0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کمال‌گرای مضطرب
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب کمال‌گرای مضطرب

مدیریت اضطراب ناشی از کمال‌گرایی با استفاده از درمان مبتنی‌بر پذیرش و تعهد

ناشر:
میلکان
درباره کمال‌گرای مضطرب


نقد و بررسی کتاب کمال‌گرای مضطرب

کتاب کمال‌گرای مضطرب اثر کلاریسا دبلیو آنگ و مایکل پی توهیگ به بررسی تفکر کمال‌گرایانه و پیامدهای منفی آن بر سلامت روان می‌پردازد. این کتاب بایدها و الزامات را که ریشه در کمال‌گرایی دارند، شناسایی کرده و راهکارهایی جهت رهایی از آن اراده داده است. کمال‌گرایی ذاتاً با خودانتقادگری همراه است. خودانتقادگری نوعی افراطی و انعطاف‌ناپذیر از خودارزیابی است که باعث می‌شود حتی در صورت دستیابی به موفقیت‌های چشمگیر، احساس شکست و بی‌ارزشی کنید. نویسندگان کتاب کمال‌گرای مضطرب نشان می‌دهند که خودانتقادگری نه تنها به موفقیت منجر نمی‌شود، بلکه می‌تواند مانع رسیدن به اهداف شما شود. این کتاب بر اهمیت ارزش‌ها در کمال‌گرایی سالم تأکید می‌کند. با خواندن این کتاب می‌توانید چیزهایی را که واقعاً برایتان مهم هستند، شناسایی کنید. این امر باعث میود تا در زندگی خود بر آنچه واقعاً برایتان ارزش دارد تمرکز کنید. کتاب کمال‌گرای مضطرب شامل تمرین‌هایی مبتنی بر ذهن‌آگاهی و شفقت است که به شما کمک می‌کند تا از بایدها و الزامات خود رها شوید و به زندگی دلخواهتان نزدیک‌تر شوید. نکته اصلی این کتاب این است که برای رسیدن به کمال‌گرایی سالم، باید شکست‌ها و اشتباهات خود را بپذیرید و در عین حال برای رسیدن به چیزهایی که در زندگی برایتان ارزش دارد تلاش کنید. این سفر چالش‌برانگیز است، اما در نهایت پاداش آن را خواهید گرفت. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های روانشناسی حوزه توسعه فردی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی  توسعه فردی فیدیبو سر بزنید.


کلاریسا دبلیو آنگ، مایکل پی توهیگ خالق کمال‌گرای مضطرب

کلاریسا دبلیو آنگ، دکترا، دانشیار پژوهشی در مرکز اضطراب و اختلالات مرتبط در دانشگاه بوستون است. او دارای مدرک دکترای روانشناسی بالینی/مشاوره از دانشگاه ایالتی یوتا است و دوره کارآموزی بالینی خود را در بیمارستان مک لین/ دانشکده پزشکی هاروارد به پایان رسانده است. زمینه های تحقیقاتی دکتر آنگ شامل درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد ((ACT، درمان مبتنی بر فرآیند، اختلال وسواس فکری-اجباری ((OCD، اختلال احتکار و کمال گرایی است.

مایکل پی. توهیگ، به واسطه فعالیت‌های برجسته خود در زمینه‌های درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد(ACT)  و اختلال وسواس فکری-عملی( OCD)  که ارتباط نزدیکی با کمال‌گرایی دارند، شهرت یافته است. او در حال حاضر به عنوان استاد در دانشکده روان‌شناسی دانشگاه ایالتی یوتا مشغول به کار است. سابقه درخشان دکتر توهیگ شامل ریاست انجمن علوم رفتاری بافتاری ACBS) (عضویت فعلی در انجمن درمان رفتاری و شناختی (ABCT) می‌شود. او با نگارش بیش از ۱۷۰ مقاله ی علمی معتبر و ۷ کتاب، سهم بسزایی در پیشرفت این حوزه ها داشته است. دکتر توهیگ همچنین از سوی سازمان‌های مختلفی از جمله موسسه ملی سلامت روان  (NIMH) حمایت مالی دریافت کرده است.


چرا کتاب کمال‌گرای مضطرب را بخوانیم

 کتاب کمال‌گرای مضطرب، علاوه بر تأکید بر مضرات کمال‌گرایی، بر اهمیت تعهد به اقدام معنادار نیز تمرکز می‌کند. نویسندگان به جای تسلیم شدن در برابر فلج کمال‌گرایی، خوانندگان را تشویق می‌کنند تا با وجود ناراحتی یا عدم اطمینان، گام‌های آگاهانه‌ای در جهت اهداف خود بردارند. از طریق پیشرفت تدریجی و شفقت به خود، افراد می‌توانند از چرخه معیوب کمال‌گرایی رها شده و رویکردی متعادل‌تر به زندگی اتخاذ کنند. یکی از ویژگی‌های برجسته کتاب کمال‌گرای مضطرب، رویکرد جامع آن در پرداختن به اضطراب ناشی از کمال‌گرایی است. او به جای تمرکز صرف بر جنبه‌های روانشناختی کمال‌گرایی، به بررسی چگونگی تأثیر آن بر سایر حوزه‌های زندگی مانند عزت نفس، روابط و تعادل بین کار و زندگی می‌پردازد. این رویکرد جامع  موجب خواهد شد تا افراد درک عمیق‌تری از ریشه‌های کمال‌گرایی و تأثیر آن بر زندگیشان به دست آورند. کتاب کمال‌گرای مضطرب، با ارائه راهنمایی‌های دلسوزانه و مبتنی بر شواهد، به عنوان یک راهنمای ارزشمند برای کسانی عمل می‌کند که با کمال‌گرایی دست و پنجه نرم می‌کنند. خوانندگان با مطالعه این کتاب، سفری را برای خودشناسی و تحول آغاز می‌کنند و در هر فصل، بینش‌ها و مهارت‌های عملی جدیدی برای رهایی از چنگال اضطراب و کمال‌گرایی و بازپس‌گیری کنترل زندگی خود به دست می‌آورند. در دنیایی که اغلب کمال را ستایش می‌کند، کتاب آنگ دیدگاهی تازه ارائه می‌دهد که اصالت و انعطاف‌پذیری را ارزشمند می‌داند. با پذیرش نقص به عنوان بخشی طبیعی از تجربه انسانی، خوانندگان این قدرت را پیدا می‌کنند که زندگی کامل‌تر و معنادارتری را تجربه کنند. کتاب کمال‌گرای مضطرب با ترکیب تخصص روان‌شناختی، داستان‌های واقعی و توصیه‌های عملی، منبعی ضروری برای کسانی است که به دنبال رهایی از ظلم کمال‌گرایی و یافتن آرامش درونی هستند.


در بخشی از کتاب کمال‌گرای مضطرب می‌خوانیم

کمال‌گرایی کارکردهای گوناگونی دارد. ممکن است کسب موفقیت، عشق، شهرت، اعتبار، شناخت، ثروت، تمجید و موارد دیگر باشد. منطق پشت کمال‌گرایی این است: «اگر کامل باشم، موفق می‌شوم» و یا برداشت‌هایی شبیه به این عبارت. چیزی درمورد گذشته یا داستانی که درمورد زندگی فعلی خود دارید به شما می‌گوید: «نمی‌تونم چیزی رو که می‌خوام به دست بیارم، مگر اینکه کامل باشم.»

کمال‌گرایی همچنین ممکن است به معنای جلوگیری از اشتباهات باشد. در چنین شرایطی شما کمتر نگران تغییر جهان هستید؛ یعنی تنها چیزی که می‌خواهید این است که هیچ‌گونه خطایی انجام ندهید. شاید معتقد باشید: «اگه مشکلی پیش بیاد، تقصیر منه» یا «به‌خاطر اشتباهاتم قضاوتم می‌کنن.» حتی ممکن است نگران باشید که با خطاکردن و اشتباه دیگران را مأیوس کنید.

صرف‌نظر از اینکه در چه زمینه‌ای دچار کمال‌گرایی هستید، اقداماتی که برای کامل‌بودن یا جلوگیری از شکست انجام داده‌اید و انجام می‌دهید، از راه‌های گوناگون، پیامدهایی منفی برایتان دارد. ممکن است از برخی از این اثرات منفی آگاه باشید، اما مهم است که دقیقاً بدانید هزینه‌ی کلی تلاش برای بهترین‌بودن چقدر است. درهرصورت این خود شما هستید که باید این هزینه را بپردازید. تلاش برای انجام کامل و بی‌عیب‌ونقص کارها یا اجتناب از اشتباه بازی‌ای بیش نیست. حرکت‌هایی که در این بازی انجام می‌دهید با پیامدهایی همراه است. اگر هدف‌ها و نتایج واقعی‌ای که کسب کرده‌اید با هم مطابقت داشته باشند، یعنی دارید «خوب» بازی می‌کنید. مثلاً اگر ساعت‌ها برای برنامه‌ریزی سفر و چادرزدن در بیرون وقت صرف کرده‌اید تا مطمئن شوید همه‌چیز به‌ درستی پیش می‌رود و بعد، به لطف برنامه‌ریزی‌تان، سفر به‌خوبی پیش برود، مشخص می‌شود اقدامات و حرکت شما در این بازی مؤثر و کارساز بوده است. اگر علی‌رغم برنامه‌ریزی‌هایتان سفر بسیار بد پیش برود، معلوم می‌شود اقدامات و حرکت شما بی‌نتیجه بوده است. برنده‌شدن در بازی به معنای دستیابی به هدف‌ها غیر واقع‌بینانه‌، دوری از هرگونه اشتباه و یا در نهایت داشتن احساس خوب به خود و دستاوردهایتان است.


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب کمال‌گرای مضطرب

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های توسعه فردی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

عادت های اتمی نویسنده جیمز کلیر انتشارات نوین

7 عادت مردمان موثر نویسنده استفان کاوی انتشارات هورمزد

کار عمیق نویسنده کارل نیوپورت انتشارات نوین


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
802.۰۰ بایت
تعداد صفحات
184 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۸:۰۰
نویسندهکلاریسا دبلیو آنگ
نویسنده دوممایکل پی توهیگ
مترجمحمیده عرب‌نژاد
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Anxious Perfectionist
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۲۸
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
185,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۸۰۲.۰۰ بایت
۱۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 31 مخاطب
آموزنده 🦉 (4)
انگیزه‌بخش 🚀 (3)
5
ستاره
58 ٪
4
ستاره
19 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
12 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
آموزنده 🦉

خیلی کمک کننده برای بهبود افکار ادم های کما گرا است

1

واقعا ترجمه کتاب خیلی بده به طوریکه آدمو وادار میکنه یه پاراگرافو بارها بخونه اصلا و ابدا راضی نیستم

1

من نسخه ی چاپی این کتاب رو خریدم. ترجمه واقعا بده و حتی بعضی جاها غلط املایی داره! از نشری مثل میلکان همچین ضعفی واقعا بعیده

2

کتاب خوب ، علمی و دقیقی هس اما متاسفانه ترجمه بسیار ضعیفی داره ظاهرا فقط نشر ملیکان ترجمش کرده پیشنهاد می کنم اگه زبانتون خوبه نسخه زبان اصلی رو بخونید

2

کتاب ترجمه بسیار بدی داره و باعث میشه تصمیم بگیری که به خوندن کتاب ادامه ندی😕

5

لطفا کتاب صوتیش هم قرار بدید برای ما که شاغل هستیم کتاب صوتی گزینه خوبی هست

5

بسیار عالی،پیشنهاد میشه👌🏻

4
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
آموزنده 🦉

بسیار مناسب حال این روزهای همه ماست.

نمایش 2 نقد دیگر
4
(35)
آموزنده 🦉 (4)
55,000
٪50
27,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کمال‌گرای مضطرب
٪50
کمال‌گرای مضطرب
مدیریت اضطراب ناشی از کمال‌گرایی با استفاده از درمان مبتنی‌بر پذیرش و تعهد
میلکان
4
(35)
آموزنده 🦉 (4)
55,000
٪50
27,500
تومان