0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تغییر ذهن ها

معرفی، خرید و دانلود کتاب تغییر ذهن ها

هنر و علم تغییر ذهن خود و دیگران
ناشر:
نشر نی
درباره تغییر ذهن ها

تغییر ذهن خود و دیگران موضوعی است که ریشه در دل تاریخ بشریت دارد. هزاران سال پیش انبیا و پیشواهای اخلاقی تلاش کرده‌اند ذهن انسان را نسبت به مسائل مختلف منعطف سازند و به آنها بینش جدیدی درباره‌ی اخلاق و کرامت انسانی بیاموزند. پس از گذشت زمان، این علم دستمایه‌ی تحقیقات روانشناسان، اندیشمندان و روحانیون قرار گرفت. سیاستمداران، روشنفکران و خبرنگاران هم گاهی از این علم در جهت پیشبرد اهداف سیاسی خود بهره‌ برده‌اند و ذهن انسان‌ها را هدف قرار داده‌اند. علوم شناختی نام علمی است که اکنون به این مبحث اختصاص یافته است و امروزه مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است. از نمونه کاربردهای این علم می‌توان به موارد حقیقی درباره‌ی تغییر ذهن در زمینه‌های سیاست، اخلاق، آموزش و پرورش و اقتصاد  اشاره کرد. این کتاب مخاطب را با جدیدترین دستاوردهای علمی در زمینه درک پدیده‌ی تغییر ذهن، ابعاد مختلف و عوامل تاثیرگذار بر آن آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب هنر و علم تغییر ذهن خود و دیگران

ایده‌ی اصلی نگارش این کتاب با یک سوال از جانب نویسنده آغاز شد. «چگونه می‌توانیم مردم را ترغیب کنیم که ذهن خود را درباره‌ی چیزهای مهم تغییر دهند؟» دانشمندان از گذشته تاکنون به مطالعه‌ و پژوهش عملکرد مغز انسان پرداخته‌اند. وقتی ما ذهن خود را در ارتباط با یک موضوع تغییر می‌دهیم چه اتفاقی می‌افتد؟ ذهن انسان در 24 ساعت از  شبانه روز و در طول عمر بارها و بارها دچار تغییر می‌شود. اما این شکل از تغییر مورد نظر این کتاب نیست. نویسنده تغییر ذهن را در مورد مسائل اساسی مانند از بین بردن ریشه‌ی تعصبات، و قانع ساختن دیگران مورد بررسی قرار داده است.  کتاب «هنر و علم تغییر ذهن خود و دیگران» از دو جهت ویژگی‌های ذهن انسان را مورد بررسی قرار می‌دهد.  او ابتدا مبانی تغییر ذهن را در مقیاس جمعیتی بزرگ مانند نقش سیاست و رهبران کشورها بررسی می‌کند سپس به تحلیل نمونه‌های جمعیتی کوچکتر  نظیر مدیریت یک شرکت می‌پردازد. در انتهای کتاب نویسنده آینده‌ی تغییر ذهن را در سه حوزه بیان می‌کند: ترافزار یا مداخله راهبردی در مغز، خشک افزار یا رایانه‌ها و نیک افزار

سید کمال خرازی کتاب «هنر و علم تغییر ذهن خود و دیگران» را به فارسی برگردانده است. این کتاب داری 344 صفحه است و نشر نی آن را در سال 1386 به بازار عرضه کرده است.

مروی بر فصل‌های کتاب هنر و علم تغییر ذهن خود و دیگران

فصل یک: محتوای ذهن

فصل دو: شکل‌های ذهن

فصل سه: قدرت نظریه‌های اولیه

فصل چهار: رهبریِ جمعیتی متنوع

فصل پنج: رهبری یک نهاد: چگونه با جمعیتی همسان برخورد کنیم

فصل شش: تغییر غیرمستقیم ذهن‌ها از طریق کشفیات علمی

فصل هفت: تغییر ذهن در موقعیت‌های رسمی

فصل هشت: تغییر ذهن نگاه نزدیک

فصل نه: تغییر ذهن خود

فصل ده: آینده‌ی تغییر ذهن

 

 

شناخت عملکرد ذهن با علوم شناختی

علوم شناختی دانش شناخت ذهن و عملکرد آن است. از عمر این رشته تنها چند دهه می‌گذرد اما با این حال پیشرفت‌های قابل توجهی را در زمینه‌ی کارکردهای ذهن در اختیار بشر قرار داده است. علوم شناختی زیر مجموعه علوم مختلف نظیر عصب‌شناسی، روان‌شناسی، هوش مصنوعی، زبان‌شناسی و فلسفه ذهن است. فعالیت‌های انسانی نظیر سیاست، تجارت، آموزش و پرورش، اقتصاد ارتباط تنگاتگی با علوم شناختی دارد. علوم شناختی را می‌توان علمی متعلق به آینده دانست. زیرا این علم به کمک فناوری می‌تواند زندگی انسان را دچار تحول کند و یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌‎های علم خلقت یعنی مغز را کدگشایی نماید. در عصر کنونی سرمایه‌گذاری‌های کلانی بر این علم صورت گرفته و دانشمندان زیادی در این حوزه به فعالیت می‌پردازند.

هاوارد گاردنر خالق نظریه‌های نوین علوم شناختی

هاوارد گاردنر روانشناس برجسته و استاد دانشگاه هاروارد است. او در سال 1943 در ایالت پنسیلوانیا متولد شد. گاردنر تحصیلات خود را در رشته‌ی روابط اجتماعی ادامه داد و در سال 1965 از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شد. او تصمیم گرفت تحصیلات خود را در رشته‌ی روانشناسی رشد ادامه دهد و مدرک دکترای خود را در از همین دانشگاه اخذ نمود. هاوارد شهرت خود را مدیون نظریه «هوش چندگانه» است. او با تحقیقات بر کوکان با استعداد و افرادی که دچار آسیب مغزی شده بودند ارزیابی کرد افراد دارای نبوغ مختلفی هستند که در آزمون‌های رایج شناسایی نمی‌شود. انواع هوش از دیدگاه هاوارد گاردنر عبارت است از :

  1. هوش تصویری_فضایی
  2. هوش کلامی_زبانی
  3. هوش منطقی_ریاضی
  4. هوش جسمی_حرکتی
  5. هوش موسیقیایی
  6. هوش میانفردی
  7. هوش درون فردی
  8. هوش طبیعت‌گرا

 در بخشی از کتاب هنر و علم تغییر ذهن خود و دیگران می‌خوانیم

بر اساس یکی از نظرات روان شناختی فقط یک زبان ذهن وجود دارد - برای این زبان حتی نام منتالیز را نیز برگزیده‌اند. مدافعان منتالیز معتقدند که همه افکار و محاسبات ذهنی با اين زبان انجام می‌گیرد که تا حدی شبیه زبان طبیعی است. اگر چنین توصیفی درست باشد، همه تفکرات ما در قالبی انجام می‌گیرد که به‌طور کلی شبیه زبانی است که در اینجا به کار می‌رود. از اصطلاحات داستان‌های علمی تخیلی برای توصیفش استفاده می‌کنم: اگر می‌توانستیم به نحوی کسب اطلاع کنیم که فکر در مغز چگونه انجام می‌گیرد درمی‌یافتیم که سلول‌های مغزی به زبان‌هایی مانند انگلیسی, فرانسه یا سواحیلی با یکدیگر صحبت می‌کنند.

بدیهی‌ترین مشکل فرضیه منتالیز برخاسته از تصویرسازی ذهنی است. به ویژه تصویرسازی ذهنی بصری. اغلب ما درباره حجم عظیم تصاویر بصری ذهنی گزارش‌هایی ارائه می‌کنیم و بسیاری از ما ازجمله متفکران درخور احترامی مانند آلبرت اینشتین، این نکته را نقل می‌کنیم که بخش مهمی از تفکر در تصویرسازی ذهنی رخ می‌دهد که به گفته اینشتین، «از نوع بصری» عضلانی و بدنی» ‌است. از قضا من قادر به تصویرسازی بصری نیستم» ولی این نقصان با تصویرسازی شنیداری قابل ملاحظه‌ای که دارم جبران می‌شود. مطمئنا من در سطح آرتور روبینس تاین نیستم که می‌گویند می‌توانست در تخیل خویش به صفحه گرامافونی گوش دهد و حتی خراش‌های گاه به گاه آن را نیز بشنود! اما در به یادآوردن یک آهنگ یا حتی صدای کامل یک ارکستر چندان برایم دشوار نیست. اگر شما قادر به تصویرسازی ذهنی باشید احتمالاً مکالمه سلول‌هایی را که در پایان بند قبلی از آن سخن گفتیم گوش‌داده‌اید.

مدافعان نظریه منتالیز وجود تصویرسازی ذهنی را انکار نمی‌کنند: در واقع. اگر آن‌ها شواهد دال بر درون‌نگری خود را - اگر نگوییم درون‌بینی سایر انسان‌ها را - انکار کنند نابخردند. پاسخ ایشان این است که ادعا کنند اين تصاویر وجود دارند» ولی پدیده‌ای همانندی‌اند واقعاً موجب تفکر نمی‌شوند؛ حداکثر کسوتی ظاهری هستند که فرایند فکری زیربنایی ذهن گرایانه منحصربه فردی را در خود پنهان دارند. شاید برخی از مسائلی که به ظاهر از طریق تصویر ذهنی حل می‌شود. درواقع متکی بر عملیات زیربنایی منطقی باشد. اما من که فردی بسیار فعال در حوزه علوم انسانی‌ام نمی‌توانم این موضع را که«تصویر ذهنی پدیده‌ای همایند»‌است جدی بگیرم. ادعای این‌که ولفگانگ آمادئوس موتسارت با ۶۲۶ آهنگ فهرست کوخل؛ مارتا گراهام با حرکات موزون متعدد. یا پابلو پیکاسو با هزاران نقاشی و طرح هنری خود همگی مجموعه‌ای از عملیات منطقی مشابه فیزیک‌دان‌ها یا ریاضی‌دان‌ها را انجام می‌دهند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۶۸ مگابایت
تعداد صفحات
344 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۲۸:۰۰
نویسندههوارد گاردنر
مترجمکمال خرازی
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Changing minds: the art and science of changing our own and other people's minds
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۵/۰۴
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
160,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۶۸ مگابایت
۳۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.9
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
5
ستاره
11 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
47 ٪
2
ستاره
17 ٪
1
ستاره
11 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

قطعا کتاب پایه‌ای و مرجعی برای تغییر ذهن محسوب میشه و باید مطالعه کرد.. البته کتاب چون متعلق به سال ۲۰۰۲ هست و طبیعتاً از دستاوردهای متحیرکننده‌ی اخیر علوم اعصاب کمی دور هست شاید خواندنش برای افرادی که روزانه نتایج و آزمایشهای نوروساینس رو دنبال می کنند خواندنش کمی سخت باشه. با تمام این اوصاف نمیشه از مطالعه این کتاب پایه ای گذشت . دقیقا مراحل تغییر ذهن آدم ها رو توضیح میده ، چه توی یک مسأله شخصی و چه در ابعاد سیاسی بین المللی

3

این کتاب یه کتاب تخصصی هست. مهمترین و تنها منبع درس روانشناسی شناختی،برای کارشناسی ارشد رشته ای جدید به نام مجموعه علوم شناختی ( رشته ای بینایبنی هست و به بحث در مورد هوش و ذهن در انسان و ... می پردازد) فک کنم از ۹۳ تا الان ایجاد شده. بنابراین دوستان انتظار ترجمه ای مطابق با کتاب های موفقیت و ... را نداشته باشند

1

ترجمه افتضاحی داره و انگار متن رو توی گوگل ترنسلیت ترجمه کرده و بدونه حتی یکبار بازبینی ،جملات رو عینا کپی کرده توی متن کتاب لطفا منصف باشید و پول پرداخت شده رو به حسابم برگردونید

3

فیدیبو فرمت کتاب هایی که برای فروش میذاری را لطفآ مشخص کن العان فرمت این کتاب چیه؟ PDF؟ پاسخ: سلام کتابهایی که فرمت‌ آنها PDFباشد در عنوان آنها نوشته شده(نسخه PDF) در غیر این صورت کتابهاepub هستند.

3

این کتاب مناسب کسانی که دنبال مطالعه کتاب های متقاعد سازی هستن اصلا مناسب نیست توصیه من اینه که نخرید این کتاب فقط به درد بچه های دانشجو میخوره یا کسانی که دنبال کارهای پژوهشی هستند

3

لطفاً گزینه خرید خود کتاب رو هم بزارید ... من خیلی کتابا رو میبینم اینجا و کتاب واقعیش رو میخوام و گاهی وقتا بعضی جاها ندارن اون کتابا رو ?

5

کتاب فوق العاده مهم و تأثیرگذاری است

2

به نظرم متنش روان نیست

3

خوبه

1

رایگان نیست😡

2.8
(18)
103,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تغییر ذهن ها
تغییر ذهن ها
هنر و علم تغییر ذهن خود و دیگران
نشر نی
2.8
(18)
103,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر