0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟

نظریه ای جدید دربارۀ سکولاریزاسیون
درباره چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟
«غرب چگونه سکولار شد؟» پرسشی است که چندین تبیین مختلف و گاه کمابیش متضاد برای آن ارائه شده و هرکدام نیز در توضیح قسمتی از ابعاد سکولاریزاسیون در جوامع غربی ناکام مانده است. در رویکردهای جامعه‌شناختی به ریشه‌ها و پیامدهای سکولاریزاسیون، یکی از نظرات رایج آن است که به‌موازات کاهش نقش «خدا» در جوامع غربی نهاد خانواده نیز دستخوش زوال شد. برخی از مدافعان این نظریه از هم‌بستگی و موازات زمانی این دو پدیده فراتر می‌روند و مدعی‌اند که افول کلیسا تأثیری معنادار بر روند افول خانواده داشته است. در این کتاب، مری ایبرشتات با داده‌ها و تحلیل‌های متنوع سعی می‌کند نشان دهد که می‌توان رابطۀ علّیِ معکوسی را نیز میان افول کلیسا و افول خانواده در غرب تصور کرد: همان‌قدر که استواری نهاد خانواده در قوّت کلیسا نقش داشته، به همان میزان نیز افول خانواده در افول کلیسا نقش داشته است. یا اگر حد میانه را بگیریم، این‌گونه نبوده که یکی از این دو فرو بریزد و دیگری را با خود پایین بکشد، بلکه هر دو همدیگر را زمین زده‌اند. منتقدان و متفکران زیادی از نظریۀ ایبرشتات استقبال کرده‌اند، از جمله نشریۀ اکونومیست و واشنگتن تایمز و نویسندۀ کتاب برخورد تمدن‌ها، فرانسیس فوکویاما. با این‌حال نظریۀ او مثل هر نظریۀ بدیع دیگری جنجال‌برانگیز بوده و نقدهای متعددی بر آن وارد شده است. امید آنکه مطالعۀ این پژوهش بتواند زاویۀ جدیدی به درک و تبیین مسئلۀ سکولاریزاسیون در جوامع غربی باز کند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۱۱ مگابایت
تعداد صفحات
320 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۴۰:۰۰
نویسندهمری ایبرشتات
مترجممحمد معماریان
ناشرترجمان علوم انسانی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
79,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۱۱ مگابایت
۳۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.6
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
14 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
28 ٪
1
ستاره
28 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

ایکاش خانم مری ایبرشتات اثرات سکولاریزم و لیبرالیزم بر روی جامعه امروز آمریکا را نیز تحلیل میکرد: آیا مورد زیر هم به توانایی بشرِ امروز در زندگی کردن بدون خدا اشاره میکنه؟ ✅ مجری فاکس نیوز: 📍صدها جوان تسلط خیابان های مرکز شهر را به دست گرفتند، روی خودروهایی که در حال عبور بودند پریدند، پنجره ها را شکستند، دو نفر گلوله خوردند و رانندگان را به وحشت انداختند/سیاست‌های لیبرال باعث زوال فرهنگی و اقتصادی شده و منجر به این رفتارهای خارج از کنترل می‌شوند/این انحطاط و لغزش به درون جرائم سنگدلانه دارد در DNA ملی ما حک می‌شود!/ما امروزه بیشتر از هر زمان دیگری از طریق اینترنت به هم وصلیم اما از هر زمان دیگری تنها تر و منزوی تر شده ایم/خیلی از کودکان ما تحت درمان شدید افسردگی و اضطراب هستند/خیلی از مسئولان منتخب و دیگر چهره های قدرتمند میخواهند این کشور را به زیر بکشند و به خانواده های سنتی حمله کنند... درست عین مردمان سوئد و دانمارک که بالاترین نرخ خودکشی در جهان را دارند.

3

استفاده از واژه های نامناسب و کلیشه ای برای نقد هیچ نوشته ای، خردمندانه و عالمانه نیست، نویسنده ی کتاب مدعی یکی بودن بی خدایی و سکولاریسم نبوده و به تبعات سکولاریسم در جوامع غربی پرداخته، که البته از نظر متفکران این حوزه، نظرات نویسنده بدیع و قابل تامل عنوان شده. بهتر نیست مطالعات مون رو عمیق تر کرده و ساده اندیشانه با نظرات دیگران برخورد نکنیم؟ هنوز وقت عبور کردن از سطح و قشر اندیشه ها و غور و تفکر در عمق اونها نرسیده؟ ای کاش همه سعی کنیم وسعت و عمق دانسته هامون رو بیشتر کرده، تا بهتر، بی کرانه ی نادانسته های خودمون رو ببینیم و به سادگی و بی هیچ تامل و تعمقی، به نفی و انکار اندیشه دیگران نپردازیم.

1

توی صفحه سوم کتاب ذکر شده که نویسنده کتاب برخورد تمدنها فوکویاماست که اشتباهه و هانتیگتونه. این از دقت ترجمه و مترجم. خود نویسنده هم اصلا چهره آکادمیک نیست بلکه از اون دست شیادهایی است که با سخنرانی توی آمریکا پول درمیارن. حقیقتا برید ویکی پدیا این خانم رو بخونید و ببینید ایشون چه صلاحیتی دارن که کتاب بنویسن؟ در حقیقت حرفهای توی این کتاب با حرفهای هر سخنرانی توی یوتیوب فرقی نداره. در ضمن برخلاف عنوان، محتوای کتاب در مورد رابطه خانواده و کلیساست. کتاب فوق العاده زرد و چرتی بود.

1

کتابی کاملا مزخرف..سکولاریسم مگه منکر خدا میشه؟؟؟فقط دین رو از سیاست جدا میبینه..حرفای تکراری و چرت..

2

من نسخه چاپی کتاب رو قبلاً خودندم واقعاً چرت بود اگر کسی آخرش فهمید که چرا غرب واقعاً خدا رو از دست داد به من بگه . متشکرم

2

مدام مثال و حرف تکراری .

2.6
(7)
79,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟
چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟
نظریه ای جدید دربارۀ سکولاریزاسیون
ترجمان علوم انسانی
2.6
(7)
79,000
تومان