0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ماجراجو در کردستان

معرفی، خرید و دانلود کتاب ماجراجو در کردستان

جاذبه های گردشگری در کردستان
ناشر:
شکیب
درباره ماجراجو در کردستان

نقد و بررسی کتاب ماجراجو در کردستان

این کتاب به قلم موسی زمان‌زاده دربان و محمد جولایی تهرانی شما را به سفری هیجان‌انگیز در این سرزمین شگفت‌انگیز می‌برد و با زبانی گویا و تصاویری چشم‌نواز، زیبایی‌ها و رازهای آن را به شما می‌نمایاند. با خواندن این کتاب، خود را برای سفری فراموش‌نشدنی به کردستان آماده کنید. کردستان، سرزمینی با دیرینه‌ای غنی، فرهنگ و طبیعتی منحصر به فرد، همواره مقصدی جذاب برای گردشگران و ماجراجویان بوده است. کتاب ماجراجو در کردستان شما را به سفری هیجان‌انگیز در این خطه از ایران می‌برد. اگر شما هم به مطالعه‌ کتاب‌های حوزه گردشگری علاقه دارید، به دسته بندی گردشگری فیدیبو سر بزنید.

کتاب با زبانی ساده و جذاب، اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا سفری پربار و خاطره‌انگیز به این شهر داشته باشید. با تاریخ و فرهنگ کردستان آشنا خواهید شد و از قدمت و اصالت این سرزمین شگفت‌زده خواهید شد. جاذبه‌های طبیعی کردستان، از کوه‌های سر به فلک کشیده تا دشت‌های سرسبز و غارهای اسرارآمیز، به شما معرفی می‌شوند. آداب و رسوم و فرهنگ مردم کرد را از نزدیک خواهید شناخت و با مهمان‌نوازی و گرمای صمیمانه آن‌ها روبرو خواهید شد. با خواندن کتاب ماجراجو در کردستان خود را برای سفری هیجان‌انگیز به این سرزمین شگفت‌انگیز آماده کنید.

موسی زمان‌زاده دربان، محمد جولایی تهرانی  

نویسندگان کتاب ماجراجو در کردستان، دارای چندین کتاب دیگر در حوزه گردشگری هستند. برخی از کتاب‌هایشان عبارتند از :

جهت مشاهده سایر آثار موسی زمان زاده دربان و محمد جولایی تهرانی کلیک کنید.

چرا کتاب ماجراجو در کردستان را بخوانیم

دلایل متعددی برای مطالعه این کتاب وجود دارد. کتاب مطالب مهمی را در خصوص گردشگری به شما ارائه می‌دهد و پیش از سفر به استان کردستان دیدگاه شما را نسبت به این استان دگرگون خواهد کرد و سفرتان را به تجربه‌ای به‌یادماندنی و پربار تبدیل خواهد کرد. با تاریخ و فرهنگ کردستان آشنا خواهید شد و از قدمت و اصالت این سرزمین شگفت‌زده خواهید شد. جاذبه‌های طبیعی کردستان، از کوه‌های سر به فلک کشیده تا دشت‌های سرسبز و غارهای اسرارآمیز، به شما معرفی می‌شوند. اگر به دنبال مقصدی جدید و هیجان‌انگیز برای سفر هستید، کردستان با جاذبه‌های منحصر به فرد خود شما را شگفت‌زده خواهد کرد. کتاب ماجراجو در کردستان یک منبع جامع و کامل برای شناخت استان کردستان ، با تمام ویژگی‌ها و جاذبه‌های منحصر به فردش است. اگر به تاریخ و فرهنگ ایران علاقه‌مند هستید، این کتاب اطلاعات جالبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این کتاب با زبانی ساده و جذاب نوشته شده و می‌تواند برای کودکان و نوجوانان نیز سرگرم‌کننده و آموزنده باشد. اما این کتاب، فقط یک راهنمای سفر نیست. ماجراجو در استان کردستان ، دعوتی به تفکر و تأمل در فرهنگ و هویت ایرانی است و به مسائلی مانند حفظ محیط زیست، احترام به فرهنگ بومی، و توسعه پایدار می‌پردازد اگر قصد سفر به کردستان را دارید یا به تاریخ و فرهنگ ایران علاقه‌مند هستید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر به هر دلیلی امکان سفر به کردستان را ندارید، با خواندن این کتاب می‌توانید سفری مجازی به این سرزمین شگفت‌انگیز داشته باشید و از زیبایی‌ها و رازهای آن آگاه شوید.

در بخشی از کتاب ماجراجو در کردستان می‌خوانیم 

تاریخ

دولت ماد نخستین سلسله پادشاهی ایران است که از ۷۰۱ تا ۵۵۰ قبل از میلاد در نواحی و سرزمینهای کردستان امروزی حکومت میکرد. سرزمین ماد به نواحی و مناطق متعددی تقسیم شده بود که به صورت حکومتهای کوچک و مستقل اداره می‌شدند. لولوبی نام قبایلی است که ظاهراً در بخش وسیعی از کوه‌ها و کوهپایه‌های قسمت علیای رود دیاله ساکن بودند. این سرزمین، سنندج، سلیمانیه (عراق)، سرپل ذهاب، میاندوآب و دریاچه ارومیه را در بر می‌گرفت و محل سكونت لولوبيان بود. یکی از پادشاهان آنان آنوبانی نی نام داشت که سنگ نوشته ای از او، مربوط به قبل از میلاد، درسرپل ذهاب به جای مانده است.

نام کردستان

ظاهراً از زمان سلجوقیان نام کردستان به نواحی کردنشین داده شده است. مرکز این سرزمین حوالی همدان (شهر بهار امروزی در شمال غربی همدان) قرار داشت. شهرهای کردستان در زمان حمله مغول از قتل و غارت مصون نماند و صدمات بسیار سنگین دید. بعدها سلطان محمد خدابنده (اولجایتو)، قصه‌ای به نام سلطان آباد چمچال واقع در حوالی بیستون به عنوان مرکز اداری و سیاسی کردستان دایر نمود که برای مدتی بسیار طولانی پایدار بود. 

درباره استان کردستان

کردستان با گستردگی ۲۸۲۰۳ کیلومتر مربع در غرب ایران قرار دارد. این استان که در دامنه‌ها و دشتهای پراکنده سلسله جبال زاگرس میانی قرار گرفته است، از غرب به کشور عراق محدود است. مرکز این استان شهر سنندج است. استان کردستان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال ۱۳۷۵ در شهرستآن‌های: بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سروآباد سقز، سنندج، قروه، کامیاران و مریوان است. این استان بخشی از سرزمینی است که به وسیله مادها حکمرانی می‌شده است. مرز تاریخی سرزمینهایی که به وسیله مادها اداره می‌شده در شمال به اوراتو، در غرب به آشور و در جنوب و جنوب غربی به ایلام و سومر منتهی می‌شد. ناحیه استان کردستان (اردلان) در دوره صفویه شامل ۹ شهر عمده بود. در سال ۱۳۳۷ با توجه به فرمان شورای وزرا کردستان ازپنجمین استان جدا شد و استان کردستان را تشکیل داد. شهرهای استان، سنندج، گروس، سقز و قروه بودند.

اردلان نام سابق ولایت کردستان

اردلان نام سابق ولایت کردستان ایران و نیز نام خاندانی بود که در قرن هشتم هجری قمری در قسمت وسیعی از ولایت کردستان حکومت می‌کرد. منشاء قطعی آنان معلوم نیست ولیکن در دوره صفویه عنوان والی داشتند و گاهی نیز به دولت عثمانی وفاداری می‌کردند و در مقابل، سلاطین عثمانی در تقویت هرچه بیشتر کردها می‌کوشیدند. در دوره صفویه دولت ایران به قسمت وسیعی از کردستان آن روز تسلط داشت که دامنه‌های شرقی کوه‌های زاگرس را در بر میگرفت. با تشکیل سلسله زندیه، برای نخستین بار در تاریخ ایران، سلسله‌ای کردنژاد به سلطنت رسید. در اواخر حکومت سلسله زندیه و اوایل حکومت قاجاریه قسمتی از آذربایجان غربی به دست طایفه دنبلی از طوایف بزرگ کرد افتاد که مرکز آن شهر خوی بود.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ماجراجو در کردستان

اگر شما هم به خواندن کتاب‌هایی با موضوعات گردشگری علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
353.۶۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
54 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۱:۴۸:۰۰
نویسنده موسی زمان زاده دربان
نویسنده دوم محمد جولایی تهرانی
ناشرشکیب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۰۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳۵۳.۶۱ کیلوبایت
۵۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
14,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ماجراجو در کردستان
ماجراجو در کردستان
موسی زمان زاده دربان

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ماجراجو در کردستان
ماجراجو در کردستان
جاذبه های گردشگری در کردستان
شکیب
0
(بدون نظر)
14,900
تومان