0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب پول، ارز و بانکداری

معرفی، خرید و دانلود کتاب پول، ارز و بانکداری

PDF
کتاب متنی
نویسنده:
ناشر:
درباره پول، ارز و بانکداری

ماهیت و چگونگی خلق پول و پیامدهای آن در اقتصاد، بدون تردید پرمنازعه ترین موضوع علم اقتصاد است. به ندرت می‌توان تغییر و تحولی در اقتصاد كلان را یافت كه یا از نظر منشاء یا از منظر واكنش سیاستگذاری به پول مرتبط نشود. بحران بزرگ اقتصادی جهان در سال‌های 1929 تا 1933 و ركود بزرگ 2007 تا 2009 هر دو از منظر شكل‌گیری مرتبط با اشتباه سیاستگذاری پولی و نظارت بر نهادهای خالق پول بوده اند. اما علاوه بر آنچه در تاریخ مدرن اقتصادی جهان در ارتباط با پدیده پول می‌دانیم، اساسا تحول و تكامل جوامع بشری به شدت مرتبط با تحول و تكامل پول بوده است. در غیاب پیدایش پول و تكامل آن امكان رشد و توسعه اقتصادی فراهم نمی‌شد. این كشف پول و تكامل آن بود كه امكان گسترش مبادله و تقسیم كار را فراهم كرد و امكان خلق اعتبار برای كارآفرینان فاقد پس انداز پیشین و قادر به انجام پس انداز پسین را فراهم ساخت تا خلاقیت و توانایی كارآفرینی خود را تحقق بخشند، تا ضمن آنكه به خلق ثروت برای خود بپردازند، به رشد اقتصادی و گسترش اشتغال و نهایتا رفاه اجتماعی نیز كمك نمایند.

با وجود اهمیت بدون تردید پدیده پول و تحولات مرتبط با آن در زندگی روزمره ما، هنوز درك این پدیده دچار نقص است. این نقص هم در مورد چگونگی خلق پول و عوامل موجد آن وجود دارد و هم در مورد پیامدهای خلق پول. به طور سنتی، فرض بر آن بوده است كه بانك مركزی به عنوان نهاد متولی خلق پول و سیاستگذاری پولی، قادر به كنترل حجم پول بوده و آن گاه قادر به جلوگیری از پیامد زیانبار آن برای رفاه اجتماعی است. تحلیل‌های نوین مرتبط با پول نشان می‌دهد كه بانك مركزی قادر به كنترل كامل خلق پول نبوده و رفتار عوامل اقتصادی و از جمله بانكها و موسسات اعتباری نقشی كلیدی در تحول كمیت‌های پولی و لذا نوسانات اقتصاد كلان دارد. همین موضوع هم سبب شده است كه سیاستگذاری پولی و نظارت بر بانكها و موسسات اعتباری بخش قابل توجهی از تحقیقات و ادبیات اقتصاد كلان در سه دهه اخیر را به خود اختصاص دهد.

 با توجه به درس پول و بانکداری به عنوان حلقه اتصال دروس اقتصاد خرد و کلان و با تکیه بر تجربه ی دروس اقتصاد خرد، کلان و پول، ارز و بانکداری، کتاب حاضر برای دانشجویان مقطع کارشناسی در رشته اقتصاد و رشته های مرتبط ، در زمینه مسائل پولی و مالی از جمله چگونگی خلق پول، پول آفرینی بانک ها، عملیات بانکداری اسلامی در ایران و برخی کشورها، بانک مرکزی و وظایف آن، پایه پولی و عرضه پول، استقلال بانک مرکزی،تئوری های تقاضای پول، روند تاریخی تکامل تئوری های پول و بهره، نظام های مالی، بورس اوراق بهادار، اوراق بهادار اسلامی، تورم و علل آن، مبادله بین نرخ تورم و نرخ بیکاری، سیاست های پولی و مالی و آثار اعمال این سیاست ها بر متغییرهای کلان اقتصادی، ارز و نظام های نرخ ارز، تراز پرداخت ها و موسسات اقتصادی-مالی بین المللی در ١١ فصل به شرح زیر تهیه و تدوین شده است.

فصل اول: سیستم مبادله پایاپای و خلق پول به عنوان واسطه مبادله

فصل دوم: نظام بانکداری اسلامی در ایران

فصل سوم: پول آفرینی بانک های تجاری 

فصل چهارم: بانک مرکزی و عرضه پول 

فصل پنجم: تقاضای پول

فصل ششم: روند تاریخی تئوری های پول و بهره 

فصل هفتم: نظام های مالی

فصل هشتم: تورم

فصل نهم: سیاست های پولی و مالی و بررسی اعمال این سیاست ها در حالت های مختلف اقتصاد بر متغییرهای کلان اقتصادی 

فصل دهم: ارز و نظام های نرخ ارز

فصل یازدهم: تراز پرداخت ها و موسسات اقتصادی- مالی بین المللی

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
2.۱۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
183 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۶:۰۰
نویسندهمولود احمد
ناشرنور علم
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۱۴
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲.۱۵ کیلوبایت
۱۸۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
0 ٪
4
100 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
3
(2)
٪10
57,000
51,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پول، ارز و بانکداری
مولود احمد
PDF
نور علم
3
(2)
٪10
57,000
51,300
تومان