0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حلقه وین

معرفی، خرید و دانلود کتاب حلقه وین

مروری بر ظهور، سقوط و فلسفه آن

درباره حلقه وین

کتاب «حلقه وین: مروری بر ظهور، سقوط و فلسفه آن» نوشته پوریا بقایی مقدم، به معرفی، تاریخچه‌ پیدایش و ویژگی‌های یکی از مهم‌ترین مکتب‌های فلسفی قرن بیستم می‌پردازد. این کتاب درباره‌ی ظهور و سرنوشت حلقه‌ی وین و متفکران آن است و از آن‌جا که منابع مشابه آن در فارسی کمتر یافت می‌شود، کتابی قابل‌توجه و خواندنی است. در این کتاب، ابتدا به معرفی اعضای حلقه‌ی وین و زمینه‌های شکل‌گیری این مکتب پرداخته شده‌است. سپس، به بررسی ویژگی‌های فلسفه‌ی حلقه‌ی وین، به‌ویژه اصل تحقیق‌پذیری، پرداخته شده‌است. در ادامه، به نقد و بررسی فلسفه‌ی حلقه‌ی وین و دلایل سقوط این مکتب پرداخته شده است. کتاب حلقه وین به عنوان یکی از برترین نوشته‌ها در زمینه نظریه‌ها و مکاتب فلسفی توسط انتشارات شمشاد روانه بازار شده‌است.

درباره نویسنده


پوریا بقایی مقدم دانشیار رشتۀ زبان‌شناسی کاربردی در گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد است. ایشان فارغ‌التحصیل دانشگاه کلاگنفورت اتریش در مقطع دکترا است و سال‌های زیادی به عنوان پژوهشگر پسا‌دکترا در دانشگاه‌های آلمان و اتریش به تحقیق در زمینۀ روش‌های کمّی و آماری در حوزۀ علوم انسانی پرداخته است. علاقۀ او روش‌های تحقیق تجربی و روان‌سنجی در آموزش زبان است. تخصّص ایشان تحلیل‌های آماری و روان‌سنجیِ آزمون‌های زبانی و پرسشنامه‌های روان‌شناسی است. مقالات متعدّدی از ایشان در مجلّات معتبر بین‌المللی در حــوزۀ آزمـون‌های زبانی و روا‌‌ن‌ســنجــی بــه چــاپ رســیده اســت.


چرا باید کتاب حلقه وین را بخوانیم؟

کتاب «حلقه وین: مروری بر ظهور، سقوط و فلسفه آن» کتابی قابل‌توجه و خواندنی است که به معرفی یکی از مهم‌ترین مکتب‌های فلسفی قرن بیستم می‌پردازد. این کتاب برای دانشجویان و علاقه‌مندان به فلسفه‌ی تحلیلی و فلسفه‌ی علم، مطالعه‌ی آن خالی از لطف نیست. بر این کتاب نقدهای مثبت و منفی زیادی نوشته شده است. یکی از این نقدها، این است که کتاب بقایی مقدم به‌اندازه‌ی کافی به نقد و بررسی فلسفه‌ی حلقه‌ی وین نمی‌پردازد. کتاب بقایی مقدم بیشتر به معرفی فلسفه‌ی حلقه‌ی وین می‌پردازد و کمتر به نقد و بررسی آن می‌پردازد. برای مثال یکی از مهم‌ترین نقدهایی که بر فلسفه‌ی حلقه‌ی وین وارد شده است، این است که این فلسفه دیدگاه محدودی نسبت به علم دارد و از مهم‌ترین دلایل سقوط حلقه‌ی وین، ظهور نقدهای متعدد بر فلسفه‌ی این مکتب بود. در حالیکه در کتاب مذکور به این موضوع به اندازه کافی پرداخته نشده است. در نهایت اما کتاب بقایی مقدم در مجموع، کتابی قابل‌قبول و مفید است که به‌خوبی به معرفی حلقه‌ی وین و فلسفه‌ی آن می‌پردازد.

در بخشی از کتاب حلقه وین می‌خوانیم

هان بنیان‌گذار گروهی بود که بعدها به نام حلقۀ وین شناخته می شد. او در سال ۱۸۷۹ در یک خانوادۀ متوسّط در وین متولّد شد. پدرش روزنامه‌نگاری یهودی و کارمند عالی‌رتبۀ دولت بود. هان ابتدا در دانشگاه وین حقوق خواند و سپس به ریاضیات روی آورد و در این رشته دکتری و فوق دکتری گرفت. او بعدها به ‌یک شخصیت بین‌المللی در ریاضیات بدل شد که قضایای پیچیدۀ بی‌شماری به نامش نامگذاری شده است که از جمله می‌توان به قضیۀ تجزیۀ هان اشاره کرد. او همچنین کسی بود که اعضای حلقۀ وین را تعیین می‌کرد. بعضی از دانشجویانش مانند کورت گودل از نظر تأثیر بین المللی در ریاضیات از او پیشی گرفتند. از سال ۱۹۰۷ هان به همراه گروه دیگری از فیلسوفان که عمدتاً جوان، یهودی و ساکن وین بودند و گرایشات علمی داشتند در کافه‌های وین جلساتی برگزار می‌کردند. در این جلسات آنها در مورد پایه‌های فلسفی علم و موضوعات گوناگون سیاسی، تاریخی و مذهبی مباحثه می‌کردند.

پیشنهادهایی برای علاقه مندان به کتاب حلقه وین

اگر شما نیز از علاقمندان به کتاب حلقه وین هستید، مطالعه کتاب‌های زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

●     عقل ساد، موریس بلانشو

●     هگل و پدیدار شناسی روح، رابرت استرن

●     کار استدلال، دیوید مورو

.


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۳ مگابایت
تعداد صفحات
126 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۲:۰۰
نویسنده پوریا بقایی مقدم
ناشرنشر شمشاد
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۰۵
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۳ مگابایت
۱۲۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی خوب بود. از مطالعه این کتاب واقعا لذت بردم. البته برای درک بهتر کتاب، مختصری اطلاعات درباره تاریخ فلسفه و علم ضروری است

5
(2)
خوش‌خوان 🪶 (1)
35,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حلقه وین
حلقه وین
مروری بر ظهور، سقوط و فلسفه آن
نشر شمشاد
5
(2)
خوش‌خوان 🪶 (1)
35,000
تومان