0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مغازه خودکشی

معرفی، خرید و دانلود کتاب مغازه خودکشی

نویسنده:
ژان تولی
درباره مغازه خودکشی

نقد و بررسی کتاب مغازه خودکشی


مغازه خودکشی، رمانی نوشته‌ی ژان تولی، نویسنده فرانسوی است. این رمان با لحنی طنز سیاه و گزنده، به مسائلی مانند افسردگی، خودکشی، مرگ و معنای زندگی می‌پردازد. داستان در دنیایی آخرالزمانی روایت می‌شود که در آن تغییرات اقلیمی ویرانی‌های بسیاری به بار آورده و مردم در غم و اندوه و ناامیدی غرق شده‌اند. در این میان، خانواده‌ای به نام تواچ مغازه‌ای را اداره می‌کنند که در آن انواع روش‌های خودکشی به مشتریان ارائه می‌شود. مشتریان مغازه از افراد مختلف با پیشینه‌های متفاوت تشکیل شده‌اند. هر یک از آن‌ها داستانی غم‌انگیز و دلایلی برای رها کردن زندگی دارند. خانواده تواچ با صبر و حوصله به درد و دل مشتریان خود گوش می‌دهند و با ظرافتی خاص، بهترین روش خودکشی را به آن‌ها پیشنهاد می‌کنند. این رمان به زبان‌های مختلف ترجمه شده و مورد توجه بسیاری از خوانندگان در سراسر جهان قرار گرفته است. اگر شما هم به خواندن داستان و رمان خارجی علاقه دارید حتما به دسته بندی داستان و رمان خارجی بخش فانتزی فیدیبو سربزنید.


 ژان تولی، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و کاریکاتوریست فرانسوی


ژان تولی (زاده ۲۶ فوریه ۱۹۵۳ در سن-لو، فرانسه - درگذشته ۱۸ اکتبر ۲۰۲۲ در پاریس) است. او در طول زندگی هنری خود، در زمینه‌های مختلفی فعالیت داشت و آثار متعددی خلق کرد. تولی در سال ۱۹۸۰ اولین کتاب خود را با نام ویروس منتشر کرد. پس از آن، او به نوشتن رمان، داستان کوتاه، و فیلمنامه ادامه داد. مغازه خودکشی، مشهورترین رمان تولی است که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد و به زبان‌های مختلف ترجمه شد. آثار تولی به دلیل لحن طنز سیاه، پرداختن به مسائل عمیق و فلسفی و شخصیت‌های جذاب، مورد توجه بسیاری از خوانندگان و منتقدان قرار گرفته است. تولی در طول زندگی خود، جوایز ادبی متعددی از جمله جایزه Prix Grand Public در سال ۲۰۰۷ برای رمان مغازه خودکشی را دریافت کرد. 

جهت مشاهده سایر آثار ژان تولی کلیک کنید.

چرا کتاب مغازه خودکشی را بخوانیم

 این رمان با لحنی طنز سیاه و گزنده به مسائلی مانند افسردگی، خودکشی، مرگ و معنای زندگی می‌پردازد. این لحن، خواننده را به چالش می‌کشد و او را به تفکر در مورد مفاهیمی عمیق و حیاتی وا می‌دارد. داستان رمان مغازه خودکشی، جذاب و خواندنی است. شخصیت‌های داستان به خوبی پرداخت شده‌اند و خواننده به راحتی با آن‌ها همذات‌پنداری می‌کند. رمان مغازه خودکشی، چالش‌های اخلاقی متعددی را به وجود می‌آورد. خواننده با مطالعه این رمان، به تفکر در مورد این چالش‌ها و یافتن پاسخ برای آن‌ها ترغیب می‌شود. این رمان می‌تواند به عنوان هشداری به جامعه تلقی شود. ژان تولی با به تصویر کشیدن دنیایی که در آن خودکشی امری عادی است، به مخاطبان خود نشان می‌دهد که بی‌توجهی به مسائل روحی و روانی می‌تواند چه عواقب ناگواری در پی داشته باشد. با وجود اینکه رمان به مسائلی مانند خودکشی و مرگ می‌پردازد، در نهایت به خواننده یادآوری می‌کند که زندگی ارزشمند است و باید برای آن تلاش کرد و این مفهوم که امید امری ضروری در زندگی است. علاوه بر مفاهیم ذکر شده، در داستان به مسائلی مانند فقر، جنگ و تغییرات آب و هوایی نیز می‌پردازد. اگر به دنبال رمانی عمیق، تامل‌برانگیز هستید، مغازه خودکشی می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. 


در بخشی از کتاب مغازه خودکشی می‌خوانیم 


این مغازه کوچک هرگز نور آفتابی به خود ندیده بود. تنها یک پنجره داشت که سمت چپ در ورودی بود. آن هم با کاغذ پوشیده شده بود. یک تابلوی کوچک اعلان نیز از دستگیره در آویزان بود. نور مهتابی روی پیرزنی افتاده بود که در حال رفتن به سمت کودکی که در کالسکه‌اش خوابیده بود. «داره می‌خنده.» زن جوانی که کنار پنجره رو به صندوق نشسته بود و مشغول حساب و کتاب بود معترضانه گفت: «پسر من می‌خنده؟» 

«نخیر خانم! فقط در حال بازی با خودشه. اصلا چه دلیلی داره به این دنیای مزخرف بخنده؟»

مغازه‌دار این را گفت و دوباره برگشت سر حساب و کتابش. پیرزن همچنان اطراف کالسکه بچه می‌چرخید. طرز قدم زدن و نیز شکل خاص عصایش او را مضحک نشان می‌داد. چشمانش آب مروارید داشت، اما با همین چشم‌ها نیز به آنچه دیده بود اطمینان داشت. «این طور به نظر می‌رسید که در حال خندیدن است.» مادر کودک که روی پیشخوان خم شده بود، گفت: «من که باورم نمی‌شه اگه یک نفر از اعضای خانواده تواچ بخنده.» زن گردن درازش را بالا داد و با صدای بلند گفت: «میشیما، یه لحظه بیا اینجا!» ناگهان دریچه کف مغازه باز شد و سر تاسر بالا آمد.

«بله؟ چیزی شده؟» میشیما تواچ کیسه سیمانی در دستش بود. از زیرزمین بالا آمد و کیسه را روی کف موزاییکی مغازه گذاشت.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب مغازه خودکشی

اگر شما هم به خواندن رمان و داستان‌های خارجی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
772.۷۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
121 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۲:۰۰
نویسندهژان تولی
مترجمزهرا بهرامی
ناشرتوانمندان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۰۸
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۷۲.۷۲ کیلوبایت
۱۲۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
تلخ ☕️ (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3
تلخ ☕️

ترجمه خوب نیست چندبار باید بخونید بعضی جاهارو تا بفهمید و غلط املایی هم زیاد داره با همه اینها درکل متن سبکی داره یه روزه هم میشه تمومش کرد. در مورد موضوع کتاب من زیاد حال نکردم یه هدفی داره که اخرش خودش خرابش میکنه نمیدونم چرا

5

داستانش آدم و جذب میکنه و پایان غیر منتظره ای داره. ترجمش هم روان و خوب بود

4

داستان در ژانر جنایی خوبی بود. اما پایان غم انگیزی داشت.

5
سرگرم‌کننده 🧩

ترجمش خوب و روان بود. در کل کتاب جالب و تاثیرگزاریه

5

عالی بود‌.ولی کاش اینجوری تموم نمیشد

4.5
(6)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
15,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مغازه خودکشی
مغازه خودکشی
ژان تولی
توانمندان
4.5
(6)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
15,000
تومان