0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معنادرمانی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب معنادرمانی

مبانی و کاربردهای معنادرمانی
درباره معنادرمانی

در ادبیات عامیانه و روزانه‌ی ایرانیان عباراتی مانند قربانت بروم، برایت می‌میرم و ... بسیار رایج شده است. اما سوال اصلی این است که برای چه چیزی زندگی می‌کنید؟

ویکتور فرانکل دکتر روان شناس و پایه‌گذار مکتب معنا درمانی یا لوگوتراپی در کتاب معنا درمانی اساس این مکتب را توضیح می‌دهد و به پاسخ سوال بالا می‌گردد. ‌

درباره‌ی کتاب معنا درمانی اثر ویکتور فرانکل

کتاب معنا درمانی نوشته‌ی ویکتور فرانکل است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1988 منتشر شد. این کتاب در واقع مجموعه‌ی سخنرانی‌هایی است که ویکتور فرانکل نویسنده‌ی کتاب در سال 1966 در دانشکاه متدیست‌ها (Methodist University) ایراد کرده است. او در پیشگفتار کتاب توضیح می‌دهد:« این کتاب درحالی که به بنیان‌های روان‌درمانی می‌پردازد، فرضیات و اصول موجود در معنا درمانی را هم مطرح می‌کند. این فرضیات بخش‌هایی را تشکیل می‌دهد که در هم تنیده شده است و معنا درمانی در آن بر مبنای سه مفهوم بنا نهاده شده است:

1) آزادی اراده 2) معناجویی 3) معنای زندگی

1)آزادی اراده متضمن جبرگرایی در برابر جبرگرایی مطلق است.

2) در معناجویی مطلبی متمایز از مفاهیم قدرت طلبی و لذت جویی به گونه‌ای که روانشناسی آلفرد آدلر (Alfred Adler) و زیگموند فروید  (Sigmund Freud) به ترتیب ارائه می‌کنند، مورد بحث قرارمی‌گیرد. بی تردید عبارت قدرت ابتکار نیچه بود نه آدلر و عبارت لذت‌جویی که برای اصل لذت خواهی فروید به کار رفته ابتکار من بود نه فروید. به علاوه، اصل لذت را باید در پرتو مفهومی وسیع‌تر یعنی اصل تعادل حیاتی مشاهده کرد. وقتی به نقد این دو مفهوم می‌پردازیم. ناگزیر باید نظریه‌ی انگیزشی معنا درمانی را مورد مطالعه قرار دهیم.

3) معنی زندگی به موضوع نسبیت گرایی در برابر ذهن گرایی، اصالت ذهن مربوط می‌شود.»

مروری بر فصل‌های کتاب معنا درمانی

کتاب معنا درمانی در دو بخش اصلی و تعدادی زیر فصل تشکیل شده است.

بخش اول: اساس معنا درمانی

از خود فرا رفتن با تعالی خویشتن به مثابه‌ی پدیده‌های انسانی

منظور از معنا چیست؟

بخش دو: کاربرد‌های معنادرمانی

تکنیک‌های معنا درمانی

وظیفه‌ی پزشکی‌‌

درباره‌ی ویکتور فرانکل نویسنده‌ی کتاب معنا درمانی

ویکتور ای. فرانکل پزشک، و دکترای فلسفه، استاد عصب شناسی و روان پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه وین، و استاد ممتاز معنا درمانی در دانشگاه بین المللی آمریکا در کالیفرنیا و بنیانگذار سومین مکتب وینی (پس از روان کاوی فروید و روان شناسی فردی آدلر) در روان درمانی است که در مکتب معنا درمانی نامیده شد. معنا درمانی بر این باور است که انسان در جستجوی معناست، و کشف معنای ویژه در زندگی انسان از دیدگاه روانشناختی فرآیندی التيام بخش است.

استاد فرانکل به درجه‌ی دکترای پزشکی و فلسفه از دانشگاه وین نایل آمد. در جنگ جهانی دوم سه سال در اردوگاه کار اجباری آوشوتیس، داخاو و سایر اردوگاه‌ها سر کرد. دکتر فرانکل آثار خود را ابتدا به سال ۱۹۲۴ در مجله بین المللی روان کاوی به چاپ رساند، و از آن زمان تاکنون بیست وهشت جلد کتاب نوشته و چاپ کرده است که به بسیاری از زبان‌های دنیا ترجمه شده است.

کتاب انسان در جستجوی معنای او بیش از دو میلیون و پانصد هزار جلد به فروش رفته است. دکتر فرانکل رئیس انجمن پزشکی روان کاوی اتریش و همواره سخنران و استاد میهمان دانشگاه های سراسر دنیا بوده است. وی به دریافت شانزده دکترای افتخاری نایل شده و همچنین برنده جایزه انجمن روان پزشکی امریکا  و جایزه ی دائمی بنیاد آسایشگاه بیماران درمان ناپذیر و مراقبت‌های پزشکی خانگی است.

ترجمه‌ی کتاب معنا درمانی به فارسی

انتشارات درسا کتاب معنا درمانی را با ترجمه‌ی مهین میلانی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.   مهین میلانی نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار ایرانی و فارغ التحصیل رشته‌ی روزنامه‌نگاری و جامعه‌شناسی از دانشگاه پاریس است. علاقه‌ی او به نوشتن تا حدی زیاد بوده است که پیش از انتشار کتاب‌های خودش صدها مقاله، گزارش، نقد ادبی را به فرانسه و انگلیسی و حتی فارسی منتشر کرده است. او در مصاحبه‌ای درباره‌ی وضعیت نشر می‌گوید:« همه دوست دارند بنویسند. اما آثار کمتر خوانده می‌شوند و بسیار کم‌تر نقد می‌شوند. برخی نقد‌های موجود هم خالی از ایراد نیست. بعضی از آنها از روی غرض‌ورزی است. برخی منتقدین قابلیت نقد همه جانبه را ندارند که این خود گاهی به علت نداشتن آزادی نهادینه است و گاهی به علت نداشتن میدان‌های دید ادبی و علمی و اطلاعات کافی است که نقد خوبی نوشته نمی‌شود..»

چرا باید کتاب معنا درمانی را خواند؟

کتاب معنا درمانی نوشته‌ی ویکتور فرانکل است. این کتاب بعد از کتاب مشهور او، انسان در جست‌وجوی معنی، منتشر شد. با وجود این که جایی ذکر نشده است که کتاب معنا درمانی ادامه‌ی آن کتاب است اما خواندن متوالی‌ آن‌ها به خوانندگان کمک می‌کند تا درک بهتری از مکتب معنادرمانی داشته باشند.

کتاب معنا درمانی در دسته‌ی کتاب‌های مبانی و کاربرد معنا درمانی قرار دارد.

کتاب معنا درمانی مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 209 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 10 روز بخوانید.

کتاب معنا درمانی جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع مبانی و کاربرد معنا درمانی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  مبانی و کاربرد معنا درمانی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب معنا درمانی می‌خوانیم

منظوریم این است که زندگی پایدار نمی‌ماند مگر این‌که همان‌طور که فروید معتقد است، معنایی «استوار یا آرمانی استوار برای چنگ انداختن به آن داشته باشیم.» آلبرت انشتین در این مورد می‌گوید: «انسانی که زندگی‌اش را بی‌معنا می‌پندارد، نه فقط غمگین است، بلکه زیستن هم برایش دشوار می‌شود.»

به هر حال زندگی نه فقط از روی آگاهی است، بلکه در راستای تعالی نیز در جریان است. تعالی خویشتن جوهر زندگی است. انسان بودن در جهتی جز خود انسان هدایت می‌شود. رودلف آلرز معتقد است، «دیگر بودگی» مرجع هدفمند که رفتار انسان بدان اشاره می‌کند، تحت همین «دیگر بودگی» قرار می‌گیرد. در نتیجه بار دیگر با مدد گرفتن از آلرز حیطه‌ی ماورا ذهنی شکل می‌گیرد، هر چند که مبهم نشان دادن آن به صورت مد روز در آمده است. تاکید شده است که انسان تحت تاثسر وجودگرایی، موجودی ذهن‌گرا است و این واقعا تفسیری نادرست از وجودگرایی است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب معنا درمانی اثر ویکتور فرانکل بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی مبانی و کاربرد معنا درمانی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۱ مگابایت
تعداد صفحات
208 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۵۶:۰۰
نویسندهویکتور فرانکل
مترجممهین میلانی
ناشرانتشارات درسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The will to meaning foundations and applications of logotherapy
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۹/۱۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۱ مگابایت
۲۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 24 مخاطب
5
ستاره
45 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
16 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

کتاب فوق العاده است ولی متاسفانه ترجمه بسیار ضعیف فهم مطلب و و سرعت مطالعه رو به شدت کاهش میده

5

درود به همه کتاب فوق العاده خوب و تاثیرگذار است پیشنهاد میکنم خریداری کنید و با دقت بخوانید موفق باشید ❤️❤️❤️🌹

2

متون شاید تخصصی هستند و شاید هم ترجمه به نحوی هست که به سختی قابل درک است. کتاب خوبیه. ای کاش ولی روان تر بود

4

کتابی بسیار خواندنی است تغییرات جدی و ماندگاری در رفتار و نگرش انسان ایجاد میکند .

1

ترجمه افتضاح....بسیار بد ترجمه شده...مترجم خودش هم نفهمیده چی گفته....

5

در کل کتابیه که باید همه بخونن کاش ترجمه روان تری داشت

5

برای درمان خودمون و درونمون

3.6
(24)
32,000
٪50
16,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
معنادرمانی
٪50
معنادرمانی
مبانی و کاربردهای معنادرمانی
انتشارات درسا
3.6
(24)
32,000
٪50
16,000
تومان