0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنگ جهانی اول

معرفی، خرید و دانلود کتاب جنگ جهانی اول

مجموعه تاریخ ۶۱
نویسنده:
رابرت گرین
درباره جنگ جهانی اول
زمان جنگ جهانی اول آن‌قدر به ما نزدیک هست که بتوانیم به بسیاری از پرسش‌های چی، کی، و کجا، که برای درک هر رخداد تاریخی ضروری است، پاسخ دهیم. انبوهی از اسناد رسمی در دسترس ماست. گزارش‌های سربازانِ همه ارتش‌های درگیر، نه تنها از صحنه‌های نبرد بلکه همچنین از تجربیات شخصیشان در جریان نبرد، برجا مانده است. پژوهشگران مجلدهای فراوانی در شرح و توضیح عملکردهای این جنگ گرد آورده‌اند. در نتیجه، گزارش تقریبا هر روزه درگیری‌ها به نحوی ثبت شده است. و عکاسی، که در قرن نوزدهم اختراع شد، آن‌قدر پیشرفته و دوربین آن‌قدر در دسترس بوده است که بتوانیم حتی قیافه سربازان و چگونگی صحنه‌های نبرد را ببینیم. پرسش آزاردهنده‌ای که برجا می‌ماند این است که چرا جنگ آغاز شد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۸۲ مگابایت
تعداد صفحات
124 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۸:۰۰
نویسندهرابرت گرین
مترجم مهدی حقیقت خواه
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
World war I, 2,008
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۱/۱۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۸۲ مگابایت
۱۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 36 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
47 ٪
4
ستاره
30 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
2 ٪
24 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

مختصر و مفید، و البته روان. این کتاب یه تصویر کلی از جنگ جهانی اول میده و مروری بر وقایع مهم جنگ، و بررسی جبهه‌های اصلی جنگ رو شامل می‌شه. تقریباً چرایی وقوع جنگ رو شرح نمی‌ده، و به‌طور کلی تایم‌لاین جنگ در این کتاب آورده نشده. احتمالاً نویسنده برای اینکه خوانش کتاب سخت و کسل‌کننده نباشه از گنجوندن اطلاعات زیادی در کتاب پرهیخته. به‌هرحال برای من که تقریباً هیچ اطلاعاتی راجع به جنگ جهانی اول نداشتم مفید بود و به‌خاطر متن روانی که داشت راحت و سریع خوندم. بعدش هم خوندن ویکی‌پدیای جنگ جهانی اول برام راحت‌تر و ملموس‌تر شد، و اطلاعاتم رو تکمیل کرد.

3

بد نبود؛ ولی به نظرم دو اشکال داشت: ۱- زمینه‌سازی چندانی نکرده بود. درسته که حجم کتاب کمه ولی انتظار می‌رفت در حد چند پاراگراف هم راجع به وضعیت سیاسی هر کشور توضیح بده و حتی چندتا نقشه از اروپای ۱۹۱۴ بگذاره. این خیلی کمک می‌کنه به درک فضای حاکم بر اون دوران و علل وقوع جنگ. ۲- فهرست‌بندی خیلی مناسبی نداشت. انتظار می‌رفت خیلی واضح توضیح بده که از ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ هر سال در کدام جبهه، چه اتفاقی افتاد. برای جبران این نقص‌ها، شخصاً پیشنهاد می‌کنم کتاب «جنگ جهانی اول – مایکل هاوارد» رو به عنوان مکمل این کتاب بخونید. داخل همین فیدیبو موجود هست و اون هم حجم بسیار کمی داره و وقتتون رو زیاد نمی‌گیره.

4

برای آشنایی اولیه و مختصر کتاب خوبیه اما چون خیلی سریع از موضوعات رد میشه یه کم فهم جنگ سخت میشه که باید از منابع کمکی هم استفاده بشه، یه مستند هم از جنگ جهانی اول به اسم &#۳۴;آخر الزمان: جنگ جهانی اول&#۳۴; وجود داره که پیشنهاد میکنم ببینید که به خاطر استفاده از فیلم های واقعی باعث میشه دید بهتری از فضای جنگ داشته باشید.

4

کتاب ۱۱ از فیدی پلاس ، یک کتاب تاریخی روان و خوش‌بیان در مورد جنگ جهانی اول. مطالعه آن برای علاقه مندان به تاریخ جهان پیشنهاد می شود.

4

سلام کتاب از نظر متن و ترجمه خوب و روان بود از نظر محتوا هم برای من که هیچ اطلاعاتی در مورد جنگ جهانی اول نداشتم خوب و مفید بود

5

خیلی عالی بود.. خلاصه و مفید تمام دلایل پیدایش جنگ جهانی اول، روند جنگ و پایانش رو خیلی روان توضیح داده.. به تمام سوالات من جواب داد

2

جنگ همیشه فرجام ناخوشایندی داردوتکرار پیروزیهایش موجب تکرار برای نابخردان خواهد شد ولیکن باید آنرا تقبیح کرد واز آن درس عبرت گرفت

5

با توجه به مطالعه زیادی که درباره تاریخ داشتم به جرئت میتونم بگم یکی از بهترین کتاب‌ها در رابطه با جنگ جهانی اول بود

5

کتاب بسیار مفیدی بود جنگ جهانی اول سرنوشت جهان را عوض کرد و لازمه که همه راجع به اون بدونیم

4

کتاب فوق العاده ای بود برا کسی که هیچ اشنایی نداره خیلی مفیده

نمایش 14 نقد دیگر
4.2
(49)
آموزنده 🦉 (1)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
جنگ جهانی اول
جنگ جهانی اول
رابرت گرین

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه تاریخ
شامل 67 عنوان کتاب
جنگ جهانی اول
جنگ جهانی اول
مجموعه تاریخ ۶۱
گروه انتشاراتی ققنوس
4.2
(49)
آموزنده 🦉 (1)
59,000
تومان