمادگی می‌خواهد

مادر و باورهایش

به جا آوردن احساسات

مدیریت احساسات

بها دادن به احساسات کودکان

تنبیه تثبیت‌کننده‌ی مرزگذاری

آسیب‌های مرز گذاری افراطی

مادر خوب همیشه حضور دارد

درباره عبدالحسین رفعتیان

عبدالحسین رفعتیان متخصص روان و روان‌کاو است. او عضو ملی کالج ملی فرانسه است و تخصص خود را از دانشگاه پاریس دریافت کرده است. او از سال 1371 در ایران به عنوان روان‌کاو و روانپزشک به افراد زیادی کمک می‌کند. همچنین تدریس در دانشگاه‌های تهران نیز در کارنامه کاری او قرار دارد.

چرا باید کتاب آیا مادر خوبی هستم؟ را خواند

کتاب آیا مادر خوبی هستم کتابی است که در دسته کتاب‌های روانشناسی تربیت قرار دارد و با نثر روان می‌تواند والدین را در تربیت و پرورش کودکان همراهی کند. اگر می‌خواهید درست و نادرست‌های مسائل تربیتی را از زبان یک روانپزشک مطرح بدانید این کتاب انتخابی مناسب و ایدئال برای شما خواهد بود.

کتاب آیا مادر خوبی هستم مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 124 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در کمتر از یک هفته بخوانید.

کتاب آیا مادر خوبی هستم جزو کتاب‌های کم حجم و کوتاه با موضوع تربیت فرزند است. این کتاب برای پدران و مادران و معلمان و مربیانی که می‌خواهند وقت مناسبی برای مطالعه اختصاص دهند و در زمینه‌ی تربیتی زمان بیشتری را مطالعه کنند انتخاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب آیا مادر خوبی هستم؟ می‌خوانیم

بعد از «مادر شدن»، دغدغه‌ی «مادر خوب بودن» فکر اصلی ذهن مادر می‌شود و دائم خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و از خود می‌پرسد: «آیا مادر خوبی هستم؟»، «آیا وقت کافی برای فرزندم می‌گذارم؟»، «آیا به‌اندازه‌ی کافی به او محبت می‌کنم؟»، «آیا نیازهای او را به درستی برطرف می‌کنم؟» و سؤال‌های بسیاری شبیه به این‌ها؛ اما نکته‌ی مهم این است که باید بتواند در پاسخ به این پرسش‌ها: اول، از خود و نقشش احساس رضایت کند. دوم، موقعیتی فراهم کند تا فرزندش نیز در هر سنی- از وضعیتی که دارد احساس رضایت کند؛ و سوم، خود را در زندگی بخشیدن به یک انسان دیگر و پرورش دادن او موفق بداند. چه طور ممکن است یک مادر از موقعیت و نقش خود ناراضی باشد؟! تصویری که از مادر در ذهن ما وجود دارد تصویری زیبا و دوست‌داشتنی است؛ آیا ممکن است کسی از بودن در چنین جایگاهی احساس نارضایتی کند؟ خب، دانسته‌ها و ذهنیت‌های ما همیشه همه‌ی واقعیت نیستند. چیزی که وجود دارد این است که برخی از زن‌ها از این‌که در جایگاه مادری قرار بگیرند احساس رضایت نمی‌کنند. یک زن برای پذیرفتن نقش مادری، ابتدا باید زن بودن خود را پذیرفته باشد تا بتواند مادر بودن را به عنوان بخشی از آن- و البته بخشی مثبت و غرورآمیز – بپذیرد.
یک زن اگر در دوران کودکی دائم از زبان مادرش شنیده باشد که «اگه این بچه نبود، راحت بودم و بهتر زندگی می‌کردم.» جدا از آن که با احساس ترس و اضطراب زندگی می‌کند و اعتماد به نفسش پایین است، مادر شدن خود را نیز یک عامل محدودکننده می‌بیند که او را از دست یافتن به امکانات و موقعیت‌های مختلف محروم می‌کند.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب آیا مادر خوبی هستم اثر عبدالحسین رفعتیان بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی پرورش کودک می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۰ مگابایت
تعداد صفحات
124 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۸:۰۰
نویسندهعبدالحسین رفعتیان
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۵/۲۴
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
55,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۰ مگابایت
۱۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 47 مخاطب
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
2 ٪
33 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

شیوه پرسش و پاسخ میتونه تو روون بودن کتاب خیلی کمک کننده باشه ولی تو این کتاب کسی که داره سوالات رو مطرح میکنه اینطور به نظر میاد ک هم درگیر مسایل والد و فرزندی نیست هم کشش روانشناسی نداشته!! سوالات صفر یا صدی و اغلب تکراری بعضی جاهای کتاب کلافه کننده ست، اما پاسخ ها بجا و پخته ست. در مجموع کتاب خوبی بود و به نظرم تو این مورد خاص (بخاطر شخص سوال کننده) اگه به صورت پرسش و پاسخ نبود و یک کتاب منسجم بود خیلی بهتر بود ....

5

خوندن این کتاب خیلی بهم چسبید، پاسخهای کاملی به هر سوال داده شده که بعضیاش رو چند بار میخوندم و تاثیرگذار بود. یجاهایی علاوه براینکه به تربیت فرزندم فکر میکردم باعث میشد به نوع تربیت خودم و مشکلاتی که بعدا برام پیش میومد هم فکر کنم و دلایلشو متوجه بشم.

5

هنوز کامل نخوندم کتاب رو. ولی به نظرم خیلی پخته‌ست و مفید. روی جمله‌بندی و بکار بردن کلمات دقیق و تاثیرگذار به خوبی کار شده و خیلی از جملاتش ارزش هایلایت کردن داره. من که واقعااا راضیم و توصیه میکنم حتما بخونید

5

کتاب به شیوه گفتگو تنظیم شده، همین امر خواندنش را راحت‌تر میکند. در متن از کلمات تخصصی استفاده نشده لذا همه مادران و حتی پدران میتوانند از ان استفاده کنند.

5

کتاب خیلی خوبیه، به زبان ساده و در قالب پرسش و پاسخ مهمترین و بنیادی ترین مسائل و مفاهیم آموزش داده شده و به برخی باورهای اشتباه پرداخته شده.

5

توصیه میکنم که همه ی مادرها این کتاب رو بخونن ، و برای رهایی از کمالگرایی در شیوه ی مادری از راهنمایی های این کتاب استفاده کنند

2

من فقط نمونه کتاب را خواندم،جملات خیلی تکرار شده بود من دنبال کتابی بااین موضوع بودم امااین کتاب خیلی نظرم را جلب نکرد.

5

واقعا عالی و کاربردی.این کتاب رو یه روانپزشک بهم معرفی کرد و واقعا کاربردی و راهگشا است.حتما حتما بخونیدش

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
خوش‌خوان 🪶
پربار 🌳
آموزنده 🦉

عالیه برای کسانی که تربیت بچه مستقل براشون مهمه خیلی خوب بود من که تازه دارم مادر میشم خیلی چیزا یاد گرفتم 🥰

5

کتاب خیلی خوبی هست.حتی برای کسایی که تمام مطالب رو میدونن یه جور یاداوری دلچسب هست.

نمایش 23 نقد دیگر
4.4
(51)
44,000
٪50
22,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
آیا مادر خوبی هستم؟
آیا مادر خوبی هستم؟
عبدالحسین رفعتیان

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آیا مادر خوبی هستم؟
٪50
آیا مادر خوبی هستم؟
عبدالحسین رفعتیان
نشر قطره
4.4
(51)
44,000
٪50
22,000
تومان