0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
در باب شهریار ماکیاولی

معرفی، خرید و دانلود کتاب در باب شهریار ماکیاولی

تفسیر ۵۲ ایده طلایی
نویسنده:
تیم فیلیپس
درباره در باب شهریار ماکیاولی
کتاب «در باب شهریار ماکیاولی» نوشته تیم فیلیپس است. نیکولو ماکیاولی کتاب شهریار را در سال ۱۵۱۳ میلادی نوشت. او این کتاب را هنگامی نوشت که از کار اخراج و به مزرعه خانوادگی در خارج از فلورانس تبعید شده بود؛ و همین کتاب بود که لقب «پدر سیاست مدرن» را برایش به ارمغان آورد. ولی از مردی که معتقد بود هر کاری را باید به دلیل موجهی انجام داد، عجیب بود که نتوانست به دنبال نوشتن این کتاب کار دلخواهش را در زمینه سیاست فلورانس برای خود دست و پا کند. این کتاب که تلفیق دقیقی از سوابق شخصی و راهنمایی‌های مختلف است، شبیه کتاب‌های امروزیِ خودیاری به نظر می‌رسد. مشکل این‌جاست که بازار کتاب‌های خودیاری برای شهریاران، از رونق چندانی برخوردار نیست. همان‌گونه که آشکار است ماهیت غرب مدرن با ماکیاولی و اثر مشهورش شهریار آغاز و بر پایه و اساسی که وی می‌گذارد بنا می‌شود؛ پایه و اساسی که به طور خلاصه با شعار «هدف وسیله را توجیه می‌کند» شناخته شده است. این کتاب نیز از آن‌جا که به تفسیر ایده‌های مندرج در شهریار می‌پردازد لاجرم برخی دیدگاه‌های ماکیاولیستی را که با اندیشه‌های دینی و اسلامی در تعارضند در بر می‌گیرد، مثلاً آن‌جا که می‌گوید «زیاد خوب نباشید» یا «عزیزم به من دروغ نگو»، «ناخن‌خشک باشید»، «بی‌رحم و ددمنش باشید» و...، و حتی گاه صراحتاً برخلاف آموزه‌های اسلام هستند، مثلاً آن‌جا که می‌گوید ضعفا وارث زمین نیستند. بدیهی است این شیوه‌ها و روش‌های غیراخلاقی با آموزه‌های دینی و اسلامی هیچ سنخیتی ندارد و در دیدگاه اسلام هدف هیچ‌گاه وسیله را توجیه نمی‌کند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۴ مگابایت
تعداد صفحات
174 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۴۸:۰۰
نویسندهتیم فیلیپس
مترجممریم تقدیسی
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Niccolo Machiavelli s The prince
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۶/۰۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۴ مگابایت
۱۷۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.9
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
5
ستاره
28 ٪
4
ستاره
21 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
42 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

عقاید ماکیاولی برای قشری از جامعه واقعا جذابه، اما این کتاب اصلا اصلا جذابیتی نداره و انگار نویسنده به عمد داره اون اصول و عقاید رو غیر کاربردی میکنه. هرچند اشتیاق زیادی برای خوندنش داشتم اما هیچ چیز بدربخوری داخل کتاب نبود. میشه گفت قشنگترین جای کتاب همین جدلش هست.

5

راهنمایی های این کتاب خیلی خشن و جدیه ولی در عین حال خیلی مفید و کارسازه. برای افرادی که دنبال رهبر شدن هستن توصیه میشه.

1

یه ستاره هم واسش زیاده افتضاح بود اصلا شبیه توضیحات توی مقدمش نبود

3

به نظرم کتاب بدی نیست و به نوعی شرح بر شهریار ماکیاولی هست

1

جالب نبود...

2.9
(14)
52,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
در باب شهریار ماکیاولی
در باب شهریار ماکیاولی
تفسیر ۵۲ ایده طلایی
گروه انتشاراتی ققنوس
2.9
(14)
52,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر