0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روزی که زندگی کردن آموختم
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب روزی که زندگی کردن آموختم

نویسنده:
لوران گونل
ناشر:
نشر نون
درباره روزی که زندگی کردن آموختم

«تو به زودی می‌میری» این آخرین جملات زن کولی بود که قصد پیشگویی آینده‌ی جاناتان را داشت. کتاب «روزی که زندگی کردن آموختم» با تلنگر مرگ اغاز می‌شود. تلنگری که دنیای شیشه‌ای روزمرگی‌ها و روتین‌های زندگی جاناتان را درهم می‌شکند. تمام باورهای او را در یک لحظه‌ی کوتاه از بین می‌برد و او را با کوهی از تشویش و استرس رها می‌کند.  اما جاناتان در پس این ویرانی، به مفاهیم عمیق و درونی زندگی پناه می‌برد و زندگی را فارغ از روزمرگی‌ها لمس می‌کند.

 

درباره‌ی کتاب روزی که زندگی کردن آموختم

«رمان روزی که زندگی کردن آموختم» روایت چند داستان موازی و پرکشش است که به مفاهیم هستی و زندگی اشاره می‌کند. جاناتان، شخصیت اصلی این رمان فردی موفق و پرمشغله است که در هیاهوی زندگی روزمره غرق شده است. اما داستان اصلی از جایی آغاز می‌گردد که یک کولی دوره‌گرد خبر مرگ جاناتان را پیشگویی می‌کند. اگرچه او به طالع‌بینی اعتقادی ندارد اما تلنگر غیرمنتظره‌ی مرگ، ذوق و شوق زندگی را از او می‌گیرد و زندگی او را برای همیشه متحول می‌کند. او برای هضم اتفاقاتی که برایش افتاده است به خاله مارجی پناه می‌برد و در مورد احساسات و افکار خود با او صحبت می‌کند. لوران گونل به شکلی ظریف‌، سفر و تحول درونی جاناتان را به تصویر می‌کشد. او اندیشه‌ها و بینش‌های فلسفی خود درباره‌ی هستی انسان، امید و مفهوم زندگی را از جانب جاناتان بیان می‌کند. کتاب «روزی که زندگی کردن آموختم» مانند دیگر آثار لوران گونل درونمایه‌ای فلسفی دارد و ردپای علاقه‌ی او به علم روانشناسی در این اثر به خوبی دیده می‌شود.

زندگی‌نامه‌ی لوران گونل، نویسنده و روانشناس نامدار

لوران گونل در10  آگوست سال 1966 در فرانسه به دنیا آمد. پدر او محقق و استاد رشته‌ی فیزیولوژی بود به همین دلیل دوران کودکی و نوجوانی خود را در یک فضای علمی و آکادمیک سپری نمود. گونل در سن 17 سالگی تصمیم گرفت تحصیلات خود را در رشته‌ی روانپزشکی ادامه دهد اما پزشک خانوادگی‌شان او را از اینکار منصرف کرد. او تحصیلات خود را در در سال 1988 در رشته‌ی اقتصاد به پایان رساند و پس از آن به دانشگاه سوربن پاریس رفت. گونل پس از  مدتی به رشته‌های علوم انسانی علاقمند شد و تصمیم گرفت به عنوان روانشناس و مشاور مشغول به کار شود و به مدت 15 سال به این حرفه پرداخت.

اولین کتاب گونل تحت عنوان «مردی که می‌خواست خوشحال باشد» در سال 2008 منتشر شد. این کتاب با اقبال فراوانی روبه‌رو شد و برای گونل موفقیت زیادی به همراه داشت. اولین اثر او، عنوان پرفروش‌‌ترین کتاب سال فرانسه را به خود اختصاص داد و به بیش از 25 زبان مختلف ترجمه و منتشر شد. او موفقیت خود را با انتشار کتاب‌های دیگر حفظ نمود . اغلب آثار او از کتاب‌های پرفروش در سطح بین‌المللی به شمار می‌آید. این نویسنده‌ی خوش‌فکر فرانسوی با نگاهی فیلسوفانه مسائل مختلف هستی را بیان می‌کند و با علم روانشناسی روابط بین انسان‌ها را مورد تحلیل قرار می‌دهد. لوران گونل، کتاب «روزی که زندگی کردن آموختم» را در سال 2014  منتشر نمود. این کتاب توسط نشر نون با ترجمه‌ی داود نوابی در سال 1395 به بازار عرضه شد.

داود نوابی، مترجم شاهکارهای فرانسوی

داود نوابی نویسنده و مترجم پیشکسوت زبان فرانسه در سال 1313 در کرمان به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در تهران و در دبیرستان دارالفنون به پایان رساند و در سن بیست سالگی راهی فرانسه شد. او در فرانسه رشته‌ی پزشکی را برای ادامه‌ی تحصیل انتخاب کرد اما آن را چندان مناسب روحیات خود نمی‌دانست به همین دلیل به رشته‎‌ی ادبیات روی آورد. نوابی  بار دیگر تحصیلات خود را نیمه کاره رها کرد و به ایران بازگشت. او در سال 1343 از دانشرای عالی تهران در دو رشته‌ی زبان فرانسه و علوم تربیتی فارغ‌التحصیل شد. او در طول سال‌های فعالیت خود شغل‌های مختلفی را تجربه کرده است. تدریس، نویسندگی و ترجمه بخشی از فعالیت‌های ادبی داود نوابی به شمار می‌آید. نوابی در سال 1380 مدرک دکترای خود اخذ نمود و به جمع مدرسین دانشگاه کرمان پیوست. داود نوابی در سال‌های 1366 تا 1368  معاونت آموزشی و پژوهشی دانشکده ادبیات دانشگاه کار را بر عهده داشت. او هم‌اکنون در شهر کرمان زندگی ‌می‌کند.

آثار و افتخارات داود نوابی

کتاب «آبی» اولین اثر داود نوابی است که ترجمه‌ی آن را در سال آخر دبیرستان آغاز کرده بود. او پس از سال‌ها مجددا کار ترجمه را از سر گرفت و در این مدت آثار ارزشمندی را از نویسندگان فرانسوی به زبان فارسی برگرداند. داود نوابی ترجمه‌ی ژانرهای متعددی را در کارنامه‌ی ادبی خود دارد و به مکاتب مختلف ادبی تسلط کامل دارد. شناخته‌شده‌ترین اثر دواود نوابی کتاب «نامه به کودکی که هرگز به دنیا نیامد» اثر اوریانا فالاچی است. یکی از باارزش‌ترین کارهای تحقیقاتی داود نوابی ترجمه‌ی کتاب «تاریخچه ترجمه از فرانسه به فارسی در ایران» است که یکی از مهم‌ترین کتاب‌های دانشگاهی رشته ادبیات فرانسه به شمار می‌آید. از جدیدترین آثار ترجمه شده توسط او می‌توان به کتاب‌های «من اگر شما بودم»، «راهی برای رهایی» و «روزی که زندگی کردن آموختم» اشاره کرد. حاصل سال‌ها فعالیت او در زمینه ترجمه انتشار بیش از بیست عنوان کتاب و ده‌ها مقاله‌ی مختلف است.

در بخشی از کتاب روزی که زندگی کردن آموختم می‌خوانیم

خود را عوض کردن تنها راه است به سوی دنیایی بهتر. دنیایی که زندگی در آن لذت‌بخش است. این فکر حلقه‌وار در ذهن جاناتان دور می‌زد. آشفته و بی قرار در تخت. هرچه می‌کرد خوابش نمی‌برد. خجالتی که در حضور مرد بومی برایش پیش آمده بود. به‌علاوه احساس تقصیری که اینک با یقین به وجودش پی برده بود.

گاندی با شروع به تغییر دادن خود. موفق شده بود بدون این‌که با هیچ دولتی سروکار داشته باشد. مسیر تاریخ هند را عوض کند. هميشه او را مجهز به اطمینان و آرامش نشان می‌دهند درحالی‌که لُنگی سفید و ساده از پنبه به تن دارد و هرگونه عنوان و لقب افتخارآمیزی را رد می‌کند و فراموش کرده که در جوانی باوجود کمرویی بیمارگونه‌ای که همراهش بود. به امید این‌که انگلیسی‌ها او را بهتر بشناسند. هميشه لباس سه تکه می‌پوشید. دقیقاً همین انقلاب درونی و تبدیل شدن به مردی آرام» مهربان» عادل و عاری از خودخواهی و خودپسندی او را به جایی رساند که از امپراتوری بریتانیا با تمام ارتش و تجهیزاتش قدرتمندتر شد. همین طور داستان تغییر زندگی ماندلا که تعادل تاریخ آفریقای جنوبی را برهم زد. آن هم از کنج سلولی که در آن زندانی شده بود. اغلب فراموش می‌کنیم که در اصل ماندلا مبارزه‌ی مسلحانه را توصیه می‌کرد و به همین دلیل به زندان افتاده بود. در زندان اما اين مرد به تحول شخصی دشمنانش را نیز به دست آورد. حتی زندانبان‌هایی که مدت بیست‌وهفت سال تمام به شیوه‌ای ناصواب او را اسیر کرده بودند و دقیقاً به این دلیل که خودش توانایی بخشش را داشت» کشورش با صلح نسبی و به شکلی غیرقابل‌باور با تغییر وضعیت به حیات خود ادامه داد.

بالاخره جاناتان به خواب رفت و آن شب خوابی عجیب دید

خواب دید که در ابرها پرواز می‌کند. سپس بر روی این پنبه‌های سفید در آسمانی بی‌نهایت آبی‌رنگ بالاترمی رود. بر فراز روسیه می‌پرد. لنین را مشاهده می‌کند که با انقلابیون در کوچه‌ها گرد هم جمع می‌شوند و با شوق و حرارت فراوان تکرار می‌کنند:«ما یک کشور مساوات طلب می‌خواهیم.» ابرها سیاه می‌شوند. وقتی که بالاخره کنار می‌روند. جاناتان میلیون‌ها مرده می‌بیند که همه جا روی هم انباشته می‌شوند. نوری سفید و کم رنگ...

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۲ مگابایت
تعداد صفحات
272 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۰۴:۰۰
نویسندهلوران گونل
مترجمداود نوابی
ناشرنشر نون
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Lejour ou j›ai appris a vivre
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۳/۰۸
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
30,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۲ مگابایت
۲۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 166 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (6)
آرامش‌بخش 🌱 (4)
5
ستاره
61 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
7 ٪
94 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

شاید خیلی از مفاهیم کتاب رو بارها و بارها به زبان عامیانه (که دقیقا عین زبان خود این کتاب هست) در جمع دوستان و خانواده شنیده باشیم یا باهاش مواجه شده باشیم. شاید خیلی از مفاهیم کتاب جزو اعتقادات شخصی و قلبی خودمون باشه، ولی دوباره خوندن و تکرارش ارزش داره، چرا که آدمی فراموشکاره و در سختی ها ممکنه حتی اعتقادات خودش رو از یاد ببره. خوندن این کتاب رو توصیه میکنم، هر از چند گاهی باید کسی یا چیزی باشه که ما رو به باورهامون دوباره پیوند بده و حرکت رو به جلوی ما رو با امیدواری سرعت ببخشه. این کتاب میتونه مثل یک دوست خوب در هر زمانی به کمک ما بیاد و باعث بشه که زندگی رو ارزشمند تر از چیزی که هست بشناسیم و از زنده بودن و زندگیمون راضی و خوشحال باشیم. با خوندن این کتاب شاید بعضی ها دست از منتظر نشستن برای پایان ها بردارند، شاید این کتاب برای بعضی ها همون تلنگر برای پذیرش این نکته باشه که زندگی ارزش زندگی کردن داره با تلاش و دور از ترس شکست. از خوندن این کتاب لذت بردم و در تصمیم هام مصمم تر شدم.

5

هیچ ذهنیتی در مورد این کتاب نداشتم و خیلی اتفاقی شروع به خوندنش کردم... اونقدر واسم جذاب بود و قلم گیرایی داشت که نتونستم ولش کنم و طی دو روز تمومش کردم... جالب اینجاست که در بهترین زمان ممکن این کتاب و خوندم. واقعا به مطالبش نیاز داشتم... کتاب به شیوه فوق العاده دلنشینی، در قالب یک داستان، مفاهیم خیلی عمیقی رو در مورد زندگی یادآوری میکنه و به شیوه ای کاملا استادانه خواننده رو به مفهوم زندگی و اتفاقات اطرافش هوشیار میکنه... از اون کتابهاییه که یک بار خوندنش کمه و باید مرورش کرد! بارها و بارها...

5

نکته ی متفاوت این کتاب نسبت به کتاب های با موضوع مشابه، رویکرد نویسنده نسبت به مرگ بود که خیلی ظریف اون رو در داستان به نگارش در اورده بود. از ابتدای داستان با همین موضوع شروع میکنه که یک روز قراره همه ما مرگ رو تجربه کنیم و آیا زندگیمون رو بر این اساس تنظیم کردیم؟ اصلا آیا واقعا اون رو پذیرفتیم قلبا؟ و ... در انتهای داستان هم تیر خلاص رو میزنه راجع به این دیدگاه? ترجمه ی روانی داشت و کلا قابل فهم بود.

5

کتابی زیبا و دلنشین که دیدگاه های محیط زیستی رو به زیبایی با روانشناسی خودسازی و عرفان تلفیق کرده.... از سری کتابهای حال خوب کن که شاید هرچند نویسنده راوی خوبی در قصه گویی نباشه اما ازاونهاییست که وقتی از پیشش میری حس میکنی چقدر حالت رو نه بهتر بلکه خوب کرده?

5

روزمرگی بسه، با خوندن این کتاب دریچه ی جدیدی از زندگی رو بروتون باز میشه به شرطی که به چشم شعار بهش نگاه نکنیم، هر آدمی میتونه با تغییر دادن خودش دنیا رو به جای بهتری تبدیل کنه، اگر بدونیم مرگ گاه در سایه نشسته و به ما مینگرد بدون شک جور دیگه ای زندگی می‌کنیم

5

بخش ۱۴ کتاب، خاله جاناتان داستانی تعریف میکنه مبنی بر اینک :زمانی ک بزهای کوهی زیاده از حد اقاقیا رو خوردن، اقاقیا شروع کردن ب تولید سم و در واقع اینجوری از خودشون دفاع کردن!!!!!! و بعدش در مورد این صحبت میکنه ک گیاهان بلدن گیاه مجاور خودشون رو بشناسن. این اطلاعات برام عجیب بود. شوخی بود یا جدی ؟

5

یک کتاب عالی برای اونهایی که به مفهوم زندگی علاقه مند هستند

5

خیلی کتاب قشنگی بود. مفهوم هایی که در کتاب های مختلف پراکنده گفته شده، توی این کتاب یه جا جمع شده

5

چند صفحه از این کتاب تغییری عمیق، در طرز فکر و این روزهای من داشت...

5

با سلام و تشکر از نویسنده، مترجم، انتشارات کتاب و فیدیبو از منظر روانشناسی این کتاب رویکرد موج سوم روانشناسی را در بر گرفته است. از تکنیکهای درمانی رویکرد ACT و ذهن آگاهی استفاده می‌کند و معنای زندگی را به فردی که دچار گمگشتگی و ناامیدی شده، نشان می‌دهد.

نمایش 84 نقد دیگر
4.2
(166)
حال‌خوب‌کن ✨ (6)
59,000
٪50
29,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
روزی که زندگی کردن آموختم
روزی که زندگی کردن آموختم
لوران گونل

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روزی که زندگی کردن آموختم
٪50
روزی که زندگی کردن آموختم
لوران گونل
نشر نون
4.2
(166)
حال‌خوب‌کن ✨ (6)
59,000
٪50
29,500
تومان